رواية جعلني احبه كاملة بقلم سارة بكر عبر مدونة دليل الروايات
رواية جعلني احبه الفصل الحادي عشر 11
عند ريم و رغد
فتحوا الباب و دخلوا و كل واحده منهم اتفجات بي الكان علي السرير
رغد: اي دا
ريم: معرفش دول اتنين تعالي انتي افتحي واحده و انا افتح واحده
رغد: ماشي
و فعلا كل واحده فتحت علبتها و اتفجاو اكتر
كانت المفاجأة علبتين هدايه كانوا علي السرير واحده بي اسم ريم و التانيه بي اسم رغد وكل واحده فتحت بتعتها و اتفاجئت ريم بي مجموعه من الخمارات الوانها حلوه اووي منقوشه و اتنين ساده لانها بتحب المنقوش و رغد كانت بتعتها فيها خمارات ساده و الونها جميله اووي تليق علي لو بشرتها الخمريه وكان في واحد بس منقوش لانها بتحب الساده اكتر
* امنيتك اتحققت يا رغد
” انا بجد مش مصدقه معقول طب مين الجبهم ياتره
* معرفش تفتكري مين
” معرفش بس اكيد حد من عندكوا من هنا
* اكيد مش علي بس ممكن يكون يحيي
رغد ابتسامتها اختفت لما سمعت اني ممكن يكون يحيي هو الجاب الهديه…. لا اكيد مش يحيي
* لي اكيد يعني
” معرفش بس حسه اني مش هو
يحيي قطع كلامهم ___ لا هو
رغد اتخضت من صوته و اتفاجئت اني هو الجايب الهديه اكتر من مفجاتها بي الهديه
ريم: شوفتي مش انا قولتلك بس دي بمناسبة اي هاا
يحيي وهو بيبص لرغد و بعدين بص لريم… اااااا دي بمناسبة اااااا اه انكوا نجحتوا
رغد شالت عنيها من علي الارض و بصتلوا بستغراب و رجعت غضت بصرها تاني
ريم: نجحنا اي يا يحيي صحي النوم الامتحانات لسه فاضل عليها شهرين
يحيي: ااااااااا اصل يعني انا هسافر فا مش هعرف اجبلك هديه زي كل سنه ف دي مقدم هاا يلا انا نازل بقي
نزل يحيي وكان محرج اووي بي الحصل و انو مكنش عارف يرد يقول اي علي ريم
رغد: اقفلي الباب دا بقي
ريم: ماشي بس شوفتي انا حسيت اني يحيي الجايبها
” بقولك اي خدي الهديه اهي انا مش هينفع اخد حاجه منه
* لي يا رغد هو مش مغصوب انه يجبلك و بعدين دي هديه نجاح هي غريبه شويه بس عديها و بعدين بقي انتي كان نفسك في الهديه دي و سبحان الله جتلك
” مش هينفع اخد حاجه من حد معرفوش و انا اه كان نفسي اني حد يجبلي الهديه دي بس يكون حد انا عارفه يعني عمر واحده صحبتي مش يحيي خاالص
* المرادي بس علشان خاطري يا رغد و بعد كده متخديش منه حاجه تاتي هاا عشان خاطري بقي
” خلاص انا هخدها و هسال عمر و بعدين ابقي قوليلوا لو عاوز يجيب حاجه يجبلك انتي بس ماشي…
و فجاه سمعوا صوت علي
ريم: هاا يلا ننزل نشوف في اي و نلحق ندي من علي
رغد: ربنا يستر
_________________
يحيي نزل لقي امه و مرات عمه واقفين قدام المطبخ
يحيي: اي يا جماعه واقفين لي و الحيوان دا بيزعق لمين
امينه: مفيش اصل علي و ندي بيتكلموا جوه فخرجنا و سبناهم برحتهم و فجا زعق كده
يحيي: طب متدخلوا
صابرين: لا خلينا هنا يتكلموا برحتهم
يحيي: ماشي يلا انا خارج
امينه: متاخد علي معاك و ارحم البت الغلبانه البيزعقلها دي
يحيي: لو دخلتلوا دلوقتي هيعرف اني انتو العوزينه يخرج ف هيعاند فانا هكلمه كمان نص ساعه
صابرين: ماشي يا حبيبي
يحيي: يلا سلام
__________________
في المطبخ
علي اتعصب من كلام ندي قولتلك اتكلمي معايه حلو
ندي خافت من صوت علي لكن بينت العكس انا بتكلم حلو و بعدين انت بتزعق لي
علي: اي البرود دا مش عارفه انا بزعق لي
ندي: لا مش عارفه
علي: ماشي خدي بالك انا بحذرك اهو اتكلمي حلو و بطريقه احسن من كده علشان انا صبري بينفذ فاهمه
ندي…….
قررها تاني فاااااااااهمه
_ فاااهمه اوف
خرج علي من المطبخ شاف امه قدامه
امينه: حلو كده لما زعقت للبت هاا
علي: اسكتي يما انتي متعرفيش حاجه دي مستفزه و بعدين هي الغلطانه
صابرين: بس احنا سمعنا صوتك انت يا علي
علي: علشان هي منرفزاني
امينه: لو هي غلطانه وانت زعقت حقك ضاع اصل انا استحاله اصدق اني بصوتك دا كله و هي الغلطانه
علي: والله يعني انا الغلطان
صابرين: ايواا بعد كده ابقي اتحكم في نفسك و متزعقش فاهم
علي: انا خارج احسن سلام
صابرين: انا معرفش ابنك مالوا
امينه: ربنا يهدي.. بقولك اي تعالي ندخل للبت المطبخ
كانوا ريم و رغد بيتبعوا الحوار من اوله
رغد: اي دا اول مره اشوف علي كده
ريم: تعالي ننزل ونعرف الحكايه من ندي
ونزلوا و دخلوا المطبخ لندي وكانت واقفه بتغلي
امينه: معلش يا بنتي متزعليش هو علي كده معلش
صابرين: بصي يا نودي احنا الاتنين زي امك الله يرحمها و علطول هنقف معاكي و نجبلك حقك
ندي: ربنا يخليكوا ليا
ريم: بس يا ماما انا اول مره اشوف علي كده
امينه بصت لريم عشان تسكت و ندي لحظه
صابرين غيره الموضوع. ااه انتو امتحانتكوا امتا
ريم: شهرين كده
امينه: وانتي يا ندي
ندي: معاهم يا ماما
صابرين: اطلعوا انتو في اوضه ريم ذاكرو ولو علي سال هقولوا انك كنتي معانا هنا
ندي: ماشي
علي خرج لف بالعربيه شويه و الفون بتاعه رن باسم يحيي
علي: اي يبني
…………………………………………………………….
علي: بلف بالعربيه يعني هكون فين
……………………………………………………………..
علي: اني كافيه
……………………………………………………………
علي: وكمان عمر معاك خلاص انا جاي سلام
……………………………………………………………
في الكافيه كان يحيي قاعد هو و عمر و بيتكلموا
عمر: امال علي مجاش معاك لي
يحيي: لا انا سبت علي بيتخانق مع مراتوا
عمر: اي هو لحق
يحيي: انا عارف
عمر: طب هو اي الحصل
يحيي: والله يبني معرفش انا سمعتوا بيزعق و سبتوا وخرجت
عمر: طب رن عليه كده شوفه خلص ولا لسه
يحيي: ههههههههههه ماشي
يحيي: الو
………………………………………………………………
يحيي: انت فين
……………………………………………………………
يحيي: طب تعالي علي الكافيه
…………………………………………………………..
يحيي: الكافيه البنقعد عليه يلا انا و عمر مستنينك
……………………………………………………………
يحيي: سلام
اممممممم بقولك اي يا عمر
عمر: خير
* هو لو انا بحب واحده و روحت اتقدمتلها هتوافق
~ انت عبيط يبني ومتوفقش لي انت محترم و كويس و اهلك كويسين و متعلم عاوز اي تاني
* لا لا مش كده انا عارف كل دا و عارف اني كل دا هيخلي اي عروسه توافق بس انا اقصد السن
~ لي هي اكبر منك
* لا طبعا انا الاكبر
عمر حس انو بيتكلم علي ريم. احم طب انت اكبر منها بكام سنه
* انا اكبر منها بي 10 سنين
عمر اتاكد انو بيتكلم علي ريم و الابتسامه اختفت
* مالك يبني
لا مفيش بص يا يحيي السن هو كبير لو روحت اتقدمت دلوقتي الاحسن انك تستنا لما تخلص تعلمها بس لو هي مش بتتعلم يبقي اتقدم و متخفش الرسول صلى الله عليه وسلم كان اكبر من السيده عائشه يجي اكتر من اربعين سنه و مع ذلك هي حبتوا اوي وهو هي كانت احب النساء لقلبوا فمتخفش
* الحمد الله طمنتني انا كنت خايف اوي من الموضوع دا طب وانت اي مش هنفرح بيك
~ انا حيرتي نفس حيرتك
* بتحب واحده انت اكبر منها
~ ااه
* هي اصغر منك بكام سنه
~ عشره برضو
يحيي فكر انها رغد و زعل هو كمان علي دخل عليهم لقي كل واحد ضارب بوز
علي: اي مالكوا هو مين المتخانق فينا
يحيي: لي يعني احنا مالنا
علي: مش شيفين نفسكوا ولا اي
عمر: لا يبني مفيش حاجه المهم انت متخاتق مع مرات لي
علي: أولاً متقولش مراتي ثانياً انا جعان اكل الاول و احكي
و طلبوا الاكل
________________________
في المزرعه
دياب: مالك يا سليم
سليم: خبيت عليا لي الكان علي بيعملوا
دياب: انت عرفت ازاي
سليم: عرفت مطرح معرفت بس مش عيب يا اخوي يا كبير انك تخبي عليا
دياب: طب لو كنت عرفت كنت هتعمل اي
سليم: كنت هكسر عضموا عشان مينفعش يعمل اجده في بنات الناس لا وكنت مش هودي الكليه الفيها بنات مصر دي
دياب: وانا حليت الموضوع من غير اي حاجه من دي
سليم: ماشي يا اخوي
دياب: واه خلاص بجي متزعلش
سليم: اخر مره عشان انت اخوي الكبير بس
دياب: و كبير البلد ي ولد و ضحكوا هما الاتنين مع بعض
نرجع تاني لبيت يحيي الأنصاري
في اوضه ريم
ريم: هو علي كان بيزعق لي
ندي: اخوكي دا فظيع انتي عيشه معاه ازاي
ريم: لا عندي مناعه
ندي: هههه رخمه بس انا مسكتش برضو
ريم: ااه انت هتقوليلي سوسه
ندي: هههههه لا طب بذمتك يا رغد رغد انتي يبنتي انتي روحتي فين
رغد كانت قاعده طول الوقت بتفكر في حاجه و مش معاهم خالص انتبهت رغد علي صوت ندي
رغد: اي يا ندي بتقولي حاجه
ندي: بقول حاجه لا انتي مش معانه خالص بتفكري في اي
رغد: ابدا ولا حاجه
ندي: والله لا شكلك باين في حاجه
ريم: انا اقولك يا ستي اصل يحيي جبلي و جبلها هديه علشان النجاح و من ساعتها وهي مش معانه
ندي: بجد طب دي حاجه حلوه اووي بس نجاح اي انتو لسه امتحنتوا
ريم: عشان هو هيسافر لما النتيجه تبان فاهمه
ندي: ااه طب دي فيها حاجه و بعدين ايوا بقي يا ست و هتكوني سلفتي
رغد اتوترت اووي لا يا بنتي مش كده والله
ريم: لا ي ندي هو جيبها عادي
ندي: ماشي ماشي
رغد: انا اصلا مش عارفه اخدها ولا لا
ريم: ابقي اسالي عمر و ريحيني
رغد: ماشي انا هروح بقي يلا سلام
نزلت رغد و سلمت علي التحت و مشيت وكان معاها العلبه بتاعت يحيي و خرجت وهي مشيه اتكعبلت لكن ايد حد لحقتها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جعلني احبه ) اسم الرواية