رواية خادمة الوحش الجزء (2) الفصل السادس عشر 16 - بقلم سارة محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية خادمة الوحش كاملة بقلم سارة محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية خادمة الوحش الجزء (2) الفصل السادس عشر 16

 نظر بلاك بصدمه لعدي قائلا لماذا عدي لماذا
عدي انا حذرتك قبل كده يا بلاك عشان ترجع عن الطريق دا بس انت مسمعتنيش اسف يا صاحبي بس دا شغلي
نظر له بلاك بغضب ثم اعطي اشاره لرجاله بالهجوم
وبداوا إطلاق النيران
عدي بصراخ اللي بتعمله دا غلط يا بلاك ثم
انشغل عدي عن بلاك مما اعطي لبلاك الفرصه في الهروب ونجح في ذلك
بعد ان استطاع رجال الشرطه من القبض علي الجزار وادوارد ورجالهم اخذ عدي يبحث عن بلاك ولكن لا اثر له
احمد بغضب هرب صح
عدي بتنهيده ايوا سيبه عليا
عند رعد وفارس
فارس اللي عايز اعرفه حضرتك منعتني اطلع معاهم ليه
رعد بتنهيده اقعد يا فارس وانا هقولك علي كل حاجه
فارس ايوا قولي علي كل حاجه
بدا رعد يحكي لفارس عن الشيطان وخطفه له وتعذيبه وتهديد عائلته وقتله لهم ودخولهم الي هذا العالم للانتقام وخسارتهم لاختهم ودخول ليلي لحياتهم حتي انتهي من هذا الانتقام بحبس الشيطان ولكنه انتحر في السجن ثم اكمل رعد بنتهيده وبلاك ابن الشيطان جاي ينتقم لابوه مننا بس حبه لزينه منعه من دا والا كان ممكن يعمل فينا نفس اللي عمله ابوه في عائلتي زمان انا خايف عليك عشان كده بمنعك
فارس كل دا ومخبيه عني يا بابا
رعد بتنهيده كل دا حصل زمان واتنسي بس معرفش إن اللي حصل زمان هيرجع يتفتح تاني و وجود زينه في الموضوع خوفني عليها عشان كده طلبت مساعده عدي
فارس والعمل
رعد اول ما عدي يدينا اشاره هتطلع علي القصر وتجيب زينه لان هيكون عدي قبض علي بلاك ورجلته كلهم
فارس طيب انا هكلم زينه واقولها علي الكلام دا
رعد لحظه تكلمها منين
فارس احم احم ما انا لما روحت القصر اديتها تليفون عشان اطمن عليها
رعد ماشي كلمها
ذهب فارس كي يهاتف زينه
لحظه ووجد رعد حركه غريبه ورا الكنبه الجالس فوقها
انتفض رعد من مكانه واخذ يدور حول الكنبه
رعد باستغراب انت بتعمل ايه
مالك ببراءه بدور علي الكوره بتاعتي يا عمو
رعد طب تعالي هنا
ذهب مالك إليه قائلا نعم يا عمو
رعد تحب نلعب بالصوره دي
مالك بفرحه بجد
رعد بابتسامه ايوا
مالك اشطا
واخذوا يلعبوا سويا وهم يضحكون
عند فارس
فارس بابتسامه ايوا يا حبيبتي خلاص هانت
علي الجهه الاخري
زينه بفرحه انا مش مصدقه اخيرا هخلص من الكابوس دا بجد يا فارس هيقبضوا عليه صح
عند هذه الجمله فتح بلاك الباب قائلا بابتسامه مختله لا عزيزتي هذا لن يحدث ابدا
وقع الهاتف من يد زينه
علي الجهه الاخري
فارس زينه في ايه زينه
زينه بخوف بلاك
بلاك وهو يمسك الهاتف ويكلم فارس
بلاك بهدوء اهلا فارس يحزنني ان اقول لك ما تحلم به لن يحدث لان بلاك لا ينتهي ابدا ثم اغلق الهاتف
ونظر لزينه قائلا بغضب أكنتم تخدعوني كل هذه المده
اخذ يتقدم منها وهي ترجع إلي الخلف حتي اصطدم ظهرها بالحائط
بلاك بغضب ساجعلك تتمنين الموت زينه ثم امسكها من شعرها وخرج من الغرفه تحت صراخها
خرج من الغرفه غاضبا لا يري امامه سوي صوره عدي وهو يرفع السلاح في وجهه ومنه ذهب الي الغرفه التي كانت بها زينه من قبل
زينه بصراخ بلاك بلاك خلاص سيبني ااااه
بلاك بغضب ساقتلكم جميعا
فتح بلاك الباب والقي بزينه داخل الغرفه تحت صراخها
بلاك بغضب خدعتموني صحيح ثم امسك زينه من شعرها قائلا لن ارحمكم سمعتي هااااا ستعلمين من هو بلاك حقا ثم ضربها كف جعل راسها يصطدم بالارض بشده
وبعدها فقدت الوعي
تركها بلاك علي حالها وخرج
وجد عدي في انتظاره
لم يفكر بلاك واخرج سلاحه ووجهه علي عدي
عدي بهدوء لو موتي هيخليك تسامحني موتني
اقترب منه بلاك ومازال يوجهه سلاحه إلي عدي وفي عينيه تصميم علي قتل عدي الان لكن للحظة تذكر ذكرياتهم معا وكيف كانت طفولتهم معا وكيف كانوا يدا واحده دايما وكيف كانت فرحه بلاك عندما راي عدي بعد سنين
انزل بلاك سلاحه ارضا واخذ يصرخ لماذا لماذااااا عدي
عدي زمان حذرتك كتير اوي قولتلك انت مش شبه ابوك متدخلش العالم دا وتوسخ نفسك بالدم مسمتعش كلامي لما رجعت تاني بعد سنين اتفاجئت اني جاي اقبض عليك انت صاحب عمري
اتكلمت معاك كام مره قولتلك تعالي نمشي سافر معايا ابعد عن كل دا
فاكر يوم ما كلمتني وقولت انك اتخليت عن انتقامك
انا فرحت اوي بس لما قولت انك اتخليت عن انتقامك عشان زينه لا ومش بس كده خطفتها يوم فرحها وحبستها هنا وقتها غلطت غلطت اوي

google-playkhamsatmostaqltradent