رواية مجنونتي الفصل الخامس 5 - بقلم فيولا عماد

الصفحة الرئيسية

 رواية مجنونتي الفصل الخامس 5 - بقلم فيولا عماد



رواية مجنونتي الفصل الخامس 5 

مني: بس كده يستي والباشا مهندس امير كويس جدا ومحترم وزوق اووي هااا 
اوچين: هقول ل بابا يمكن يقتنع 
مني: طب رني عليه و قوليلوا كده ولو كده نروح سوا 
اوجين: بس انا اكسف اكلمه دلوقتي يعني سقط وخزالته قدام الناس

مني: اي كل ده كلميه وانا اقوله علي لله امجد ميعرفش لانه بيغير عليا انتي عارفه 😹😹😹 

اوجين: ونبي اتوكسي 
مني: احم طب يلا 
اوجين: ازيك ي بابا 

عماد : اي يجوجو عامله اي فرفشي كده اهم حاجه عندي صحتك والله مزعلان انا عارف انك مظلومه وده مش مجموعك 
اوجين: شكرا ي بابا 

عماد: ها يستي محتاجه اي 
اوچين: بابا هو انا ممكن اشتغل؟ 
عماد: ليه كده ي اوچين هو انا مقصر معاكي ف حاجه 

اوچين بسرعه: لا والله يابابا مش قصدي بس عوزه اغير جوا الحزن ده ممكن ارجوك
 
عماد: هتشتغلي فين انتي بتوهي من باب الببت لصيدليه 

اوچين: انت عارف مني اليي متجوزة امجد هي هتسيب الشغل وانا هشتغل مكانه سكرتيرة وهي قالتلي ان الشغل بسيط يعني انظم ورق ومواعيد استقبل تلفون او اترجم ايميل كده و صاحب الشركه محترم واسال ي بابا 
عماد: ماشي براحتك 
اوچين: يعني وفقت؟ 
عماد: اه وفقت هعمل اي 
اوچين: شكرا يبابا بجد شكرا 
عماد بمرح: يلا يبت عندي شغل سلام  
اوچين: سلام 
مني: ها شوفتي محدش هيكلمك و وقت ما تتزنقي ف حاجه رنيلي بس 
اوچين: بس انا خايفه من امي انتي عارفه كلمه دي من ساعه النتيجه وهي بتجيب القديم والحديد ونزله معايرة اني سقط وبدات ان تبكي 

مني بياس من هذه الفتاه فهي قويه جدا لكن ليس مع امه لانها اقوي منها وتسمعه كلام قاسي وليست حنونه 

مني: طلما ابوكي وافق خلاص يلا امشي انا وبالمرة اقول ل امير بيه سلام ي حلوة 
اوچين سلام 
...... 
عند امير في مقابله البنات 
رعد الدراع اليمين ل امير 

رعد: ادخل ي امير بيه 
امير: دخل يخوي دخل 
البنت: هاي يباشا مهندس وتك ترقعت البانه (ههههه من اوله يسافله😹😹😹😉) 
امير بقرف: اتفصلي 
البنت شكرا 
وعم السكت ولكن ترقعت اللبانه عاليه اوووي (😹😹😹😹)
امير بعصبية هو انتي مينفعش تديني ملفك وترمي ام اللبانه دي
البنت انا مش معايا ملف بس معايا حاحه تاني 
امير اي هي دي وبعدين اي مش معايا ملف دي؟ 
البنت اطلب بس انت وانا انفذ يباشا وضحكت ضحكه خليعه هيهيهي (سافله 😹😹😹😹) 
امير بعصبيه رعــــــــــــــــد 
وفجاه الباب اتفتح ودخل رعد 
رعد اؤامر 
امير خد البت بصي ولع فيه اعمل اي خاجه بس خده من قدامي 
رعد اوامرك واخذ البنت 
رعد ادخل اللي بعدها 
امير انت وراك اي غير تدخل وفجاه قالوا بص دخل اللي فيهم انت شايفه تنفع سكرتيرة 
رعد يباشا مفهماش واخده تنفع ده كلهم مش لبسين واللي لبسه فيهم كانت عوزة تشقطني 
امير احيه يعني يوم ما اعوز واحده تشتغل بدل مني يتعمل فيا كده 
رعد اعمل اي يفندم 
امير مشيهم انا هشتغل لنفسي مش عيب يلا 
رعد حاضر 
رعد مشي البنات ومني جاءت 
تك تك 
امير ادخل 
مني اسفه علي التاخير بس عندي خبر حلو 
امير اي 
مني انا في حد اعرفه كويسه ممكن بعد اذتك تشتغل مكاني والله هي بت جدعه و بميه راجل 
امير كويس لان كل اللي جم النهارده اشكال استغفر الله العظيم 
مني يعني اكلمه 
امير ماشي  
مني بعد اذنك 
امير اتفصلي 
...... 
وبعد مده من الوقت امير ذهب الي فيلته الموجودة في القاهره مش معقول يعني هيروح ويجي كل يوم الصعيد مش بعزقة بنزين هي 😹😹😹
امير دخل الفيلا لقيها كلها عتمه ف عتمه فبيحوال يفتح النور لقي اصوات كتير بتقول .... 

  •تابع الفصل التالي "رواية مجنونتي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent