Ads by Google X

رواية ولو بعد حين الفصل السابع عشر 17 - بقلم خلود احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ولو بعد حين كاملة بقلم خلود احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ولو بعد حين الفصل السابع عشر 17

سعاد دخلت.. في واحده برا اسمها مى بتقول عايزه يوسف

عمر بص ليوسف وليال كمان

يوسف اتصدم … مى؟ ت تمم تمام قوليليها جاى اهو

خرج بسرعه.. انتى ايه اللى جايبك هنا يا مى

مى.. ايه ياحبيبي اللهجه دي انا جايه اطمن عليك عشان برن عليك مش موجود وكمان الذكرى بتاع صداقتنا امبارح وفضلت استناك يوسف انت بتعاملني كده ليه وحطت ايدها علي وشه

يوسف نزل ايدها.. مى لو سمحتي امشي دلوقتي متعمليش مشاكل جدى لو عرف هتبقي مشكله


مى.. انا بقيت اعمل ليك مشاكل يا يوسف طيب براحتك انا جيت اديك الهديه بتاعتة صداقتنا زى كل سنه لاني مسافره لمامى وراجعه كمان شهر

يوسف.. متزعليش انا مش قصدي بس

مى.. بلا بس بلا بتاع عن اذنك وادتله البوكس بتاع الهدايا ومشيت

يوسف فضل واقف شويه وبعدين دخل

عمران.. مين دى يا يوسف؟

يوسف.. دى اخت واحد صحبي من اللى كانوا معايا فى امريكا يا جدو

عمران.. وانت مالك ومال اخت صاحبك وايه اللى في ايدك ده

يوسف.. دا دااا

ليال بصتله وضحكت علي توتره

يوسف.. دى حاجات كانت ليا في السكن وهو باعتها معاها لانه مش موجود حاليا يعنى

عمران.. وهو لسه فاكر حاجتك اللى في السكن انت بقالك أكتر من 6 شهور نازل


عمر.. عادي يا جدو يمكن منزلش اجازه من زمان ولا حاجه

يوسف.. اه ايوا يا جدو

عمران سند على العكاز .. ماشي أنا طالع اريح شويه

يوسف راح عند ليال.. بتضحكي عليا طب لما نطلع حااضر

ليال.. شكلك كان وحش اوى

يوسف بصلها بضيق وسكت

عمر باس راس مروه.. انا رايح الشغل ياقلبي لما ارجع ابقي جهزى نفسك عشان نروح نكشف

مروه.. تيجى بالسلامه يارب

فايزه.. ربنا يطمنكم يا حبايبي

يوسف.. هتعرفوا النهارده ولد ولا بنت؟

مروه.. آه ان شاءلله

ليال.. يارب بنوته

مروه.. امين يسمع منك ربنا ههههه

يوسف.. ليه ان شاءلله طب يارب ولد

فايزه.. انتوا هتتخانقوا علي ابن اخوكم ما تشدوا حيلكم انتوا كده وجيبولنا حفيد

ليال سكتت ويوسف ابتسم.. قريب يا ماما

مروه انا طالعه انام شويه عشان هبطانه اوي

فايزه.. ماشي ياحبيبتي

ليال.. انا طالعه معاكي

فايزه.. مين كان برا بقي احكيلي

يوسف.. انتي دايما قفشاني كده 😂 وحكالها كل حاجه

فايزه.. يوسف حاول تبعد عن مي حرام عليك انت متجوز

يوسف.. بس احنا مش بنحب بعض او بمعني اصح ليال مبتحبنيش

فايزه.. ليه يعني هو انت وحش دا انتي الف مين يتمناك متقولش كده اكيد بس متعودتش عليك لسه هو الحب في يوم وليلة ياحبيبي اصبر عليها

يوسف.. حاضر أنا طالع بقي

فايزه .. ماشي

……

يوسف خبط ودخل راح عند الدولاب يحط البوكس اللي مي ادتهوله

ليال.. مش هتشوف الهديه

يوسف.. هههه رخمه وبعدين انتي مالك اصلا

ليال.. عايزه اشوفها ياتري جايبالك ايه

يوسف.. اكيد ساعه او حاجه

ليال.. طب افتحها

يوسف.. انتي حشريه ليه

ليال.. يلااا

يوسف فتحها لقي ساعه وسلسله.. ها ارتحتي

ليال.. امم ذوقها حلو علي فكره بس ايه كل العلب اللي في الدولاب دي هدايا منها

يوسف.. ايوا

ليال.. ومش بتستخدمها ليه

يوسف.. كلها ساعات

ليال بعفويه.. بس انت بتحب الساعات

يوسف باستغراب.. وانتي عرفتي منين

ليال بتوتر.. ع عشان يعني كل الهدايا ساعات ف اكيد بتحبها

يوسف.. امم بس مش حاببهم كلهم عندي ساعه من وانا صغير ودي اكتر ساعه بحبها اوي ومحتفظ بيها

فلاش باك..


يوسف.. أنا عيد ميلادي بكرا ياتري ملوكه حبيبتي هتجيبلي هديه ايه بقي

ملك بتمثيل.. اييه ده انا نسيت خالص ومعملتش حسابي في هديه المره الجايه بقي

يوسف.. يا سلام وهو انا كنت نسيت عيد ميلادك مليش فيه انا زعلانه متكلمنيش تاني

ملك.. خلاص بقي قولتلك نسيت

يوسف دخل ينام وملك ضحكت عليه ودخلت اوضتها جرى طلعت علبه وفتحتها كان فيها ساعه سوده وشكلها شيك أوي ابتسمت.. اكيد مش هنسي عيد ميلادك

بااك

يوسف.. انتي سرحتي في ايه كده

ملك .. ها لا مفيش انا معاك اهو

يوسف طلع علبه من الدولاب .. هي دي الساعه

ليال اول ما شافتها الدموع اتجمعت في عينها معقول لسه محتفظ بيها .. الله جميله اووي

يوسف.. دي ملك اللي جابتهالي واحنا صغيرين

ليال.. للدرجادي كنت بتحبها ومحتفظ بحاجتها

يوسف.. ايوه ولسه فاكر كل حاجه بتحبها زي الساعات ونظارات الشمس وكراريس الرسم والالوان

ليال.. هي لو ملك رجعت تاني هتروحلها

يوسف.. قصدك ايه

ليال.. يعني هترجعلها تاني وتعيشوا سوا تعترفلها بحبك مثلا؟

يوسف ضحك.. حب ايه

ليال حست بحزنه وانه بيداري ده.. حبك ليها

يوسف لف وشه.. كنا اطفال

ليال.. بس دلوقتي كبرتوا

يوسف.. قصدك كبرت انا معرفش عنها حاجه واذا كانت موجوده او لأ

ليال.. ولو كانت موجوده

يوسف حط العلبه مكانها وراح عندها وبص في عينها.. انتي قصدك ايه حاسس ان في حاجه مخبياها باسألتك دي وطريقتك

ليال اتوترت.. هخبي ايه انا بتكلم معاك عادي بندردش

يوسف خد نفس ومسك ايدها .. ليال انا خلاص خرجتها من حياتي من اول ما عرفتك وكل اللي ليها معايا ذكريات بس يعني انا دلوقتي بحاول اقرب منك ونبدأ حياتنا سوا بس انا بقرب خطوه وانتي بتبعدي عشره ادي فرصه لعلاقتنا تكمل

ليال.. طب ومي

يوسف.. ااووف خلصنا ملك طلعتي ب مي مي دي صحبتي من سنين اكيد مش هخرجها من حياتي

ليال.. يبقي تتعامل معاها في حدود الصداقه وبس

يوسف ضحك.. ااه قولي انك بتغيرى

ليال.. هغير من ايه انا بس بقولك كده عشان مش حابه الوضع

يوسف.. بس دي صحبتي زي ما قولتلك

ليال.. يبقي انا كمان هكلم حسام ماهو صحبي برضو

يوسف بصوت عالي.. نعمممم يروح امك

ليال.. يوسف لو سمحت اتكلم كويس

يوسف.. انتي مش شايفه كلامك

ليال.. وهو حلال ليك وحرام ليا

يوسف.. لياااال

ليال.. ليال ايه بقول حاجه غلط انا

يوسف لسه هيرد الباب خبط

فايزه.. في ايه مالكم صوتكم عالي ليه

ليال كانت مدمعه لفت وشها وهو كان باين عليه الغضب

فايزه.. في ايييه

يوسف.. مفيش ياماما كنا بنتكلم وصوتنا علي

فايزه راحت عند ليال.. مالك ياحبيبتي متزعليش حقك عليا انا

ليال مسحت دموعها

يوسف قعد علي الكرسي

فايزه.. انا مش عايزه اتدخل في مشاكلكم حلوها سوا يا يوسف ولو سمحت اهدي شويه انت كل حاجه عندك عصبيه خد مراتك واخرجوا بقي صالحها

ليال.. مش هخرج

فايزه.. براحتك بقي انا خارجه وبليل تكونوا متصالحين

يوسف.. عجبك كدا

ليال.. انت اللي غلطان

يوسف.. انا برضو انتي عايزه تجننيني ولا ايه بالضبط

ليال.. والله مش محتاجه اجننك انت كده اصلا

يوسف.. أنا خارج

ليال.. ما تخفي

يوسف 😒😒😒

………………

عمر كان ماسك ايد مروه والدكتوره بتكشف عليها

الدكتوره.. مبروك ولد

عمر فرح جدا وباس ايد مروه.. مبروك ياقلبي

مروه.. الله يبارك فيك ياحبيبي

الدكتوره كتبت لها علي مقويات وادويه وبعدين روحوا البيت كان كله متجمع

عمران .. وده اول حفيد في العيله عقبال الباقي عايزين نشوف عيالك قريب يا يوسف

يوسف مسك ايد ليال.. قريب ياجدي ان شاءلله

ليال ابتسمت وبعدين شدت ايدها منه

……………………..

طلعوا اوضتهم

ليال.. انا هبدا اروح الكليه بكرا تاني

يوسف وهو بيقلع التيشرت .. وده قرار مين بقي

ليال لفت وشها.. علي فكره في حاجه اسمها حياء وبعدين ده قراري عندك مانع؟

يوسف راح عندها كان واقف وراها .. تؤ معرفش يعني ايه حياء

ليال بعدت .. يوسف روح البس عيب كده

يوسف وقف قدامها .. عمرك ما شوفتي حد من غير تيشرت يعني عمرك ما روحتي مصيف عمرك ما شوفتي اعلانات (دا انت تنح يلا 😂)

ليال .. يووه بطل بقي وابعد

يوسف شدها لزقت فيه .. ولا انتي مكسوفه مني

ليال وشها احمر وجت تبعد حاصرها وحط ايده حواليها كانت ضهرها في الحيط ووشها ليه

ليال.. يوسف خلاص

يوسف غمض عينه.. اسمي

ليال باستغراب.. ماله

يوسف.. احلو اووي بقولك ايه

ليال.. ايه

يوسف.. ماتجيبي بوسه وعملها كده 😗

ليال 😳😳😳

رواية ولو بعد حين الفصل السابع عشر 17 - بقلم خلود احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent