Ads by Google X

رواية الحب الروحاني الفصل السادس 6 - بقلم يارا عبد السلام

الصفحة الرئيسية

  رواية الحب الروحاني كاملة بقلم يارا عبد السلام عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية الحب الروحاني الفصل السادس 6

_كان بيشتغل مع اكبر تاجر مخدرات

اتصدم من اللى شافه واتصل بيوسف علشان يتأكد من الكلام دا..

_انت يا زفت واثق من الكلام دا..

_ايوا أنا اصلا مش فاهم اي علاقتك بالراجل دا ،كان بيشتغل مع جمال الزرزاري ودا من اكبر تجار المخدرات في العالم وعنده شركات بيستثمرها في تهريب المخدرات ولحد دلوقتي احنا مش عارفين نقبض عليه ..

_طب واي علاقة ممدوح بيه..

_كان شغال معاه في الشركه يا يحيي هوا الراجل نفسه معلهوش حاجه بس كونه أنه كان في الشركه دي دا نفسه اللي غلط وكان من اقرب الناس ليه لانه كان السواق الخاص بتاعه ،اه وكمان موجود عندك أنه كان عنده بنت واتقتلت لسبب مجهول..

يحيي بلهفه:سارة


_معرفش بس هي اتقتلت بطريقه بشعه للاسف

_ايى!!ازاي!!

_اتقتلت وهى مغت،صبه بس جمال طبعا قدر يخفى كل دا والمحضر كله اتحول لخطف وسرقه واغتصاب وحاجات كتير كدا والكلام دا عرفته من الظابط اللي كان متابع القضيه ، وللاسف ابوها اللي قفل المحضر ومرضيش يتكلم ممكن لأن جمال كان بيهدده أو يمكن ممدوح كان ماسك عليه حاجه كل الي اعرفه ان ممدوح دا مفادناش باي حاجه ودا اللى خلاها اتأيدت “ضد مجهول ”

وبعدها خد عيلته وعزل وساب الشركه يبقى اكيد جمال ليه يد في الموضوع ومش بعيد يكون هوا اللي قتل البنت دي احنا بقالنا سنين بتحاول نوقعه وهوا مش بيقع لانه ذكى جدا وبيحسب حساب كل خطوه بيخطوها وكمان مسنود من بلاد برا ومن ناس عندنا كمان بس صدقنى مسيرهم هيقعوا وعلى ايدي..

مكنش سامع منه حاجه كان مصدوم قلبه بينزف بيتخيل كم المعاناة اللى كانت عايشاها ساره وهوا معرفش ينقذها معقول كل دا حصل!!معقول تموت بالطريقه دي !!!

_ربنا معاك شكرا يا يوسف

_بس انت طلبت معلومات عن الراجل دا لى

_هبقى احكيلك بعدين سلام

قفل معاه وغمض عينيه وهوا مش مستوعب الدوامه اللى هوا فيها حاسس ان الدنيا كلها بتلف بيه..

قال بتصميم:لازم ممدوح يتكلم لازم يقولى اي علاقته بالراجل دا واي دخل سارة في الموضوع..

خرج من المكتب وجري على برا وركب العربيه ومشي تحت نظرات الاستغراب من نور ومريم..

نور:مريم أنا لازم امشي دلوقتي بليل هبقى اكلمك..

مشيت من غير ما تنتظر رد منها ركبت تاكسي

_ورا العربيه السمرا دي يا اسطى..

وصل قدام بيتها واستغربت من وجوده هنا نزلت من التاكسي وطلعت وراه..

خبط الباب وفتحله ممدوح..

_انت تاني..اتفضل من غير مطرود..

لسه هيقفل الباب في وشه:مش همشي الا لما اعرف اي علاقتك بجمال الزرزاري واي دخل سارة بينكوا..

ممدوح اتوتر :انت أنت تعرفه منين واى الكلام اللى بتقوله دا..

_بقول اي علاقتك يا عمى بتاجر المخدرات يا عمى واي السبب ورا قتل سارة …

_قولتلك معرفش حاجه واتفضل بقى..

_مش همشي من هنا الا لما اعرف انت المفروض تساعدنى علشان نقبض على المجرم دا انت لى خايف .

_لما يكون عندك بنات وعيله خايف تخسرها وقتها بس هتحس احساسي .

_انت مش خايف عليهم انت كدا بتأذيهم اكتر وهم على عماهم ومش عارفين مين اللي ورا قتل اختهم

_واي الجديد اللي هيحصل يعنى مهو بقالو سنين

_الحق عمره ما بيضيع انت لى بتأذيها كدا انت لو فضلت ساكت كدا هتبقى انت المجرم الحقيقي..

_اسكت انت متعرفش حاجه .

_لا أنا عارف كل حاجه وعارف الطريقه البشعه اللي ساره اتقتلت بيها..

ممدوح عينيه دمعت :انت قصدك اي

_قصدي أن ساره ماتت مغ،تصبه..

نور كانت واقفه وسمعت كل حاجه دخلت وهوا بيقوله كدا

نور:مغتصبه.يا بابا ..

ممدوح فضل يهز في رأسه بلا

_لا يا نور يا حبيبتي انتى فاهمه غلط

نور بانهيار:انت انت كداب يا بابا وانا عمري ما هصدقك تانى انت كداب كداب..

وفجأه أغمى عليها..

الاب قرب منها وشالها وجري بيها على المستشفى ويحيي معاه وصلهم بالعربيه بتاعته..

ممدوح:انت السبب في كل دا انا مش عارف انت طلعتلى منين.

_للاسف كل حاجه بتحصل دلوقتي انت السبب فيها ولو فضلت ساكت اكتر من كدا هتخسر بنتك بسبب عندك دا..

وصلو المستشفى..

يحيي نزل بسرعه:دكتور بسرعه..

خدو نور اللى مغمى عليها وباين على ملامحها الحزن ..

يحيي قرب من ممدوح:هتكون كويسه متقلقش..

ممدوح:أنا مليش غيرهم أنا عملت كتير اووي علشانهم ..

_هه ضحيت باختهم..

الاب زعق:ومين قالك انى ضحيت بيها أنا عملت كل اللى تتخيله علشان احميها منه بس ماعرفتش..

_ازاي..

_جمال كان كل لما يشوف واحده وتعجبه كان لازم تكون ليه أو بمعنى أصح يمتلكها دا غير علاقاته الكتير مع الستات ومن سوء حظى في يوم كانت ساره معديه عليا في الشغل علشان يومها كنت هبات في الشغل ومن سوء حظى أنه شافها معايا وسألنى عليها وعرف انها بنتى أنا وقتها خفت بجد كنت عاوز اخبيها وكان نفسي ينساها بس للاسف منساهاش وفي يوم جه طلب منى أنه عاوز بنتى أنا وقتها اتعصبت ورفضت لأنها اصغر منه بكتير وطبعا أنا عارف علاقاته بالستات عامله ازاي وطالما حطها في دماغه لازم يحصل عليها ..

بدأت دموعه تنزل ..

وللاسف بعد ضغط كبير منه ورفض كبير منى ووصلت بيا انى سبت الشغل لكن بعدها برضو فضل ورايا ويهددنى لانه كان بيمضي اي حد بيتوظف عنده على وصل امانه بمليون جنيه وانا طبعا مش معايا المبلغ دا ومكنش قدامى غير انى اتحبس أو اوافق أنى أضحى ببنتى وعلشان سارة كانت أقرب واحده ليا كانت حاسه بيا وبوجعى وأصرت انها تعرف اللى مضايقنى ولما عرفت قررت انها تضحى بنفسها ووتروحله ولما أنا عرفت روحت وراها بس للاسف كان اتجوزها..

_اتجوزها!!!

_اه وبعدها وصلنى خبر انها ماتت مقتوله ومرميه في الشارع ..

ولحد دلوقتي محدش يعرف انها كانت متجوزاه ولا حد من ولادى يعرف هى ماتت ازاي غيري انا وامها وبعدها هددنى انى لو اتكلمت هيخلص على بناتى كلهم وانا مكنتش مستعد اخسر حد فيهم تاني عرفت بقى أنا كنت رافض اتكلم لى هل انت بقى هتعرف تجيبلها حقها هتعرف تبرد ناري للاسف محدش بيقدر عليه لأنه جبروت تعبان سمه بينتشر في اي مكان بيروحه..

يحيي بدموع:سارة عاشت كل دا لوحدها!!أنا لو هضحى باخر ذرة دم جوايا وهاخدلها حقها مش هستنى ومتقلقش موته هيكون على أيدي…

الدكتورة خرجت وممدوح جري عليها..

_بنتى فيها اي

_للاسف عندها هبوط حاد في الدورة الدموية نتيجه الضغط العصبي..

_ودلوقتى كويسه..

_للاسف رافضه تتكلم مع اي حد شكلها سمعت خبر مش كويس..

_انا أنا هدخلها. .

يحيي:ممكن تخلينى أنا اتكلم معاها..

_هتعرف..

هز رأسه ممدوح بعد وخلاه هوا يدخل..

يحيي قبل ما يدخل اتصل بيوسف..

_انت مواركش غيري!!

_معلش يا يوسف بس في معلومات مهمه عرفتها .

_انت اشتغلت معانا ولا اى يبنى

_هتسمع ولا..

_اشجيني..

حكاله كل حاجه ويوسف ابتسم بانتصار:احنا كدا قربنا يا يحيي..

_ازاي

_اسمع يا سيدي .

يحيي دخل وكانت قاعده على السرير وضامه رجليها لصدرها ودموعها نازله في صمت..

_اول مره اعرف انك بتلمعى اوكر لا أنا كدا اخاف منك قعد قدامها..

_نور هانم اللي خضتنا عليها طيب لو رديتي عليا هديكي اعمال السنه كامله وانا مش بهزر على فكره

نور بصتله بدموع ولسه ساكته..

يحيي حس انه شايف سارة قدامه نفس عيونها ونفس شكلها وهى زعلانه!!

_على فكره سارة مكنتش ضعيفه كدا


انتى ضعيفه يا نور مع انى كنت محتاجك تكونى معايا في الخطه اللي هنقبض بيها على المجرم..

نور بصتله باهتمام فهو ابتسم وفهمها كل حاجه بس بطريقه مبسطه وهوا فعلا محتاجها معاه في الخطه!!

نور اخيرا اتكلمت :يعنى انت عرفت المجرم وهتقبض عليه خلاص

_اه بس لازم تنفذي اللي هقولك عليه

_طبعا موافقه..

_لو سمحتى كنت عوزا اقابل جمال بيه..

_نقوله مين يا فندم

_كنت جايه اقدم على وظيفه السكرتيره

_اها اسمك والc.vبتاعك

_نور اسمى نور..

 رواية الحب الروحاني الفصل السادس 6 -  بقلم يارا عبد السلام
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent