Ads by Google X

رواية عشق الاسر الفصل السادس عشر 16 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل السادس عشر 16 - بقلم ناردين خليل

رواية عشق الاسر الفصل السادس عشر 16 

 
البارت السادس عشر

دخلت حلا الجامعة وتفاجئت بما رأته 
مروان بصوت عالى:اتفضلوا يا جماعة...اسمعوا عن البنت اليتيمة اللى معايا في الكلية
اهى يا جماعة....ياحراااام انا بشفق عليها...يتيمة بقي وكدة 
وياتري بقي انتى عملتى غلط ايه في حياتك عشان ربنا ياخد منك امك وابوكى هااا.....طبعا اكيد مش هتعرفي تردى....يا يتيمة 
الجامعة كلها فضلت تضحك
حلا حطت ايدها على بوقها وجريت على الحمام وهى بتعيط
حلا دخلت الحمام وقفلت على نفسها الباب وفضلت تعيط

اوليفيا شافت مروان
مروان بصوت عالى:حلا يا جماعة هى اللى يتيمة....حلااااا سامعين
اوليفيا بغضب:انت يا استاذ
مروان:افندم...!
اوليفيا:اى التخلف اللى بيحصل هنا دا
مروان بأستهزاء:تخلف!...هو ايه دا اللى تخلف لمؤاخذة...
اوليفيا بزعيق:على فكرة انا اقدر اعمل شكوى عنك وأعرف مدير الجامعة دى
مروان بتريقة:على فكرة انا اقدر اعمل شكوى عنك واعرف مدير الجامعة دى نينينينينينييي
عرفيه...ولا يهمنى
اوليفيا:بقي كدة........
اسر بزعيق وغضب:ايه المهزلة اللى بتحصل هنا دى...احنا في جامعة هنا ولا كباريه يا اساتذه يا كبار...
مروان بأسف:اسف يا دكتور
اسر:انا كنت اقدر اخلى الامن يدخل لكن انا عارف لو اتدخل ايه اللى هايحصل.....
مروان:اسف يا دكتور
نظر اسر الى اوليفيا بحدة ثم غادر

بعد المحاضرة الاولى
وقت البريك

لارين:ايه يا اوليفيا ماشوفتيش حلا
اوليفيا:لا....دا واحد متخلف معندوش دم ولا انسانية
لارين:حلا جاية خلاص خلاص اقفلى الموضوع
حلا قعدت من غير كلام وبصت للأرض
اوليفيا:حلا...الوووو
حلا بصتلها بحزن ودموع وبصت للأرض تانى
لارين:مش عايزاكى تزعلى يا حلا تمام....مش تعتبريه انه بيعايرك ...عادى
اوليفيا:فكي بقي مش بحب اشوفك زعلانة.........
انفجرت حلا في البكاء
اوليفيا ولارين قعدوا جنبها وطبطبوا عليها براحة وحضنوها
لارين:فكى يا حلا ومالكيش دعوة بيه اتفقنا
اوليفيا:بطلى عياط بقي كدة هاتخليني اعيط انا كمان معاكى🥹
مروان:ايه دا دا انتى ماطلعتيش يتيمة بس لا وعيوطة كمان...
كمل وهو بيشاور عليها:العيوطة اهى اهى العيوطة اهى اهى العيوطة اهى اهى.........
حلا وقفت وزعقت فيه
حلا بزعيق ودموع:انا سمحتلك تعمل فيا كل حاجة لكن تيجي هنا وكفاية.....
اكملت ببكاء شديد:انا مش عارفة عملتلك ايه عشان تعمل فيا كل دا...انت اهنتنى 
كنت بتأذيني على طول وانا كنت بسكت...لكن تعايرنى بأنى يتيمة....انت كدة تخطيت حدودك معايا 
اظن انك كدة وصلت للى انت عاوزه مش كدة...!؟
انا خلاص استسلمت.....
بزعيق:مش دا اللى كنت عاوز توصله...اديني استسلمت يا اخى استسلمت وزهقت...انت فاهم...!! كدة كتير يا مروان اتمنى انى ماكونتش شوفتك ولا عرفتك سيبنى في حالى بقي يا اخى.......
حلا مشيت وهى منهارة وسابت مروان اللى كان واقف مصدوم...اللى اول مرة حد يتكلم معاه كدة او يقوله كلام زى دا........
اوليفيا:الف مبروك....وصلت للى عايزه
اوليفيا ولارين مشيوا وسابوه
....................................................
اسر: اوليفيا
اوليفيا:نعم اتفضل يا دكتور
اسر:لسة زعلانة منى
اوليفيا:ما خلاص بقي
اوليفيا كانت هتمشي لكن اسر مسك ايدها
اسر:انا.....
ساب ايدها
اسر:احم...انا عايز اقابلك بعد محضراتك عند الكافيه اللى قدام الجامعة.....
ومشي وسابها
اوليفيا:دا ماله دا....

في المكتبة

لارين:في كتاب كدة كنت هموت واقراه استنى هاشوفه
اوليفيا:كتاب ايه دا...
لارين:مش فاكره اسمه بس فاكره شكله هو كان في الجزء دا كدة
.......................................
لارين:اهو لقيته
اوليفيا:ابقي قابليني بقي هاتطوليه ازاى يا حلوة
لارين:اممممممم
لارين شافت كرسي
لارين:عيب عليكي😉
جابت الكرسي و وقفت عليه
لارين:اهو قربت عليه......هاااااا
واخيراً جبته
اااااااعععععععععععع
في واحد اتكعبل ووقع و وقع الكرسي اللى لارين واقفه عليه
الشخص كان فوق لارين ولارين تحته على الارض
هشام:انا...انا اسف
هشام وقف ومددلها ايده
لارين مسكت ايده ووقفت
لارين بخجل:شركاً
هشام:نعم...!؟
لارين:قصدى شكراً... شكراً 😅
هشام بأبتسامة:العفو...وانا اسف مرة تانية
لارين وهشام كان ماشي:ولا يهمك....
اوليفيا وحلا ماسكين نفسهم من الضحك
لارين راحتلهم وقعدت
لارين:يانهار ازرق......
اوليفيا وحلا فضلوا يضحكوا
لارين:والله امشي واسيبكوا بتضحكوا على ايه
حلا بضحك:عليكى😂
اوليفيا بهزار وضحك:شركاً قال...😂
لارين:طب باى بقي
اوليفيا:اقعدى يا بت بنهزر معاكى اقعدى
حلا:انتى صدقتي ولا ايه اترزعى كدة
لارين:طب بطلوا بقي

بعد محاضرات حلا

حلا روحت شقتها وكانت بتستعد للشغل بتاعها وفجأة الباب خبط........
حلا:ايوة مين....حاضر جاية
حلا فتحت واتصدمت.....
شخص حضنها
.......:وحشتيني يا حبيبتى
حلا بصدمة:ع..عمتو.......

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 

رواية عشق الاسر الفصل السادس عشر 16 - بقلم ناردين خليل
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent