Ads by Google X

رواية قدري الفصل العشرون 20 - بقلم حبيبة عيد

الصفحة الرئيسية

 رواية قدري الفصل العشرون 20 - بقلم حبيبة عيد 



رواية قدري الفصل العشرون 20 

عند حبيبه كانت بتاخد المحاضره وهي مش مركزه خالص لحد مابيخلص وقت المحاضره وحبيبه بتخرج بس فجأة بدوخ جامد وكانت هتقع بس حست بحد سندها
_انتي كويسه يا انسه
حبيبه بتعب .ايوا انا كويسه شكرا بعد ازنك
حبيبه سبته ومشيت وهوا كان نظره عليها لحد ما بعدت عن نظره
=اي يا يوسف مالك متنح كده ليه وبتبص على اي
يوسف .هااا مفيش في أي يا احمد
احمد بخبث .مفيش ازاي امال مين الصاروخ اللي كنت سندها دي
يوسف .احمد احترم نفسك
احمد.لا لا دا حنا بقينا بنغير وكمان من اول نظره قالها وهوا بيغمز
يوسف .انا ماشي وسيبك وبيمشي
احمد . يوسف يا يوسف خد بس يا عم هقولك
(يوسف الحديدي :25سنه معيد بكليه الهندسه طويل وعينه لونها بني و بشرته قمحي شويه و شعره بني ) وأحمد دا يبقي صاحبه .
عند حبيبه في الكافتيريا بتاعت الجامعه
حبيبه بتعب .لو سمحت ممكن كوباية قهوه
الويتر.حاضر يا فندم

فجأة لقت حد قعد على نفس الطاوله اللي حبيبه قاعدة عليها
_القهوه غلط على البيبي
حبيبه بصدمه وزعيق .انتي بتعملي اي هنا اي اللي جابك
_اهدي بس واسمعيني انا بصراحه جايه اعتذر منك وموفقه على اي حاجه تقوليها انتي وعمر
حبيبه هدت شويه
حبيبه.تمام تقدري تتفضلي يا ياسمين
ياسمين.يعني خلاص سمحتيني مش زعلانه مني
حبيبه بجمود .ااه
ياسمين بدموع ومسكت اديها.انا والله كنت بحب عمر من واحنا اطفال صغيرين وفجأة لقيت حد بياخده مني ف غصب عني الشيطان لعب في دماغي وانا بجد ندمانه علي اللي عملته
وهاخد ماما ونشوف اي شقه ونقعد فيها
حبيبه بطيبه.لاء تقدري تقعدوا زي ما انتوا عايزين في الفيلا
ياسمين راحت حضنتها.بجد شكرا انا مش عارفه اقولك اي انا بجد بعتذر علي اي تصرف مش كويس حصل مني
حبيبه.تمام حصل خير
ياسمين.بعني خلاص سمحتيني
حبيبه بطيبه.اه خلاص مفيش حاجه
ياسمين بفرحه.يبقي خلاص بقي تيجي نشرب عصير بدل القهوه بتاعتك دي
حبيبه بابتسامة.تمام تعالي


عند عمر في الشركه
عمر بتفكير.طب اعمل اي بس اصلحها بيه .بس جتلي فكره بس هعرف منين
عمر بياخد الفون وبيكلم بسمه
عمر بجديه .تعاليلي حالا
بسمه .في أي بس انا (لسه مكملتش كلام وعمر قفل في وشها)
بسمه وهي بتكلم نفسها.استر يا رب
بسمه راحت لعمر المكتب
بسمه .خير في أي
عمر.تعالي اقعدي
بسمه قعدت .قعدت اهو في أي قلقتيني
عمر .اي اكتر مكان حبيبه بتحبه أو بلاش اي اكتر مكان حبيبه عايزه تروحه
بسمه .ااه انت عايز تصالح حبيبه
عمر.بالظبط كده
بسمه بتفكير . تمام بس بشرط
عمر .يادي النيله شرط اي كمان
بسمه .شرط صغيور مش كبير
عمر بنفاذ صبر.اي هوا الزفت

بسمه بضحك.خلاص خلاص متتعصبش.عايزه شوكولاته كتير
عمر.حاضر هجبلك كتير اي هوا بقي المكان اللي حبيبه عايزه تروحه
بسمه .اسكندريه ونفسها تشوف البحر اللي فيها (بصراحه انا اللي عايزه كده 😂🙃)
عمر.اممم تمام يلا اطلعي بره
بسمه .نعم بتكلمني انا
عمر .امال بكلم خيالك
بسمه بصتله بقرف ومشيت
عمر .يااااااه يا حبيبه بس كده عنيا ليكي يا حبي
في مكان تاني اول مره
يوسف وهوا داخل البيت.السلام عليكم
الجميع.وعليكم السلام
الهام (ام يوسف).تعالي يا حبيبي
يوسف راح قعد جنبها
يوسف .نعم يا ست الكل عايزه تقولي اي
الهام بضحك .وانت عارف اني عايزه اقول حاجه منين بقي
يوسف بغرور .عيب عليكي دا انا سيفوا
الهام .طيب معاك حق انا عايزه اقولك على حاجه
يوسف .اي هي بقي

الهام .عايزاك تفرح قلبي بيك وأشوف اولادك قبل ما اموت
يوسف بعد الشر عليكي يا ماما ثم أكمل بتفكير وهوا بيفتكر حبيبه.بس قريب اووي اني افرحك يا ست الكل
الهام .ربنا يخليك ليا يا حبيبي
يوسف حضنها وهوا بيفتكر حبيبه
يوسف بتنهيده.ااااه ادعيلي يا ماما
الهام.الهام ربنا يعطيك اللي نفسك فيه وبتتمنا
يوسف .يارب يا امي يا رب
عند حبيبه في الجامعه
حبيبه.انا لسه ورايا محاضره لو هتتأخري امشي انتي
ياسمين.ماشي يا حبيبتي سلام
حبيبه راحت محاضرتها
مر عليهم حوالي اسبوع والمعاملة مع حبيبه وعمر تكاد تكون معدومة وياسمين قربت من حبيبه ويوسف اعترف لنفسه أنه بيحب حبيبه من اول يوم شفها و بقي تايه في عيونها اللي شبه لون البحر وبيفكر فيها كتير
في يوم جديد ملئ بالاحداث
حبيبه لبست ادناء لافندر وعليه خمار ابيض كانت قمر اوي
حبيبه وهي واقفه قدام المرايا وبتحسس على بطنها اللي بدأت تكبر شويه
حبيبه بدموع.بباك لسه ميعرفش انك موجود ينفع كده
اخدت كتبها ونزلت تحت
حبيبه.صباح الخير
الجميع.صباح النور
فريده.تعالي يا حبيبتي افطري
حبيبه.معلش يا ماما انا هروح الجامعه عشان متأخرش على المحاضره
فريده.ماشي يا حبيبتي
ياسمين.هوا ممكن اجي معاكي يا حبيبه
حبيبه.تمام تعالي انا اصلا مش ورايا غير محاضره واحده
ياسمين.تمام يلا
فريده.بسلامه يا حبايبي
حبيبه وصلت الجامعه تحت عيون بترقبها (اكيد عرفتوا مين الواد يوسف العاشق الولهان 😂)وربما عيون أخري 👀
حبيبه.طيب انا هدخل المحاضره تحبي تيجي تقعدي
ياسمين.لاء انا بصراحه مش بحب محاضرات الهندسه دي بحسها كئيبه
حبيبه بضحك . خلاص براحتك انا هدهل قبل ما الدكتور يجي
ياسمين.تمام
حبيبه دخلت المحاضره
وياسمين قعدت تتمشي في الجامعه
في مكان تاني
احمد .في أي يا عم مالك كده
يوسف.في اي منا كويس اهو
احمد وهوا بيضيق عينه.بصراحه مش شايف كده .انت بتحب
احمد بفرحه .بجد طب ومقولتلهاش
يوسف .لاء
احمد.لاء ليه
يوسف .هي مشفتنيش خالص الا مره واحده
احمد.طب اسمها اي
يوسف.حبيبه مراد
احمد.طب ما تروح تقلها هي صعبه يعني
يوسف.البنت في حالها دائما وملهاش اختلاط بحد خالص انا بتمني انها تكون ليا
_واللي يخليها تكون ليك مقابل حاجه صغيره
يوسف .نعم ؟؟؟؟!
عند حبيبه خلصت المحاضره وطلعت كانت بدور على ياسمين بس ملقتهاش فجأه سمعت صوت من وراها بيندلها
$لو سمحتي
حبيبه بتلتف .نعم حضر…..
فجأة ضربها بروسيه في رأسها وفقدت الوعي

   •تابع فصول الرواية "رواية قدري" اضغط على اسم الرواية

رواية قدري الفصل العشرون 20 -  بقلم حبيبة عيد
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent