Ads by Google X

رواية عوضني صعيدي الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم مريم روكا

الصفحة الرئيسية

 رواية عوضني صعيدي الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم مريم روكا



رواية عوضني صعيدي الفصل السادس والعشرون 26 

STOP.البارت السادس والعشرون 
روح الصقر (عوضني صعيدي)

صقر بصراخ........روووووووووووووح 
وقعد على الأرض وقال بصراخ........ ليييييييييييييييييه حراااااااااااااااام يااااااا رااااااااااااب .
وقاطعه صوت صراخ الطفل ،صقر قام وراح بسرعه عند العربيه واخد ابنه وضمه ليه وطلع تلفونه واتصل بالبوليس والاسعاف .
جم اخدوا زين خلاص بعد فوات الاوان رووحه طلعت لسما .
صقر بنهيار ........ مممراتي مممراتي وراح عند اخر الصخره بسرعه وتهور وكان هيقع بس الظابط مسكته .
صقر بعياط وانهيار ....ممممممراتي مممراتي ووقع على الأرض بنهيار 
الظابط بص عليه بشفقه وزهول في نفس الوقت معقول ده صقر العمده الي الناس بتترعب بس من اسمه معقول .
وقعدوا يدورا على روح مش لاقينها بس شافوا جثه جنب النهر متشوهه .
صقر راح عشان يشوف اول ما شاف المنظر صرخ وقال .........يااااااااراااااااب مااااااتكون هياااااااا يرااااااااااااب .
بس متاكدوش عشان هي متشوهه كليا ،بس نفس طول روووح .
الظابط ..........  95% احتمال انها تكون مدام روح وكمان دورنا مفيش اي اثر غير دي .
صقر بجمود ...... اعملوا المطلوب .
واخد ابنه ومشا والعربيات والاسعاف وراه .
تسريع الاحداث
رووح ادفنت ، وصقر اخد ابنه وأمه  وترك البلد والقصر وسافر بره مصر  
بقا قاسي اوي ومبيضحك خالص وبعيد عن الناس 24ساعه شغل حتي ابنه مش قريب منه وسايبه مع أمه والمربيه .
وبعد 6سنوات

وبالتحديد في نيويورك في قصر ملوكي فخم جدا جدا .
كان صقر مترأس السفره وابنه جاسر جنبه  والناحيه التانيه أمه .
الهدوء والسكون كانوا مسيطرين على المكان مفيش غير صوت الشوك والمعالق.
خلصوا اكل .
صقر راح مكتبه يشتغل. 
عند جاسر  قاعد معه سته هنيه وبتلعب معاه على التابلت .
جاسر ببراءه وطفوله...... تيتا هو انا لي مش عندي مامي زي اصحابي .
فرت دمعه من اعين هنيه علالبارت الخامس والعشرون 
روح الصقر (عوضني صعيدي)

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه بشكل مخيف راح مسك الدكتور من رقبته جامد وقال بصوت عالي جدا....... بتقول اي ابننننننني فيييييييييييييين  والله لخرب بيوتكم يكلااااااااااب  وخرج .

روووح بدموع وشهقات وصوت عالي جدا......  صااااااااااقر ابني والممرضه قعدت تهدي فيها برده  بتصرخ وبتعيط وفجاه فونها رن .
وقامت بسرعه جري والممرضه تزعق وتقول ....  مينفعش يمدام الي بتعمليه ده غلط عليكي يمدام ،روح زقتها وطلعت تجري وخرجت بره المستشفي وكانت في عربيه سوده كبيره مستنياها وركبت فيها ومشيت بسرعه

عند صقر راح بسرعه عند غرفه الامن وقال بصوت عالي غاضب  
...... افتحوا الكاميرات بسرررررعه اخلصوا .
وبالفعل كان في حد طويل وعريض خارج من الحضانه ومعاه الطفل وبيعمل في الكاميرا باي باي  .
صقر بغضب جحيمي.......  مييييييين ده يحمير اومال في الامن فييييين وبعدين لفت نظره  الخاتم الي الشخص لابسه كان على شكل رأس اسد .
صقر افتكر أنه شاف الخاتم ده زين كان لابسه قاطع شروده صوت فونه .

زين باستفزاز........ اي رايك في المفاجاه بتاعي حلوه صح ههههههه وقعد يضحك باستفزاز.
صقر بصوت زي فحيح الافعي....... وربنا يزين لو عملت حاجه لابني لموتك .
زين ببرود..... برده لسا بتغلط انت  مش خايف على ابنك ولا اي خلاص اخوفك عليه وآه مراتك معايا هههههه اول ما عرفت اني هموت ابنك هههه سلام يبن عمي وقفل السكه .
صقر راح بسرعه لغرفه رووح ملقهاش وقال بصوت عالي...... روووح فين .
الممرضه وهي هتموت من الخوف.....  حححضرتك جالها تلفون وفجاه قامت بسرعه تجري ومقدرتش أوقفها .
صقر خرج بسرعه وراح المكان الي زين قاله عليه .
كان عباره عن حديقه كبيره  بس منعزله شويه عن الناس وفي صخره كبيره اوووي مرتفعه عن الأرض الاصليه  .
ثواني وشاف زين وروح معاه وشايله الطفل وبتبكي .
زين بجنون ..... اهلا اهلا بصقر بيه اخيرا وصلت يراجل بس اقولك على حاجه انت موحشتنيش خالص .
صقر بغضب .........سيبهم يزين وخليك راجل ليوم واحد في حياتك .
زين بغضب ...... غصب عنك ومسك رووح من خصرها جامد وقربها منه وقال يلا يصقر .... طلق روح. 
صقر بغضب وجنون........ زيييين وربنا لشرب من دمك يبن *****سيب مراتي يبن *****أطلق مين ي  ******  .
زين ببرود...... تؤ تؤ كده غلط وانا كده هزعل .
صقر بغضب ولسه هيروح ليه قاطعه زين وهو بيرفع المسدس وقال .... المره دي محدش هيشيلك من ايدي .
صقر لسه بيقرب منه......... أما اموت وانا بحمي مراتي هكون فخور بكده ولسه بيقرب .
رووح راحت حطت ابنها في العربيه وهو نايم وراحت ليهم تاني .
زين عكس الوضع وبقا هو الي بيقرب من صقر وقال ....... انت الي جبته لنفسك لحد ما صقر حسن برجله في الفراغ بيبص لقا نفسه في اخر الصخره وخطوه وهيقع ولسا هيقع روح شدته ووقعت هي وشدت من زين المسدس وضربته 
صقر بصرااااااخ ...... روووووووووووووح .
وزين وقع جثه هامدة من الطلقه .

بقلم بسمله بدوي
عند اياد 
مني صحت من النوم .
منى بصدمه اول ما شافت وش اياد في وشها  فاصل حاجه  بسيطه قامت مصرخه ......عاااااااااااااا 
اياد بخضه...... في اي مين لي .
وبعدين ركز وقال لمني  بقلق عليها ...... في اي  في حاجه حصلتلك.
مني بغضب ....... انا مين نيمني جنبك يحيوان انت مييين   
قاطعه اياد ببرود ..... انا والله انا جوزك يعني .
مني بشر........ ولاااااا ابعد عن وشي احسن لك بدل ما العب في وشك البخت ،وقالت بصوت منخفض دك داء القرف في حلاوتك مز .
اياد بخبث شديد وقرب منها....... عارف عارف كل البنات بتقولي كده هيموتوا عليا في تركيا 
مني بتسرع وغيره......... نعم عشان قلالات الأدب وانت فرحان صح .
اياد بخبث وتريقه ..... الالات طب اسكتي يخربيت المدارس الحكومي وبعدين قال بخبث ..... اه فرحان خالص وبيقرب منها .
مني بشجاعه مصطنعه...... في اي ياخ بتقرب ليه .
اياد بمشاكسه ...... بس اي القمر ده .
مني حدودها احمرت 
اياد بصدمه مضحكه.....  اي ده انتي زي البنات وخدودك بتحمر وكده وانا فاكر اني متجوز واحد صحبي .
مني بغضب....... تصدق وتأمين بالله يشيخ انت انسان براس كلب ابعد عن ابو فصلانك وضربته في كتفه ودخلت الحمام .
اياد بوجع .....  اه دراعي وبعدين شوفي مش انا قولت متجوز واحد صاحبي .
مني بصت له  بغيظ واياد قعد يضحك عليها.
 
عند رحيم .
رحيم بخبث شديد...... اي يروحي مالك قومي قومي كنتي بتعملي اي عند الباب .
ريفيان بخوف..... كككنت ببببشوفك عععايز حاجه وقالت القهوه بره على الطرببظه هروح اجيبهالك .
رحيم بخبث.......  غبيه متعرفش اني عارف كل حاجه وبحركها زي اللعبه وهي مصدقه أنها تعرف تغلب رحيم المالكي هههههه غبيه .
وخرج وركب عربيته وريفيان اول ما شافته شاورت للتاكسي
ريفيان بسرعه....... امشي ورا العربيه السوده دي .

وبعد ثواني  
رحيم بيعدل  في المرايا وشاف التاكسي وقال بصوت كل تريقه ....... هههه غبيه كل ده حسب خطتي ههه 
وبعد شويه نزل عن مكان مهجور وفي مخزن كبير دخل .
ريفيان اول ما دخل نزلت وحاسبت التاكسي ورنت على البوليس ودخلت .
اول ما دخلت شافت رجاله كتير وضاخمين وباين الإجرام .
رحيم بخبث وصوت  كله سخريه  ............ يالا قولوا للظابط ريفيان حمدالله على السلامه
كلهم ...... حمدالله على السلامه.
ريفيان بشجاعة مزيفه ...... سلم نفسك ي رحيم .
رحيم بخبث وقرب منها ..... رحيم كده من غير اي القاب كده غلط اومال في البت البريئه الي بتخاف من خيالها .
ريفيان بشجاعة....... ملكش دعوه يالا سلم نفسك وخليهم يرموا السلاح.
رحيم بخبث....... بتهمت اي بقااا .
ريفيان بثقه ....... تهريب اثار ومخدرات وغيره يالا من غير شوشره .
رحيم بخبث شديد...... كله كذب معاكي اللواء رحيم المالكي.
ريفيان بصدمه ووووووو

   •تابع الفصل التالي "رواية عوضني صعيدي" اضغط على اسم الرواية 

رواية عوضني صعيدي الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم مريم روكا
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent