رواية عشق الاسر الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ناردين خليل

رواية عشق الاسر الفصل الثاني عشر 12 

 البارت الثانى عشر
الدكتور:اى اللى جابك طالما تعبانة...ماكنتى فضلتى في بيتكوا
لم تتحمل اوليفيا وسقطت على الأرض مغمى عليها
الدكتور بقلق:يا انسة ...انتى يا استاذة...حد يجيب ماية بسرعة
............................
نقلوا اوليفيا الى مستشفي الجامعة

بعد ساعة ونصف
..............................
لارين:مهرا...ماشوفتيش اوليفيا
مهرا:اوليفيا أغمى عليها وهى في المستشفي اللى في الجامعة دلوقتي
حلا ولارين بصدمة:ايييه....!!
مهرا بدموع وهى تشاور على الطريق:المستشفي من هنا
بعد مرور الوقت
اوليفيا بصداع:ااااااااااه
الطبيبة بصدمة:في اي اهدى اهدى
اوليفيا:راسي هاتموتنااااى
الطبيبة:خدى خدى المسكن دا....هايريحك شوية
اخذته اوليفيا
اوليفيا بدموع:مش قادرة....اااااه
الطبيبة:حضرتك تعبانة اوى....اتسحب منك دم كتير...انتى كنتى في مستشفي قبل ماتيجي الجامعة؟.....
اوليفيا:ايوة....بس طلعت منها امبارح
الطبيبة:ليه طلعتى....كان المفروض تقعدى اكتر من كدة.....
اوليفيا :هما اللى قالولى تقدرى تخرجى بكرة فا مشيت ...قالولى أن حالتى مستقرة
الطبيبة:حالتك مش مستقرة نهائي....لازم تروحى ماينفعش تكملى قعاد هنا
اوليفيا:ماينفعش......
الطبيبة:لا ينفع انتى مريضة فا تقدرى تاخدى اذن وتروحى
اوليفيا:انا عايزة احضر المحاضرات
الطبيبة:يا استاذة لازم تاخدى اجازة مرضية
اوليفيا : تمام ماشي...............

في اليوم التالى
في قصر الدمنهورى

استيقظ اسر على صوت طرق الباب
اسر بنوم:امم...ادخل
دخلت الاء وكانت ترتدى ملابس ~عار*ية~
اسر بصدمة:الاء....انتى دخلتى ازاى
الاء بضحك:انت نسيت ان معايا نسخة تانية للقصر....حبيبي وحشنى قولت اجيلة نقعد قعدة حلوة مع بعض....ولا انت شايف ايه
وبما ان النهاردة مش عندك شغل في الجامعة واخواتك نزلوا المدرسة
اسر:نزلوا امتى...هى الساعة كام
الاء:الساعة ١٠ يا حبيبي وانا هنا من بدرى حضرتلهم الفطار والانش بوكس ونزلوا....يلا تعالى
اسر بغضب:اطلعى برة يا الاء بدل ما اوريكي الوش التانى
الاء:يلا بقي يا بيبي انت رخم كدة ليه...مابتحبش الفرفشة ولا ايه...لو مش بتحبها احببهالك انا يا عمرى
قام اسر من على سريره واتجه نحو الاء 
اسر يحاول ان يهدأ:انا مش ناقصك على الصبح....
اكمل بحدة:اطلعى..برة
الاء:اسر بطل غلاسة وخلى اليوم يمشي
امسكها اسر من شعرها :انا مش بحب امد ايدى على واحدة....وشكلك هاتخليني اعمل كدة لاول مرة في حياتى...فا اطلعى برة يا الاء ومش هاعيد تانى
الاء بدموع(تمثيل):كدة يا اسر...اهون عليك تضربنى.........ااااه
ضربها اسر على وجهها وسقطت على الأرض
اسر بحدة:انتى اللى خلتيني اعمل كدة.....
الاء بخوف:اسر...اسر اهدى..ههه انا انا كنت بهزر معاك بس مش اكتر...لا..اسسسسرررر.....
استيقظ اسر من نومه
اسر بتنهج:ايه القرف دا على الصبح
وجد ياسمين بجانب باب الغرفة وهى تبكى
اسر:سمسمتى...في ايه يا روحى انتى بتعيطي ليه
ياسمين ببكاء:انت كنت عمال تزعق وانت نايم وانا خايفة منك....
اسر:خلاص يا سمسمة بطلى عياط....انا اسف لو خوفتك ماتزعليش منى
اقتربت منه ياسمين ببطئ وهى خائفة
اقترب اسر منها واحتضنها
اسر:خلاص يا روحى ماتعيطيش...انا اسف لو كنت خوفتك...يلا وريني ضحكتك...
كانت ياسمين تنظر للأرض
اسر:يلا وريني ضحكة ياسمين الجميلة
نظرت له ياسمين وابتسمت
رفعها اسر وظل يلف بها
اسر:هى دى سمسمتى القمر....فين اخوكى
انزلها اسر
ياسمين:تحت...يلا عشان تحضرلنا الفطار
اسر:محسسنى انكوا اطفال...دا انتوا عندكوا ١٥ سنة اكبروا بقي
ياسمين:الله وانا مالى يالمبي...حد قالى انى ماعرفش اعمل الاكل او اسلق بيضة...يلا يلا روح اغسل وشك يلا...دا احنا هانموت من الجوع
ضحك اسر على اخته الصغيرة 
بعد مرور الوقت

في قصر اوليفيا

لارين:انتى كويسة
اوليفيا:كويسة يا بنات ماكنش ليه لزوم الزيارة المفاجأة دى
مهرا:بطلى هبل انتى تعبانة اوى والممرضة قالت كدة
حلا:مهرا عندها حق انتى لازم برضو ماتنزليش الجامعة الاسبوع دا
اوليفيا:ماهو دا اللى هايحصل للأسف
حلا بهمس لاوليفيا:يا خسارة يا لولى ...مش هاتشوفي دكتور اسر😉😔
اوليفيا قرصتها:طب اسكتى بدل ما اطلع غلى كله عليكي
حلا:هههه لا لا وعلى ايه خلاص هاسكت
مهرا:في ايه
حلا:لا لا مافيش حاجة
اوليفيا:شطورة
لارين:في اي بجد
حلا بهمس:هاقولك بعدين مش دلوقتي
حلا ابتسمت لمهرا 
مهرا في ذهنها:ايه العيال المجنونة دى

في اليوم التالى
في الجامعة

كانت محاضرة اسر ولاحظ غياب اوليفيا
اسر:احم....افتحوا معايا الكتاب على صفحة ٢٠٥ وركزوا في الشرح عشان هانحل الأسئلة بناءاً على اللى انا هاشرحه ودرس النهاردة مهم جداً فاياريت نركز عشان هاسأل في الاخر

في البريك

اسر:مهرا....لو سمحت هاخد دقيقة من وقتك عايزك في موضوع
مهرا:اتفضل يا دكتور في حاجة ؟....
اسر:هى اوليفيا ماجتش النهاردة ليه؟!......
مهرا بحزن:اصلها تعبانة ومش هاتيجي الجامعة الاسبوع دا
اسر بتسرع:تعبانة مالها...طب هى كويسة
مهرا:هى عملت عمليه وفقدت فيها دم كتير واغمى عليها المرة اللى فاتت في المحاضرة
اسر:تمام... شكراً يا انسة مهرا
مهرا:العفو يا دكتور

عماد:وحشتونى
لارين وحلا:عماد.....!!؟
عماد:لا خالته
حلا:عماد انت كويس.... انت غبت فترة كبيرة اوى حصلك حاحة
عماد:انا كويس الحمد الله كنت تعبان شوية بس...اومال...اوليفيا فين؟.....
لارين بحزن:اوليفيا كانت عاملة عملية وخسرت فيها دم كتير وتعبانة اوى فا مش هاتعرف تيجي باقي الاسبوع 
عماد بقلق: طب هى عاملة ايه دلوقتي
حلا:حالتها بدأت تتحسن نوعاً ما
عماد:انا هابقي ازورها بعد الجامعة...بس مش تقولولها انى جاى...اتصلوا بيها وقولولها انكوا جاينلها بعد الجامعة...عايزها تبقي مفاجأة
لارين:تومام اشطا😌
حلا:ايوة يا جامد😉
عماد: جامد ايه هو انا هاروح ازورها واقعد معاها حبة صغيرة اطمن عليها وامشي...قال جامد قال😒
بعد الجامعة

وصل عماد قصر اوليفيا وفتحت نانا البوابة
نانا بدهشة:عماد...! تعالى اتفضل يا حبيبي اتفضل
عماد: شكراً ليكي يا دادة...اومال اوليفيا فين
نانا:في اوضتها هاناديهالك...ادخل بس الاول
دخل عماد القصر وجلس على الكرسي 
ذهبت نانا الى غرفة اوليفيا وطرقت الباب
اوليفيا:اتفضل
نانا:عماد هنا في القصر
اوليفيا بدهشة: عماد....!! البنات هايجوا يقعدوا معايا حبكت يجي دلوقتي....ط...طب قوليله انى نازلة
نزلت اوليفيا 
اوليفيا:اى المفاجأة الحلوة دى
وقف عماد
عماد بحب:عاملة اي يا اوليفيا
اوليفيا بأبتسامة:كويسة الحمد الله
عماد:جيت في وقت مش مناسب؟
اوليفيا:هو بس صحابي كانوا هايجولى بعد الجامعة
عماد:احم الصراحة😅
اوليفيا:في اي🤨
اقترب عماد
عماد:محدش منهم جاى انا قولتلهم يقولولك كدة عشان تكونى محضرة نفسك
اوليفيا:انت بتهزر....!! انا كنت هانزلهم بالبچامة اصلا....ومكنتش مجهزة اى حاجة دا انا لبست اى حاجة لقيتها قدامى وخلاص
عماد حب يغير الموضوع
عماد:احم....اتفضلي
اعطاها باقة من الورود باللون الاحمر الذي تعشقه
اوليفيا بفرح:ميرسي جداً جداً انت عرفت منين انى بحب الورد من النوع دا😍
عماد بضحك:مبسوط انك فرحانة...انا اعرف كل حاجة عنك............
اوليفيا: شكراً يا عماد بجد
عماد بأستغراب:العفو...بس على اى كل دا..دا شوية ورد😅
اوليفيا:بالنسبالك انت لكن بالنسبالى انا لا انا بحب الورد اوى اصلاً فا دى مش حاجة عادية بالنسبالى...حسة انى مأفورة بالنسبالك بس لا خالص على فكرة
عماد في سره:ماهو باين🙂👍
عماد:كويس انها عجبتك
الف سلامة عليكى وشكراً بتبرعك بالدم لى...لولاكى كنت في تربتى دلوقتي
اوليفيا:مافيش شكر بين الصحاب...ولا انت شايف اى
عماد بحزن يحاول اخفاؤه:عندك حق...مافيش شكر بين....الصحاب
شعرت اوليفيا ان عماد شعر بالحزن 
اوليفيا:مالك...؟
عماد:ماليش...ما انا كويس قدامك اهو
اوليفيا:حساك زعلان
عماد:ولا زعلان ولا حاجة انا بس........
باى باى يا اوليفيا...والف سلامة عليكي تانى
اوليفيا بأبتسامة:باى باى وشكراً تانى على الورد
غادر عماد بحزن من القصر وقاد سيارته وهو كان على وشك البكاء
نانا:شكله بيحبك اوى
اوليفيا وهى تنظر للورد:بس انا لا.....بعتبره كصديق بس مش اكتر
مرت الايام وعادت اوليفيا الى الجامعة وكان اسر ينتظر لحظة وصولها متشوقاً لرؤيتها مرةً اخرى
احتضنتها مهرا فور رؤيتها
مهرا:وحشتيني الف سلامة عليكي يا قلبي وقعتى قلبي في الارض لما اغمى عليكي ...انتى كويسة دلوقتي
اوليفيا بأبتسامة:الله يسلمك انا كويسة يا رورو
لارين وحلا احتضنوها
الاتنين:وحشتينااااااى
اوليفيا بضحك:وانتوا اكتر والله العظيم....
حلا:الف سلامة يا روحى عاملة ايه دلوقتي
اوليفيا:الحمد الله بقيت احسن
لارين بحب:الف سلامة يا روح الروح 
اوليفيا بضحك:في اى يا جدعان محسسنى انى كنت بموت
مهرا:انا كتبتلك كل المحاضرات اللى فاتتك 
اتفضلي الكشكول اهو
اوليفيا بدهشة:كشكول....!!
مهرا بحزن:ومليان على اخره كمان الدكاترة دول محتاجين ضرب الجزم بيخلونا نكتب كتير اوى مابيشرحوش حاجة....بس ثقة في الله...دكتور اسر دا ممتااااز بيشرح وبيحل وبيخلينا نكتب الحاجات المهمة انا بفهم منه عن الاول
اوليفيا:اوف بقي ماتجبليش سيرته عشان انا مش بطيقه اصلا
مهرا: ودا ليه يعنى.........
وقت المحاضرة نبقي نكمل كلامنا بعدين
باى باى يا بنات
لارين وحلا:باى
كانت محاضرة اسر وطول الوقت كان ينظر لاوليفيا ولاحظت مهرا ذلك
مهرا بهمس:هو بيبصلك كدة ليه
اوليفيا بهمس:معرفش شكله مجنون عشان كدة مش بطيقه
اسر:الانسات اللى بيتكلموا ورا
اوليفيا ومهرا بقلق:نعم يا دكتور
اسر:اخر حاجة قولتها ايه
اوليفيا:................................. 
صدم اسر فكل مرة يحدث ذلك الشئ وتعرف اوليفيا اخر شئ قاله وهى لا تنتبه معه من الاساس
اسر:تمام ركزوا معايا
مهرا:هو انتى كل مرة كدة...انتى بتركزى في الشرح وانا بكلمك ازاى
ضحكت اوليفيا ضحكة خفيفة وقالت:انا كدة من صغرى
مهرا:قروبة طول عمرك
ابتسمت اوليفيا ثم انتبهت الى الشرح
وقت البريك
ذهب اسر الى اوليفيا
اسر:الف سلامة عليكي انا عرفت اللى حصلك
اوليفيا:الله يسلمك يا دكتور
اسر:ممكن اطلب طلب صغير
اوليفيا:اتفضل
اسر:ينفع نروح نقعد في مكان بعد الجامعة.......
اوليفيا:نعم....!؟
اسر:عشان يعنى اعيدلك الحاجات اللى فاتتك يعنى
اوليفيا:اه تمام ماشي
اسر:الف سلامة عليكي
اوليفيا:الله يسلمك
ذهب اسر واتت مهرا
مهرا :هو كان عايز منك اي
اوليفيا: كان عايز يقعد معايا في حته يراجعلى على الحاجات اللى فاتتنى
مهرا:انا عارفة النوع دا كويس
اوليفيا:نوع ايه
مهرا:ماتشغليش بالك....خدى جبت الفطار اهو
اوليفيا:شطورة
مهرا:المرة الجاية انتى اللى تجيبيه بقي
اوليفيا بحزن كألاطفال:بس انا تعبانة
مهرا:بس يا نصابة مانتى قردة قاعدة قدامى اهو...هه قال تعبانة قال..كلى يا اوليفيا كلى

صدمت حلا بشخص ووقعت على الارض
حلا:اه..مش تحاسب
مروان ببرود:انتى اللى عامية اعملك ايه يعنى
ذهب مروان بكل برود
حلا:يا حيو**ان ياللى معندكش دم....وقفت حلا 
حلا:عيل متخل*ف

في المحاضرة التالية

طارت ورقة الى حلا وفتحتها
( المتخلفة العامية اهي😜 )
نظرت حلا لتچد مروان هو الذي القي لها الورقة
فتاة:يالهوى دا مروان مش هايسيبك هايخدك تنمر لحد التخرج دا لما بيمسك في حد مابيسبهوش اسمعى منى دا كان معايا في ثانوى
لم تصمت حلا ورفعت يدها
الدكتور:اتفضلي
حلا:لو سمحت يا دكتور البنى ادم دا رمى عليا ورقة وبيشتمنى فيها
الدكتور:مروان
حلا:هو دا يا فندم
وشاورت على مروان
الدكتور:هاتى الورقة كدة وريني كتب ايه
قرأ الورقة
الدكتور:اطلع برة يا مروان
مروان:مين انا...! انا ماعملتش حاجة دى كدابة
حتى اسألهم كدة يا دكتور
الدكتور:هو مروان عمل كدة
لم يچيب احد لأنهم يعرفون اذا قالوا انه فعل هذا لن يحصل لهم خير
الدكتور:ماحدش بيقول انه عمل حاجة
حلا:صدقني يا دكتور هو رمى عليا الورقة......
الدكتور:خلاص خلاص اتفضلي اقعدى
جلست حلى ونظرت الى. مروان الذي كان يشيط غضباً منها 
قلقت حلا من نظراته وشعرت بأنه سيفعل لها اشياء سيئة للغاية

انتهت الجامعة
عند اوليفيا واسر

اوليفيا:هانفضل ساكتين كدة كتير
اسر:..................
اوليفيا:يا دكتور....دكتور اسر
اسر:ن...نعم
اوليفيا:هو حضرتك مش هاتراجعلى على حاجة ولا اي
اسر:اراجعلك ايه
وقفت اوليفيا وكادت ان تذهب ولكن اوقفها اسر وامسك بيدها دون قصد
اسر:استنى كنت بهزر معاكى
صمتت اوليفيا ثم ترك اسر يدها
اسر بأسف:انا اسف.....اعذريني ماخدتش بالى
اوليفيا:حضرتك هاتراجعلى على حاجة ولا امشي....؟
اسر:طب اقعدى...اقعدى يا ستي ماتخافيش هو انا هاكلك
جلست اوليفيا وبدأ ان يشرح لها
بعد ساعة
اسر:خلصنا...في اى حاجة مش فهماها
اوليفيا:لا لا شكراً جداً لحضرتك وشرح حضرتك حلو اوى انا فهمت كل حاجة....عمرى ماشوفت دكتور يعمل مع طالبة معاه كدة
اسر بأبتسامة:لا شكر على واجب...احم تحبي اوصلك
اوليفيا:لا لا شكراً مش عاوزة اتعبك اكتر من كدة
اوليفيا:تعبك راحة
اسر في ذهنه:يا خسارة ماتوافقي يا ستى انتى كمان
اسر:بس انا مُصر هاوصلك يعنى هاوصلك....عشان مايحصلكيش حاجة يعنى
اوليفيا:بس يا دكتور.......
اسر:يلا بس قدامى هاوصلك بالعربية
اوليفيا: ماشي....
ركبوا السيارة
اسر:بتحبي السرعة
اوليفيا:جد.........اااااااااااااع لا مش للدرجادااااااااى
بعد مرور القليل من الوقت
اوقف اسر السيارة
اسر:هو دا القصر
اوليفيا:ايوة هو...ميرسي جدا لحضرتك تعبتك معايا...يعنى..انا مش عارفة اشكر حضرتك ازاى بجد
ابتسم لها اسر:ماتشكرنيش...دا واجبي
اوليفيا:ميرسي
نزلت اوليفيا من السيارة و ودعت اسر ثم ذهب
دخلت اوليفيا القصر
نانا:مالك اتأخرتى كدة ليه قلقتيني عليكي
لم تتكلم اوليفيا وجلست على الاريكة 
نانا:اوليفيا...لولى...انتى كويسة
مالك الله..!؟
اوليفيا وهى غائبة عن الوعى:مالى
جلست نانا بجانبها
نانا:قوليلي...مين اللى واكل عقلك
تنهجت اوليفيا 
اوليفيا:واكل عقلي بس.......هو
هو فين موبايلي....!؟
يانهار اسود لاكون نسيته معاه
اوووف بقي يا ربي
نانا:شاطرة ياختى شاطرة...ادى اللى واكل بعقلك حلاوة مش نافع في حاجة....
اوليفيا:انا اللى نسيته
اوووووووف
في سيارة اسر
اوقف اسر السيارة
اسر:هو مين اللى بيرن دا....يوة
دا مش موبايلي
نزل اسر من السيارة وفتح الباب من الخلف
اسر:دا موبايل اوليفيا... نسيته معايا
امسك اسر بالهاتف
اسر بغضب:عماد...
ركب اسر السيارة واتجه نحو قصر اوليفيا
نانا:هو ان شاء الله هايجيبه
اوليفيا:واذاكر منين كل حاجة على الموبايل
نانا:والكشكول
اوليفيا:الكشكول دا بيبقي ملخص
مش كل الحاجات اللى الدكاترة بيقولوها بنكتبها يعنى....والكشكول دا اكيد مش فيه كل حاجة يعنى

بعد مرور ٥ دقائق

عاد اسر
فتحت نانا البوابة
نانا:اتفضل..مين حضرتك...؟
اسر:انا.......
رأت نانا هاتف اوليفيا بيده
نانا:ااه عرفتك...انت بقي اللى واكل بعقلها حلاوة
اسر:افندم...!!
نانا:اتفضل اتفضل
اسر:طب هى فين........
نانا:موجودة جوة اتفضل
دخل اسر القصر
اوليفيا:دكتور اسر....!
اسر:حضرتك كنتى نسيتي معايا الموبايل
اتجهت اوليفيا اليه واخذت منه الهاتف الذي رن مجدداً
اسر بغضب يحاول اخفاؤه:واقفلى الزفت اللى عمال يرن دا بقي...صدعنى
كتمت اوليفيا ضحكتها
اوليفيا:شكرا لحضرتك تعبتك معايا
اسر:ولا تعب ولا حاجة عادى
نانا:انت لازم تتغدى معانا
اسر بصدمة:لا اتغدى اى بس.......
قاطعته نانا:هششششش انت وراك حاجة
اسر بلع ريقه:لا
نانا: يعنى فاضي ومش وراك حاجة....اتغدى معانا
شوفيه يا اوليفيا والنبي دا عايز يمشي
حرك اسر رأسه لاوليفيا بمعنى لا
اوليفيا بتوتر:يا دادة عنده اخوات يا دادة صغيرين
نانا:دا هو هاياكل بس ويمشي بس مش اكتر...اعتربها مكافأة منى عشان رجعتلها الموبايل
اوليفيا:مش الموبايل بس
اسر:يا طنط ماينفعش والله
نانا:اعتبرنى حتى زى والدتك يابنى واجبر بخاطرى....معلشي اقعد اتغدى معانا هاتخسر اى...دا انا عامله شوية اكل انما ايه...تاكل صوابعك وراهم
بس اقعد بس على ما اغرف الاكل
نظر اسر لاوليفيا
اوليفيا:خلاص...خلي.....
رن الهاتف
اسر:ماقولنا اقفلى بقي القرف دا....
اغلقت اوليفيا الصوت ثم نظرت له وابتسمت
ذهبت نانا الى المطبخ لتعد الطعام وبقي اسر واوليفيا وحدهما
اسر:هو انتى ازاى شاطرة اوى كدة
اوليفيا بأبتسامة:شاطرة ازاى يعنى
اسر:اقصد ان انتى تركيزك عالى جدا ماشاء الله...بتعرفي تركزى في حاجتين مع بعض...لما مثلاً بتتكلمى مع حد بتبقي مركزة في الشرح برضو...
اوليفيا:دى حاجة متعودة عليها من صغري
اسر:بس واضح انك ممتازة
اوليفيا:طب براحة شوية عشان الحسد
اسر:واحسدك على ايه يعنى
اوليفيا:على شطارتى
اسر:بس انتى حرامية خدى بالك
اوليفيا بضحك:ليه وانا سرقت ايه
اسر في سره:قلبي
اوليفيا:ها...
اسر:عايزة تعرفي
اوليفيا:اه
اسر:مش هاقولك
اوليفيا بهمس لنفسها:دا انت رزل
اسر:هو انا سامع حاجة ولا سامع حاجة
اوليفيا: سامع حاجة زى ايه
اسر:قولتى اى يا اوليفيا
اوليفيا:لا ماقولتش حاجة
اسر:قولتى اى يا اوليفيا ومن غير كلام كتير
اوليفيا:ما قولتش حاجة الله😇
اسر:تمام.....😒
بعد ٥ دقائق
اسر:تسلم ايدك يا طنط..الاكل حلو اوى
نانا: عجبك....اراهنك ان والدتك بتعمل اكل احلى من دا
ترك اسر الطعام
اسر بحزن:انا شبعت
نانا:ليه بس يا حبيبي اقعد كمل اكلك دا الطبق زى ما هو 
اسر:لا مش قادر...شكرا على الاكل الحلو دا
اوليفيا:اقعد يا دكتور كمل الاكل عشان خاطرى...والنبي ساعدنى فيه شوية هاتخلينى اخلصه كله لوحدى وانا بقيت شبه البلونة والنبي 🙂
ابتسم اسر ابتسامة صغيرة
اوليفيا:ايوة كدة اضحك يا دكتور
اسر:بلاش دكتور واحنا برة الجامعة لو سمحت.....
اوليفيا:اللى تحبه...يا اسر
نانا:يلا يابنى كمل اكل يتنى واكل عقل البت ماجتش يعنى على انك تاكل الاكل اللى عملته بايديا
اسر:ايه.....!!
خجلت اوليفيا واصبحت كالطماطم
اوليفيا بخجل:نانا
نانا:ما انتى اللى بتقولى
ذهبت اوليفيا الى غرفتها بدون كلام 
اسر:انا لازم امشي دلوقتي...تسلم ايدك يا طنط الاكل طعمه حلو اوى...يلا استأذن انا
ذهب اسر وصعدت نانا الى غرفه اوليفيا
نانا:انتى زعلتى عشان قولت كدة قدامه
اوليفيا:يا نانا هو مايعرفش اصلا تقومى حضرتك تقوليله
نانا:خلاص يا حبيبتى انا اسفة....ماكنتش اقصد
مش عايزاكى تزعلى منى انتى بنتى الوحيدة وانا ماقدرش اخلى بنتى الوحيدة تزعل منى....مسامحانى
اوليفيا:مسامحاكى يا روحى
احتضنتها اوليفيا
نانا:بس هو زعل ليه لما قولتله اراهنك ان مامتك تعرف تعمل اكل احلى من الاكل بتاعى
اوليفيا بحزن:عشان مامته متوفية الله يرحمها...بس انتى طبعا ماكنتيش تعرفي فا مافيش داعى خلاص
نانا:ياعينى الله يرحمها....دا واد زى العسل والله...بس ايه دكتور دى
اوليفيا بأبتسامه:اصله الدكتور بتاعى في الكلية
نانا: يعنى بتشوفيه على طول بقي وكدة
اوليفيا:اه

في اليوم التالى
في الجامعة

لارين:اى اتأخرتى كدة ليه
اوليفيا:اصلي صحيت متأخر
حلا:يا بنات
لارين واوليفيا:نعم
حلا:انتوا مش ملاحظين حاجة
لارين: حاجة زى اي
حلا:عماد بيغيب عن الجامعة كتير...انا لما روحت الحمام من شوية شوفت صحابه ولما سألتهم هو فين عماد قالولى ماجاش وقالهم انه مش هايجي
لارين:اه فعلاً ماعرفش في ايه
اوليفيا:هو رن عليا امبارح بس ماردتش عليه عشان كنت مع اسر
لارين:اسر
حلا:عملتى معاه ايه ولا كنتوا قاعدين فين...قولى بسرعة هاموت واعرف
قالت لهم اوليفيا كل شئ
ضحكت لارين وحلا 
اوليفيا:بتضحكوا على اى انتوا الاتنين😒
لارين:دادة فضحتك😂
حلا بضحك:يالهوى مش قادرة هموت 😂😂
اوليفيا:اقسم بالله كنت حاسة ان دا هايحصل🥹
حلا:جدعان الحقونى كنت ناسية اقولكوا ان في ولد متنمر بيتنمر عليا وعشان اشتكيت للدكتور بصلي بنظرة شر وخوفت منه اوى حتى في واحدة قالتلى انه مش هايسبنى في حالى....
لارين:طب دا وقت المحاضرة...نبقي نكمل كلامنا بعدين طيب
اوليفيا:حد فيكم شاف مهرا
الاتنين:نو

وقت البريك

كانت اوليفيا مع اصدقائها ثم اتى اسر
اسر:لو سمحت يا اوليفيا عايزك في موضوع مهم جدا جدا
اوليفيا:في ايه
اسر:لوحدنا لو سمحت
نظرت الفتيات لبعضها بنظرة خبيثة
اوليفيا: تمام...عن اذنكوا يا بنات
الفتيات بنظرة خبيثة:اتفضلي اتفضلي
.........................................
اسر:اوعى تكونى زعلتى من طنط على اللى قالته انا عارف انها كانت بتهزر
اوليفيا:مش مدايقة لا😅
اسر:روحى لصحابك بقي
اوليفيا:هو دا الموضوع المهم جدا جدا اللى حضرتك كنت عايزنى فيه😒
اسر:ايوة
اوليفيا:ماشي
.........................................
الفتيات:قالك اى قالك اى
اوليفيا:امممم...مالكوش دعوة😌
مهرا:انجزى بقي يا رخمة
اوليفيا:no
مهرا: please 🥺
اوليفيا:no😌
مهرا:🥺please
اوليفيا :😌no
مهرا:دا انتى عيلة رخمة😒
اوليفيا: 😌thank you 

في مكتب اسر

طرق الباب
اسر وهو ينظر في اوراق مهمة
اسر:اتفضل
دخل شخص
شخص بدموع:وحشتنى
صدم اسر عندما سمع الصوت

من ذلك الشخص؟؟
واين عماد...؟؟

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 
رواية عشق الاسر الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ناردين خليل
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent