رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثالث 3 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثالث 3 - بقلم اسيل باسم

رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثالث 3

فاق سليم على صوت زين وهو بيقوله 
كده بقى خلصنا اجتماعنا مش كده ي سليم
سليم  " ااه احنا اتشرفنا بالتعامل معكم مستر ماكسيمو 
ماكسيمو " ونحن ايضا اتمنى لو نلتقى مجددا 
تنفست بسمة براحة واستاذنت منهم لكي تذهب الي روح 
زين لسليم " انا هطلب ايدها النهارده قدام الموجودين 
سليم  " هي مين دي ال تطلب ايدها
زين  " هيكون مين غير روح 
انا مش هستنى كتير هروح دلوقتي اطلب اديها لزواج
سليم بحزن  " استنى بس 
اسمع استنى الكل يروحوا وانت ابقى اطلب اديها لما تكونوا لوحدكوا عشان لما ترفضك شكلك ميبقاش وحش 
زين " هي هتقبل ان شاء الله 
انا متاكد أنها بتحبني بدليل أنها بتيجي  لبسمة علطول ف الشركة اكيد عشاني وبس 
احتضنه سليم  " مين المجنونة ال ترفضك اصلا يلاا روح واتقدم لها

تشجع زين وذهب باتجاهن شعر سليم بالغيرة والحزن لسبب غير معلوم 
روح  " طب مش نروح بقى احنا اتأخرن اوي 
بسمة  " اكيد  هشوف مستر زين لو عايز حاجة
زين بابتسامة عريضة  " واهو مستر زين جاء بنفسه يقولكو هو عايز ااي 
بسمة  " حضرتك اتفضل عايز ااي

فجاءة من غير سابق انذار ركع زين على ركبه وهو بيوجه حديثه لروح  " تقبلي تتجوزيني ي روح 
روح بصدمة :" اانت بتقول ااي حضرتك 
زين " من يوم ما شفتك وانا حبيتك ونفسي نتجوز ونعمل عيلة حلوة مع بعض 
روح  " لو سمحت اوقف ميصحش ال بتعمل  ده  
زين بعدما وقف " ماجاوبتنيش على سوالي موافقة تتجوزيني
روح  " اكيد مش موافقة ي زين بيه
مع احترامي ليك بس انا مفكرتش فيك كزوج ليا ابدا انا اسفة بس مش انت ال بفكر فيه وبحلم بيه زوج ليا
زين بصدمة " يعنى في حد تاني في حياتك 
اومال بتيجي الشركة ليه
روح  " مفيش حد في حياتي ابدا
بس الظاهر من يوم ما رجلي عتبت باب شركتكوا والكل عمال يفهمني غلط انا اسفة بس اوعدكوا معدتش هتشوفوني تاني 

قالت كلمتها وفرت هاربا ركضت فلحقت بها بسمة من فورها 
اما زين فنزلت دموعه حزنا على حب من طرف واحد
سليم بغضب  لنفسه  "      هتدفع تمن دموعك غاليه اوي صدقني متخلقش لسا ال تكسر قلبك وتدوس عليك ي صاحبي
بعد كلام سليم الجارح ليها روح معدتش راحت الشركة من تاني
وفي يوم كان في إجتماع مع الوفد الأجنبي 
بسمة برجاء " لو سمحتي تعالي معايا حتى تغيري جو هناك بدل دور الأرملة ال انتي عايشة فيه ده
روح باستسلام من زنها " حاضر هروح
بسمة " ايوا دي صحبتي الاعرفهاا يلا نروح نجهز 
روح بحماس " يلاا
بعد دقائق خرجت كل منهما بابهى صورة لهما كانا في غاية الروعة والجمال 
وصلا لمطعم فخم جدا
روح بتوتر " بسمة المطعم راقي و فخم اوي ده شكله غالي اوي 
بسمة " فعلاا 
بس متقلقيش زين بيه هو ال عزمنا 
 روح بغضب " ويعزمنا ليه ده بقى 
بسمة " اصله في إجتماع مع وفد أجنبي وانا جاية اساعد زين بيه
روح بغضب " لما انتي جاية تزفت* ي تشتغلي جايباني معاكي ليه
بسمة " اعمل اي في قلبي المسكين بس ال يروحني في داهية 
ي بت انا جبتك معاايا تغيري جو بدل جو الأبيض والاسود ال كنتي فيه 
اطمني هو مش هيجي ولو على الشغل انا هخلص مع زين بيه بسرعة ونتعشاء مع بعض 
روح " ماشي ي بسمة ا* لكلب حسابنا في البيت 
اضطرت بسمة تروح لطاولة الاجتماع ال فيها زين والوفد الأجنبي وروح قعدت وحدها وطلبت ليها قهوة وهي بتشرب فيه بهدوء جاء حد قدام الطاولة بتاعها رفعت رأسها عشان توبخه بس اول ما شافت وجه رجعت ال في بوقها كله وللاسف جات في وجهه وحتة من ملابسه  

سليم بغضب " ااي القرف ده 
روح بتوتر " انا اسفة ي سليم بيه مقصدش ال حصل اسفة بجد اسفة 
هنا جاء زين وبسمة ال استاذنوا من الاجتماع قرب سليم منها بعصبية وغضب كأنه نفسه يخنقها لأنها رشقته بالقهوة من تاني او بالعامية تفت عليه القهوة 😅😆🤣

زين " سليم في اي بتتخانقوا ليه
سليم وعينه عليها " ذي ما شايف ي زين الهانم رجعت دلقت عليا القهوة من تاني
بسمة " اكيد هي متقصدش تعمل كده 
زين بتأكيد " خلاص اكيد متقصدش
بصله سليم بحدة وهو بصله بمعنى عديها حقك عليا اتنهد سليم وهو بيقول بغيظ " هروح الحمام انضف نفسي
قال كده واختفى 
روح لبسمة " يفضل اني اروح انا ي بسمة
بسمة " لا طبعا مش هتروحي من غيري 
زين " انسة بسمة معها حق 
احنا قربنا نخلص الاجتماع استنى بس ٥ دقائق وانا هروحكوا بنفسي اتفقنا
روح بتردد " اوكي 
وخلوها لوحدها وسليم خرج وقعد معهم بعدما مضف نفسه
كان سليم بيقرابها من تحت لتحت وهي بتبص لتلفونها وعمال تضحك 
ومستغرب اي ال مخليها تضحك بص جنبه لقى زين متنح فيها ومن جمالها كور اديه بغضب وغضب اكتر لما لقى كل الرجال ال قاعد معهم عنيهم منها 
قام فجأة وتقدم ناحية طاولتها وهو بيقولها 
سليم بحدة " قومي
روح " هو انت بتكلمني اناا
سليم بغضب " مظنش في غيرك هنا فيلا اروحك البيت
روح " بس اناا مستنيا بسمة نروح سواء
قام اتعصب جامد ومسكها من اديها وقومها غصب عنها و جرجرها لبرا المطعم 

.
..

    •تابع الفصل التالي "رواية عاشقه لروح السليم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent