رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات
رواية صقور الدخلية الجزء (2) الفصل التاسع 9
ورد بصريخ: اععععععع الحقونييييييي.
(عند حور) ✨.
حور بخضه: ورد .
وبعدت عنهم وسالت ادم بجمود هنوصل امتا يا آدم .
ادم بغرور: ربع ساعه بظبط وبصلها بطرفه عين .
حور : سمعتو و طنشت طريقتو وجهزت نفسها عشان خلاص هما علي وصول .
وكلهم جهزو .
مراد بتحذير : انا مش عايز اي خناق لو سمحتم .
نلاقي ورد وبعدين اعملو ال. انتو عايزينو.مفهوم .
حور و ادم بصو لبعض بديق 😏.
حور و ادم بصوت واحد مفهوم .
مراد بتنهيده: تمام .
بعدين الطياره وقفت والباب اتفتح ونزلو ولاقو عربيه ركبوها .
ادم هو الي ساق و مراد ركب جنبو
حور كانت راكبه وراء وقاعده علي لاب توب وبتحاول تفك الشفره بتاعت تليفون معاذ .
مراد : حاولي كذا مره يا حور ممكن تلاقي حل أن شاء الله.
حور : بحاول يا مراد بحاول .
فضلت تفك الشفرات وحده وحده لحد ما ظهر ليها تتبع الرقم .
حور بفرحه : اخيره اتفكت .
ادم وقف ب العربيه فجاه .
مراد: وقفت ليه شوفي واخدها فين يا حور.بسرعه.
حور : ثواني يا مراد . حور دخلت علي كذا حاجه وحاولت .تشوف.
حور : مش مكتوب العنوان لان المكان مفيهوش حد بس ممكن نعرف من الGps .
مراد : تب هنعمل اي .
ادم : ابعتيلي البيانات ونا هعرف المكان .
حور : تمام .
بعتتلو البيانات و وصلت ل ادم علي تليفونو .
ادم فضل يبحث كتير عن المكان وبحث عن عنوان معاذ علي الخريطه ولاقا وبيشوف المكان الي علي لاب توب هو دا ولا لا وبيشوف أن المكان بيكون بعيد عن بيت معاذ بكتير جدا
واخد الوكيشن من علي الخريطه و .
ادم : مكان ورد بعد بيت معاذ بكتير بس احنا هنحاول نوصلهم اكيد هنلاقي اي دليل يوصلنا ليهم .
مراد : تمام كويس شغل العربيه تاني و اطلع يلا .
ادم : تمام .و شغل العربيه وساق تاني .
حور :سابت لابتوب علي جنب وفضلت تبص علي الاماكن ف المدينه الجميله نيويورك وفضلت سرحانه لحد ما نامت .
ادم بص عليها وفضل يتأمل فيها .
مراد اخد بالو . وقال .
مراد : لي بتعمل ف نفسك كده مدام انت لسه بتحبها بتعملها ليه كده وازاي تصدق انها تخونك .
ادم : انت مش فاهم حاجه يا مراد ومش هتصدق حتي لو فضلت اقولك. خليني ساكت احسن . وبعد ما نلاقي ورد ونرجع تاني مصر هطلق حور مش هقدر اعيش مع وحده خانتني .
مراد بصدمه 😳😳: تتطلقها انت شكلك اتجننت. صح.
ادم بغموض و برود تام: هو دا الحل يا مراد وياريت نقفل علي الموضوع.
مراد: كان مدايق وسكت بدل ما يهب فيه لان مش طايقو بعد كلام الي قالو دا .
وفضلو ساكتين طول طريق .
(عند ورد✨).
ورد بصريخ: ابعد عني يا حقير .
معاذ بشهوه: لازم اخد الي انا عايزو مدام انتي مش عيزاني .ووطلع علي سرير لحتي يتهجم عليها ولسه هيقطع ملابسها شاف ورد دموعها بتنزل بغزاره .
معاذ بندم وشاف حالتها وفكر للحظه ازي كان هيعمل فيها كده .وقام من علي السرير .
وجاب ال مفاتيح وفك ال كلابشات و جاب من دولاب لبس تلبسو .
ورد قامت من علي سرير وبتبصلو باستغراب ازاي فجاه اتحول كده . ولبست بسرعه البنطلون وتيشرت .
ورد بقوه : خطفتني ليه واياك تفتكر اني هسامحك علي خطفك ليا و وكمان كنت هتعتدي عليا اوعي تفتكر أن لما بعدت عني وجبت ليا هدوم وفكتني كده هسامحك تبقا بتحلم .
ولسه هتتطلع بره الاوضه معاذ بيقوم بسرعه وبيقفل الباب ب المفتاح .
ورد : افتح الباب يا اما مش هسيب فيك حته سليمه .
معاذ بغضب: ضر*بها قلم قوي وقعت علي الأرض من قوه القلم و شفايفها نز*فت .
ورد بغضب شديد: وهجمت عليه وفضلت تضرب فيه لاكن هو قدر يسبت ايديها وقال بغضب
معاذ: القلم دا عشان خيانتك ليا.
ورد بسخريه: خونتك انا اخونك هه لو انت ناسي عن خيانتك ليا زمان افكرك .
فلاش باك ✨
ورد بحب : انت فين يا معاذ ف شركه ولا البيت .
معاذ بكذب : لا يا حبيبتي ف الشركه .هقفل دلوقتي واكلمك بعدين يا ورد سلام وكان في صوت بنت بتضحك جنبو .
ورد بشك سمعت صوت بنت جنبو .
ورد : معقول بيكدب عليا انا لازم اروح البيت اكيد بيكدب عليا . وطلعت من الملجا واتجهت الي البيت معاذ وبتتطلع علي سلم وبتوصل ل شقتو وبتخبط وبتلاقي الي بيفتحلها بنت لابسه قميص فاضح .
ورد بصدمه : انتي مين .
البنت بقرف: معاذ تعالي شوف مين دي .
معاذ بصدمه : ورد 😳. استني هفهمك.
ورد بصدمه وحسره : انت واحد زباله اتفو عليك ووضر*بتو ب القلم ونزلت بسرعه بتعيط علي كسره قلبها 💔.
باك✨
ورد : افتكرت مين خان تاني .
معاذ : عارف اني غلطان بس كانت نزوه وراحت لحالها لاكن انتي عملتي اي اتجوزتي واحد غيري ونسيتي حبنا يا خساره يا ورد .
ورد بصرامه:متعملش نفسك انك برئ بذمتك مش مكسوف من كلام الي قولتو دا انت عملت زنه يا بني ادم زنه انت أحقر انسان عرفتو ف حياتي بجد وزعلان اوي اني اتجوزت ايوه اتجوزت
اتجوزت واحد بيخاف من ربنا بيخاف عليا عمرو ما كدب عليا بيحبني وبحبو يا معاذ مقدرش اوصفلك حبي لي عامل ازاي مراد منسبالي اول حب ليا انت منسبالي انتهيت وكان في وخلص وانسي اني حبيتك لاني انا بكرهك ومحيتك من ذاكرتي للابد .
فاهم .
معاذ بجنون وجن جنونو لما عرف انها بتحب مراد لدرجه دي وفجاه كان هيهجم عليها ويضر*بها هي كانت اسرع منو ولوت دراعو وضربتو برجليها ف ضهرو .
ورد بثقه: اوعي تفتكر انك تقدر عليا يا معاذ الي قدامك زمان كانت ورد البنت صغيره كانت هبله ومتعرفش حاجه.لاكن ال قدامك دلوقتي صقر الداخليه الي محدش بيقدر عليه غير ربنا فاهم .
معاذ باستغراب: انتي صقر الداخليه.
ورد سابتو .
ورد بسخريه: مش بتابع اخبار ولا اي يا استاذ. معاذ .
الي قدامك بتكون الظابط ورد اشرف ظابط في الداخليه بيسموني انا واختي صقور الداخليه يعني الي قدامك صقر الداخليه وواتكلمت بصوت مخيف متعرفش أن لو صقور الداخليه اتجمعو سوي عارف بيحصل اي يا معاذ .( جاوبو انتي بقا بيحصل اي لما بيتجمعو سوي 😂)
معاذ بذهول من كلامها الي اول مره يسمعو دا معقول ورد بنت الملجا تبقا ظابط ف الداخليه
وتبقي صقر الداخليه هي واختها يعني هما اقوي بنتين ف البلد .
معاذ : بيحصل اي .
ورد بعنف : كده وضر*بتو برجليها جانب رقبتو واغمي عليه .
ورد راحت بسرعه تفتح الباب لاقت كذا مفتاح فضلت تجرب واحد ورا تاني ورا تاني لحد ما لاقت المفتاح البيفتح الباب ولسه بتفتح .
معاذ بيديها حقنه ف رقبتها وبتقع مغمي عليها بين أيدي .
معاذ بشر : فاكره انك هتهربي مني بسهوله دي تبقي بتحلمي يا وردتي .
وبيشلها وينيمها علي سرير وبيحط كلبشات تاني وبيطلع بره .
وبيعمل مكالمه .
المجهول: المزه عندك خلاص .
معاذ بغضب : لو قولت كلمه مزه علي لسانك هقطعو .
المجهول بضحك: اي غيران عليها بعد ما سبتك وراحت لغيرك يا عبيط .
معاذ بشر :صدقني مش هخلي يخدها مني ولا هخلي يشوفها ورد بتعاتي انا وبس سامع .
المجهول بضحك: متخافش من مراد خاف من حور اختها لأنها لو عرفت بس مكانك مش هتحلك لان حور محدش بيقدر عليها .
معاذ بخبث: خليها تيجي ونا هحبسها بطريقتي وبكده محدش هيعرفلهم طريق .
المجهول بسخريه : هنشوف يا كروديا هيخلوك اصلا كفته ف أيديهم لو اتجمعو عليك .
معاذ افتكر كلام ورد لما قالت كده برضو .
معاذ : معايا حراس كتير وهقدر اتغلب عليهم .
المجهول بضحك: هنشوف اذا كان حراسك لو شافوهم هيهربو اصلا .
معاذ بغضب : انت معايا ولا ضدي انا مش فاهمك بجد.
المجهول : متقفش اوي كده المهم مراد و ادم جوز حور جاين علي طريقك عشان يخدو ورد منك بس متقلقش هيحصل حاجه مش متوقعه خالص .
معاذ بصدمه : عرفو المكان ازي .
المجهول : ورد و حور و ادم و مراد اقوي ناس ف الداخليه وف العالم كمان يعني مش صعبه عليهم يعرفو مكانك انت بس عشان لما فقدت ذاكره من سنتين ف متعرفش حاجه هبقا اعرفك كل حاجه لما تجيلي.
معاذ : فعلا فايتني كتير بعد حادثه الي خلتني أفقد ذاكرتي دي بس قولي هتعمل اي فيهم .
المجهول بشر : هتشوف دلوقتي افتح لاب توب .
معاذ : ماشي .
المجهول : استني بقا كده .
وبيظهرلهم هما الاتنين علي لاب توب العربيه الموجود فيها ادم و حور و مراد .
المجهول بشر : جاهز تشوف المفاجأة.
معاذ بشر : جاهز .
عند ادم و حور و مراد.
مراد : احنا كده علي وصول صح .
ادم : ايوه قربنا .
حور :بتصحي اي دا انا نمت ونا محستش .
ادم بسخريه : كل دا ومحستيش قمال لو حسيتي كنتي عملتي اي صوت شخيرك خرملي ودني .
حور بغيظ : انت مالك انا بكلمك انت انا بكلم مراد .
ادم بغضب شد حور من شعرها .و حور مسكت ف شعرو هو كمان وكل دا ادم سائق العربيه مراد فضل يحوش ما بينهم وكان عمال يضحك علي منظرهم 😂😂.
سواق عربيه النقل: المهمه نجحت يا بوص نهيتهم 😉.
المجهول بشر: عاش يا ولد ارجع انت بقا وليك الحلاوه.
معاذ بذهول: انت مش معقول بجد بس بجد بهرتني وبكده محدش هيقدر ياخد ورد مني ب المناسبه دي انا جايلك عشان تعرفني عن حكايه الابطال قبل ما يموتو وفضلو يضحكو هما الاتنين عليهم.
وقفلو مع بعض.
المجهول بشر : واخيره خلصت منكم ناقص ورد كمان وبكده هكون نهيت عليهم كلهم .
ف البحر
العربيه ال كانو فيها ادم و حور و مراد فاضيه ومش فيها أي حد .😳
يترا اي دا بقا اي الغموض دا 🤔.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صقور الدخلية ) اسم الرواية