Ads by Google X

رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اسيل باسم 

رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 

كانت روح نايمة باوضة سليم 

دخلت عندها جميلة وهي شايفها نايمة على سريره اتملاها الغضب والحقد طلعت سكينة كانت بشنطها وقربت على روح وعايزة تتطعنها بس لقت ال مسك ايدها

لفت رأسها لوراء بخوف لقت سليم واقف قدامها ماسك السكينة فتحت عينها بصدمة وجات تصرخ بص سليم حط ايده على فمها وشالها من وسطها وخرج بيها برا الاوضة 


...


دخل بيها أوضة قديمة في الشقة وقفل الباب عليهم هما الاتنين 

جميلة بخوف " سليم اانت ازاي

سليم وهو بيفرد اديه " انا ازاي واقف مش على اساس بقيت مشلول ومش هقدر امشي على رجليا

ازاي بس وانتي كنتي ضامنة اني هبقى مقعد طول عمري 

جميلة بخوف " انت فاهمني غلط مش انا ال بعتهم يقتلو*ك مش انا صدقني انا 

سليم " بس انا مقلتش كده انتي ال اعترفتي بعضمة لسانك انك بعتي ناس** حتى تقتل*ني مش كده 

جميلة " انا بس كنت عايزة اردلك على ال عملته معايا

سليم " طب ورديته ي جميلة 

دلوقتي جاية بنصاص الليالي بيتي ليه

عايزة تق*تلي مراتي ي جميلة

جميلة بتوتر " لا مش كده

سليم بسخرية " هو انتي بتمشي وانتي نايمة ي جميلة 

امسك شعرها بعنف " فاكراني عبيط ي روح *** أي مش هعرف كنتي جاية تعملي اي

بس لعلمك بقى أنا كنت مستعد وعامل كل استعداتي لو ده حصل كنت اتمنى تخيبي ظني بس انتي جميلة مبتتغيريش عايزة كل حاجة ليكي حتى لو بالغصب

جميلة بحقد " وانت فاكر اني هسيبك تتهنى معها تبقى غلطان ي سليم مو** تها على ايدي وبس

سليم " مش لما اسمحلك انا بكده 

انتي هتتجازي ي جميلة

جميلة " هتعمل اي يعنى ها هتبعتني السجن بتهمة اي وانت مش معاك دليل ضدي

سليم " المكان ال انتي هتروحيله مش محتاج ادلة ي جميلة 

سحبها من يدها بعدما تاكد من إغلاق فمها جيدا حتى نزل بها للأسفل 

جميلة " سبني ي سليم والله لأعرف الكل انك كنت بتمثل عليهم ومش مشلول ابعد عنى 

وصل سليم عند عربية كده الواضح أنها بتاعت إسعاف خرج منهم ممرضين اتنين

حدف جميلة ناحيتهم وقالهم خذوها ومش عايز اسمع حسها 

....امرك ي بيه


   ...


رجع الشقة بتاعه وهو بيتنهد بتعب انصدم لما لقاها واقفة قدامه 

روح " طلقني

سليم بتوتر " روح انتي بتقولي اي بس استني افهمك 

روح ببكاء " تفهمني اي اني مغفلة وغبية لاني حبيت واحد ذيك الاول شكك في أخلاقي وبعدها استغلني وبعدها اتجوزني غصب عني وبعدها كدب عليا انت استغبيتني ي سليم بيه 

سليم بصدمة " انتي بتحبيني 

روح " من اول ما شفتك حبيتك وكنت كل يوم اجي الشركة بس عشان المحك بس انت طلعت مبتستهالش الحب ده كله

علشان كده بقولك طلقني بالهداوة انت من طريق وانا من طريق

حاول سليم يضمها بس هي زقته عنها جامد " لا مش مسمحلك تحضني بعد اليوم انت خلاص فقدت الحق في انك تكون جوزي

سليم " وانا مش هطلقك ي روح فاهمة مش بعدما اتجوزتك وبقيتي ليا هتخلى عنك

مستحيل استغني عنك ي روح

روح " وانا مش هبقى مع حد عايز يملكني اناهتجوز حد يحبني انا وبس

سليم بغضب " اخرسي 

روح " انا هتجوز واحد يكون صادق معايا في مشاعره واحاسيسه 

سليم بغضب " اسكتي بلاش تتكلمي 

روح " حد يكون جسمي آخر حاجة هو بيفكر فيها حد اعرف ابص في وجه واقول للعالم كله بكل فخر ده جوزي ابو ولادي.. 


لم تدري روح كيف وصلت ارضا 

انحنى فوقها بغضب والغيرة تنهش صدره

سليم " عايزة تتجوزي حد تاني وانتي على ذمتي ي *** ده انا اقت** لك

صفعة وراها صفعة أخرى يضربها وكأنه قد جن " محدش هيجي ناحيتك فاهمة 

والاولاد من غيري مش هتخلفي 

يعنى ي انا ي مفيش


وبعد وقت من الضرب والجنون والشتيمة توقف بصدمة عما يفعله اما هي سقطت بين يديه تنزف 

سليم بصدمة " روح روح فوقي ي روحي

ااانا كمان بحبك ورب الكعبة بحبك بمووت فيكي

اصحي ي عمري انتي

خدها سليم وراح بيها المستشفى 

دخلوها العمليات وهو قاعد برا حزنان  قاعد يسال نفسه ازاي عمل كده في حبه ومراته 

قاطعه من أفكاره زين ال جاله ووراه بسمة

زين بقلق  " أي ال حصل ي سليم روح مالها حصلها أي

سليم  " أنا السبب ي زين انا ضربتها أنا

بسمة بصراخ وبكاء " انت اتجننت ازاي تعمل فيها كده دي بتحبك 

زين  وهو بيمسكها " اهدي ي بسمة خلينا نفهم بس

خرج الدكتورة من اوضة روح 

سليم  " مراتي كيفها ي دكتور عاملة ااي

د  " مدامتك كويسة سليم بيه بس هنضطر نستشير دكتور نفسي لحالتها نفسيتها تعبانة لانه اول مافاقت بقت تصرخ لحدما اعطيتها مهدى 

بسمة ببكاء  "  حسبى الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب 

سليم " اعمل اللازم ي دكتور 


....


زين  " ازاي تعمل كده ي سليم في حد عاقل يضرب مراته بالشكل ده

سليم " والله منا عارف ازاي عملت كده

هي ال عصبتني بزيادة 

زين بغضب " ده مش مبرر ي سليم لعملتك دي


...


جات بسمة تنادي زين 

بسمة  " روح فاقت ي زين ومش عايزة تشوفه ومصمصة على الطلاق 

زين  " أنا هتكلم معها ي بسمة 

بسمة  "  أنا وروح هنسافر من هنا ي زين 

زين " وأنا ااي ي بسمة  

بسمة  بحزن  " انت حياتك هنا بعيد عني 

جوازنا من البداية غلطة والطلاق انسب حل لينا 

زين  "  وأنا مش هطلق أنا.. 


فجاءة سمعوا  صوت صراخ روح لف زين لقى سليم مش موجود 

دخلوا لجوا لقاه بيحاول يضمها وهي بتصرخ 

شده زين  منها وبسمة قامت حضناها 

زين  " بتعمل أي سليم 

سليم  " روح ي حبيبتي انا اسف مش عارف ازاي عملتها أنا

روح  " انت واحد ***** وأنا مش عايزة اعيش معاك بعد اليوم انت اكتر واحد** شوفته بحياتي  طلقني لو كنت راجل بجد طلقني

سليم  بغضب  " مش هطلقك فاهمة انتي ليا وبس  فاهمة

سحبه زين بقوة للخارج   " انت بتعمل أي سليم 

بدل ماتخليها تلين من ناحيتك انت امال تطينها بزيادة 

سليم  " أنا ماسك أعصابي بالعافية ي زين هقوم اطربق المستشفى  دي فوق دماغها ودماغ ال خلفوها

زين  " انت مش هتعمل كده ي سليم

دلوقتي تروح  وتقولها انك موافق انكوا تبعدوا عن بعض لفترة لحتى ماهي تنسى الحصل 

سليم  " انت اتجننت أنا مش هعمل كده 


....


سليم وهو بيجز على اسنانه  " أنا هسيبك مع نفسك لفترة حتى تهدي وتنسي ال حصل وبعدها ترجعي لبيتك 

روح  بإصرار  " بس أنا عايزة اخلص منك للابد ي سليم بيه طلقني وريحني وارتاح انت 

سليم " متنرفزنيش ي روح

ي تقبلي بال قلتلك ايااه ي اما هحملك غصب عنك ونروح بيتنا وتبقى مراتي 


    •تابع الفصل التالي "رواية عاشقه لروح السليم" اضغط على اسم الرواية 

رواية عاشقه لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اسيل باسم
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent