Ads by Google X

رواية عشق الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم ناردين خليل

رواية عشق الاسر الفصل الثاني 2 


لارين بقلق:ايه طمنينا جبتى كام
اوليفيا بدموع:99%
حلا:بتهزرى....!!؟؟
اوليفيا بضحك: لا
حلا ولارين حضنوها
لارين:مبروووووك اصحبي .....لولولولولولولولولى
لارين:انا هاروح افرح بابا
اوليفيا:ماتتصلى عليه
لارين:لا انا عايزة اشوفه....مبروك يا اوليفيا مبروك يا حلحول
حلا :الله يبارك فيكي مبروك يا بنات
اوليفيا:الله يبارك فيكوا ...الف مبروك لينا كلنا يا اخواااااتاااااى
حلا:طيب انا هاروح اتفرج على الشقق واجرلي شقة
اوليفيا:اشطا هاجى معاكى بما انى قاعدة زهقانة

وطبعا اوليفيا اتعرفت انها التانية على الجمهورية في الثانوية العامة

عدت سنة ودخلوا الجامعة
ملحوظة:اسر كان دائماً الاول على كليته حتى اصبح معيداً عندما اتم ال٢٢ من عمره
اما الاء كانت فاشلة في دراستها وتنجح بالغش من اصدقائها لانها كانت تعطيهم المال مقابل ان يساعدوها في الامتحانات
حتى تخرجت ومازالت تحب اسر ولكنه كرهها من اعماق قلبه

في الجامعة

اوليفيا:انا خايفة من اول يوم كلية دا....ومش عايزة نتفرق عن بعض
حلا:انا مابعرفش اكون صداقات جديدة اوى ومش اجتماعية زى ما انتوا عارفين
اوليفيا:انا عن نفسي بحب يكون ليا صحاب جديدة بس خايفة لاتكون الناس هناك رخمة ومش كويسين
لارين:جدعان
اوليفيا وحلا: يا نعم
لارين:طب انا متوحدة دلوقتى....المتوحد يهبب ايه في حياته
اوليفيا وحلا ضحكوا عليها
لارين:يعنى انا بحكلكوا مشاكلى عشان تضحكوا عليها
فعلا....المرء يتعافى بأصدقائه.....
اصدقائي🙂
اوليفيا بضحك:لا مش قادرة هموت منك بجد........
حلا:على ما اعتقد كدة لازم نروح الفصول بتاعتنا دلوقتي
اوليفيا:فصول ايه بس اسمه مدرج وجمعه مدرجات يا جاهلة🙄
حلا:طب يلا على فصولنا😊😌

حلا ولارين راحوا مدرجاتهم وعرفوا مكانها لكن اوليفيا كانت تايهه في الجامعة ومش عارفة فيها اى حاجة
حتى ماكنش في ناس تسألهم على مكان المدرج بتاعها
فا وصلت متأخر وكان اسر هو المعيد للمدرج الذي يوجد به اوليفيا
اوليفيا دخلت
اسر بغضب:متأخرة يا هانم....ممنوع دخول اى بنى ادم بعدى...اتفضلي على برة
اوليفيا:انا اسفة يا دكتور بس انا ماكنتش اعرف فين مكان المدرج
اسر:وانا متأسف برضو بس ممنوع الدخول
اوليفيا:يا دكتور.......................
اسر بعصبية على اوليفيا:انا لسة ماخلصتش كلامى واتفضلي على برة
اوليفيا بحدة:تمام يا.....دكتور 
اوليفيا خرجت خارج المدرج وهى تشتعل غضباً من المعيد الذي لا تعرف اسمه....فا في اول يوم لها بالجامعة تطرد الى الخارج
اوليفيا:دا....دا دكتور دا....دا دكتور بهايم
اسر:قولى كدة معلشي دكتور ايه تانى
اسر كان وراها
اوليفيا بتوتر:انا....انا.....انا
اسر:انتى انتى انتى.....انتى ايه...على العموم انا كنت جاى ادخلك عشان النهاردة اول يوم بس.....بس شكلى كدة هاغير رأيي 
اوليفيا:لا يا دكتور انا اسفة سحبت كلامى بس انا ادايقت سيكة
اسر بصدمة:سيكة.....!!!
اوليفيا:قصدى شوية يعنى.... انا اسفة
اسر:اتفضلي
اوليفيا:حاضر.....اه....هو حضرتك قولت اسمك ايه
اسر:دكتور اسر....المعيد اسر
اوليفيا:تمام يا عمدة .... معلشي يا فندم انا اسفة
اوليفيا دخلت المدرج ووشها احمر خجلت من نفسها ومن اللى قالته لاسر
اسر ابتسم عليها ودخل
اسر بدأ يشرح
اسر:افتحوا معايا صفحة ٢٤ هانحل الاسئلة مع بعض....الأسئلة دى اللى هايحلها هايكون مركز في الشرح اللى شرحته لكن اللى ماعرفش يحلها يبقي نايم على روحه في حصتى وهايكون نهاره اسود
البنات طبعا ماكنتش مركزة غير في اسر ونسيت موضوع الشرح اصلا
اما الشباب ( الولاد ) كانوا مركزين مع اوليفيا 
اوليفيا خلت كل تركيزها على شرحه وبس
اسر:اتفضلي يا آنسة
مهرا:..................سرحانة في اسر
اسر:يا آنسة يا اللى سرحانة هناك
مهرا فاقت وقامت وقفت
مهرا: انا اسفة يا فندم اصل.... اصل دايخة شوية
اسر بحدة:اخر انظار ليكي لو اتكررت هاطردك برة
اتفضلي جاوبي على السؤال السابع
مهرا بتفكير:اممممممم....مش عارفة الاجابة يا دكتور
اسر بغضب:طبعا ما انتى نايمة على روحك يا استاذة ومش مركزة معايا....اسمك ايه يا استاذة
مهرا:مهرا سعيد عبدالله يا دكتور
اسر:اتفضلي يا مهرا ولو سرحتى منى تانى هاطلعك برة وهايبقي لينا حساب تانى مع بعض
اتفضلي انتى يا آنسة جاوبي على السؤال السابع 
بنت:مش عارفة
اسر سأل كذا بنت على السؤال السابع وكذا ولد وماحدش عرف اجابته
اسر:اتفضلي جاوبي على السؤال التافهه اللى ماحدش عارفه دا.....عشان النهاردة اول يوم فا هاعديها السؤال دا معتمد على الذكاء والتفكير والشرح اللى شرحته على السبورة لكن انتوا طبعا نايمين.....اتفضلي يا آنسة
وكان يقصد اوليفيا
اوليفيا وقفت
اوليفيا:الاجابة.............................
اسر:ممتازة......سقفولها
الكل سقف
اسر:هى الوحيدة اللى مركزة ومصحصحة معايا والكل نايم.....اسمك ايه يا آنسة
اوليفيا بأبتسامة:اوليفيا 
اسر:ممتازة يا اوليفيا....اتفضلي اقعدى

انتهت المحاضرة واتى وقت البريك

اوليفيا:عملتوا ايه
لارين:كانت محاضرة زى الزفت
حلا:كله كويس🙂👍
لارين:متأكدة...؟!
حلا:اكيد......لا😅
وانتى يا اوليفيا ايه النظام معاكى
اوليفيا:لا المحاضرة كانت حلوة الصراحة واتسألت في سؤال وجاوبت.....ماحدش كان عارف اجابة السؤال السؤال غيرى
لارين:شطووووورة😄
كملت بغمز:بس شكله دكتور مز😉
اوليفيا:لمى نفسك يا لارين بلا مز بلا بتنجان مش ناقصة قرف ....ومش تجيبيلي سيرته عشان رخم.....اينعم شرحه حلو وفهمت منه لكن دا طردنى عشان جيت متأخر...وجيت متأخر عشان ماكنتش اعرف مكان المدرج بتاعى وطردنى.....لكن بعد كدة بعد ماطلعت جه ورايا وانا كنت بشتمه وهو سمعنى بس دخلنى الحمد لله😅
لارين:صدقيني البدايات دى بتنتهى بقصة حب عظيمة😉
اوليفيا بحدة:بس يا لارين وبطلى هبل بقي شوية 
حلا:ايوة بقي يا معلللم
اوليفيا:صبر الوحش على الجحش.....والنعمة الطاهرة لو نطقتوا بحرف هاقوم واسيبكوا ها
حلا:طب اهدى يا وحش
اوليفيا:ماتبس يا جحش

مرت ايام قليلة وكانت اوليفيا متفوقة في دراستها وكانت تجيب على اسئلة اسر الصعبة التى لا يستطيع احد ان يجيبها

في يوم من الايام في الجامعة
في وقت البريك

حلا:اموت واشوف المعيد بتاعكوا....ممكن يبقي حلاوة كدة وعسل
اوليفيا:ماتسكتى بقي منك ليها
لارين:الله.....!! وانا اتكلمت.....؟!!
اوليفيا:طب اسكتوا

الاء:هاى اسر وحشتنى
اسر بقرف:ازيك يا الاء
اسر شاف اوليفيا
اسر:ثانية واحدة
ازي حضرتك انسة اوليفيا
اوليفيا:دكتور اسر بنفسه جاى يكلمنى....ازى حضرتك يا دكتور.....حضرتك كنت عاوز منى حاجة
اسر :اه......كنت عايز رقم حضرتك
اوليفيا وقفت بصدمة و................... 

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 

رواية عشق الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم ناردين خليل
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent