رواية حب الطفولة الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم مديحة وائل

الصفحة الرئيسية

 رواية حب الطفولة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مديحه وائل

رواية حب الطفولة الفصل الخامس والعشرون 25

(حب الطفولة) part 25


*بقلم مديحة وائل عبدالشافي*


يوسف غمض عيونه واتشا*هد 

وفجأة صوت رصا*صة طلع 

عمر وقع من ايده المسد*س لان الشرطة جت وضر*بت نا*ر على ايده قبل  ما هو يضر*ب على يوسف


الشرطي راح ومسك عمر وحط الكلا*بشات في ايده

ورهف جريت على يوسف وفكته

رهف بدمو*ع: انت كويس

وحضنته ويوسف حضنها 

يوسف بابتسامة وحب : انا كويس متخا*فيش

رهف بصت اتجاه عمر وكانت رايحاله بس يوسف مسك ايديها

رهف بدمو*ع: سيبني يا يوسف ثواني 

وسابها وهي راحت اتجاه عمر وضر*بته كف

رهف بدموع: انت مش انسان انت و*حش ومعندكش ض*مير طب دمر*ت حياتي وقولنا ماشي وكنت عايز تق*تل يوسف لا وكمان الشاب اللي قتل*ته زمان كان اي ذ*نبه  هو علشان حبني طب هو قدر اني مش بحبه واحترم قراري وبعد عني لكن انت عملت روحت قتل*ته 


عمر بضحك  وو*جع من ايده : طالما كل حاجه اتكشفت يبقى خلاص ايوه انا دمر*ت اي حد جه جمبك او فكر انو يبعد*نا عن بعض  واكيد شوفتي الغرفة السرية طالما عرفتي السر وبص لي ادهم

عمر بضحك: قولتلك لو هي عرفت او اي حد عرف ساعتها يا إما هات*خسر بنتك يا إما هات*خسر حياتك استعد بقى لانكم حتى لو انا دخلت السجن مش هاسيبكم 

رهف ضر*بته تاني بالقلم : انت واحد مر*يض نفسي انا بكر*هك يا ريتك ما دخلت حياتي اي ذ*نبهم هما طب انت عذ*بتني وكنت ساكته علشان مش تا*ذي حد ليه اذ*يتهم كلهم 

عمر بدموع: علشان بحبك انا عملت كل حاجه مستحيله علشان تبقي ليا ده انا حتى قت*لت اختك علشان كانت عايزه تقولك كل الاسرار دي لانها اكتشفت الغرفة السرية وكل حاجة كلكم فكرتو انها ما*تت علشان الولاده بس الحقيقة انا اللي قت*لتها


flash back 


 روان كانت دخله الغرفة بتاعت رهف علشان تشوفها موجوده ولا بس شافت المكتبة مفتوحه استغربت لان اول مره تعرف إن في اوضه جوه وراحت تشوف في اي جواها اتصد*مت من اللي شافته بس كان عمر جوه  وهي مش اخدت بالها وجت تخرج راح وقف قدامها

عمر بضحك: لا استني يا مرات اخويا مش بالسهولة دي يعني انتي اكتشفتي السر ده وعايزه تخرجي كده بسهولة

روان بخو*ف : عمر خليني اخرج وانا والله العظيم مش هنطق بكلمة ولا اكني شوفت حاجه

عمر بعد عن طرقها وقال : اتفضلي

روان كانت خا*يفه واستغرب ازاي خلاها تمشي بالسهولة دي

وخرجت بسرعه وكانت هاتنزل من على السلم راح عمر ز*قها وهي وقعت لحد آخر درجة وا*غمى عليها وكانت بتنز*ف من راسها 

عمر نزل عندها وقال بضحك : آسف يا مرات اخويا بس انا عارف انك كنتي هاتروحي عند رهف وتقوليلها


وقام اتصل بي المساعد الخاص بتاعه : آلو يا فارس تعالى وهات الإسعاف معاك

 وبعد شويه مش كتير الإسعاف وصلت واخدت روان عمر كان متاكد انها مش هاتعيش بس علشان محدش يش*ك فيه اخدها على المستشفى


عمر بتمثيل الخو*ف : هاتو اي دكتور بسرعه مرات اخويا بتمو*ت 

الدكتور جه ودخلوها غرفة العمليات وعمر اتصل بي ادهم ورهف وهما جم بسرعة

ادهم بخو*ف: مالها روان اي اللي حصل

عمر بتمثيل الحز*ن : لقيتها ا*غمى عليها ووقعه على الارض وجبتها هنا بسرعه

رهف بدموع: عمر  ازاي ده حصل وانت كنت فين 

عمر : انا كنت في الاوضه ونزلت لقيتها و*قعه على الارض 


بعد ساعة  الدكتور خرج وكان  باين على وشه إن في حاجة

الدكتور : الف مبروك جالكم بنوته

ادهم بق*لق : طب وروان 

الدكتور با*سف : احنا عملنا اللي علينا وقدرنا ننقذ الطفلة اما الام للاسف مش هاتفدر تكمل واحتمال تمو*ت في اي لحظة

ادهم بز*عيق: انت بتقول ايه انت عارف اللي انت بقولوا دلوقتي ولا 

الدكتور بحز*ن على حاله: مع الاسف مفيش معاها وقت واحتمال تمو*ت في اي لحظة 

رهف بدموع: انت كذ*اب اكيد هي هاتفضل عايشه

الممرضة خرجت من عند روان وقالت : المر*يضة عايزه تشوف رهف وادهم

رهف دخلت وبصت عليها كانت نايمه على السرير ومش قادرة تتحرك

رهف راحت عندها وقالت بدموع: روان علشان خاطري ماتمشيش وتسبيني انت عارفه اني مقدرش اعيش من غيرك

روان بدموع وت*عب وصوتها بيقطع : معلش يا رهف ده مكتوبلي  بس علشان خاطري خالي بالك من بنتي يارهف وخليها تقولك ماما عوضيها عن غيابي ومتخليهاش محتاجه حاجه وابقي احكيلها عني

رهف بدموع: متقوليش كده انتي هاتعيشي وهاتربي بنتك وكمان هاتشوفيها بتكبر قدام عينك

روان بتعب  ودموع: رهف علشان خاطري اوعديني

رهف بدموع: حاضر بوعدك بس انتي متت*عبيش نفسك

روان بصت بت*عب على ادهم اللي كان واقف على جمب وكانت دموعه بتنزل

روان بت*عب : ادهم 

ادهم راح عندها وباسها من دماغها  وقال بدموع : نعم ياعيون ادهم

روان بت*عب : انت كمان اوعدني  انت كمان انك هاتخلي بالك من بنتنا

ادهم بدموع: صدقيني هاتقومي وهانخلي بالنا منها انا وانتي بس علشان خاطري استحملي علشانا

روان ابتسمت بت*عب : خلاص يا ادهم ربنا افتكرني واكيد هبقى مرتاحة عند ربنا

روان قلبها ابتدى يضع*ف وكمان عمر دخل لانو كان خا*يف انها تقول حاجه

وهي اول ما شافته قالت  بض*عف وت*عب : رهف رهف 

وكانت بتاخد نفسها بالعافية

رهف بدموع: اهدي انا اهو جمبك علشان خاطري

روان رفعت ايديها وكانت هاتشور على عمر بس للاسف جهاز القلب صفر وي روان ما*تت قبل ما تقول لي رهف الحقيقة


back


 رهف بانهيا*ر ودموع وكانت عمالة تضر*ب عمر  وتز*عق : يا حق*ير قت*لت اختي كانت عملتلك اي قولي منك لله حر*ام عليك

واغمى عليها ويوسف مسكها قبل ما تقع

والشرطة اخدت عمر ومشيت وادهم كان مصدو*م من اللي عمر قاله 

_______________


بعد مرور شهر

 يوسف كان مستني رهف تخرج من عند الدكتور اللي بتابع معاه حالتها لانها من ساعت ما عرفت اللي حصل مع اختها وهي ادمر*ت نف*سياً ويوسف كان معاها وبيساعدها تتعالج

رهف خرجت من عند الدكتور

يوسف حط ايده الاتنين على خدها وقال  بحب : الدكتور قالك اي في تحسن وبقيت كويسه ولا

رهف بابتسامة خفيفه: انا كويسه يا يوسف والدكتور قال إن حالتي بقت احسن من الاول

يوسف : عندي ليكي مفاجأة

رهف بابتسامة خفيفه: اي هي 

يوسف بابتسامة: انهارده جه قرار من المحكمة واعلنت طلا*قك من عمر واحنا كسبنا الق*ضية

رهف كانت طايره من الفرحة ونط حضنت يوسف وهو حضنها ولف بيها

وهي بعدت عن حضنه وقالت : طب يله نرجع على البيت

يوسف :يله

_______________

في بيت اهل رهف 

مامت رهف بفرحه: اخيرا يابنتي خل*صتي من الهم ده 

وراحت حضنتها

وابوها حضنها

يوسف: طب يا رهف انا عايز اقولك حاجه

رهف : قول يا يوسف

يوسف : انا...........

   •يتبع الفصل التالي "رواية حب الطفولة" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent