رواية الممرضة و المعاق الفصل السابع 7 - بقلم رحمة سامي

الصفحة الرئيسية

  رواية الممرضة و المعاق كاملة بقلم رحمة سامي عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية الممرضة و المعاق الفصل السابع 7

فجاه حمزة قفل الباب وروح استغربت: انت…
حمزة بتوتر:هو انتي قررتي تهربي ولا اي.
روح: اي اللي بتقوله دا انا كنت بشوف مين علي الباب اي مسمعتش الجرس.
حمزة: دا بيتي علي فكرة واقدر انا اشوف مين بيخبط روحي حضريلي الفطار بس روحي انضفي الاول.
روح بصيت لنفسها واتصد*مت انها كانت هتفتح الباب وهي باللبس دا ومديتش حمزة اهتمام لكلامه وجريت علي اوضتها وهو وقف يضحك عليها وبعدها فتح الباب كان نادر اخوه.
نادر: اي يا عم بتقفل الباب في وشي ليه.
حمزة: اتقفل بالغلط من الهواء كويس انك جيت ادخل عشان نفطر سوي.
نادر: ما امك قالتلي انك عايزني… هو انت رجعت الخدم ولا اي.
دخل حمزة وهو بيقول: لا روح موجوده مفي داعي للخدم.
نادر: هو انت لسه مطردتش البنت دي يا حمزة حته بعد كل اللي عرفته.
حمزة: اللي حصل حصل يا نادر خلاص وهي دلوقتي بتقوم بشغلها وبس.
مفيش شوية وجت سالي بشنطة هدومها اتصدم نادر وقال: انتي بتعملي اي هنا واي الهدوم دي.
سالي: وانت مالك بتتدخل ليه انا جايه بيت ابو اللي في بطني واللي هيبقي جوزي قريب.

نادر: اي دا مستحيل انتي كدابة حمزة متصدقهاش دي كدابة.
حمزة حس ان نادر ملهوش علاقة بالموضوع دا وقال: يمكن يكون كلامها صح يا نادر كله هيبان مع الوقت.
سالي بغض*ب: هي اوضتي فين يا حمزة.
حمزة: روح لو سمحتي تعالي وديها اوضة الضيوف.
جت روح واتصدمت منهم كلهم وقالت: نعم ودي جاية هنا ليه ان شاء الله.
نادر: وانتي مالك انتي تنفذي وانتي ساكته مفهوم يلا اسمعي كلام سيد*ك.
روح: انا الممرضة بتاعت حمزة بيه وانت ملكش تديني اؤامر.
حمزة: خلاص انتي وهو يلا يا روح لو سمحتي.
روح بغض*ب: تمام اتفضلي معايا.
نادر: هو انت مقتنع بكلام سالي دا.
حمزة: قولتلك كله هيبان مع الوقت متشغلش بالك انت… بس بتمني ميكنش ليك يد في الموضوع دا.
نادر: انت بتقول اي لا انا بره عني الحوار.
سكت حمزة وبقي يأكل وهو بيتابع ملامح اخوه.
*في مكان تاني/
_وبعدين يعني كدا حيات حمزة في خطر.
&متقلقش اوي كدا روح معه اكيد هيكون بخير ومفيش حاجه هتحصله.
_الحرب دي صعبة اوي ويمكن روح متقدرش تكمل فيها دي غلبانه.
&الحب بيعمل المعجزات لو روح وحمزة حبوا بعض محدش هيقدر يقف في وشهم.
_مش عارف بس روح لو عرفت الحقيقه هيكون الموضوع صعب عليها اوي.
&وعشان كدا السر دا مش هينفع يتكشف دلوقتي خالص انت فاهم.
_فاهم فاهم لما اشوف اخرتها معاكي اي.
*بليل كانت روح عند حمزة بتديله الحقنه وهي متعصبة استغرب حمزة /
حمزة: مالك شكلك متعصب علي غير العادة.
روح: ودا يهمك في اي انا هنا مجرد خدامه مش اكتر صح.
حمزة: اول مره تتكلمي كدا وصوتك في نبرة حزن هو في حد قالك حاجه دايقتك.
روح: مش غريبة تهتم بيا… عموما انا مليش حق ادخل يعني بس انا مش مرتاحه للبنت اللي فوق دي وحاسه انها مش كويسه
دخلت سالي فجاه: وانتي مالك انتي بتدخلي في اللي ملكيش فيه ليه اوعي تنسي نفسك وبلاش تتكلمي عن اسيادك.
سالي باحراج: ماشي يا حمزة.
وخرجت بسرعه. روح ساعتها بصيت لحمزة: شكرا انك دفعت عني بس صدقني انا كلامي خوف عليك مش اكتر.
حمزة: انا عارف بس هو انا ممكن اطلب منك طلب ومتفهمنيش غلط.
روح باستغراب: طلب اي دا اتفضل.
حمزة: انتي من هنا ورايح هتنامي معايا في نفس الاوضة.
روح بصدم*ة: نعم يا عسل…. انت بتقول اي.
حمزة: اللي سمعتيه ومش هقبل اي كلام اللي اقوله هو اللي هيحصل.
روح: مستحيل مش هينفع اللي بتقوله دا ازاي يعني انام هنا.
حمزة كان لسه هيتكلم بس سكت وقال: روح عايزاك تثقي فيا دا لمصلحتك صدقيني ارجوكي اسمعي الكلام انا مش عايز اجبرك.
روح بعدم فهم: هي وصلت للاجبار شكلي لازم اسيب البيت دا وامشي.
حمزة بغض*ب قرب عليها وهي بترجع بخوف لحد ما فجاه………

google-playkhamsatmostaqltradent