رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 - بقلم مديحه وائل

الصفحة الرئيسية

 رواية حب الطفولة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مديحه وائل

رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8

(حب الطفولة) part 8

*بقلم مديحة وائل*

رهف بصد*مة: يوسف انت بتعمل ايه هنا
يوسف بحب: جيت اشوفك
رهف بدموع: يوسف امشي علشان خاطري جدو ممكن يعمل فيك حاجه 
يوسف: ميهمنيش اي حد انا جاي اشوفك واللي يحصل يحصل
رهف: علشان خاطري يا يوسف ما تعندش
يوسف: رهف انتي سامحتيني ولا
رهف حضنته: سامحتك يا يوسف لأني مقدرش اعيش من غيرك تعرف حاجه في اليوم اللي رجعت فيه كان نفسي احضنك الحضن ده واقولك قد إيه بحبك وانك وحشتني

يوسف حضنها جامد وقال
يوسف بحب : وانا كمان بحبك ومهما يحصل انا مش هتخلى عنك
وفجأة الباب خبط
رهف بخوف : مين
الجد: انا يارهف افتحي 
رهف ليوسف بخ*وف: هنعمل ايه 
يوسف :انا هاروح استخبى في الحمام
رهف : تمام بسرعه
وراح استخبى في الحمام ورهف فتحت لجدها
الجد : ايه يا بنتي كل ده علشان تفتحي
رهف : معلش يا جدو كنت بسرح شعري
الجد: طب دخليني
رهف بتو*تر: ليه يا جدو
الجد: هو ايه اللي ليه عايز اتكلم معاكي
رهف بتو*تر: طب ادخل 
ودخل وقعدو على طرف السرير
الجد : تعالي اقعدي جنبي
قعدت رهف
رهف بتو*تر: في حاجة ياجدو قلقتني
الجد : انتي ليه مش بتنزلي تاكلي معانا يا بنتي
رهف: ماليش نفس يا جدو
الجد : يعني ايه مالكيش نفس انتي بكره خطوبتك وشوفي نفسك مر*هقه ازاي الناس يقولو ايه 
رهف: يعني حضرتك خا*يف من كلام الناس ومش همك اني مجب*ورة على الجواز ده

الجد : مجب*ورة ازاي مش انتي اللي قولتي موافقة
رهف قامت وقفت 
رهف : انا ماقولتش حاجه هو انت استنيت تسمع رأي ده العريس اول ما قالك هي موافقة حددت المعاد حتى مقولتش اني اقول رأي
الجد : هنا معندناش بنات تقول رأيها احنا هنا لما نلاقي العريس مناسب مفيش كلمة بتتقال بعدينا
رهف بغ*ضب: يعني اشوفك بتد*مرلي حياتي وعايزني اسكت حر*ام عليك
الجد بغ*ضب: وممكن اعرف مش موافقة ليه لاتكوني بتحبي حد

يوسف كان سامع كل كلمه والغ*ضب متمكن منه وكان عايز يخرج بس اتحكم في نفسه علشان الخطة مش تبوظ

في الخارج
رهف بدموع: ايوه بحب وانت بتج*برني اني اتجوز واحد غير اللي بحبه 
الجد بغ*ضب: وده مين ده اللي حا*رمه نفسك من الاكل علشان هانجوزك لحد غيرو

رهف بدموع وخ*وف: يوسف
الجد بغ*ضب: يوسف مين
رهف بخ*وف: يوسف ابن خالتي يا جدو
أول ماسمع الكلام راح ضر*بها بالق*لم
الجد بغ*ضب: عارفه لو آخر شخص على وش الأرض مش ها تتجوزيه

وخرج وسابها بتعيط
وخرج يوسف من الحمام وجري عليها و حضنها
يوسف: خلاص اهدي ومتعيطيش صدقيني كل شخص اتسبب في كل دمعه نزلت من عينك هاند*مه عليها وده وعد
رهف بدموع: يوسف انا تع*بت هو ليه بيعمل كده علشان خاطري يا يوسف خدني من هنا انا عايزه أعيش معاك مش عايزه افضل هنا 
يوسف وهو يضع وجهها بين يديه
يوسف بحب: صدقيني هانكون لبعض وده وعد بس استحملي ولازم ننفذ الخطة
رهف : خطة ايه 
.........: يوسف
 
رهف بصدمة: لا يا ي ويوسف مش هقدر استحمل 
يوسف: علشان خاطري وافقي انا كمان مش هاستحمل ده بس لو ما عملناش كده جدك هايخليكي في البلد هنا ومش هايخليكي تكملي تعليمك وعلشان كل ده مايحصلش لازم تعملي كده وروان ها تبقى معاكي ما تخا*فيش
رهف بتردد : تمام المهم في الآخر نكون مع بعض
يوسف وهو بيحضنها
يوسف: وعد هانكون لبعض مهما حصل
_______________________
عند عمر كان قاعد في غرفة في الڤيلا بتاعته بس الغرفة دي جوه غرفته يعني غرفة سريه محدش يعرفها غيرو وكانت الغرفة دي حاطط فيها شاشه في النص والشاشة معروض عليها فيديوهات لرهف والغرفة ماليانه صور لرهف 

عمر بحب وهو يضع يده على الشاشة اللي معروض عليها فيديوهات لرهف
عمر : قد ايه انتي جميله يا رهف انا بحبك بقالي تلت سنين وكنت براقبك في التلت سنين دول من غير ما تحسي وكنت بجمع كل الصور دي تعرفي كنتي لما بتقعي في مشكله كنت ببقى جمبك وبحلها من غير ما تحسي بوجودي انا كنت الظل بتاعك ده طول التلت سنين عارفه انا بقيت بدمنك مش بحبك عارف انك مش بتحبيني بس اكيد ها تحبيني

عمر بضحك وهو بيلمس الصورة
عمر: انتي مفكره اني اعرفك من اسبوعين ساعت لما قابلتك في المطعم لكن انا اعرفك من زمان كنتي لسه داخله اولى ثانوي حبيتك من اول نظرة صدقيني عارف انك كنتي هاترفضي لما جيت اتقدمتلك علشان كده مخلتكيش تقولي رأيك وعارف السبب اللي يخليكي ترفضي

عمر بغ*ضب: كنتي هاترفضي علشان خاطر حبيب القلب يوسف صح انا عارف انك بتحبيه وهو بيحبك من وانتوا اطفال بس صدقيني الحب ده مش هايدوم علشان انتي ليا انا وبس ومش لحد غيري ولو يوسف جه جمبك هق*تله صدقيني زي ما قت*لت الولد اللي من سنك وجه قالك انو بيحبك وانتي رفضتيه عارفه ليه قت*لته لأنه فكر مجرد تفكير فيكي شوفتي بقى وكنت هعمل كده في يوسف بس الحظ كان معاه في كل مره للأسف بس هو وفر عليا جهد وسافر  
وخبط على الطربيزه جامده
عمر بغ*ضب: بس للأسف رجع تاني بس لو فكر مجرد تفكير انك هاتكوني ليه هايكون مو*ته على ايدي

عمر بضحك: بس احلى حاجه انك هاتكوني ليا انا وبس من بكره ومحدش هايقدر يفرق بينا
يله انا هخرج علشان أجهز كل حاجه علشان خطوبتنا

وخرج وهو مبسوط ونام على سريره 
_____________________
في الصباح في غرفة رهف الباب خبط

رهف بنوم : مين
مامتها:انا يا رهف
رهف وهي بتقوم وتفتح الباب
رهف : عايزه حاجه يا ماما
مامتها : يله جهازي نفسك علشان الفطار و اعملي حسابك العريس جاي بليل علشان تلبسو الشبكة
رهف بلامبالاه: تمام هغسل وشي ونازله وراكي
مامتها استغربت أنها معترضتش ولكن تركتها على راحاتها ومكلمتهاش ونزلت

رهف قفلت الباب بعد مامتها نزلت ودخلت تكلم روان
رهف : آلو يا روان انهارده الخطوبة وانا مش طايقه نفسي 
روان: اهدي يا رهف واستحملي 
رهف : انا مش قادره استحمل عمر الملزق ده
روان بضحك: استحملي انتي نسيتي اللي قالك عليه ويوسف
رهف بضيق وهي بتفكر اللي قاله يوسف امبارح

flash back.                       
يوسف: الخطوبة هاتتم عادي وانتي ها تستحملي خلاص كلها ٣ شهور وامتحناتك تخلص وساعتها هو مش هيبقى ليه مكان في حياتك
 رهف: تصدق فكره حلوه بس مين اللي قال الفكره دي 

روان جت من وراها
يوسف : بصي وراكي وانتي تعرفي 
رهف بصت وراها 
رهف بصدمة : بتهزري صح
روان بضحك: طبعاً اومال انتي مفكره ايه 
رهف راحت حضنتها وعيطت
روان: يا بت اهدي ايه لزمه العياط دلوقتي
رهف وهي بتمسح دموعها
رهف : علشان كنت محتجالك
روان: وانا معاكي في اي وقت
يوسف: طب خلصتو وصلت الهبل ده
روان: وانت مالك
يوسف: بت هم*وتك
روان: ما تقدرش
يوسف: تحبي تشوفي
روان: وريني كده
رهف: بس انتو الاتنين امو*ت واعرف استحملتو بعض ازاي طول الطريق

روان بضحك: مين قالك انو احنا كنا مستحملين بعض بالعكس كنا بنشد شعر بعض 
رهف بضحك: ما انا لاحظت إن شعرك هايش
روان 🙄 : اتريقي يا ختي
يوسف 😂: كنتي شبة عم عبدو
روان 🙄 : ضر*بته في كتفه
رهف : خلاص لأحسن حد يجي على صوتنا 
يوسف: تمام روان انزلي استني تحت في العربية بس خلي بالك لأحسن حد يشوفك
روان: وانت مش جاي ليه معايا دلوقتي
يوسف 🙄: علشان عايز رهف في موضوع
روان 😉: موضوع مهم اوي كده
يوسف 🙄: آه موضوع مهم يا رخمه
روان 😉: تمام مستنيه تحت
ونزلت من على السلم اللي كان يوسف حاطه علشان يطلع البلكونة

يوسف: عايزك تخلي بالك من نفسك ماشي يا حبيبتي
رهف بحب : كلمة حبيبتي طالعه حلوه منك اوي يا يوسف
يوسف وهو بيقرب منها وهي بترجع لي ورا لحد ما لزقت في الحيطة
يوسف بتوهان في عيونها 
يوسف بحب : انتي حبيبتي وكل حاجة ليا في الدنيا
رهف بتوهان في كلامه : يوسف ابعد علشان ممكن حد يجي 
يوسف قرب من شفايفها وباسها وهو يقطع كلامها ورهف استسلمت و باسته بردو 
ولكن حد خبط على الباب ورهف بعدت عن يوسف بخ*وف 
رهف بخ*وف: يوسف يله انزل بسرعة علشان خاطري
يوسف: مش هنزل
رهف بخ*وف: يوسف علشان خاطري ونبي
يوسف: هنزل بس بشرط تديني بوسه في خدي 
رهف بصدمه 😯: آه يا قليل الادب
يوسف 🙄: قليل الادب طب مش نازل غير ما تديلي بوسه
رهف : يا يوسف
مرات عمها: يا رهف افتحي الباب اخلصي
رهف بخ*وف: ثواني يا مرات عمي علشان بلبس
رهف : يوسف بالله عليك امشي هاتحصل مشكله
يوسف 🙄: البوسة الاول
رهف قربت منه وجت تبوسه من خده راح باسها هو من شفايفها لتاني مره 
مرات عمها: ايه يا رهف كل ده بتلبسي افتحي بقى
رهف زقت يوسف 
يوسف: يله انا هامشي علشان لو قعدت اكتر من كده مضمنش ايه هيحصل
رهف بخجل وهي بتخبطه في كتفه: امشي يا بارد
نزل يوسف وبعد ما نزل رهف فتحت لمرات عمها 

back.                   
روان:آلو يا رهف روحتي فين
رهف فاقت من شرودها: ايوه انا معاكي كنتي بتقولي ايه
روان 🙄: هو ده اللي معايا
رهف : اخلصي كملي
روان: خليكي ماشيه على الخطة وماتحسسيش
حد انك رفضه
رهف: تمام يله انا هاقفل علشان انزل أفطر معاهم
روان: سلام

في الاسفل
رهف : صباح الخير يا جماعه
الكل استغرب إن دي رهف اللي كانت مش طايقه   
حد امبارح ونزله مبسوطه دلوقتي
الكل: صباح النور
ابن عم رهف : رهوف انا اتصلت بي مصمم ديكور وجاي دلوقتي علشان يزين البيت واتصلت بي مصمم ازياء علشان الفستان بتاعك وكل حاجة هتكون جاهزه قبل بليل
رهف بلامبالاه : تمام
الجد : ألف مبروك يا رهف ويارب لما تخلصي الثانوية العامة اشوفك بالفستان الابيض مع عريسك
رهف : الله يبارك فيك يا جدو
رهف في سرها : انت آه هاتشوفني في الابيض ومع عريسي بس مش عمر ياجدو هو يوسف وبس
الجد : سرحتي فين يا رهف
رهف: انا معاك يا جدو كنت بتقول ايه
الجد : كنت بقول مش عايزك تتعبي انهارده علشان بليل تبقي نشيطة كده
رهف : تمام يا جدو انا خلصت فطار ينفع اطلع اوضتي
الجد : آه طبعاً تقدري تطلعي
طلعت رهف
وعدى وقت كتير ورهف بدأت تتجهز علشان الخطوبة   
......يتبع
تفاعل ❤️
   •يتبع الفصل التالي "رواية حب الطفولة" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent