Ads by Google X

رواية عشق الاسر الفصل العشرون 20 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل العشرون 20 - بقلم ناردين خليل

رواية عشق الاسر الفصل العشرون 20 

البارت العشرون
اسر:احم...دى خطيبتي
اوليفيا بصدمة:خطيبتك...حضرتك مخطوب من امتى
الاء:من امبارح
اوليفيا بدموع تحاول اخفائها:ربنا...ربنا يتمملكوا على خير
نظرت لأسر:هاسيبكوا مع بعض شوية
اسر:اا...اوليفيا انتى كنتى عايزة حاجة
اوليفيا:اممم ايه...لا ولا
ولا حاجة
ذهبت وتركتهم والدموع تسقط على خديها ببطئ

بعد الجامعة

ذهبت اوليفيا الى لارين في المستشفي التى كانت تبكي في غرفتها

اوليفيا خدتها في حضنها:بس بس اهدى....بتعيطي ليه
لارين بعياط:وحشني اوى...مش مصدقة انه مات خلاص....طب مات من ايه...انتحر!.. منظر الدم يا اوليفيا لا يطاق....انتى ماشوفتيش اللى انا شوفته
كان غرقان في دمه على السرير...معرفش ايه اللى حصل......هايكون انتحر يعنى....طب اتقتل...ومين اللى يقتله؟...
بابا الكل بيحبه وماعندوش اعداء ولا حاجة
اوليفيا انهارت في العياط بعد ما افتكرت اللى حصل
لارين:طب انتى بتعيطي ليه دلوقتي
اوليفيا بعياط:ولا حاجة...خليكي في اللى انتى فيه
لارين مسحت دموعها:انا سمعاكى 
اوليفيا تحاول الهدوء:ماحصلش حاجة انا بفتكر عمو عشان كنت بحبه اوى
لارين بدموع:ماتفكرنيش بقي
..................................
عن حلا

حلا كانت نايمة في حضن مروان
حلا صحيت وهى بتصوت
مروان:ايه في ايه
حلا:انت قليل الادب
مروان بغضب:وانا عملت ايه
حلا:ايه اللى نيمك جنبي على السرير
مروان يحاول ان يهدأ:على ما اعتقد ان دا سرير وانتى مراتى ودى اوضتي
حلا:لا انا مش مراتك....وماتعملش الحركة المعفنة دى تانى
مروان:حلا انا مش ناقص جنان....
اكمل بصدمة:ياخربيتك!
حلا:ايه!؟..
مروان:الساعة ٢ العصر....وسعي كدة وسعي
حلا:على فكرة مافيش كلية النهاردة
مروان:به اسكتى...اما ادخل الحمام
حلا قامت وسبقته على الحمام
مروان بصوت عالى وغضب:حلااااااا
........................................
في كافيه

الاء:اممم 
اسر بحزن:ايه
الاء:انت ساكت ليه...ماتكلم قول حاجة
اسر اتنهج:عايزة ايه يا الاء
الاء:عايزاك تدلعنى...تقولى كلام حلو...اى حاجة
مسكت ايده:ولا انت ايه رأيك؟..
الجرسون جبلهم الاكل
اسر: شكراً....كلى يا الاء الاول
الاء:اكل...!
اسر:مش عايزة تاكلى براحتك
الاء بمياعة:المفروض انت اللى تأكلنى يا بيبي
اسر ساب الاكل 
اسر:مش واكل....هاروح ادفع الحساب واستناكى برة
اسر نده على الجرسون
اسر:الشيك لو سمحت
الجرسون:حاضر يا فندم 
اسر دفع الحساب وقام عشان يطلع
الاء:طب ماتستنى معايا
اسر:هاعمل مكالمة واستناكى برة...تخلصي وتعاليلي
اسر طلع وقف قدام الكافيه ورن على اوليفيا
اوليفيا شافت الاسم كنسلت
اسر:يوووة ماتردى بقي
اسر اتصل تانى

في المستشفي

لارين:مين بيرن
اوليفيا بتوتر:دا..رقم غريب
لارين:طب ماتردى شوفي مين
اوليفيا:لا ماهو رن قبل كدة وشكله بيعاكس
لارين:طب اقفليه او اعملى بلوك عشان مش ناقصة زن وحياتك
اوليفيا قفلت موبايلها
...........................
اسر:تمام يا ست اوليفيا
..................
عن حلا

الساعة جت ٤ وبدأوا ياكلوا
حلا:احم....ينفع اتصل على صحابي...زمانهم قلقانين عليا
مروان ببرود:لا
حلا بزعيق:لا ليه
مروان بغضب:انتى هاتعلى صوتك عليا ولا ايه....اصلا مش معاكى موبايل
حلا:حافظة ارقامهم لو سمحت اتصل عليهم اطمنهم عليا من على موبايلك
مروان:لا....لما تشوفيهم بقي
حلا بغيظ:انا هاطلع اتمشي شوية
مروان غمض عينه بغضب:اترزعى يا حلا وكملى طفحك
حلا بعند:مش جعانة
دادا سميحة:خلاص يا ولاد بطلوا شغل العيال دا
مروان:لو سمحت انتى يا دادا ماتدخليش بيني وبين مراتى...انا عارف انا بعمل ايه كويس
ومافيش خروج في حته
حلا:ي....
مروان بصلها بنظرة تكفي لأخراسها للأبد
مروان:كلمة كمان ومافيش جامعة ولا تعليم...وهاتقعدى هنا زى الكل*بة من غير ماتشوفي الشارع
حلا:يعنى ايه...هاتحرمنى من حياتى؟
انت اتجننت....!!
مروان ماستحملش قام ومسكها من شعرها وجرجرها للأوضة مع صويت حلا
سميحة:يابنى حرام عليك....حرام عليك دى مراتك
مروان ماهتمش وغضب الدنيا كلها فيه ومش سامع حد ودخل الاوضة
حلا بعياط ومروان بيقفل الباب:ارجوك سبنى انا ماعملتش حاجة....عشان خاطرى انا اسفة مش هعمل كدة تانى خلاص....
مروان فضل يقرب عليها
حلا بعياط:انت بتقرب ليه؟ انا اسفة ماتلمسنيش...ماتقربش عليااااا
حلا وصل بيها المطاف للحيطة
مروان رفع وشها ليه
مروان بتوهان:تصدقي انك حلوة اوى....
مروان باسها من شفاي*فها بغل وهى بتحاول تقاوم....واخيرا بعدته عنها
حلا وقعت على الارض ومنهارة في العياط
حلا بعياط:انا بكرهك...بكرهك يا مروان ومش عايزاك....مش عايزاك في حياتى يا اخى حرام عليك....انت بهدلتنى معاك انا عملتلك ايه لكل دا.....اهنتنى وانا سكت...يا ريتنى ما عرفتك ولا شوفتك....يا ريتنى كنت اتعميت قبل ماشوفك....بكرهك...تعرف؟.. انا عمرى ماكرهت حد في حياتى....بس انت خلتنى اكرهك....بكرهك يا مروان
مروان بصلها بصدمة
قرب منها براحة وهى بتبعد عنه
قعد جنبها على الارض
مروان:انتى بتعيطي ليه دلوقتي
حلا دفنت وشها بين رجليها ومش راضية تتكلم او تقول حاجة
مروان بحدة:انا مش بكلمك؟
حلا بدموع:عشان بكرهك...ومش عايزاك...مش عايزة ابقي معاك طول حياتى
مروان: وانتى ايه يرضيكي
حلا بصتله:حاجة واحدة بس
مروان:وايه هى
حلا:تطلقني
مروان وقف وبصلها يحدة
مروان بجمود:انسي
طلع من الاوضة وفضلت هى تعيط
دادا سميحة:رايح فين يابنى...وحلا كانت بتعيط ليه انت عملتلها ايه
مروان:سيبيها دلوقتي يا دادا وانا خارج شوية

مروان راح وقعد على القهوة مع صحابه

مروان كان بيشرب سيجارة وسرحان
اكرم: بس عايزين قاعدة حلوة كدة زى المرة اللى فاتت
حسين:ايوة القعدة كانت جامدة فش*خ....والبنات ايه مزز....القعدة دى محتاجة تتكرر
اكرم بضحك:وانا موافق بس مروان هو اللى يجيب البنات عشان زوقه جامد...ولا ايه يا باشا
حسين:مروان...ياسطا...انت يلا
مروان بأنتباه:نعم
اكرم:مالك ياسطا سرحان في ايه
مروان:لا ولا حاجة
اكرم بغمز:طب ايه .. هاتظبطلنا البنات امتى
حسين:احنا ممكن نعمل الحوار دا في الفيلا عندك....ايه رأيكوا...وحاول تطفش الدادا اللى عندك
مروان:لا يابا انت و هو انا متجوز دلوقتي
الاتنين بصدمة:متجوز...!!؟
حسين:دا من امتى دا
مروان:من يومين كدة
اكرم:طب وماقولتلناش ليه يا عم كنا جينا نباركلك....واهو بالمرة كنا نشوف العروسة...وغمز....
حسين: المهم يعنى...حلوة؟
مروان بغضب:ماتحترم نفسك يلا انت وهو انت نسيت انها مراتى ولا ايه
اكرم بخبث:يعنى لو حلوة ممكن نجيبها ونعمل عليها الحوار...
مروان ضربه بالبوكس وقعه على الارض
مروان شاله من هدومه ورفعه عن الارض:اياك تجيب السيرة الزفت دى تانى على لسانك...انت فاهم...والكلام ليكوا انتوا الاتنين
مروان سابه ووقع على الارض ومشي
حسين جري عليه وعليهم نظرات الناس
اكرم:والله ما هاسيبك يا مروان....وهاتشوف هعمل ايه في
مراتك اللى انت خايف عليها دى...انا هاجيبها تحت رجليا...بس اصبر عليا بس
الصبر مفتاح الفرج....ساعتها هاتترجانى انا وتبوس رجلى عشان اسيبها
تؤتؤتؤ انسي...
.............................
عند مارى واميرة وهدى

اميرة:كدة خلصنا من واحدة...فاضل اتنين
مارى:استنوا عليا بس ونكون خلصنا من واحدة كمان...بس الصبر
هدى:ادينا صابرين ياختى....طب وبالنسبة للى ابوها مات دى
اميرة:احنا موتنا ابوها بس لكن احنا عايزين نخلص منها هى شخصياً
هدى:خلاص انا هامسك المهمة دى...اتفقنا
الاتنين:اتفقنا
...............................
في المستشفي

لارين كانت برة اوضتها واوليفيا قاعدة معاها فجأة حصلت حاجة غير متوقعة للارين.......



  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent