Ads by Google X

رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سارة خالد

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجت العمدة كاملة بقلم سارة خالد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث عشر 13

 ف صباح اليوم التالي
استيقظ فارس مبكرا وذهب إلي غرفته
فارس….غزل افتحي ي غزل
غزل بنوم….مين
فارس…أنا ياختي
غزل…لسه عايزة أنام تاني
فارس بكذب ….افتحي أبويا زعقلي وخرب الدنيا وقال أنه هيوريكي ازاي تعملي كده
قامت غزل مفزوعة…..بجد
فارس….أيوة يلا
غزل وهي تقوم….طيب ثم أمسكت المفتاح وفتحت له

ما أن فتحت الباب دخل واغلقه بقدمه ثم اقترب منها و أمسكها من عنقها وازاحها لتلتصق بالحائط
فارس….أنا تطلعيني بره اوضتي وتخليني أنام ف اوضة الضيوف مين سمحلك تعملي كده
غزل وهي تختنق…..أبعد عني همووت
فارس…..ف ستين داهية
غزل بحركة سريعة ضربته تحت الحزام واسرعت إلي الحمام
فارس….اااه يابنت ال****** ماشي ي غزل والله لاربيكي
غزل….سبق وقولتلك انا هبقي وحدة تانية يعني مش هسكتلك علي حاجة
فارس….هنشوف اتزفتي خلصي علشان أدخل وننزل نفطر
غزل….طيب
بعد نصف ساعة خرجت من الحمام
فارس….ايه جربانة
غزل….وانت مالك
اقترب منها فارس ووضع يده علي خصرها…..احترمي نفسك احسلك ي غزلي
غزل بتوتر….طيب أبعد
فارس…..ولو مبعتش ثم قاطعهم رنين هاتف فارس اخرجه من جيوبه وجد الإسم جنات ورأته غزل
فارس….الو ي قلبي
غزل ازاحته بعيدا عنها….بجح ثم خرجت إلي البلكونة
جنات….الو ي فارس اخبارك ايه
فارس….تمام ي قلبي
جنات ….الف مبروك
فارس….الله يبارك فيكى
جنات….لمستها
فارس…..ههههه لا طبعا
جنات….بجد
فارس…..اه
جنات…..هاجي اباركلك
فارس….مش النهاردة لا
جنات…..خلاص بعد كام يوم
فارس….تمام هقفل انا سلام ثم اتجه إلي البلكونة
غزل….ليه قبلت بيا مدام بتحبها
فارس….مش عارف
غزل….لا أكيد عارف أنت كده بتعذبها وبتعذبني وبتعذب نفسك دا لو حبيتها فعلا
فارس…..حبيتها بس ارتحتلك إنتي
غزل….يعني مرتحتش للي بتحبها
فارس….بصراحة مش عارف وبحب ادايقك
غزل….مانا اعرف ادايقك
فارس….هههه إزاي ثم قاطعهم دق الباب مييين
عنيات….انا يبه البيه الكبير بينادي علي حضرتك علشان الفطار
فارس…..تمام نازلين هدخل الحمام ع السريع وننزل
غزل….طيب
بعد عشر دقائق خرج فارس وذهب إلي البلكونة… لسه واقفة يلا علشان نفطر
غزل وهي تنظر ل محمود….مش عايزة
لاحظ فارس أنهم ينظرون لبعضهم…..خلاص للأسف بقيتي مراتي انا مش مراته واول حاجة لازم تعرفيها إني مش بحب مراتي تبص ل راجل غيري تمام ي غزلي
غزل….وانت مالك
فارس….لا فوقي ي قلبي ويلا علشان نفطر وبعد الفطار هعرفك انا مالي إزاي
غزل…..وريني اخرك
فارس….هههه تمام يلا ننزل
علي السفرة
مهران….عوقو (اتأخرو) ليه كده
عفاف….عرسان جداد يحج
فارس….انا جيت اهو
مهران…..أهلا ي عريس
عفاف….صباحية مباركة
مهران…..إزيك ي بنتي
غزل….تمام الحمد لله
مهران…..لو زعلك الواد دا تيجي تقوليلي طوالي (علطول)
غزل….حاضر
مهران….يلا افطرو
فارس….ابويا
مهران…..نعم
فاس…..انا عايز اطرد الواد السواق الي اسمه محمود
مهران…..غلط معاك ف حاجة
فارس…..أيوة رد عليا رد معجبنيش
مهران….انت مش عيعجبك العجب دا واد طيب جه من أسبوعين قال إنه عايز شغل علشان يتجوز إلي بيحبها
غزل دمعت ورأها فارس…..بس انا عايزو ميشتغلش اهنيه (هنا)
مهران…..وانا مش هقطع عيشه خليه يبني نفسه ويتجوز خطيبته
غزل….عن اذنكم شبعت
عفاف…..استني لما جوزك يخلص هو كمان وبعدين قومي ي بتي
فارس…..انا خلصت اصلا ثم صعدو إلي غرفتهم
فارس….امممم أفهم اي من الدموع الي نزلت دي تحت
غزل….مش لازم تفهم
فارس….امممم تمام هلمحك بتبصيلو بس والله ي غزل لاخليه يتشفشف علي شغل ومش هيلاقي يأكل حتي
غزل….إنت إزاي كده
فارس….عادي وبعدين زمانو كرهك وتلاقيه هيتجوز وحدة غيرك
غزل….أبوك قال انه جالو من اسبوعين علي شغل يعني مكنتش لسه شوفت خلقتك يعني كان قصده إنه يتجوزني انا
فارس….اممم
غزل بتحدي…..وحتي لو بطل يحبني انا هفضل أحبه
فارس…..لا والله
غزل….اه والله
فارس….غزل انا لحد دلوقتي هادي معاكي ودا أول يوم لينا ومينفعش نتخانق ولا اي حاجة ف اعدلي كلامك وفكري فيه قبل ما تقوليه
غزل…..أنا عارفة بقول ايه كويس أوي
فارس…..تمام قولي براحتك وانا هعمل براحتي
غزل…..هتعمل ايه يعني
فارس…..هوريكي ثم نزل وخرج من الفيلا واتجه ل محمود
غزل….غبي ومتخلف ثم خرجت إلي البلكونة وجدت فارس يتجه الي محمود
غزل بخوف……يلهوي هيعمل ايه الغبي دا
فارس…..إنت ياض عايزك زي الشاطر تروح ل ابويا وتقوله عايز اسيب الشغل
محمود وهو ينظر ل غزل …..مين يعرف يمكن تعدي الأيام وترجع ليا
فارس….اخر كلام تسيب الشغل من هنا احسلك
محمود…..ولو مسبتش
اقترب منه فارس و…….
 

رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سارة خالد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent