رواية صداقه ام حب الفصل الخامس 5 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل الخامس 5 - بقلم منة محرم



رواية صداقه ام حب الفصل الخامس 5 

part 5

صداقه ام حب 🖤

••••••••••••••••••••••

تاني يوم 


هنا جهزت الاكل وحطته قدام شقته وخبطت ورجعت شقتها تاني 


سليم فتح وملقاش حد: مينن م ومكملش كلامه بص تحت لقا اكل متغلف ومكتوب عليه صباح الخير ابتسم وخده ودخل 


بعد شويه في البلكونه


سليم: بخ 


هنا: عااااا 


سليم: هههههه بتشربي ايه كده 


هنا: نسيت ان بلكونتك جمب بلكونتي 


سليم: ههههه اسف... ممم تسلم ايدك علي الاكل كان حلو اوي 


هنا: بجد 


سليم: اه والله بجد تسلم ايدك 


هنا: بالف هنا 


سليم: انا نازل الشغل 


هنا: مش قولت واخد اجازه 


سليم: لا زهقت بقه وبعدين انا بحب شغلي جدا 


هنا: طيب ربنا يوفقك انا كمان هخلص القهوه دي وانزل


سليم: وريني كده القهوه دي 


هنا: اتفضل 


سليم: مممم لا طعمها حلو m


هنا: دقيقه اعمل واحده


سليم: لا لا مش عايز


هنا: لا هعملها ليا انا بدل الي خلصتهالي 


سليم: ونبي


هنا: ايونن 


سليم:هو انتي كويسه 


هنا:احم ايوه كويسه بس يعني مش اوي 


سليم:مش احنا اصدقاء احكيلي


هنا ودموعها نزلت:النهارده ذكري وفاه بابا 


سليم:انا اسف ربنا يرحمه يارب


هنا:يارب 


سليم:طب متعيطيش هو في مكان احسن 


هنا:اكيد طبعا   


بعد شويه


علي السلم 


سليم ورا هنا: اثبتي عندكككككك 


هنا وقفت وغمضت عنيها: ووالله ماعملت حاجه والله عااا مش انا الي قتلته 


سليم: ههههههه قتلتي مين 

بقلمي/menna moharam

هنا: احمد جوز هند الي في الروايه مش انا ده محمد ابن عمه هو الي قاتله علشان الورث


سليم: روايه


هنا: الصوت ده مش غريب عليا وبصت وراها لقت سليم ولابس بدله الشرطه وكان شكله حلو اوي 


سليم: مالك مخضوضه ليه حقك عليا بهزر معاكي 


هنا: ياعم انت قطعتلي الخلف ايه الرعب ده 


سليم: هههه اسف بحاول اخليكي تفكي


هنا: احم شكلك حلو في البدله 


سليم: مممم عارف 


هنا: طيب يلا انا هنزل شغلي عايز حاجه 


سليم: سلامتك 


بعد شويه في مكتب سليم


مازن: اللوا عايزك ياسليم


سليم: تمام ماشي 


بعد شويه


سليم: تمام يا فندم 


- تعال ياابني 


سليم: حضرتك كنت عايزني 


- ده ملف قضيتك الي انت هتستلمها عمليه كبيره يا سليم وانت اول واحد جه في بالي لان عارف شطارتك 


سليم خد منه الملف: تمام يا فندم m


بعد شويه


مازن: ايه 


سليم: انت هتبقا معايا في القضيه دي 


مازن: عرفت 


سليم: هنبات علي المركب تلات ايام علشان ممكن تحصل اي حركه غدر منهم ويكونو مغيرين معاد تسليم المخدارات بس الي متاكد منه انهم هيكون يوم من التلات ايام دول 


مازن: تمام 


سليم: طيب انا همشي بقه وانت جهز نفسك 


مازن: تمام يافندم


سليم: ههههه 


بليل في البلكونه 


كانت قاعده هنا وماسكه قهوه في اديها وروايه 


سليم: مساء الخير 


هنا: مساء النور 


سليم: متخضتيش يعني 


هنا: علشان بقرأ روايه رعب ههههه


سليم: ياساتر 


هنا قفلت الكتاب وبصتله: مممم عملت ايه انهارده 


سليم: هطلع ماموريه بعد اسبوعين ادعيلي 


هنا: ربنا معاك ان شاء الله 


سليم: طيب انا هخش انا لاني هموت وانام 


هنا: طب انت كلت 


سليم: لا 


هنا: استنا انا كنت عامله كيكه حلوه اوي استنا اجبلك 

بقلمي/menna moharam

سليم: ماشي 


بعد شويه


هنا: اده قهوتي انت خدتها ازاي 


سليم: مديت ايدي خدتها عادي 


هنا: عاا دي رابع واحده اعملها علشان تطلع بوش وانت خدت الوش 


سليم: لا بس احلي من بتاعت الصبح


هنا: بلهنا والشفا اعملك 


سليم: لالا علشان اعرف انام خدي كمليها وانا هخش انام بقه تصبحي علي خيرm


هنا: وانت من اهله 


سليم رجعلها تاني: هنا انتي لسه زعلانه 


هنا: ممم عادي 


سليم قعد 


هنا: مش هتخش تنام


سليم: لما تفكي الاول وتضحكي هخش انام مينفعش اسيب القمر زعلان واخش انام 


هنا: مش زعلانه صدقني انا هخلص الروايه دي وهنام


سليم: معرفش ازاي بتشوفي روايات رعب قبل ما تنامي مش خايفه عفريت يشد رجلك وانتي نايمه 


هنا قفلت الروايه بخوف: ي يشد رجلي 


سليم بصوت مخيف: اايوه 


هنا حدفت عليه الكتاب: اسكت بقه رعبتني كفايه الصبح 


سليم: ههههه يلا تصبحي علي خير 


هنا: وانت من اهله خش نام احسن 


بعد شويه


هنا: الو يا علي 


علي: ايه عامله ايه 


هنا: الحمدلله 


علي: طيب قولت اطمن عليكي 


هنا بدموع: ذكري وفاه بابا انهارده يا علي m


علي: اه ربنا يرحمه 


هنا: انت كويس


علي:اه يا حبيبتي طب سلام بقه لاني هموت وانام 


هنا بحزن: سلام وقفلت 


هنا: يترا متغير ليه يا علي انت مش علي الي اعرفه لما ببقا زعلانه مش بيسبني غير لما اضحك


تاني يوم كان هنا وسليم بيتمشو بليل


هنا: تعرف مين اغلي شخص في حياتي علي جوزي بحبه اوي بس حساه متغير معرفش ليه


سليم: لا رد


هنا بصت عليه: سليم انت معايا 


سليم: يا ماما رحاب صدقيني هجيلك يا قلبي وانتي وحشاني اكتر حاضر هبقا اجيلك في يوم فاضي فيه يلا يا قلبي خلي بالك من نفسك سلام


هنا: بقه سايبني عماله اكلم في نفسي 


سليم: حقك عليا معلش كنتي بتقولي ايه بقه 


هنا: الا قولي مين ماما رحاب


سليم: مامت مازن والي قعدت معاهم بعد ما اهلي ماتو 


هنا: ممم ربنا يرحمهم 


-ورد يا بيه خد لمراتك ورد وفرحها يا بيه 


هنا باحراج: لا احنا مش متجوزين ياقمرm


سليم: هشتري منك الورد ده كله تمام بس متنزليش من البيت تاني الدنيا مش امان دلوقتي 


-اكل عيشي بقه يا بيه 


سليم طلع فلوس وادهلها 


-ربنا يخليلك المدام يابيه 


هنا: والله انا مش مرات


سليم بمقاطعه: ششش خلاص فكك 


هنا: طيب


سليم: خدي 


هنا:مممم بحب اللون الاحمر في الورد اوي 


سليم: احبلك حمص الشام


هنا ببتسامه: بحبه اووي ماشي


سليم: يلا بينا 


 بعد مرورو الايام وكان التعامل لطيف ما بين هنا وسليم وبقو اصدقاء اوي 


مازن: فاضل يومين يا سليم 


سليم: وانت خايف ولا ايه 


مازن: لا شايل هم النوم بس 


سليم: ههههه يلا يااهبل 


مازن: ما تيجي نتغدا براm


سليم: لا زمان هنا عملتلي الاكل


مازن: هناا 


سليم: ايوه هنااا 


مازن: اومال البوكيه الورد ده بتاع مين 


سليم: هههههه شكلي كده حبيت 


مازن: بجددد


سليم: اه والله هروحلها وانا حاسس ومتاكد انها بتحبني زي ما بحبها 

بقلمي/menna moharam

مازن: طيب يا حبيبي روح ونتقابل بكره وتحكيلي عملت ايه ها 


سليم: ماشي البوكيه الورد حلو


مازن: تصدق كنت بحسبك جيبهولي ومستني تقول خد يا ميزو يا حبيبي 


سليم: ليه مراتي انت 


مازن: نينيني 


عند هنا الباب خبط وافتكرته سليم


هنا: ايه يا سليم معلش الا..... علييييي


علي حضنها: وحشتيني 


هنا بدموع: مش قولت هتيجي اخر الشهر


علي: مقدرتش وحجزت اول طياره وجتلك 


هنا: خش يا حبيبي انت وحشتني اوي 


علي: احلوتي اوي 


هنا: ههههه انا حلوه يا حبيبي غصب عنك 


علي: مممم ماانا عارف 


هنا: تعال بقه قولي عملت ايه في دبي وجبتلي ايه معاك 


علي: جبتلك دهه وطلعلها سلسله فضه 


هنا: الله حلوه اوي يا حبيبي 


علي: هتبقا احلي لو لبستهالك 


وفجاه الباب خبط 


هنا: دقيقه افتح اشوف مين


علي: تمام وانا هخش اغير هدومي 


هنا: ماشي يا حبيبي


علي الباب


هنا: جيت في وقتك يا سليم تعال 


سليم:طب مش هتاخدي الورد الي جيبهولك ده


هنا: الله حلو اوي انا بحب اللون الاحمر جدا


سليم: كنتي مستنياني ليه بقه


هنا: عايزه اعرفك علي شخص كده ويارب تكونو صحاب بقه 


سليم: مممم طب انا عايز طيب اقولك حاجه 


هنا: قول انا سمعاك 


سليم: هنا انا ب


علي: مين يا حياتي

يتبع♡

بقلمي/menna moharam

     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent