Ads by Google X

رواية حكايتي مع الزمان الفصل الخامس 5 - بقلم كاتبة الروايات

الصفحة الرئيسية

  رواية حكايتي مع الزمان كاملة بقلم كاتبة الروايات عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكايتي مع الزمان الفصل الخامس 5

في مكان ما

…….: برافو يا نور برافو حبكتي الدور حلو قوي يا روحي أنا قولت محدش يقدر يقوم بالمهمة دي غيرك

…..: قولتلك صح ايه الجديد

…….: نور عارفة كويس هتعمل ايه متقلقيش عليها

…………

في ڤيلا أحمد

دخلت نهال الغرفة لنور

نور: حلو قوي لحد كدة

نهال: ده أنا صدقتك الله يخربيتك

نور: عيب عليكي يا نونا احنا مش صغيرين

نهال: ماشي يا بوص

نور: ههههههههه لسة اللي جاي أحلي بصي واتعلمي 


نهال: ماشي يا كبير

نور: أخبار عمر إيه

نهال: علي نار يا أختي ولا تقلقي

نور: ابقي خبي القطرة كويسة علشان كنت شايفاها يا حولة

نهال:  بجد

نور: أيوة يا مفضوحة

نهال: ماشي اوعدك مش هتتكرر

دخل أحمد في إيده صينية عليها أكل كتير سلطات وشربة

أحمد: يلا بقا انتي لازم تاكلي وتتقوي

نور: انت يا ابني مالكش مالكة ايه الصبح تزعق وبالليل تطبطب مش فاهماك

أحمد: انا بحر بلاش تغوصي فيه أحسن تغرقي في عومه

نهال: احم نحن هنا ايه مليش في الأكل ده

أحمد: لا الأكل بتاعك تحت مع عمر معلش انزلي بقا كولي تحت

نهال بتمثيل انها متضايقة : بقا كدة طيب وجت من ورا أحمد وغمزت لنور ونزلت علي تحت

نور: بس أنا بعرف أغوص كويس قوي وهعرف أفهمك

أحمد: هتحاولي علي الفاضي

نور: هنشوف سكتت شوية وقالتله هو معلش ممكن تسيبني شوية؟

أحمد: ليه

نور: عايزة أعمل حاجة مهمة

أحمد: ايه هي يعني

نور: عايزة أدخل الحمام

أحم: طيب

وقفت نور واختل توازنها مرة تانية شالها ووداها الحمام أحمد: تحبي ادخل معاكي

نور: بلاش قلة أدب

أحمد خرج وكلم مروة

مروة: لا أنا زعلانة منك ومش عايزة أكلمك تاني

أحمد: ليه بس يا قلبي

مروة : والله يعني مش عارف

أحمد: م أنا كان لازم أعلمك الأدب انتي سافرتي من غيري كان لازم تتعاقبي

مروة: طيب والعقاب هيخلص امتا

أحمد: والله هو كان هيخلص لو كنتي كلمتيني اليومين دول بس حاليا

مروة: لا لا خلاص علشان خاطري

أحمد: بس حاليا مقدرش علي بعدك يا قلبي

مروة: حبيبي ربنا يخليك ليا أنا جاية النهاردة بالليل

أحمد:  النهاردة بالليل

مروة: اه يا روحي في حاجة ولا إيه

أحمد: لا خالص مفيش هستناكي

مروة: ماشي يا روحي

خرجت نور من الحمام وكانت هتقع تاني شالها وسرح في عيونها

أحمد في نفسه: ازاي ما شوفتش انك جميلة كدة ازاي ما شوفتك عيونك قبل ما أعمل كدة عيونك فيها سحر غريب قوي زي الملايكة انا مش هسامح نفسي علي اللي عملته

نور: احم احنا وصلنا عند السرير من بدري ممكن تنزلني

أحمد: اه أنا آسف نزلها بشويش وقالها لازم تاكلي كويس وتتغذي تمام

……..

عند عمر ونهال تحت

عمر: هو انتي صديقة نور من زمان

نهال: اه من زمان قوي قوي من قبل ما تتولد يا عمو

عمر:  عمو انتي شايفاني بعكاز وطقم سناني واقع ولا ايه ده انا حتي لسة شباب وبحب الرياضة قوي وانتي بتحبي ايه

نهال بصتله علي فكرة انت مش من نوعي المفضل فمتحاولش يا معلم علشان مش هسلك معاك

عمر:   معلم وهتسلك اناي طالعة من انهي محاري يا بت انتي

نهال ببرود: نفس المجاري اللي انت طالع منها


عمر:  بت انتي انتي تلمي نفسك وانتي بتتكلمي معايا سامعة ولا لأ عالم زبالة

نهال: تشكر ما نفس الزبالة اللي سيادتك جاي منها

أحمد: في ايه انتوا بتتخانقوا

نهال بهدوء: لا خالص ده حتي كنا بنتعرف مش كدة ولا إيه وبصت لعمر بتحذير

عمر: نتعرف ااه كنا بتعرف

أحمد: بجد اومال وشكم ليه كدة

عمر: ما تسيبنا نتعرف علشان أعرفها أنا مين وابن مين

نهال: عمر الأسيوطي صديق أحمد جلال الصواف وشركاء مع بعض في أكبر شركة استيراد وتصدير شركة الأسيوطي جروب طبعا محدش يعرف الشراكة ظي غير تاس محددين يعني شراكة من تحت لتحت السن 30سنة لا سوري 31 أصلك ساقط سنة معاك دبلوم صناعة بس طبعا بما إن الشركة بتاعت والدك فالواسطة جاهزة قوي مش محتاج حاجة أنا أعرفك كويس قوي قوي قوي لكن الدور والباقي علي اللي بينكش بقاله يومين من عارف يجيب معلومة عني بعد إذنكم وسابتهم وطلعت لنور

أحمد: انت حقيقي كنت بتنكش وراها قصدي بتدور وراها

عمر: هي عرفت ده كله منين؟

أحمد: مش عارف

عمر: البت دي مش ساهلة ولازم أعرف وراها مين

أحمد: تفتكر حد وراها ولا هي اتصرفت وجابت المعلومات دي

عمر: أكيد في حد اومال جابت منين المعلومات دي

أحمد: بقولك داخلة الڤيلا من علي الصور تقولي بتاع بقولك ايه انا مش فاضيلك

…………….

نور تسلم الأيادي يا نونا الواد وشه جاب جاز

نهال: أي خدعة

نور: ربنا يخليني ليا والله

نهال: ايه ده حيلك حيلك وانا روحت فين ده انا اللي قولت كل حاجة

نور: ما انتي تربيتي يا بت

نور ونهال هههههههههههه

نور: يلا بقا كملي الباقي

…………….

نهال نزلت تحت: يلا بقا أنا لازم أمشي علشان أخرت علي البيت

عمر: استني أوصلك

نهال: حيلك حيلك يلا يا بابا من هنا جر عجلك


عمر: جر عجلك تعرفي يا بت أنا استاهل يلا من هنا

نهال: باي باي

……

أحمد: تعرفي يا نور انا حبيتك قوي

نور:  حبيتني ااه م أنا عارفة طبعا واضح واضح

أحمد: أنا آسف ولسة هيقرب منها

نور عيطت: أرجوك بلاش تعمل فيا كدة أرجوك

أحمد بصلها باستغراب: انتي مراتي

نور: ابعد عني والنبي والنبي 

أحمد: أنا آسف

خرج وسابها راح مكتبه وفضل يشرب سجائر كتير خلص علبة تقريبا بص لقي نور بتتسند علي الحيطة ونزلت قدام مكتبه

أحمد: انتي إيه اللي نزلك

نور: أنا آسفة مكانش قصدي بس أنا معرفكش كويس ولما قربت مني حسيت اني رخيصة

أحمدقرب منها وشالها: هشششششش مش عايزك تعتذري أبدا انتي مغلطتيش أنا آسف لإني حسستك بكدة بس مش قصدي أنا فعلا حبيتك

نور: بجد ازاي بقا وانت متعرفنيش أصلا

أحمد: أنا حبيتك من أول ما شوفت أصلا عارفة يا نور انتي اسم علي مسمي


نو: وأنا كمان برغم اللي انت عملته فيا بس أنا مسامحاك. فعلا انت تستاهل تعمل فيا كدة لو كنت فعلا زي ما انت متخيل بس أنا

قاطعها أحمد انتي ملاك انتي قمر انتي أجمل بنت عرفتها في حياتي

مروة: الله الله وإيه كمان يا أستاذ أحمد

أحمد ونور 

 رواية حكايتي مع الزمان الفصل الخامس 5 - بقلم كاتبة الروايات
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent