Ads by Google X

رواية القاسي العنيد الفصل الثاني و الثلاثون 32 - بقلم وحيدة كالقمر

الصفحة الرئيسية

 رواية القاسي العنيد كاملة بقلم وحيدة كالقمر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية القاسي العنيد الفصل الثاني و الثلاثون  32

  
ساره وهي تحاول التماسك وبنبره جاهدت ان تكون قويه : طلقني ….ثم افلتت منه بصعوبه وركضت للخارج وسط ذهول الجميع وصدمه آسر الذي جحظت عيناه من الصدمه ولم يصدق ما سمعه …ولكنه افاق سريعا ودخل غرفته وصفع الباب بقوه ….وبمجرد ان دخل الغرفه انهار وسقط علي الارض …وظل يبكي بقوه .. فهو لا يصدق حتي الان ما يحدث ..وظل علي هذا الوضع حتي نام مكانه
»»»»»»»»»»»»»»»»»
اما في خارج الغرفه
فاق عزالدين وياسين من صدمتهم علي صوت ارتضام شئ ما بقوه علي الارض …..نظروا ليجدوا مرفت التي سقطت مغشيا عليها من هول ما يحدث …ركض عز الدين وياسين باتجاهها و………
عزالدين وهو يربت علي وجنتها بقلق : مرفت ..مرفت فوقي …….لكن لم تستجب له لذلك حملها بخفه وتوجه نحو غرفتهم سريعا وطلب من ياسين ان يتصل بالطبيب فورا …..وبعد نصف ساعه حضر الطبيب وكشف عليها و……….
عزالدين بلهفه : خير يا دكتور ….ايه اللي حصلها
الطبيبه بهدوء وهو يخلع سمعته : هي اتعرضت لضغط جامد علشان كده اغمي عليها …انا اديتها حقنه مهدئه ولم تفوق هتبقي كويسه ان شاء الله
عزالدين : الف شكر يا دكتور …ثم وجه حديثه لياسين الذي كان يتابع الموقف بصمت وملامح القلق والحزن مرسومه علي ملامحه ..وصل الدكتور يا ياسين
خرج ياسين مع الطبيب بينما عزالدين جلس علي اقرب مقعد بانهيار ووضع رآسه بين كفيه وتنهد بحزن وبعد دقائق شعر بشئ يوضع علي كتفه ….. فرفع رآسه فوجد ياسين ينظر له بهدوء
ياسين : اهدء يا بابا …ان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسه
عزالدين برجاء : يارب يا ياسين ..ياااارب …وبقلق ..ساره مرجعتش ياسين بتوتر : لا يا بابا
عزالدين بخوف : طيب روح يا ابني الله يهديك شوفها راحت فين
ياسين : حاضر يا بابا ….ثم خرج ليبحث عن ساره
»»»»»»»»»»»»»»»»
اما عند ساره
فبعد خروجها من الفيلا ظلت تركض ودموعها تغطي وجهها …. حتي تعبت من الركض وسقطت علي الارض وظلت تبكي …حتي شعرت بظل احدا فوقها فرفعت رأسها فوجدت شخص ما ينظر له بشر …في البدايه لم تتبين ملامحه ولكن ما ان دققت النظر حتي عرفت هويته ..لذلك نهضت سريعا وكانت علي وشك الركض ولكن هذا الشخص آمسك معصمها بقوه ومنعها
الشخص : علي فين يا حلوه ….ثم اخرج منديلا به ماده مخدره ووضعه علي انفها وفي خلال دقائق سقطت فاقده الوعي بين يديه فحملها وتوجه بها نحو سيارته وهو يبتسم بشر
»»»»»»»»»»»»»
في صباح اليوم التالي
استيقظ آسر أثر اشعه الشمس التي سقطت علي وجهه ففتح عينيه ببطئ فوجد انه ما زال علي الارض وتذكر ما حدث ..ففرت دمعه هاربه من عينيه ولكنه ماسحها سريعا و………..
آسر بقسوه : متستهلش اني دموعي تنزل علشانها …دي وحده خاينه ….بس انا حبيتها …بس خلاص وعد اني هنساكي واعيش حياتي …..ثم نهض من مكانه واخد حمامه سريعا ونزل الي اسفل
»»»»»»»»»»»»»»»»»
عند مرفت
استيقظت ونظرت حولها وجدت عزالدين نام وهو يجلس علي كرسي بجانبهاو ممسك بيدها اغمضت عينيها لدقائق لتستوعب ما حدث ….ثم تذكرت ما حدث وبدأت بالبكاء ….استيقظ عزالدين علي صوت بكائها
عزالدين بفزع : مرفت حببتي مالك …ثم ضمها اليه بقوه. مرفت ببكاء : انا عاوزه ولادي يا عز
عزالدين : اهدي يا حببيتي كل حاجه هتبقي كويسه …يالا قومي خد دش كده وغيري علشان تفطري وتاخدي الدواء
مرفت : مش عايزه مليش نفس … انا عاوزه ولادي يرجعوا زي الاول
عزالدين : هيرجعوا يا حببيتي …بس انتي اهدي كده علشان صحتك ….ويالا نفطر علشان خاطري
مرفت باستسلام : طيب ….ثم قامت من مكانها وغيرت ملابسها وعز ايضا ونزلوا الي اسفل
»»»»»»»»»»»»»
عند ساره
استيقظت علي صوت ضوضاء وصوت فتح الباب لذلك فتحت عينيها بهدوء وجدت نفسها في غرفه غريبه يوجد بها سرير صغير وطاوله وثلاجه صغيره …ظلت تدور بعينيها في الغرفه ولا تعرف اين هي حتي تذكرت ما حدث فصرخت بقت ونهضت من مكانها سريع وفجاءه فتح الباب ودخل منه شخص ما
…….. :في ايه بتصرخي ليه
ساره : انا فين
…….. : انتي في بيتي
صدمت ساره بشده ولكنها حاولت التماسك وانا تبدو قويه
ساره : جيبني هنا ليه ……وعاوز مني ايه يا سليم
سليم بسخريه : كويس انك لسه فكراني …فاكره سليم اللي حبك من ايام الجامعه وطلب ايدك بس انتي رفضتي علشان حبيب القلب اللي باعك وصدق انك بتخونيه
ساره بحزن جاهدت ان تخفيه : ملكش دعوه ….وبعدين انت محبتنيش يا سليم ….انت كنت عاوز تمتلكني لانك مقدرتش تصحبني ايام الجامعه وده طبعا اعتبرته عيب في حقك ازاي سليم الدنجوان اللي كل البنات بتتمني اشاره منه وحده مترضاش بيه وترفض تصاحبه
صفق سليم له بقوه وهو يضحك
سليم : لا برافو ….مش بس حلوه لا وذكيه كمان …..انا كنت فعلا عاوز كده ودلوقت حققت اللي انا عاوزه ….انا دلوقت في بيتي وملكي ….اقدر اعمل فيكي اللي انا عاوزه
ساره بخوف : انت هتعمل ايه
سليم : هههههه لا متخفيش لو كنت عاوز اعمل حاجه ….كنت عملت وانتي نايمه
ساره : طيب امال جيبني هنا ليه
سليم : علشان هبعت لحبيب القلب انه يطلقك وبعدها هتجوزك وتبقي ملكي للابد ….لاني مش سليم اللي يبقي عاوز حاجه وميطلهاش
سليم ببرود : ايوه ….استمتعي باقامتك هنا لحد ما نتجوز يا مراتي المستقبليه سلام ….ثم تركها وخرج …وبعد خروجه ..جلست ساره علي السرير بانهيار وصدمه ولاتدري ما تفعل
يا تري ايه اللي هيحصل ؟؟؟
وسليم هيتجوز ساره ولا ايه اللي هيحصل ؟؟؟؟؟

google-playkhamsatmostaqltradent