Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل التاسع 9 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

  رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل التاسع 9

يوسف جري علي فوق
شاف الاوضه مقلوبه خالص وكل حاجه متكسره وفي لعبه علي السرير عروسه لعبه وفي سكينه فيها (كإنها رساله)
مريم بخوف: احنا في خطر يايوسف
يوسف راح اخدهم في حضنه
يوسف بهدوء: اطمني هعرف مين عمل كده
مريم بخوف: ابني يايوسف مش هستحمل لو حصله حاجه
يوسف بقلق حاول يخفيه: اطمني مافيش حاجه
_______________♡
نور بخوف: معني الصوره دي اي
احمد اخد منها الصوره: اطمني كل حاجه هتكون كويسه
نور بصراخ: لا مش كويسه احنا كلنا بيحصل معانا حاجات غريبه انا مش قادره استحمل اكتر من كده
يزن ابنها بدأ يعيط
احمد بهدوء: حببتي اهدي يزن بيعيط
نور بدموع: احمد في حد عوز يخلص علينا كلنا
احمد بغضب: صدقني ماحدش يقدر يعمل حاجه
في الوقت ده جرس الباب ضرب
نور بخوف: مين الي هيجي دلوقتي
احمد بإبتسامة مزيفه رغم خوفه علي عيلته: حببتي اهدي شويه هروح اشوف مين واجي وانتي سكتي يزن شويه
احمد راح فتح الباب ووقف ببرود: نعم
_______________♡
هايدي: محمد محمد
محمد بنوم: اممممممم
هايدي: حبيبي يلا عشان الشغل
محمد: حاضر جهزلي الهدوم
هايدي بحب: حبيبي جهزت كل حاجه الهدوم والحمام والفطار كمان
محمد قام وباس ايديها: ربنا يخليكي ليا
وغيث عيط
محمد بضيق: ابنك بيعيط في اوقات
هايدي بضحك: حبيبي يلا قوم جهز نفسك وانا هقوم اشوف ابنك
شويه ومحمد خرج ولبس وفطر ومشي
هايدي: يلا حبيب ماما خليك هنا هدخل اخد شور سريع
وسابت ابنها علي السرير ودخلت
غابت شويه بس الغريب انها ماسمعتش صوت ابنها
هايدي وهي بتلبس هدومها: معقول نام
خلصت وخرجت بس مالقتش ابنها علي السرير
هايدي بصراخ: غييييييث
_____________♡
خالد كان خارج من البيت شاف طفل صغير جنب البيت
خالد: هي الدنيا بتمطر عيال صغيره ولا اي وراح عند الطفل
خالد بصدمه: غيث؟
_________________♡
اسر: يلا ياحبي عوزه حاجه
جنه بضيق: لا شكرا
اسر بهدوء: جنه والله قولتلك الموضوع في حاجه غلط
جنه بزعل: وانا اتكلمت دلوقتي
اسر بغضب: ما انتي زعلانه كانه بمزاجي
جنه بعصبيه: عوزني اصدق ازاي واحد شوفته بعيني مع واحده تانيه علي السرير
اسر بغضب: يعني الكل صدق ان في حاجه غلط في ام الموضوع وانتي الي مش مصدقه جوزك
جنه بعصبيه: عشان خاين
اسر اتعصب اوي وضربها بالقلم
جنه بصدمه وايديها مكان القلم: انت بتضربني يا اسر
اسر بغضب سابها ومشي
وجنه قعدت تعيط
________________♡
هايدي جريت علي فونها وكلمت محمد
محمد اول ماشاف اسمها علي فونه ابتسم
محمد بحب: الو
هايدي بعياط: محمد الحقني غيث اتخطف
محمد بصدمه: اي انا جي حالٱ
______________♡
جاسر: سوسو اي رايك نرجع مصر
ياسمين: ياريت انا البنات وحشوني جدٱ
جاسر: خلاص جهزي نفسك هناخد اول طياره علي مصر
ياسمين: حاضر
_____________♡
حور قامت الصبح لبست بنطلون اسود وهيكول اسود وعليه جاكت قصير اسود ورفعت شعرها ديل حصان مع كوتش ابيض واكتفت بملمع شفايف ومشيت
ناهد صحيت مالقتش حور عرفت انها مشيت لانها عنيده والي في دماغها بتعمله
صقر دخل بإبتسامة: صباح الخير
ناهد بحب: صباح الخير ياحبيبي
صفر بإستغراب: امال فين حور
ناهد بهدوء: مشيت
صقر بعصبيه: مشيت امتا
ناهد: مش عارفه انا صحيت لقتها مشيت
صقر طلع بغضب
ناهد بقلق: استر يارب
حسن وهوا داخل: في اي ياناهد
ناهد بإنفعال: في ان البت دي عوزه كسر دماغها الناشفه دي
حسن: بت مين انهي واحده فيهم
ناهد بضيق: حور
حسن لسه هيكلم وخالد دخل
خالد : انا لقيت غيث ابن محمد بره
ناهد بصدمه: بره ازاي
خالد: كنت خارج لقيته بره قدام البيت
حسن: طيب يابني حطه هنا لحد مانعرف اي الي حصل
______________♡
حور دخلت بكل ثقه وغرور
والكل عمال يهمس قد اي هي جميله وقويه جدا
وصلت لحد طلعت
حور بحده للعسكري: افتح الباب
العسكري: تمام يافندم
فتح الباب حور دخلت
طلعت: اخيرٱ جيتي
حور ببرود: جايه اسمع
طلعت: حاضر اسمعي……..
حور بغموض: تمام اوي انت كده بقيت ليهم كرت واتحرق
طلعي بخوف: يعني اي
حور ببرود: يعني هيقتلوك النهارده
طلعت بخوف شديد: هتسبيهم يقتلوني
حور بجمود: انت وحظك بقا
طلعت بيأس: طيب
حور خرجت من عنده بتفكر هتعمل اي
قبلها اللواء جمال
جمال: ها عملتي اي
حور بثقه: ماتخفش كله تمام
جمال: عرفتي حاجه جديده
حور بضحكه سخريه: الجديد كله هنا وكان بتشاور علي دماغها
جمال: طيب هتعملي اي
حور بجمود: هاخد طلعت معايا البيت
جمال بغضب: نعم انتي اتجننتي
حور بعصبيه: عندك حل تاني لو سبنا هنا هيتقتل النهارده
جمال: خلاص اخده عندي انا
حور بجمود: ماينفعش يقدرو يوصلوله لكن بيتي انا مستحيل حد يقرب منه
جمال بيأس: ماشي اعملي الي انتي شايفه
حور خرجت اخدت طلعت وركبت عربيتها ومشيت
____________♡
احمد ببرود: نعم
چني بدلع: استاذ احمد ممكن تجي تشوف الكهربا قطعت عندي ليه خايفه اقعد لوحدي والنور قاطع
احمد: خلاص هتصل علي حد يجي يشوف اي المشكله
چني: مش محتاجه حد ممكن بس انت تجي اكيد حاجه بسيطه
احمد: طيب يلا وراح معاها
google-playkhamsatmostaqltradent