Ads by Google X

رواية احببت منتقبة الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ياسر الانصاري

الصفحة الرئيسية

    رواية احببت منتقبة كاملة بقلم ياسر الانصاري عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت منتقبة الفصل الخامس عشر 15

وكان محمود واميره وصلو ودخلو كلهم مع بعض المكان والكل واقف مذهول
مكان كبير اوووووووووووي عباره عن مطعم او كازينو بس مفهوش ولا فرض غيرهم والمكان كله عباره عن ورد احمر وياسمين ابيض. وبلالين كتير مكتوب عليها اساميهم. وترابيزات عليها اكل كتير وإضاءة هادئه
الزهراء محستش بنفسها غير وهي متعلقه في رقبة صهيب. انا بحبك اوووووووووووي يا صهيب اوووووووووووي
صهيب. وانا بعشق امك ♥️
هدير. وبعدين بقي كل واحد حاضن حبيبته واحنا واقفين زي قرد قطع
صهيب بضحك. قرد ايه يختي قطع. متهونيش عليا يا بت هاتي حضن
صهيب حضن هدير حضن كبيرر ومحمود حضن أمه ودخلو كلهم مع بعض قعدو
أميره. بجد المكان تحفه ايه الجمال ده.. اختيار مين دا بقي
محمود. هو في غيره الدكتور المبجل
صهيب. انا مبجل يا حضرة المفتش كرومبو (وبيضحك)
أميره. بجد تسلم يا دكتور المكان روعه وفيه كميه راحه نفسيه غريبه
صهيب بابتسامه. لا دا عشان محمود جمبك بس
كلهم ضحكو
عائشه. ربنا يخليكم لبعض يارب وتفضلو طول العمر ايد واحده
كلهم رددو. أميين
صهيب. خطوبتك بكرا يا محمود صح
محمود. با الضبط مش هنستني الاسبوع احنا وكلمنا عاصم بيه ووافق
عائشه. ربنا يكملهالك ع خير يا حبيبي. تعرفوا يا ولاد ديما الفرح بيحب بعضه يعني بمجرد دخول الفرحه المكان الافراح بتنزل ترف والحزن كذالك للي بيتمسك بيه
صهيب. عندك حق يا ست الكل أن شاء الله نقضي حياتنا كلها في فرح ونفرح با البت القمر الي جمبك دي
هدير بكسوف . بس بقي يا عم
صهيب بتريقه. بس بقي. اقسم بالله هتموتي وتعمليها مش كفايه حقدك علينا انا ومحمود( وبيضحك)
الزهراء. بجد هدير حد يتحب اصلا وبسهوله كمان
صهيب. منا عارف دا. وبعدين هي الي بترفض كل شويه. يا بت اعقلي
هدير بلامبالا.. لا انا كدا حلوه اوووووووووووي
محمود. ماشي يا عم واحنا راضين لو علينا عاوزينك العمر كله علي قلوبنا
خلصو سهره وطلعو محمود أخد هدير وأمه واميره يوصلهم وصهيب قالهم أنه هيوصل الزهراء
صهيب والزهراء جمبه في العربيه .. مبسوطه يا حبيبي
الزهراء. مبسوطه دي كلمه قليله يا صهيب انا طايره من ع الأرض
صهيب. يارب ديما يا حبيبي واكون قادر ع فرحتك وسعادتك
الزهراء. انتا فرحتي وسعادتي نفسها
صهيب. ربنا يخليكي ليا يا ام العيال
الزهراء بفرحه. ام العيال. يااااااه اول مره يتقالي كدا واحسها با الطريقه دي. تعرف يا صهيب اجمل احساس في الكون لما تتجوز الشخص الي بتحبه ويسيب جواك قطعه منه طفل كل يوم الواحده مننا تحس بحركته جواها واول لما تخلف تشوف صوره مصغره من جوزها ياااا له من احساس
الزهراء. صهيب يا صهيب روحت فين ووقفت العربيه ليه
صهيب. طب انا اعمل ايه دلوقتي انتي دخلتيني دنيا تانيه عشت معاكي كل الاحداث الي قولتيها شوفتك وانتي معايا في البيت. شوفتك وانتي جايه تقولي خبر انك حامل. شوفتك ساعت الولاده وانتي جايبه الواد أو البنت القمر الي شبهك دول
الزهراء بفرحه. اتخيلت كل دا
صهيب. اه والله وعشان اثبتلك
طلع فونه ورن ع مصطفي.
صهيب. السلام عليكم. عمي الغالي كيف حالك
مصطفي.وعليكم السلام. تمام يبني بخير والله انتو عاملين ايه
صهيب. الحمدلله بخير. عم مصطفي بكرا أن شاء الله خطوبه محمود وحضرتك أول حد يتدعي معأنك مش محتاج دعوه ،تجيب ست الكل وصابر وتنورونا
مصطفي. الف الف مليون مبروك يبني طبعا هنكون موجودين
صهيب. ربنا يخليك يا عم مصطفي. وع العموم بصراحه كدا الموضوع الأهم اننا عاوزين نتكلم بكرا ونحدد ميعاد اقرب لزواجنا أنا والزهراء.
عم مصطفي قبل ما ترد. اقسملك بالله انا ما بقيت قادر علي بعد بنتك دقيقه واحده بالله عليك لو غالي عندك تاخد الليله تفكر في الموضوع وبكرا نتكلم مع بعض
مصطفي بابتسامه. ربنا يقدم الي فيه الخير والصلاح يبني
قفلو المكالمه
الزهراء بفرحه. مجنون بس بموت فيك
صهيب. وانا مبقتش عاوز غيرك يا ست البنات
صهيب وصلها ورجع بيتهم كان الكل نام عشان يوم بكرا طويل وهو كمان دخل اخد الشاور بتاعه وصلي وكلم زهراء اطمن عليها ونام ع طول
تاني يوم
‏محمود. قوم يا عم انتا .. يا عم قوم بقينا الضهر
‏صهيب قام مفزوع… ضهر ؟
‏محمود . ايوا يا عم وسايبني لوحدي
‏صهيب. وانا اقدر بردو حالا هكون جاهز
‏دخل اتوضي وصلي وطلع .. صببببباح الخير
‏ عائشه. صباح الفل يا حبيبي
‏هدير. صباح النور يا عم النعسان
‏صهيب. كنت ميت حرفيا مش نعسان
‏عائشه. المهم انتا احسن دلوقتي
‏صهيب. اه الحمدلله. الواد محمود فين

‏هدير. راح يظبط شويه حاجات وراجع وبيقولك متنساش تجيب أهل عروستك
‏صهيب. يخربيت كدا دا انا نسيت
‏صهيب كلم مصطفي وعرفه أنه هيعدي عليه وياخده هو وجماعته. بس مصطفي رفض عشان تعب عليه لكن صهيب صمم وبا الفعل اتحرك ف طريقه
‏صهيب في الطريق طلع فونه وعمل مكالمه.
‏صباح الفل
‏الزهراء. صباح العسل يا حبيبي انتا لسا صاحي ولا ايه
‏صهيب. من شويه كدا وانا دلوقتي في طريقي لناس غاليين عليا
‏الزهراء باستغراب. مين دول
‏صهيب. السبب في وجودك في حياتي يا حبيبي اهلك
‏الزهراء. دا بجد
‏صهيب. اه طبعا وانتي اجهزي عشان هعدي عليكي تركبي معانا ونروح البيت كلنا
‏الزهراء بفرحه. حاضر يا حبيبي
‏صهيب وصل الشرقيه وبعد السلام والترحاب ركبو معاه صابر ومصطفي وصفاء. وقالهم اني هيعدي ع الزهراء ف السكن ويخدوها معاهم وهما وافقوا
‏وبا الفعل وصل السكن ورن عليها نزلت وسلمت علي أهلها وركبت.
وصلو البيت وكان غير العاده البيت مليان ناس من أهل امهم وابوهم
دخلهم صهيب وسلمو علي الناس وقعد صهيب مع الرجاله ومفيش شويه كان محمود وصل
محمود. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته. يمين بالله ما حد يقوم من مكانه زي منتو
وبدأ يسلم عليهم
مصطفي. الف الف مليون مبروك يا محمود يبني
محمود. الله يبارك فيك يا عم مصطفي معلش تعبينك معانا بقي
مصطفي. عيب يا محمود بيه احنا بقينا أهل خلاص تعب ايه بس
صهيب. ربنا يديم المحبه يا عمي
فوق عند الستات
صفاء. يا بت حطي شويه مكياج كدا كدا مفيش حد هيشوفك غير الستات.
الزهراء. لا يا ماما انا كدا حلوه المكياج دا لصهيب وبس ولو حطيته كمان
عائشه. سيبي البت بقي يا صفاء هي قمر مش محتاجه حاجه
الزهراء. والله انتي قلبي يا طنط
صفاء. وانا ايه النخاع الشوكي (كلهم ضحكو )
وكان الكل جهز وبدأو يتحركو الكل بدأ يركب في العربيات
وركب في عربيه صهيب. هدير وعائشه والزهراء
الجو كان كله فرحه لحد لما وصلو القاعه ودخلو
محمود مسك ايد خطيبته ودخل بيها وقعدو والكل راح يباركله
صهيب اتحرك هو والزهراء وأمه وهدير.
صهيب. الف الف مليون مبروك يا حوده. (وبيحضنه )
الف مبروك يا بشمهندسه. والكل بارك ونزلو
محمود جيه يلبس الشبكه بس صحابه كانو عاملين حاجه عسكريه كدا. بدأ العرض والكل مبسوط. واتقدم القائد بتاع العرض ودا صاحب محمود وقدم الشبكه لمحمود
محمود أخدها منه وادله التحيه العسكريه ولبس الشبكه لخطيبته في جو كله فرح وسعاده وحب
صهيب راح هو والزهراء قعدو ع تربيزة مصطفي.
صهيب. نورتونا والله يا عمي ومش عارف اقولك ايه تعبناكم معانا والمسافه عليكم
مصطفي. يبني متقولش كدا امال نتعب لمين بس
صهيب. ربنا يباركلنا فيك يا عم مصطفي..طيب عم مصطفي الموضوع الي كلمتك فيه
مصطفي بتفكير. طيب يبني انتا عاوز يكون امتي كدا ؟
مصطفي. صح
صهيب. ووقت الزواج انا هاخدلها اجازه شهر ولا اكتر وبعدين هنعوض كل دا وطبعا بحكم شغلي ووظيفتي حضرتك عارف اني ممكن اعمل دا بسهوله
مصطفي. عارف يبني بس بردو مجوبتنيش عاوزه يكون امتي
صهيب . الاسبوع الي جاي يا عمي 🙈

 رواية احببت منتقبة الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ياسر الانصاري
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent