Ads by Google X

رواية عشق الاسر الفصل السابع 7 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل السابع 7 - بقلم ناردين خليل 

رواية عشق الاسر الفصل السابع 7

 البارت السابع
في قصر الدمنهورى

اسر:ياسميييين.... ياسييين
الله....راحوا فين دول
دخل اسر المطبخ ليچد.............
اسر بغضب:ياسمييييين
اخذ من ياسمين علبة الحبوب
اسر بغضب:انتى اتجننتى.....انتى بتعملى ايه..!؟ 
عايزة تنتحرى بالسم...!!
ياسمين ببكاء شديد:ا..ر...ج..و.ك يا ا...اسر.....سبنى ا.ر.و.ح...لم..ماما
اسر حضنها
اسر:بس يا روحى اهدى.....ماتعمليش في نفسك كدة يا حبيبتى.....الانتحار مش هو الحل..... الانتحار حرام....واظن انك كبيرة وعاقلة وفاهمة الكلام دا كويس
ياسين فين....وازاى سايبك
ياسمين ببكاء:انا حطتله منوم في الماية
اسر بدهشة:منوم.....!!
يا ياسمين الحاجات دى مش اى حد بيستعملها وخلاص.....هو فين
ياسمين تحاول ان تهدأ:في ....في اوضته....ماتقلقش هايصحى كمان ٦ ساعات
اسر يحاول ان يخفف عن اخته الهم:ياختى نوغة.....ومالك متفائله اوى كدة ليه يا بت.....
سكت قليلاً ثم اكمل:وافردى حصله حاجة دلوقتي.....؟
ياسمين بهدوء: انا اسفة يا اسر
اسر:انتى ادتيله المنوم امتى اصلا....ولا انتى كنتى مستنيانى اجى عشان تاخدى السم
ياسمين:انا ادتهوله يادوبك من ربع ساعة عشان اتأكد انه نام ومش هايصحى دلوقتي
خرجت ياسمين من المطبخ بحزن تحاول اخفاءه ولكنها لم تستطيع اخفاءه عن اسر
خرج اسر ورائها وذهب الى الاريكة ليستلقي....ويفكر في الكلام الذي قالته اوليفيا.....
اسر:انا عاوز اعرف قصة اوليفيا....واعرف عنها اكتر واكتر.....شكل كدة في حاجة كبيرة اوى فيها......
استمر يفكر في قصة اوليفيا وما الذي حدث لها....واين والداها الآن...........

في منزل لارين

لارين:بابا.......
ذهبت لتحضنه
الاب:حبيبة قلب ابوكى.....عملتى ايه في الكلية النهاردة
لارين:زى كل يوم....مافيش جديد
الاب:طب روحى غيري هدومك عشان عاملك المكرونة البشاميل اللى انتى بتحبيها.....غيري وتعالى كلى
لارين:تسلم ايدك يا ابوى......هو انا اينعم كلت في الكلية....بس دى مكرونة بشاميل....لا ومن ايد مين.....من ايد الشيف الشربيني 😌
الاب بضحك:طب يلا عشان تاكلى
لارين وهى تمسك خدوده:ماشي يا عسل
الاب:مش كبرنا احنا على الكلام دا
لارين:لا كبرنا ايه هوهوهووو.....ماكبرش على ابويا ابداً....ولا انت ايه رأيك👀
الاب بضحك:لا طبعاً لا عاش ولا كان اللى يقول انك كبرتى على ابوكى...دا انا ادفنه وهو في مكانه
لارين:طب انا هاروح اغير بقي

انتهى اليوم ولم يخبر اسر ياسين بالذي حدث

عند الاء

الام مارى:عملتى ايه مع اسر
الاء بفقدان الامل:يا ماما.....يا ماما دا بيعاملنى وكأنى مش موجودة.... وكمان انا مفضوحة والكل عارف انى بحبه
مارى:ما انا بقولك انكرى انك بتحبيه.....وانك بتحبيه زى اخوكى....وبس....
حاولى تخطفي قلبه زى مابقولك 
الاء:هه....ما انا بعمل كل دا....اعمل ايه اكتر من كدة
مارى:ادلعيله
الاء:ازاى يعنى..؟!
مارى:يعنى البسي فساتين قصيرة....لبس مفتوح....وخليه يغير عليكى
اقفى هزرى مع دا ودا.....ماتبقيش واقفة زى الهبلة كدة
الاء:ولو خد عنى فكرة وحشة بقى
(هو كدة كدة واخد اصلاً😒🙄)
مارى:لا ماتخافيش.....يعنى احنا هددنا امه عشان بالقتل....عشان ماتعرفيش تعملى حاجة!!....جتك خيبة
الاء بدهشة:اي....وانتى عملتى ايه يا ماما....!؟
مارى:هابقي اقولك بعدين .....مش وقته 
الاء:ماشي يا ماما يا قروبة.....

في اليوم التالى في الجامعة

الاء:اسر
اسر في سره:يا رب يا كريم
اسر:نعم يا الاء....في حاجة
الاء:كنت عايزاك بس..............
اسر سابها ومشي وكأنها مش موجودة
الاء:اسر....يا اسررر...يوووة
اسر:عن اذنك يا اوليفيا عايزك في كلمتين
اوليفيا:حاضر يا دكتور....عن اذنكوا يا بنات

راحوا قعدوا في مكان في الكلية

اسر:انا كنت عاوز اعرف حكايتك ايه
اوليفيا: هو من الطبيعى ان اى حد عايز يعرف قصة حياة حد يروح يقوله بكل سهولة كدة
اسر:انا اسف يعنى للتدخل في حياتك بس الكلام اللى قولتهولى خلانى عاوز اعرف اكتر عنك..... ولا دى كل قصتك
اوليفيا بأستهزاء:كل قصتى.....دى جزء صغير اوووى من حياتى
اسر:طب انا عايز اعرف عنك اكتر......
اوليفيا قامت:انا اسفة يا دكتور.....بس مابقولش لحد عن حياتى الشخصية
مشيت وسابته
اسر في ذهنه:يا ترى انتى مين يا اوليفيا....وحكايتك ايه.....حكايتك دى شكلها حكاية.......

ما هى قصة اوليفيا....؟
وماذا فعلت مارى ام الاء...لأم اسر...؟
وكيف هددتها....؟
كل دا هانعرفه في البارت الجاى
  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 
رواية عشق الاسر الفصل السابع 7 - بقلم ناردين خليل
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent