Ads by Google X

رواية وعد الفصل السابع 7 - بقلم عزه العربي

الصفحة الرئيسية

 رواية وعد الفصل السابع 7 - بقلم عزه العربي

رواية وعد الفصل السابع 7

روايه وعد ❤️
بارت 7
بقلمي عزه العربي 
فتحت عيني لقيت رجلي علي صدر يحيي وراسي في اخر السرير والغطا عالارض قفلت عيني وفتحتها تاني يحيي كان وشه احمر وبينفخ بخنقه الظاهر كده أنه حاسس ان نومي وحش😂 قفلت وفتحت تاني يمكن اكون بحلم واتكلمت : ايه دا انا فين ايه المكان دا وفين المحشي 
يحيي حس اني فوقت مسك رجلي من البنطلون وبعدها عن صدره وبصلي بقلق : انتي فوقتي انتي كويسه 
عدلت نفسي وربعت رجلي بصيت ليحيي كان كالعاده قالع التيشيرت ولابس البنطلون بس
 اتكلمت : هو انت قالع كده ليه هو ايه اللي حصل انت خطفتني تاني واحنا فين وفين قمر ورحيل والكل والمحشي المحشي فين.....
يحيي: بس بس افصلي بقي
وعد: انت دايما كده بتحرجني 
يحيي: انتي اللي بتتكلمي كتير عموما انتي تعبتي من طفاستك واخدتك المستشفى وعملولك غسيل معده واتركبلك محاليل وجينا علي هنا
وعد : بجد انا مش فاكره حاجه اخر حاجه كنت باكل واهزر مع زين هو زين فين صح هو احنا هنا فين وقصدك ايه بطفاستي
يحيي اتوتر لما سألت علي زين ومردش عليا وقام راح البلكونه وولع سيجاره
وعد: يا نهااار انت بتشرب سجاير يا يحيي كده غلط عليك وشديت السيجاره رميتها وبعدين انت لسه صاحي ومأكلتش اي حاجه انت مش بترد عليا ليه 
يحيي: هو انا عرفت انام جمبك انا اصلا مطبق من امبارح_ تعالي نعمل فطار عشان في علاج لازم تاخديه
وعد: هو مفيش خدامه هنا كمان وفين قمر و ...
يحيي ؛ هششش انتي هنا في شقتي وبابا وقمر لسه في المزرعه واتحرك وانا وراه عالمطبخ 
وعد : يعني انا وانت هنفضل لوحدنا 
يحيي لاول مره يقرب مني اوي كده كان ضهري لرخامه المطبخ حط أيده علي بوءي وانا كنت مندمجه في الكلام لقيته قرب مني واتكلم بهمس: كفايه كلام ابوس ايدك 
اخدت نفسي واستغربت لما قلبي دق من قربه بالطريقه دي ريحه برفانه بتدخل علي قلبي علي طول ريحته مميزه عمري مشميتها علي حد
يحيي: طلعي البيض واعمليه
وعد باستغراب : اعمله ازاي يعني
يحيي: حتي البيض يا وعد مش عارفه تعمليه
قلبي دق اكتر من الاول واتكلمت وانا حاطه ايدي علي قلبي : وعدددد انت طلعت تعرف اسمي اهووه اول مره متقوليش يا بت السيوفي وقلدت نبره صوته بالضبط
يحيي اتحرج وراجع نفسه: لا انتي بت السيوفي واخت احمد السيوفي عمري ما هنسي حسيت أنه بيفكر نفسه مش بيقوللي انا 
معقول يحيي خايف يحبني معقول قلبه دق زي ما قلبي دق بس لا انا محبتهوش ولا قلبي دق له انا بس مستغربه حياتي اللي اتبدلت استحاله احب واحد خاطفني يعني وبعدين انا حتي لسه عرفاه من كام يوم وكمان دا مش استايلي ياما شباب اترمت قدامي بس انا مبصيتش حتي عليهم ابص لواحد بيلبس طول اليوم جلابيه ومش طايق حتي نفسه فوقت علي صوته
يحيي : هيييي طلعي البيض يلا 
وعد : طب بص انا ممكن اعملك احلي كوبايه نسكافيه هتشربها في حياتك وفكك من الفطار والجو دا 
يحيي: لما نفطر هسيبك تعمليها وربنا يستر يلا نحضر الفطار 
فطرنا واخدت العلاج ويحيي فتح اللاب وقعد قدامه روحت انا المطبخ وحضرت احلي كوبيتين نسكافيه وعملت على الوش قلب انا مدمنه نسكافيه ودايما بعمل قلب في المج من فوق
اخدت المجين ودخلت ليحيي
وعد : اتفضل 
بصلي وابتسم : شكرا شكله حلو
وعد: انا بعون الله احسن واحده في مصر تعمل نسكافيه دوق كده دوووق امممممم الله الله الله تسلم ايدي والله ياااااااه ربنا يسامحك يا شيخ حارمني منه من يوم مخطفتني
يحيي شنق وهو بيشرب: من يوم مخطفتك هو انتي كده مخطوفه دا نتي اخر دلع اهوه مخطوفه دي تقوليها لو انا بعذبك طول اليوم
وعد بتفكير :امممم عندك حق عموما انا حبيت الخطف لو هفضل معاكم 
يحيي مردش عليا ورجع بص لللاب توب تاني بس في اللحظه دي حسيت أنه اتخنق انا مش عارفه كنت منتظره اسمع منه ايه بس حقيقي زعلت أنه مردش عليا سبته وقمت 
 اتفرجت علي شقته كانت حلوه اوي تصميمها هادي وكل حاجه فيها متصممه بفن هي اوضتين اوضه نوم واوضه لبس وريسبشن ومطبخ امريكاني مفتوح عالريسبشن كانت جميله وحبيتها جدا
يحيي قدام اللاب بقاله فتره كبيره وانا زهقت فتحت التليفزيون واتفرجت عالمسلسلات التركي اللي بعشقها لحد مزهقت
روحت عند يحيي: احم احم
يحيي ولا حس بيا اصلا
وعد: احم احم احم 
يحيي: عاوزه ايه سايبه الشقه كلها وجايه هنا تحمحمي
وعد: احمحم يعني ايه 
يحيي بنفاذ صبر : عاوزه ايه يا بنت السيوفي
وعد : لا اتغيرنا اهوه وبقينا بنقول بنت السيوفي بس تعرف بت السيوفي احلي بكتير و. .....
يحيي: انجزي 
وعد: بصراحه انا زهقت انا عاوزه انزل
يحيى: انا عندي شغل ومش فاضي لك وسايب شغلي بقاللي عشر ايام ما نا خاطفك بقي
قعدت قدامه عالمكتب من فوق ويحيي استغرب جدا : تخيل تبقي محبوس اكتر من عشر ايام ومش معاك فونك ولا لابك ولا اي حاجه تسليك حتي الإنسان اللي معاك مبيكلمش مش هتزهق 
يحيي اتنهد: اكيد هزهق
وعد: الحمد لله يا رب ظهر الحق انا بقي زهقانه ولازم انزل
يحيي هز دماغه بتفكير ؛ لا اقنعتيني يا بت السيوفي ..ماشي إلبسي 
وعد بفرحه : ايه دا بجد بجد قول والله
يحيي بنفاذ صبر: والله
حطيت أيدي علي ايده غصبا عني: شكرا شكرا بجد 
يحيي ابتسم بعد مجريت عشان ألبس وقال مجنونه
وعد : سمعاك علي فكره 
رجعت تاني وانا زعلانه :هو انا هلبس ايه
يحيي بتفكير : في فستان لرحيل هنا هجيبهولك 
وعد بزعل : اوكي
بعد شويه يحيي لبس طقم كاچوال ورش برفانه وكان حاجه كده وهم طول وعرض وحلاوه اول مره اشوفه قمر كده استغفر الله العظيم يا رب بصيتله وفضلت سرحانه في حلاوته وشياكته سبحانك يا رب دا يحيي اللي كان خاطفني وبيضربني ولابس جلابيه توء توء استحاله وبصيت لنفسي أنا وعد السيوفي اللي دولابها كله سينيهات مش لاقيه حاجه تلبسها 
يحيي: هتفضلي متنحه كده هسيبك وادخل اكمل شغل
اتكلمت بتوهان : يا بخت الشغل 
سابني ومشي راح عالباب: يلاااااا
يحيي اخدني وروحنا مول كبير جدا دخلني سنتر كبير فيه هدوم حلوه اوي وقاللي اختاري 
وعد بحزن: بس انا عاوزه هدومي ممكن بدل ما نشتري من هنا نروح نجيبهم
يحيي اختار كذا حاجه وقاللي ادخلي قسيهم
وعد: هيكونوا وحشين عليا
يحيي بتحدي: هيكونوا حلوين جدا 
وفعلا طلعوا حلوين اوي عليا طلع زوقه يجنن بجد 
بعد شويه روحنا مطعم في نفس المول وطلبنا اكل وانا طلبت اكل كتييير جدا انا اصلا بموت في الاكل
يحيي: ربنا يستر ومتتعبيش زي امبارح
وعد: استحاله انا بصراحه جعااانه اوووي 
كان في شاب في التربيزه اللي ورانا مركز جدا معايا انا في الاول مكنتش اخده بالي بس بدء يغمزلي ويبتسم ودا وترني جدا ووشي احمر ويحيي لاحظ اني مش باكل
يحيي: انتي كويسه 
وعد : انا ايوه ايوه كويسه
يحيي: طيب كلي عشان نقوم 
وعد : انا شبعت يلا نقوم 
يحيي: أكلك زي ما هو
وعد: معلش انا تعبت وعاوزه اروح 
يحيي: حاسه بايه تحبي نروح مستشفي وعد: لا لا انا كويسه يلا نمشي
يحيي: ماشي هحاسب تكوني حضرتي نفسك
يحيي سابني ومشي والشاب قرب مني
الشاب: علي فكره انتي خساره فيه انتي عاوزه واحد يقدر الجمال دا كله
وعد : عيب حضرتك الكلام دا
الشاب قرب مني: صدقيني انتي عاوزه واحد زيي يخليكي ملكه انا حاسس انك حزينه معاه انتي محتاجه حضن ينسيكي كل همومك 
وقبل ما يكمل يحيي ضربه بالبوكس وقاله: خد انت الحضن دا بقي 
يحيي مسك ايدي وكان ضاغط عليها جامد وشدني وانا بتوجع من ايدي وفتح العربيه وزقني 
مقدرتش امسك دموعي فضلت اعيط
لحد موصلنا البيت دخل ورزع الباب وبصلي بغيظ : انتي حقيره .......

     •تابع الفصل التالي "رواية وعد " اضغ على اسم الرواية

رواية وعد الفصل السابع 7 - بقلم عزه العربي
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent