Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

   رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12

 
اسر وصل عند بيت متوسط الحال في منطقة شعبيه
اسر طلع وخبط علي الباب
فتحت بنت
اسر: احم تعالي معايا
البنت بقلق: طيب هجيب شنطتي واجي
اسر بضيق: بسرعه
البنت دخلت
رحمه: ها هوا
البنت: ايوا ياختي هوا اعمل اي دلوقتي
رحمه: ولا اي حاجه هتروحي معاه بس انا هروح معاكي مش هسييك
البنت: بجد طيب يلا
وخرجو
اسر برفع حاجب: مين دي
البنت بتوتر: دي رحمه صاحبتي وذي اختي
اسر بضيق: تعالي معايا لوحدك
رحمه بغضب: لا مش هتروح معاك لوحدها انا هكون معاها
اسر بضيق: تمام يلا ونزل وهما معاه
_____________♡
صقر بإبتسامة: ها اميراتي عاملين اي
حور بتذمر: انا تعبت عيالك مش عارفه اعمل معاهم اي
صقر بضحك: والنبي انا مش عارف هاخد بالي منهم ولا منك
حور بضحك: من الاتنين
صقر: بس كده كتير عليا
حور نيمت البنات
حور براحه: الحمدلله نامو
صقر بغمزه: تعالي بقا اقولك علي حاجه
حور بتعب: صقر انا بجد مش قادره تعب البنات مع مشاكل العيله
صقر: مشاكل اي بس تعالي هنا وقرب منها………..
______________♡
احمد بحب: نور….. نور
نور بخجل: صباح الخير
احمد بسها: صباح العسل
نور بخجل: احمد خلاص كفايه
احمد بضحك: هوا يكون قدمه العسل ده كله ويسكت برضو وغمزلها
نور بإبتسامة: ربنا يخليك ليا
احمد بحب: ويخليكي ليا يا ام يزن…. يلا قومي اجهزي عشان هنروح عند صقر
نور بسرعه: هوا في حاجه
احمد: مش عارف بس صقر طلبنا
نور: حاضر ولسه هتقوم يزن عيط
نور: احمد شوف يزن وانا هدخل اخد شور
احمد: لل ياحببتي اقعدي شوفي ابنك
نور برفع حاجب: يعني هوا ابني لوحدي انا هدخل اخد شور وانت شيل يزن
احمد: حاضر
_________________♡
اسر وصل ومعاه البنات
ودخلو والكل بصلهم بإعجاب لانهم كانو حلوين
خالد بهمس: شكلي كده هتجوز
محمد ضحك عليه
يوسف بهدوء: محمد اطلع نادي لصقر
محمد طيب وطلع خبط علي باب غرفه صقر
صقر بعد عن حور بغضب: مين
محمد: يا عم يلا اسر جاب البنات
صقر بعصبيه: يحرقك انت واسر والبنات
حور بضحك: معلش ياحبيبي مره تانية بقا ولسه هتقوم
صقر: استني ياختي انتي رايحه فين
خور بإستغراب: هنزل تحت
صقر بضيق: لا خليكي هنا انا هخلص بسرعه واطلع
حور ببرود: لا انا قولت اني هنزل اتفضل يلا لحد ما البس واجي
صقر بغيظ: ربنا علي الظالم
حور وهي داخله الحمام: بتقول حاجه يا آدم
آدم: لا بقول انا نازل ونزل علي تحت
________________♡
: ها ياچني عملتي اي
چني بغضب: مش عارفه اعمل حاجه كل ما اعمل حاجه بيفلتو منها
: تؤ حبيبتي لازم تشوفي حل
چني بفرحه: بقولك اي سيبك منهم دلوقتي انا عنددي ليك مفاجأة
: مفاجأة اي
چني قامت راحت وقفت قدامه ومسكت ايدو حطيتها علي بطنها وقالت: انا حامل
: نعم حامل ازاي
چني بعصبيه: هوا اي الي حامل ازاي حامل منك
: چني الي في بطنك ده لازم ينزل
چني بصدمه: ينزل.. ينزل ازاي
: چني اسمعي الكلام بقولك لازم ينزل
چني بغضب: وانا مش هنزله ياعصام
(بووووم ايوا هوا نفسه عصام فاكرينو)
عصام بغضب: خلاص انتي براحتك بس انا ماليش دعوه بيه وسابها ومشي
______________♡
خالد للبنات: اتفضلو
رحمه بإعجاب: هات انا رحمه ومدت ايديها عشان تسلم
خالد بإبتسامة: هاي
خالد بص للبنت وانتي
البنت بصتله بقرف وسبته ومشيت
خالد في نفسه: نهار اسود دي مش معجبه بيا هوا انا في جمالي ولا في حلوتي
شويه وصقر نزل وبعده حور والكل اتجمع عشان يسمع الي حصل
حور بجمود: قولي الي حصل
البنت بصت لرحمه بخوف واضح جدا
وخالد اتمني لو ياخدها في حضنه ويطمنها
البنت بدموع: انا اسمي روح عندي 20 سنه في يوم كنت رايحه اجيب العلاج لامي والوقت كان متأخر ومره واحده لقيت حد حط ايدو علي بؤقي ماحستش بنفسي غير تاني يوم قومت لقيت نفسي علي السرير مع دكتور اسر بس الحمدلله انا كنت بهدومي كلها بس الطرحه بس وبدأت في العياط
والنبي امي لو عرفت حاجه ذي دي هتروح فيها
حور بحزن عليها: ماتخافيش ماحدش هيقولها حاجه
رحمه بحزن علي صديقه عمرها: انا كمان ياجماعه عوزه اقولكم حاجه
صقر بتركيز: ها قولي
حور بغيره: سبلي انا المهمه دي
صقر ابتسم علي غيرتها
رحمه: انا من فتره اتعرفت علي واحده اسمها چني الي ساكنه معاك في العماره يا استاذ احمد
احمد بعصبيه: ها وبعدين
رحمه: لما سمعاتها بتكلم مع حد وبتقول انها لازم تنتقم منكم كلكم وكل الي حصل ده بترتيب منها هي وشخص تاني قولت اني لازم اعرف مين الشحض ده وقولتلها اني اسمي مايا

يوسف بتركيز: مين الشخص ده
رحمه: صدقني لسه مش عارفه بس اكيد هعرف
حور بجمود: وقت ماتعرفي هيكون وقت موتك
روح بخوف: لا خلاص رحمه مش عوزين نعرف خلينا بعيد عن الناس دي
رحمه بحب: اهدي ياروح احنا خلاص بقينا في العبه دي غصب عننا
خالد بغضب: اسمها اي البنت دي
رحمه لسه هتكلم
حور بغضب اكبر: خااالد مالكش دعوه بالموضوع ده
خالد بغضب: ازاي انتي شايفني صغير ولا اي
صقر بهدوء: الكل يطلع علي فوق
ماحدش طلع والكل واقف مكانه
حور بغضب وصوت عالي: سمعتو
في ثانيه الكل طلع
فوق
رحمه: يلهوي دي عصبيه اوي
روح بخوف: رحمه انا عوزه امشي من هنا
جنه بإبتسامة: ليه ياقمر خليكي معانا انا اسمي جنه وده ابني خالد
والبنات عرفوها بنفسهم
رحمه بإبتسامة: خلاص بقا ياروح اقعدي ده شكلهم طيبين اوي
كل ده وخالد مركز مع روح اوي حقٱ انها طفله
______________♡
حور بغضب: لو الي في دماغي مش هرحمهم
صقر بهدوء مريب: حور اخرجي من الموضوع ده انا الي هتصرف
حور ببرود: اصرف انا قولت حاجه بس انا كمان هتصرف
صقر مسكها ايديها جامد واتكلم بغضب: انتي اي اعمل فيكي اي
حور بجمود: صقر نزل ايدك
صقر بغضب اعمي: مش هنزلها وتسمعي الكلام انتي فاهمه مش هقعد اعيد الكلام كذا مره
ناهد نزلت ومعها بنات حور

ناهد بتعب: حور بناتك بيعيطو انا مش قادره عليهم
صقر كان لسه ماسك حور جامد مش عوز يسبها
جور بدموع: صقر سيب ايدي خلينا اشوف البنات
في الوقت ده طلعت خرج من الاوضه الي حور دخلته فيها
صقر بصدمه بص لحور ومن غير اي مقدمات ضربها قلم وقعها في الارض من قوته
الكل اتصدم لانهم كانو واقفين في الأعلي
خالد صرخ علي صقر عشان توأمه
______________♡
google-playkhamsatmostaqltradent