رواية امتلكني القمر الفصل الرابع عشر 14 - بقلم يارا عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية امتلكني القمر (كاملة جميع الفصول) بقلم يارا عبد العزيز

رواية امتلكني القمر الفصل الرابع عشر 14


قمر بعصبية وصوت عالى وهى تنظر ليد فهد التى تمسك بهذه التى اطلقت عليها عل.بة التونة: دكتور فهد
ذهبت عندهم وهى تتحدث بغيرة فهى لم تتحمل ان تراه يمسك يد امرأة غيرها
قمر بعصبية وهى تنظر لفهد : عايزة حضرتك
فهد وهو يترك يد تالين على الفور فهو يعلم تلك المجنونة ماذا تفعل عندما تتعصب على احد
فهد وهو ينظر لتالين: اتفضلى انتى يبشمهندسة وهشرحها فى المحاضرة زى ما قولتلك
تالين بشك : تمام عن اذنك
قمر بسخرية وهى تقلد صوتها: عن اذنك كانت واقفة بتعمل اي معاك
فهد ببأتسامة: هنتكلم هنا تعالى ندخل مكتبى
قمر بزعل و دموع : مش رايحة معاك فى حتة خلى ست تالين تنفعك
فهد وهو يمسك يديها : طب تعالى معايا وانا هفهمك
ذهبت معاه الى غرفة مكتبه اغلق فهد الباب وقرب منها وهو يمسح دموعها
فهد بحنية وهو يقرب منها ويهمس بجانب اذنها: هتفضلى تعيطى على كل حاجه كدا
قمر بتوهان: هاا
نظر لها وهو يبتسم على شكلها وطفولتها التى يعشقهم بشدة
قمر نظرت له وهى تبتسم وبتوهان فيه: طب هو فيه قمر كدا بجد
فهد بحب وهو ينظر لعيونها ويمسك يديها ويضعها على قلبه: شوفى بتعملى فيه ايه بقربك عندك شك انه ممكن يشوف غيرك
قمر وهى تحضنه وتحاوط بيديها على ظهره: انا بحبك اوى
فهد وهو يشدد من مسكته لها: تيجى نروح انتى وحشانى اوى
قمر وهى بتبعد يده عنها وببأتسامة: عندى محاضرات مش فاضيلك أنا
فهد : بقى كدا طب تمام يبشمهندسة اتفضلى عشان لو دخلتى بعدى مش هدخلك
قمر وهى تشاور له بأن ينزل لمستواها: تعال كدا
فهد وهو ينزل لمستواها دفنت رأسها فى عنقه وتحدثت بهمس: واهون عليك
انفكت كل حصون فهد وهو يخرجها من عنقه ويغمض عينيه ويق.بلها بحب شديد واغمضت تلك الاخرى عينيها وحاوطت بيديها عنقه استمروا ذلك لبضع دقائق بعد عنها بعدما احس بحاجتها للتنفس
قمر بخجل: انا ماشية هتيجى امتى
فهد: شوية وجاى وراكى
قمر : تمام
خرجت قمر ونظر فهد الى طيفيها بحب كبير
فى المدرج
سها: كنتى فين يا قمر
قمر : كنت عند فهد فى المكتب
سها بابتسامة: شايفة انكوا اتصالحتوا اهو
قمر : مقدرتش ازعل منه بجد بضعف اوى قدامه يا سها
سها : يحبيبتى ربنا يسعدكوا
فهد : صباح الخير نبدأ محاضرتنا
بعد مرور ساعتين
فهد : حابب اقولكوا حاجه فى نهاية المحاضرة طبعاً كلكوا عارفين بخصوص المشروع الجديد اللى فى شرم الشيخ لشركة الناصروى مع شركة النويرى فطبعا احنا هناخد منكم اربعة للتدريب فى الموقع وهيتم اختيار الأربعة دول على اساس انى هديكوا فكرة معينة تعملوا عليها مشروع افضل اربع مشاريع هم دول اللى هينولوا فرصة التدريب كل التفاصيل هتتبعتلكوا انهاردة على جروب الدفعة وبالتوفيق للجميع تقدروا تتفضلوا
نظر فهد الى قمر بأبتسامة وبدلتها قمر نفس النظرة تحت نظرات شك تالين فيهما
تالين : اكيد فيه حاجه غلط
نور: قصدك ايه
تالين : فيه حاجه ما بين دكتور فهد والحرباية اللى اسمها قمر
نور : اكيد لا انتى بتقولى ايه وبعدين ما الكل عارف ان دكتور فهد بيحب سارة بنت عمته انتى مش بتشوفى صورهم على السوشيال ميديا ولا ايه
تالين: مش عارفه يا نور بس حصل اكتر من موقف قدامى بيدل على ان فيه حاجه اكيد البت دى مدوراها ومن النوع اللى بيلف على الرجالة بس ياانا يا هى استنى عليا بقى يا ست قمر
نور : الله يستر على البت منك
قمر كانت قاعدة مع سها فى كافتريا الكلية
سها: هاا يستى احكيلى اللى حصل بالتفصيل يلا بسرعه
قمر : حاضر يستى صبرك عليا بس
قصت قمر لسها كل ما حدث
سها : عارفة على الرغم من انك بتطلعى من مصيبة تدخلى فى التانية الا انا كل دا بيقربك من دكتور فهد مش بيبعدك عنه
قمر : دى حقيقة
سها بشك : بس مين قفل الباب فى الوقت دا
قمر: مش عارفه انا مرة واحدة كنت جوا الأوضة لاقيت الباب اتقفل والنور اطفى احتمال يكون حد قفله من غير ما يعرف انى جوا
سها : ااه ممكن
قمر: الو
فهد : فيه اجتماع مهم انهاردة فى الشركة وانتى لازم تحضرى
قمر : ماش
فهد : انا واقف مستنيكى برا بالعربية تعالى يلا
قمر : تمام
قمر : انا ماشية هروح مع فهد الشركة
سها: تمام
ذهبت الى السيارة وركبت بداخلها
قمر بتوتر: هو الاجتماع دا بخصوص ايه
فهد وهو يمسك يديها : المشروع الجديد مالك
قمر بتوتر وهى تنظر له: انا مش بفهم اى حاجه فى شغلكوا دا
فهد وهو يق.بل يديها : متخافيش يا عمرى انا معاكى
قمر : ربنا يستر
فى غرفة الاجتماعات
امير وهو ينظر إلى قمر بإعجاب شديد : بس حضرتك مين انا اول مرة اشوفك
فهد بغيرة وعصبية: بشمهندسة قمر الشريك التانى لشركة الناصروى وكمل وهو ينظر له نظرة حادة ارعبته ومراتى
امير : ايه دا بجد فرصة سعيده يبشمهندسة انا امير النويرى المسؤول عن شركة النويرى الشريك التانى للمشروع
قمر وهى تنظر لفهد الذى كان يرمقها بنظرة حادة وعصبية فتجاهلت قمر أمير ولم ترد عليه
فهد : تمام كدا الاجتماع انتهى
خرج الجميع وظل امير وعمر وفهد وقمر
أمير وهو ينظر لقمر: انتى لسه بتدرسى يبشمهندسة
فهد نظر له بعصبية شديدة وكاد ان يتحدث الى ان قطعه صوت عمر
عمر وهو بيحاول أن يسيطر على الموقف: بقولك يبشمهندس أمير ما تيجى معايا مكتبى هوريك شوية حاجات للمشروع
أمير : تمام
خرج أمير وعمر وظل قمر وفهد بداخل الغرفة
ذهب إلى قمر بكل عصبيته ووضع يديه على التربيزة امامها
قمر بخوف وهى تبتعد للخلف وتنظر له برعب شديد وبدموع: انا والله ما عملت حاجه ومردتش عليه متض.ربنيش بالله عليك
تمزق قلب فهد عليها واخذها داخل حضنه وتحدث بحنية شديدة: هششش متتكلميش مش هعملك حاجه خلاص اهدى
بدأت تبكى كثيرا بداخل حضنه اخرجها من حضنه ومسح لها دموعها
فهد بحنية وهو يمسك يديها: بتعيطى ليه دلوقتي
قمر ببكاء وخوف : انت مش هتضر.بنى صح
فهد وهو يمسك يديها ويضعها على وجهه: اض.ربنى يا قمر بجد خدى حقك من كل حاجه عملتها فيكى بس بلاش طول الوقت خايفة منى كدا تتقطع ايدى قبل ما تمد ايدي عليكى تانى
قمر بحب وهى تمسح دموعها مثل الاطفال: بعد الشر عليك
فهد بأبتسامة: طب بحبك
قمر وهى تحضنه: وانا كمان
فهد : طب مش نروح بقى
قمر : ماشى
تجلس قمر مع سها
قمر : بقولك انا هقوم اجيب بسكوت وعصير واجاى
سها : ماشى
خبطت فى احدهما وهى تمشى
مش تحاسبى يبت انتى
قمر بعصبية وهى تنظر له : بت !!!!! وبعدين انت اللى خبطت فيا
وهو يمسكها بشدة من يديها : قصدك ايه يعنى انى بتبلى عليكى دا انتى يومك اسود انهاردة

   •يتبع الفصل التالي "رواية امتلكني القمر" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent