Ads by Google X

رواية ولو بعد حين الفصل الثاني عشر 12 - بقلم خلود احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ولو بعد حين كاملة بقلم خلود احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ولو بعد حين الفصل الثاني عشر 12

ليال قربت منه وخبطت على صدره بعصبيه.. لا مش هسكت ولا انت لما تبقي غلطان تقولي اسكتى بقي

يوسف قرب منها وبا. سها

هى بعدت عنه بسرعه وضر. بته بالقلم حطت ايدها علي بوقها من الصدمه ورجعت لورا

يوسف بصلها ومتكلمش خرج وقفل الباب وهى طلعت البلكونة قعدت تعيط


هو نزل تحت كان البيت كله نايم طلع الحديقه قعد سرحان هى شافته من البلكونة وقامت دخلت غيرت هدومها


ليال.. اكيد مش هيطلع بعد اللى عمله ده انا هنام على السرير

نامت وخدت راحتها وهو طلع فتح الباب ودخل لاقاها نايمه ابتسم وراح نام علي الكنبه

………. الصبح طلع وهى نزلت قبله

فايزه.. فين يوسف

ليال.. نايم لسه مرضيتش اقلقه

عمران.. ماشي يا حبيبتي اقعدي يلا افطرى بالهنا

ليال.. الله يهنيك ياجدو امال عمر ومروه فين

خديجه.. منزلوش تقريبا كانو برا ورجعوا متأخر

ليال .. آه تمام

خلصوا فطار وقعدوا يشربوا الشاى

خديجه.. انا رايحه عند اختى وهرجع بليل مش عايزين حاجة يا حلوين

فايزه… هههه لا ياحلوه بس متتأخريش عشان عمر بيقول عايزنا كلنا بليل

خديجه.. مش هتأخر يلا باى

خالد وعماد وابراهيم كانوا في الشركه وعمران في اوضته

فايزه.. تعالى نقعد في الجنينه معدش غيرنا في البيت الواحد مل ههه

ليال.. فعلاً عندك حق أنا هعمل حاجه نشربها وهحصلك

فايزه.. سعاد هتعمل متتعبيش نفسك

ليال.. عادي مفيش تعب

فايزه.. ماشي ياحبيبتي

…………

ليال.. صباح النور يا سعوده

سعاده.. صباح الورد ياهانم

ليال.. هانم ايه بس انا بقولك يا سعوده وبتاع اسمى ليال عادي

سعاد.. حاضر اساعدك في حاجه

ليال.. لا روحي انتي ارتاحى شويه مفيش حد في البيت اصلا غير انا وماما هعمل حاجه نشربها وهخرج على طول

سعاد.. بس


ليال.. مش بس ولا حاجه يلا ارتاحى

سعاد.. ربنا يكرمك يارب وخرجت

ليال طلعت تلج ولبن وهتعمل ايس كوفي كانت مندمجه وبتقلب النسكافيه

يوسف دخل كان واخد دش ومش منشف شعره لابس بنطلون رصاصي وتيشرت ابيض وحاطط الفوطه حوالين رقبته

ليال اتخضت لما دخل بس مبصتش ليه

يوسف.. سعاد فين تعملى قهوه عشان مصدع

ليال.. راحت ترتاح شويه اعمل لنفسك

يوسف.. مبعرفش

ليال 😏😏

يوسف.. في ايه

ليال.. مفيش

يوسف.. طب اعمليلى انتى وعطس مره واحده

ليال.. هو يعنى مفيش استشوار فوق مثلا نازل كده

يوسف.. انا مصدع خلقه استشوار ايه هتعملي القهوه ولا لأ

ليال.. ماشى هعمل بس اتكلم حلو

يوسف.. ليه هتضربينى تانى

ليال اتوترت لما افتكرت امبارح.. انت…. احمم فين القهوه ااه هناك اهى وراحت تاخدها من الرف كان هو ساند على الرخام والرف وراه


هى كانت راحه تجيبها مدت ايدها وقربت شويه فكانت قريبه منه هو بصلها لما كانت قريبه وهى كمان بصلته

يوسف بصوت هادي.. عيونك حلوه زى القهوه

ليال خدت القهوه وبعدت مردتش عليه

يوسف كان بينشف شعره وعطس تاني

ليال.. ماما برا اقعد معاها

يوسف.. تمام

………….

يوسف.. صباح العسل ياعسل

فايزه.. صباح النور يا حبيبي اى نازل بشعرك مبلول ليه

يوسف.. مصدع شويه وكسلت انشفه

فايزه.. اقوم اعملك قهوه

يوسف.. ليال بتعمل

فايزه ابتسمت.. انا والله مش مصدقه انك اتجوزت وبقيت راجل كبير وعاقل كده من كام يوم كنت عيل

يوسف ضحك.. ده مدح وتريقه عليا

فايزه.. الاتنين هههه لسه بفتكر ايام ماكنت ترجع من المدرسه تقول بأعلى صوت انا جعاااان

يوسف.. هههه كانت ايام بقي

فايزه ضحكت هى كمان

يوسف.. ماما

فايزه.. نعم ياحبيبي

يوسف.. ما تلعبيلى في شعري زى زمان

فايزه مدت رجلها.. هو انا فكرتك بزمان

يوسف حط راسه على رجلها.. ايوه

ليال طلعت حطت القهوه

فايزه.. ياعينى ياعينى ريحة القهوة جنان

ليال.. عملتلك قهوه سخنه عشان قولت ممكن متحبيش البارده

فايزه.. ايوا فعلاً تسلم ايدك ياحبيبتي

يوسف قام قعد كانت ليال جمبه

اخد القهوة شربها.. حلوه اوى

ليال ابتسمت.. الف هنا

خلصوا وفضلوا قاعدين شويه ودخلوا

اليوم عدى واتغدوا سوا واتجمعوا كلهم بليل

………………

يوسف كان قاعد جمب ليال على الكنبه وحاطط ايده وراها وعمر قاعد جمب مروه وعمران على الكرسي وخالد وعماد جمبهم خديجه وفايزه وابراهيم

عمر.. بما اني جمعتكم كلكم كده فحبيت اقولكم خبر حلو

مروه ابتسمت وهو مسك ايدها

عمر.. ان شاء الله هينورنا حد جديد في العيله مروه حامل

كلهم فرحوا جدا وباركوا لها وابراهيم حضنها وبارك لها

ليال.. مبروك ياقلبي

مروه.. الله يبارك فيكي يارب

عمر.. واخيرا يا يوسف هتبقي عم ههههه

يوسف.. يا مسهل ده انا هربيه الواد ده بس يجى

عمر.. عقبالك ياحبيبي

يوسف حط ايده على خده.. آه عقبالى

ليال غصب عنها ضحكت

يوسف بصلها.. اضحكي اضحكي

عمران.. انتوا الاتنين بتتوشوشوا في ايه كده

عمر.. مفيش ياجدو انا بقوله عقبالك

يوسف ضم ليال ليه بإيده كده وابتسملها.. ان شاءلله قريب يا جدو

ليال ابتسمت بتصنع وبعدت تاني عنه

فايزه.. انتى عارفه ياليال لما بشوفك بفتكر ملك كان فيها شبه منك وكانت رقيقه شكلك كده

ليال اتوترت.. م ملك مين

خالد.. بنتنا بس مش اخت يوسف وعمر يعني كانت صدفه ولقيتها مره وانا جاى من الشغل وعاشت معانا فتره كبيره وبعدين سابت البيت ومشيت

خديجه.. شعور صعب اوى والله انا مجربه

عمر.. ربنا ميعودهاش على حد فينا ابدا حقيقي ملك سابت جوانا اثر كبير اوى

ليال افتكرت حاجات كتيره من الماضى وكانت هتدمع

يوسف كان سرحان لما جابوا سيرة ملك

ليال كانت هتعيط بس حاولت تتحكم في نفسها

ليال بصت في تليفونها.. عن اذنكم ماما بترن وطلعت اوضتها ومكنش حد بيرن بس كانت عايزه تقوم

دخلت وقفلت الباب وراها وفضلت تعيط شويه

محفظة يوسف كانت على الترابيزه هى والفون كانت قايمه تدخل الحمام وخبطت في الترابيزه الحاجه وقعت والمحفظه انفتحت

ليال.. اووف الحاجه وقعت منها شالت الفلوس والكروت وهى بتحطها لقت ورقه متطبقه فيها

بتفتح الورقه انصدمت

رواية ولو بعد حين الفصل الثاني عشر 12 -  بقلم خلود احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent