Ads by Google X

رواية آسيا والاسد الفصل الثلاثون و الاخير 30 - بقلم الملكة المتوجة

الصفحة الرئيسية

  رواية آسيا والاسد كاملة بقلم الملكة المتوجة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية آسيا والاسد الفصل الثلاثون و الاخير 30 

كانت آسيا تصرخ حتي سمعت صوت أنس
أنس بضعف : اسيا
آسيا بفرح: أنس أنس ي دكتوررررر
جاء الدكتور بسرعه
الدكتور: اطلعي بره يا مدام علشان نكمل العملية
خرجت اسيا وتركتهم يكملوا العمليه
بعد مرور نصف ساعة خرج الطبيب
الدكتور بتعب: اللي حصل دي معجزه واضح أن المريض متمسك بالحياه جدا وده الي خلاه يقاوم الموت ويرجع القلب يشتغل تاني واضح أن في حاجات لسه عايز يعملها فرجع يكملها الف مبروووك يا جماعه العملية نجحت والمريض عدي مرحلة الخطر وهننقله لاوضه عاديه
آسيا بلهفة: اقدر اشوفه
الدكتور: اكيد تقدرى بس اصبري أما يفوق من البنج
نقل أنس الي غرفه عاديه وبدا أن يفيق من البنج فكانت الرؤية مشوشه أغمض عينه وفتحها مره اخري فأصبحت الرؤية واضحه وجد الممرضة تعلق له محلول
أنس بصوت ضعيف: آسيا
انتبهت الممرضة له وقالت بابتسامة: الف سلامه علي حضرتك البنت الي معاك كانت خايفه عليك اووي وكانت هتخرب الدنيا
ابتسم أنس وقال بصوت ضعيف: هي فين
الممرضة: ثانيه هنادي عليها
خرجت الممرضة وثواني ودخلت اسيا
وقفت اسيا أمام الباب لا تتحرك كانها خائفه أن تكون تحلم وأنها حقا فقدته
أنس بصوت ضعيف: قربي واقفه بعيده ليه
اقترب آسيا منه وأصبحت تلمس وجه حتي تتأكد أنها لا تحلم ثم عانقته
لا اصدق اني اراك كنت روحي ستذهب معاك ياللهي مرت ساعات ولكن كان كدهر كامل لا اعرف كيف كنت سأعيش بدونك كنت سافقد روحي كنت سافقد جميع أسباب الحياة أن ذهبت وكنت سأحاول اللحاق بك باي طريقه حفظك الله لي ولقلبي❤️
آسيا ببكاء: كنت خايف اووي يا أنس كنت خايف اخسرك كنت خايف من غيرك انت الوحيد اللي بحس معاه بالأمان كنت هخسر ابويا أخويا وصحبي واماني وسندي كنت خايف اووي يا أنس
أنس قبل رأسها ؛ متخافيش يا اسيا يا حبيبتي أنا الحمد لله بخير أهو واضاف بمرح هفضل قاعد على قلبك ووضع يده على بطنها وبعدين أما اموت مين هيربي البيبي وبعدين أنا ناوى أجيب دسته كامله
أسر وهو واقف على الباب قال بمرح : يا شيخ اتقي ربنا انتي لسه كنت بين ايده عيال ايه اللي عايز تجبها
ثم اقترب منه وقال: ألف سلامة عليك يصحبي
أنس: الله يسلمك

مر يومان لم تترك اسيا أنس فيهم كانت تذهب لتغير ملابسها وتأتي مره أخري وجاء موعد خروج أنس من المستشفى
اسيا: يلا يا حبيبي علشان اساعدك في اللبس
ارتدي أنس ملابسه قام أحد بالطرق
أنس: ادخل
دخل أسر وقال: هااا يصحبي جاهز
أنس: اه يلا علشان زهقت من المستشفى
خرجوا الثلاثه من المستشفى ووصلوا لبيت انس وجلسوا في جو من البهجة
أنس: اجهز يلا علشان نروح بكره نخطبلك
أسر بمرح: قوم انت بس وانا هروح دلوقتي أخطب
أنس بخبث: الله قولي يا أسر بصراحه معملتش حركة كده ولا كده تعرف بيها جنه انك بتحبها وهتجوزها
أسر بإحراج: صراحه عملت
أنس بحماسه: عملت ايه يا نمس
أسر بإحراج ووضع يده خلف عنقه: بعتلها بوكيه ورد بس مكتبتش عليه اسمي كتبت سنلتقي قريباً يا جنتي
صدم أنس وآسيا وثواني ونفجروا في الضحك
أنس بتريقه: عميق بس علي الله ومكتبتش أسمك ليه يا فالح
أسر: هه

آسيا بضحك: مين يصدق أن أسر المنشاوي الدنجوان لما يقع ميعرفش يعمل حاجه
أسر بغيظ: اسم الله علي بتعرف تتكلم ده انتي اخرك في الرومانسيه حبيبي وبعديها بتبقي من بنها
أنس وقد اخذ اسيا في حضنه: بس دي العشق والروح
آسيا: وانتي قلبي بحبك اووي
أنس: انتي آسيا الأسد يملكه قلبي ❤️
مر تسع شهور علي ابطالنا تزوج فيه اسر وجنه والان جنه حامل ولم يبقي إلا القليل علي الولاده
يوم ولاده اسيا
كانت الساعة الثانية بعد منتصف الليل
آسيا بصريخ: قوم يا أنس بولد
أنس بنوم: بقالك شهر بتقولي كده وبنروح المستشفى ونرجع تاني
آسيا بصريخ ووجع: اقوم يا غبي بولد بجااااد
قام أنس مفزوع وقال: اعمل ايه اعمل ايه
آسيا بالم: خدني المستشفى يا حمااااار
أنس: وانتي بتشتمي ليه دلوقتي
آسيا بالم: بولد يا غبببببببي
أنس: اه صحيح
قام أنس بحمل اسيا وتجه بها الي السيارة وقام بالرن علي أسر
عند أسر
كان أسر نائما بجواره جنه فرن هاتفه واستيقظت علي الصوت
جنه: أسر تلفونك بيرن
أسر بنوم: شوفي مين
جنه: انس يا اسر شوفه ليكون اسيا بتولد
قام أسر ورد علي انس: الو يا انس
أنس: الحقني يا اسر اسيا بتولد
آسيا بالم: منك للللله يا انس يا ابن ام أنس انت السبببببب
أنس: الله وانا مالي يالمبي ما كلو بمزاج هو انا اغتصبتك وانا معرفش
كان أسر يسمع ما يحدث هو جنه
أسروهو بيضحك: بمووووووووت ههههههه يخربيت كده
أنس: انت بتضحك على إيه يا غبي تعالي علي المستشفى
أسر وهو مازال بضحك: حاضر جاي
كانت جنه مازالت تضحك هي الأخرى
أسر: اوعي تعملي كده فيا لما تيجي تولدي يا جنتي
جنه: متخافش ياحبيبي
أسر: اجهزى بسرعه يلا علشان نروح لهم
عند انس
وصلوا إلى المستشفى وكانت آسيا تضربه
أنس: وانا مالي يالمبي
كان الدكتور والممرضين علي وشك الوقوع علي الارض من الضحك
دخلت آسيا العمليات ودقائق ووصل اسر وجنه كانوا ينتظرون امام العمليات وفجأة سمع صوت صريخ
جنه: الحقني يا اسررررر بولدددددد
أنس بضحك: اجرى يا أسر هتموت
ودخلت جنه العمليات هي الاخري وظل الاثنين أمام العمليات يتحركون عكس بعضهم
وما هي إلا دقائق وسمع صوت بكاء طفل ثم صمت وسمعوا صوت صريخ طفل آخر
خرجت الممرضة وقالت : مبروووك مدام اسيا جابت ولد زي القمر ومدام جنه جابت بنت شبه الملائكه
خرج الطفلان وكل من أنس وأسر يمسك طفله وهم منبهران اصبحا ابوان يا اللهي ما اجمل هذا الشعور
أسر: هتسمي ايه
أنس: هسمي سليم وانت
أسر: هسمي روڤان
كبر سليم وروڤان وعاشوا الجميع حياه سعيده كان الحب أساسها❤️
تمت بحمد الله ❤️

google-playkhamsatmostaqltradent