Ads by Google X

رواية ولو بعد حين الفصل السابع 7 - بقلم خلود احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ولو بعد حين كاملة بقلم خلود احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ولو بعد حين الفصل السابع 7

فايزه.. ايه رأيك ياخالد فى الكلام دا

خالد.. مش عارف يا فايزه الواحد محتار

عمر.. انا نازل مع اصحابى شويه

فايزه.. ماشي ياحبيبي

خالد.. ها يافايزه

فايزه.. انا بقول نروح وخلاص يابو عمر والله ماقصدى حاجه وانت عارف بس حق عيالك هناك يعني هيتجوزا في ايجار ويفضلوا زينا كده اخواتك كلهم ماشاء الله عيشتهم حلوه وعيالهم معاهم فاهم قصدي

خالد.. ربنا يقدرنى واعملهم الحلو كله

فايزه.. يارب ياحبيبي خلاص يومين كده وقوله انك موافق

خالد.. ربنا يسهل انا هقوم اريح شويه

…………..

ممكن العب معاكي شويه

ملك.. آه ممكن تعالى

بصراحه انا شوفتك بتلونى وانا بحب كده ممكن الون واحده بس

ملك.. ماشي بس براحه علي الكراسات عشان متتقطعش لانى بحبهم اوى

ماشي متخافيش

المديرة دخلت.. ملك تعالى على مكتبى

ملك.. حاضر

ملك دخلت كان في راجل كبير شويه ومعاه ست باين انها طيبه اول ما ملك دخلت ابتسمت لها

المديرة.. فاكره اول يوم جيتى هنا يا ملك وفاكره كلامى

ملك.. ايوا

المديرة.. تمام الاستاذ سامح والمدام منى حابين يتبنوكى عشان تعيشى معاهم انا هسيبك معاهم تتعرفوا وهرجع بعد شويه

منى.. ازيك يا عسوله عامله ايه

ملك.. الحمدلله

سامح ساكت وقاعد يبصلها بضيق

منى.. اى رأيك تيجي تعيشي معانا في الفيلا بتاعتنا وكل يوم نتفسح ونجيب حاجات حلوه

ملك.. انا عايزه افضل هنا

منى.. ليه بس حد يطول ياخد حريته

ملك.. انتى عندك والاد

منى بحزن.. لا ياحبيبتي معنديش للاسف بس اوعدك انك هتكونى بنتى انا حبيتك اوى لما شوفت صورتك مع المديره

ملك سكتت


منى.. ها قولتى ايه

سامح.. خلصوا عندى اجتماع

منى.. خلاص ياملك انا هسيبك تفكرى وهاجى بكرا تاني

ملك.. ماشي

راحت مكانها تاني .. اييييه ده

والله اسفه الميه وقعت منى عليهم غصب عني آسفه اوى

ملك قعدت تعيط.. الكراسات باظت دول كنت بحبهم اوى

أنا اسفة مكنتش اقصد

ملك خدتهم وقعدت تنشف فيهم بس اتقعطوا منها ..

……………….

بعد اسبوع كان خالد وفايزه وعمر نقلوا بيت جده

وملك راحت مع منى بيتها

ويوسف قرب ينزل

حياة كل واحد اتغيرت منهم اللى للاحسن ومنهم اللى للاسوء

عمر.. اتفق مع جده وابوه انه يخطب بنت خالته في الاجازة ويوسف هيكون موجود هو كمان

……..

ملك حياتها اتغيرت عايشه عند ناس اغنيا منى كانت بتحبها جدا لانها مبتخلفش

سامح.. عايزين نغير اسمها ونسجلها بإسمنا بقي

منى.. ماشي يا حبيبي

سامح.. انا مكنتش حابب كده بس هعمل ايه ليكي يامنى


منى.. بس البنت هتسمع وبعدين انا مش بخلف ياسامح وعايزه احس اني ام

سامح.. ماشي يامنى براحتك بس اسمعى احنا لازم نربيها من اول وجديد دى تربية ملاجئ

منى.. بس شكلها هاديه

سامح.. ميغركيش انا عارف الاشكال دى كويس

منى.. برضو مفيش فايده فيك

سامح.. انا هروح السجل اخلص الورق اى رأيك نسميها ليال

منى.. ماشي اسم جميل اوى

سامح.. اتفقنا

………………….

عمر كان نازل رايح الجامعه خبط في حد وهو على السلم

مروه.. ااه حاسب

عمر.. انا آسف يا مروه بس مستعجل

مروه بنت عمه اصغر منه بسنتين

مروه ابتسمت.. عادى ولا يهمك

عمر.. تمام ونتى راحه فين

مروه.. رايحه الكليه


عمر.. حلو تعالى هوصلك

مروه.. لا مش عايزة اعطلك انا لسه هجهز شنطتى

عمر.. تمام

…………….

عمر تليفونه رن وهو ماشي

يوسف.. حبيبي يا عريس ايوا يعم ما صدقت روحت عند جدى وهوب اتفقتوا علي الخطوبه

عمر.. ايوا استغليت الفرصه هههه

يوسف.. ربنا يفرحك يا اخويا اه صحيح انا لسه مكلمهم في البيت هنزل الجمعه

عمر.. تيجي بالسلامه وحشتني اووي والله

يوسف.. وانتوا كلكم وحشتونى

عمر.. يلا انا داخل المحاضره سلام

يوسف.. سلام

……………….

ملك .. لا مش عايزه الاسم دا انا بحب اسمي

منى.. ليه يا حبيبتي ده اسم جميل

ملك.. مش جميل

سامح بصوت عالى.. بطلى شغل العيال ده واسمعى الكلام واللى نقوله يمشي سامعه

ملك خافت منه وسكتت

منى.. متزعليش هو عصبى شويه

ملك هزت راسها وسكتت

…………….


الايام عدت ويوسف نزل والعيله كلها اتجمعت اخيرا عملوا خطوبه صغيره العيله كلها حضرتها وقضوا ايام حلوه

ليال «ملك» اتأقلمت علي الوضع سامح معاملته وحشه معاها بس هى بتحب منى قررت تستحمل بدل ما ترجع الملجأ تاني راحت المدرسه وصاحبت بنت هناك والايام عدت

علية خالد بدأو ينسوا ملك وعاشوا حياتهم عادي

…………..

بعد سنتين عمر وبنت خالته سابوا بعض طلعت مش بتحبه هى كمان للاسف 💔 هو تفسيته كانت متدمره على الاخر كان في اخر سنه في الجامعه

قاعد في الحديقه

مروه.. احمم عملتلك قهوه

عمر.. شكرا يا مروه

مروه.. العفو ها ذاكرت ولا لا

عمر.. مش عارف

مروه.. مالك يا صاحبي احكيلي

عمر ضحك.. سيبنى في حالى يا زميلى

مروه قامت.. تمام انا اسفه

عمر تلقائي مسك ايدها.. لا انا بهزر بكمل الاغنيه وكده

مروه اتوترت لما مسك ايدها وهو لاحظ .. احم انا اسف

مروه.. عادي


عمر.. مش عارف يا مروه يعني تايه ومتلغبط ياترى كل المده دى بدى في مشاعر وحب واهتمام وهى طلعت مش مهتمه وموافقه عشان علاقة ماما وخالتى بس!!

مروه.. ربنا يعوضك خير بس متخسرش نفسك ومستقبلك وحلمك عشانها هى مكمله حياتها وخلاص انت بقي قافل على احزانك ليه

عمر.. مش عارف اتخطى او يمكن دلوقتي مش عارف

مروه.. بس ينفع تحاول صح؟

عمر ابتسم.. صح شكرا يا مروه الواحد كان مفتقد قيمة الاخت والله بس ربنا عوضنى

مروه.. ربنا يقدرنى على فعل الخير 😎

عمر.. بس بس اى هتتكبرى علينا

مروه.. ههه لا يعم وعلى ايه انا قايمه انام تصبح على خير

عمر.. وانتى من اهله

مروه طلعت اوضتها مبتسمه.. يارب بقي انا صبرت كتير عوضنى وازرع حبى في قلبه ونامت

…………………. الايام عدت بسرعه جدا عمر بقي قريب من مروه وبقي فى مشاعر من ناحيته ليها بعد فتره كبيره كان خلص كليه واشتغل في شركة جده كمان

يوسف لساله سنه ويخلص تعليم وينزل مصر واخيرا

عمر.. مروه لو فاضيه تعالى تقعد في الجنينه شويه

مروه.. تمام اعمل حاجه نشربها!

عمر.. اعملى شربات

مروه.. هااا

عمر.. هااا اا بهزر بهزر متعمليش حاجه مش جايلى مزاج

مروه خرجت معاه.. احكى يا سيدي

عمر.. مش عارف ابدا منين

مروه.. المشكله في الشغل ولا في ايه

عمر.. فيكي

مروه.. نعم؟ انت مالك النهارده كده

مروه قلبها دق بسرعه وقامت .. انا كنت حاطه حاجه في الفرن

عمر مسك ايدها .. المره دي مش هسيب ايدك واقولك آسف

مروه.. ياعمر ابعد

عمر.. مفيش حاجه في الفرن انا عارف انك بتهربى منى

مروه.. ههرب ليه بس اوعى بقي

عمر.. امال وشك احمر وقلبك بيدق بسرعه ليه

مروه اتوترت على الاخر .. مفيش سيب ايدى بقي وبدأت تشد ايدها

عمر ضحك عليها .. على فكره وانا كمان

مروه.. انت كمان ايه؟

عمر شدها ليه بقت قريبه جداً منه همس في ودنها.. بحبك

مروه اتصدمت زقته بسرعه قبل ما حد يشوفهم كده وطلعت تجرى

عمر.. مجنونه 😂😂 بس بحبك برضو

عمران كان واقف في الشباك وشافهم

رواية ولو بعد حين الفصل السابع 7 - بقلم خلود احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent