Ads by Google X

رواية عودة بعد غربة الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم هاجر العفيفي

الصفحة الرئيسية

 رواية عودة بعد غربة الفصل الخامس 5 - بقلم هاجر العفيفي

رواية عودة بعد غربة الفصل الخامس 5 



غصون بصدمه : مسجو"ن !!!!

سليم بتنهيده وابتدا يحكي : لما سافرت دورت على شغل كتير وكنت دايما على تواصل معاكي وبعدين انقطعت بسبب أن اشتغلت فى شركه كبيره فى الاول كنت مستغرب ازاى قبلوني بالسرعه دي بس قولت عادي يمكن محتاجين موظفين اكتشفت بعدها أن دول اكبر عصا"بة ماڤيا لانهم طلبوا مني أن اشتغل معاهم فى السلا"ح واساعدهم يدخلوا مصر طبعا رفضت وقتها هما هددوني أنهم هينتقموا مني لو مسمعتش كلامهم فضلت على إصرارى طبعا ورفضت وقتها قرروا يتخلصوا مني بعتوا حد يقت"لني پس وقتها ربنا كان جمبي ونجاني حطولى مخدر"ات وبلغوا عني واتحبست وطول السنه ونص كنت فى السجن لحد لما واحد منهم قالي هنخرجك من هنا بشرط هتكتب على كاميليا وهتخليها تنزل معاك مصر بفستان الفرح ال هيكون فيه البضاعه مقابل أنهم يخلوني ارجع بلدي من غير مايأذوني

غصون بدموع : وانت عملت ايه
سليم : ضميرى طبعا تعبني جدا أن ازاى اكون سبب فى تدمير حد بسبب البضا"عه ال هتنزل كلمت مروان وفهمته على كل حاجه وخليته يعمل حسابه أن يمسكوهم فى المطار متلبسين وقتها عمل كده بس طبعا هما كانوا أذكي وكانوا عارفين ان ممكن اغدر بيهم وكاميليا مكانتش معاها حاجه وعدت عادي بس انا طلقتها اول لما وصلنا وهي طبعا جت البيت عشان تقنعني اكمل معاها بس وهي دي كل الحكايه وعشان كده مكنتش بكلمك وصدقيني انا كتب كتابى عليها علشان ارجعلكم
غصون صوت شهقاتها كان عالي جدا وقالت بانهيار : كنت هتضيع نفسك حرام عليك حرام عليك
سليم قرب وقعد جنبها وقال بحزن : انتي عارفه أن سافرت عشان اجمع حق ولادتك ياغصون انا ظروفي وقتها مكنتش تسمح حتي انك تكشفى عند دكتور غصب عني والله ده انا سافرت مع صحابي عن طريق البحر عشان مش معايا حق التذكره 
غصون اترمت فى حضنه بانهيار وقالت : كل ده حصل ليك وانا مش جمبك انت اتبهدلت اوى ياسليم ياحبيبي
سليم طبطب عليها بابتسامه وقال : بجد ياغصون لسه حبيبك يعني مكر"هتنيش بجد ياغصون
غصون رفعت وشها ليه وقالت : عمرى ماكر"هتك ياسليم بس كان غصب عني فراقك كان صعب كان نفسى تكون معايا وانا بجيب ليان وكمان الصدمه الأكبر لما عرفت انك متجوز سامحني أن اتسرعت ومسمعتكش 
سليم بعتاب : كان نفسى تكوني واثقه فيا عن كده ياغصون بس برضوا انا زعلان منك لانك ثقتك قليله فيا اووى
غصون بندم : غصب عني انت عارف الستات دايما بتتحكم بمشاعرها واندفاع صدقني غصب عني
سليم قال بمرح : هزعل شويتين بس وبعدين أصالحك
غصون ابتسمت وقالت : المهم انك هنا 
سليم شاف بنته لاقاها نايمه وقال : شبهك وانتي نايمه 
غصون بابتسامه : هي كلها انت اصلا من وقت لما اتولدت
سليم وقف وقال : يلا عشان نرجع بيتنا عايز افضل معاكم اكبر وقت ممكن
غصون قالت : حاضر
قامت تجهز حاجاتها وكانت ليان صحيت وسليم فضل يلعب معاها وهي بتضحك بصوت عالي وغصون ندمت انها كانت عايزه تحرمهم من بعض بسبب تسرعها

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا

سما بابتسامه : انا فرحتلك اووى ياغصون بس بعد كده متتسرعيش فى الحكم عليه خليكي كده عاقله وخدي كل الامور ببساطه عشان بيتك مش سهل يتخرب ياحبيبتى
غصون بحب : انا فعلا اخترت صح ربنا يديمك ليا يا أجمل صديقه فى الدنيا كلها بحبك
سما بابتسامه : وانا بحبك اكتر والله يلا اقفلى بقا هخلص شغل واكلمك تاني 
غصون : ماشى ياحبيبي فى حفظ الله
سما قفلت معاها وكملت شغلها

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

غصون بأسف : متزعليش مني ياماما على تقصيرى معاكي الفتره ال فاتت كلها
ناهد ضمتها بحنان وقالت : خلاص ياحبيبتى مفيش حاجه أنا ال اسفه على معاملتي ليكي ال كانت صعبه بس برضوا كنت زعلانه عشان حفيدتي
سليم بابتسامه : خلاص ياست الكل قلبك ابيض ده انتي القمر بتاعنا
ناهد ضحكت وقالت : طالع بكاش زي أبوه بالظبط
غصون ضحكت وقالت : الصراحه عندك حق
سليم برفعة حاجب : بقا كده 
غصون بخوف مصطنع : لاء ياحبيبى ده انت عسل
سليم بغمزه : والله انت ال عسل
مروان دخل من الباب وقال : نحن هنا ياعم النحنوح
كلهم ضحكوا عليه 
مروان حضن أخوه وقال : ربنا يفرحكم ياحبيبي صحيح فين البت ليلو
غصون : ليان نايمه 
مروان بمرح : احسن وانا اقول الجو هادي ليه
سليم بحده : متقولش كده على بنتي يلا
مروان بخوف : خلاص ياعم في ايه ماهي طالعه قادره زيك مفيش حد غلبان غير مرات اخويا
غصون ضحكت على كلامهم
مروان : معندكيش عروسه ينوبك ثواب فى اخوكي
غصون بخبث : عندي طبعا
مروان : طب فين هي يلا نروح عندها 
ناهد : ايه يابني السرعه دي
غصون : بص حبيبتى وصحبتي سما مش هلاقى واحده مناسبه ليك زيها 
مروان : خلاص بلغيها وانا مستعد ادخل البيت من بابه
غصون بابتسامه : هكلمها واقولك

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله

بعد مرور شهر كاميليا كان اتقبض عليها متلبسه فى مصر بسلا"ح واعترفت على كل العصابه كلهم اتقبض عليهم واتحكم عليهم 

مروان اتقدم لسما ووافقت واتخطبوا واتفقوا على كتب الكتاب بعد شهر

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفروا

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
مروان بفرحه : مبارك ياحبيبتى
سما بخجل : الله يبارك فيك يامروان 
مروان : ان شاء الله اكون ليكي خير الزوج ويرزقنا الذريه الصالحه
سما برجاء : اللهم أمين يارب
سليم حضن مروان وبارك ليه وغصون حضنت سما وبكت من الفرحه
غصون بدموع : مبارك ياحبيبتى اخيرا شوفتك عروسه قمر
سما حضنتها بحب : الله يبارك فيكي ياروحي ربنا يديمك ليا 
ناهد وهي تحمل ليان قالت : مبارك ياولاد ربنا يسعدكم يارب 
الجميع : يارب
مروان اخد سما وخرجوا وسليم اخد غصون وبنته وودعوا أمه ومشيوا

سليم بحب : الحمد لله انها عدت على خير أنا فرحان اووى أن اتجمعنا كلنا من تاني
غصون بابتسامه : الحمد لله ياحبيبي المهم متسبناش تاني ابدا 
سليم بابتسامه : أن شاء الله مش هنتفرق تاني
ليان وقفت على رجله وقالت بطفوله : با با
سليم حضنها بضحك وحب وقال : قلب بابا انتي 
غصون ابتسمت وحمدت ربنا أن جمعهم من تاني

تمت بحمد الله

يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية عودة بعد غربة دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

   •تابع الفصل التالي "رواية عودة بعد غربة" اضغط على اسم الرواية 

رواية عودة بعد غربة الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم هاجر العفيفي
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent