Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل السابع عشر 17 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

  رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل السابع عشر 17

 
 
خالد الصغير: انا سمعتكم
كنزي بهدوء:طيب نعمل اي
خالد ببرود: عوز اعمل المقلب معاكم
كيان ببرود: تمام اسمعو الخطه
خالد برفع حاجب: لا اسمعو الخطه مني انا
كيان ببرود: ماشي قول
كنزي اتصدمت ان اختها سمعت الكلام
خالد: اسمعو……….
كيان بضحك: ياعيني عليك ياخالد ياجامد
كنزي بمرح: يلا خلينا نتسلا شويه
خالد بشر: يلا بينا
وراحو يجهزو لمقلبهم 😉
______________♡

عصام راح اخد ابنه وقرر انه يسافر ويبدأ مع ابنه حياه احسن
روح بيته
الباشا بهدوء: اهلٱ اهلٱ اتاخرت ليه ياجدع ده انا قاعد مستنيك من بدري
عصام بضيق: انا مش قولتلك مش هشتغل معاك تاني عوز مني اي
الباشا بتحذير: عصاااااام انت دلوقتي عندك ابن خاف عليه
عصام بقوه: بقولك مش هشتغل معاك ومش هعمل الي كنت بعمله افهم بقا
الباشا بغضب: عصااام
عصام بغضب اكبر: صدقني لو السما نزلت علي الارض مش هرجع تاني
الباشا بهدوء: تمام بس خلك فاكر انت الي اخترت
عصام بضيق: فاكر كويس يلا بقا عشان عوز ارتاح
الباشا بصله بغضب وسابه ومشي وجاسر بدأ يعيط
عصام بلهفه: بس بس حبيب بابا ماله بيعيط ليه
عصام قعد يحاول يسكت ابنه لكنه ماكنش بيسكت
عصام بصداع:يابني مالك اعملك اي
وبعد محولات كتير فشلت
عصام اخد ابنه وراح عند دكتوره اطفال
عصام بقلق: يادكتوره الطفل بيعيط وانا مش عارف ماله
الدكتوره بصت للطفل ورجعت بصتله بإبتسامة: الطفل كويس هوا بس جعان وعوز ياكل
عصام بإحراج: طيب هوا بياكل ايه
الدكتوره بهدوء: هي امه فين
عصام بحزن:امه ماتت وهي بتولده
الدكتوره بحزن: الله يرحمها
جاسر عيط جامد خلاص الطفل جاب اخره عوز ياكل
الدكتوره بدأت في اطعامه وعصام يتاعبها بكل دقه
_________________♡
البنات: احنا هنروح نجهز الاكل
والشباب قعدو يتكلمو مع مع
حور بإستغراب: هوا اي الصندوق ده
هايدي: مش عارفه انا اول مره اشوفه
جنه: طيب ماتشوفه في اي
نور: يلا ياحور
حور: وانا مالي ماحد تاني يشوفه
مريم: مش انتي صاحبه البيت
حور: كلنا اصحاب بيت بس كده
هايدي: خلاص طلما كلكم خافين تعالو نروح مع بعض
نور: انا مش خايفه بس يلا
وكلهم راحو علي الصندوق ولسه بيميلو عليه عشان يفتحو فجاءه الصندوق اتفتح وحاجه طلعت منه
والبنات صوتو كلهم
بره الشباب قامو بخوف عليهم وجريو علي المطبخ
لقو البنات واقفين جنب بعض وماسكين في بعض ومغمضين عنيهم
محمد بفزع: مالكم
البنات اتخضو وفتحو عنيهم
حور بخضه: مين جاب الصندوق ده هنا
آدم بإستغراب: صندوق 📦
صندوق اي
جنه بسرعه: ده وكانت تشير بإصبعها
اسر بزهول: بس مافيش حاجه
مريم بصدمه: ازاي ده كان لسه موجود
نور بزهول: هيكون راح فين
احمد: مافيش حاجه ممكن يكون ادهيكلم او حاجه
جنه بغضب: بقولك كان في صندوق هنا
اسر بتعب: طيب ماشي فين بقا
حور: حاجه غريبه فعلٱ احنا كلنا شوفنا وفعلٱ كنا هنفتحو بس لما طلع منه حاجه احنا اتخضنا وغمضنا عيونا بس دلوقتي راح فين
آدم: خلاص خلصو ونبقا نشوف الموضوع بعدين
وكانو خارجين
نور بصراخ: رايحين فين خلكم هنا لحد مانخلص
هايدي بقلق: ايوا
الشباب قعدو بيأس
والبنات انشغلو في الي بيعملو والشباب انشغلو في كلامهم مع بعض
ومره واحده النور قطع
البنات صوتو
آدم بغضب: اي في اي الكهربا قطعت عادي
حور بغضب: انت اياك تزعق تاني وكملت بهدوء تعالي خليك جنبي
في الوقت ده في حاجه مشيت من تحت رجلهم
البنات قعدو يتنطتو ويصوتو
اسر بغضب: جنه انتي حامل
جنه بخوف: في حاجه مشيت تحت رجلي
احمد بعصبيه: نور اهدي عشان الي في بطنك
نور بخوف: اعمل اي حسيت ان في حاجه عدت تحت رجلي
شويه وسمعو صوت الشباب الصغيرين
والنور رجع طلعو بسرعه لقهم في البسين
هايدي: في اي مالكم
غيث بغضب: في حد زقنا كلنا في البسين
ليث بعصبيه: لو اعرف هوا مين مش هرحم امه
مريم بغضب: ليث احترم نفسك
غيث ببرود: في اي يامريم هوا ماغلطش وانا برضو هعمل كده
محمد برفع حاجب: وحيات امك
حور بتركيز: امال فين خالد وكيان وكنزي
جنه بغضب: دول لو هما نهارهم ازرق معايا
آدم بضحك: استنو انا هطلع اشوفهم فين.
________________♡
الدكتوره بهدوء: اتفضل انا اكلته وغيرت ليه وهوا نام
عصام: بجد مش عارف اقولك اي بجد شكرا
الدكتوره بإبتسامة: ولا يهمك بس لازم تتعلم ازاي تاخد بالك منه
عصام بإبتسامة: اكيد وشكرها ومشي
الدكتوره بإبتسامة في نفسها هوا في اي انا مالي ده متجوز وعنده طفل
الدكتوره خلصت شغلها وروحت
الام: اهلٱ ياقلبي انتي جيتي
الدكتوره بتعب : ايوا ياماما وهدخل انام
الام بضيق: جرا اي يا ليلي انتي مشش بتقعدي معايا خالص الشغل واخد كل واقتك يابنتي
ليلي وانتي تقبل ايد امها: والله غصب عنى ياست الكل
امها: بس برضو اقعدي معايا حد لو عشر دقايق
ليلي بإبتسامة: بس كده الجميل يطلب وانا انفذ ياست الكل
امها بحب: ماشي ياقلبي ادخلي غيري لبسك وانا اكون حضرت الاكل
ليلي: اشطا ياجميل
______________♡
جنه بشك: انتو الي عملتو كده
كيان ببراءه: كده ياجنه بتشكي فينا احنا
كنزي بهدوء: يعني هوا كل مصيبه تحصل في البيت تقوله احنا
احمد بضحك: لان انتو عصابه
حور بتركيز في عينهم: عملتو كده ليه
خالد كان هينكر
كيان ببرود: بصي عشان انتي عارفه ايوا احنا الي عملنا فيكم كده
خالد بغيظ: يخربيتك روحنا في داهيه
كنزي بثقه: ياض اجمد كده ماحدش فيهم يقدر يعمل حاجه
خالد براحه: طب بقول اي احنا تعبنا من كتر التفكير يلا نروح ناكل
ومشيو
اسر بصدمه: ولا كأنهم عملو حاجه
سمعو صوت جي: السلام عليكم
حور بإبتسامة: روح اتاخرتي كده ليه
رحمه بمرح: اما جبتها بعجوبه
هايدي بحب: ليه كده ياروح مش عوزه تجي تقعدي معانا
روح ببراءة: لا ابدٱ بس الصراحه مش عوزه مشاكل تاني
مريم: مافيش حاجه خلاص كل حاجه اتحلت
جنه بتعب: بقول اي يابنات انا حسه اني هولد دلوقتي
هايدي بضحك: تولدي اي ياما انتي لسه في السابع
نور بضحك: بقولك اي اجلي الكلام ده انا جعانه دلوقتي
الكل ضحك ونزلو عشان ياكلو
عند الشباب
غيث بغيظ: يعني انتو الي عملتو كده
كيان بضحك: ماخلاص بقا قلبك ابيض كنا بنهزر معاكم
ليث بغضب: هزار اي انتو اغبيا
كنزي بغضب: اقسم بالله صوتك يعلا علينا تاني انت حر انت فاهم
ليث بتحدي: هتعملي اي
كنزي ببرود: مش بحب اتكلم انا بنفذ علي طول
خالد وهوا شايل فرحه: ماخلاص بقا هزارنا معاكم وخلاص
ليث بغيظ: هات اختي
خالد برفع حاجب: لا انا الي هاشلها خليك في نفسك
ليث بفضب: بس دي اختي
كنزي بغضب: هوا انت مش لقي حاجه تتخانق عليها
غيث بهدوء: خلاص يا ليث بقا
كيان بضحك: ياعيني عليك ياعاقل انت
غيث بغمزه: اي رايك
كيان بحده: ولا بقولك اي احترم نفسك
غيث بإستفزاز: والله انا كده عاجبك ولا مش عاجبك
كيان كانت هترد
خالد: جماعه هوا يزن فين
ليث بعدم اهتمام: في البيت عامل فيها عم المهم
غيث: طيب خلاص حد يكلمو يجي يقعد معانا
_______________♡
الباشا بغضب: عصام خلاص خرج من تحت ايدي
الراجل: ما انت استعجلت علي موت چني برضو
الباشا: افهم كانت خلاص شكلت خطر علينا
الراجل: يلا خلاص اهي راحت تاخد عذابها
الباشا: لازم عصام يرجع من تاني لازم هوا الوحيد الي ممكن يعمل كل الي احنا عوزنه
الراجل: مافيش امل غير لو اخدتنا ابنه
الباشا: انت عوز تعادي عصام عصام لو حد قرب لابنه كش هيرحمه
الراجل: خلاص يبقا تشيل الموضوع من دماغك
____________♡
جنه بصراخ: اااااااااااه
اسر جري عليها
لقو مايه نزله عليها
حور بخضه: دي يتولد شلها بسرعه
هايدي بقلق: دي مش نلحق نرح المستشفى
اسر بخوف: طب اعمل اي اوديها فين
نور بسرعه: طلعها فوق بسرعه احمد اتصل علي الدكتوره
طلعو حط جنه في الاوضه والبنات معاها والشباب وقفين برد
بعد محولات كتير من جنه والبنات معاها ولدت
حور بفرحه: مبروك ياجنه بنوته ذي العسل
جنه من التعب نامت
والدكتوره وصلت عملت الازم ليها ومشيت
هايدي اخدت: البنت وخرجت الف مبروك يا اسر بنت ذي القمر
اسر بفرحه: اخد البنت منها
والكل بارك ليه
جوه البنات جنب جنه
حور:…………….
___________$_________
google-playkhamsatmostaqltradent