رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الثاني والخمسون 52 - بقلم بتول عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

 رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الثاني والخمسون 52 - بقلم بتول عبد الرحمن

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الثاني والخمسون 52 

قال كلامه وسابها ومشي والباب خبط ففتحت ولقت بنت في العشرينات
منال : نعم
_: أنا اسمي يارا عندي ٢٣ سنه الخدامه الجديده
منال : خدامه ! مين اللي جابك
يارا : خالد بيه هو اللي طلب مني كده
منال : خاالد بيه … تمام اتفضلي
دخلتها منال وقالتلها تستنى في الصاله وطلعت لخالد
منال : انت ازاي تجيب خدامه للبيت
خالد : مش عارف اكل لقمه في بيتي ومش عارف اغسل هدومي … ايه اللي يجبرني على كده
منال : تقوم تجيب خدامه … انت عارف اني مش بحب حد يدخل بيتي ويقف في مطبخي ويستعمل حاجتي
خالد : طب قوليلي انتي الحل
فضلت منال ساكته
خالد : لو مش عاجبك حتى اني اجيب واحده في بيتك تشوفلي اللي ناقص … اتجوز مثلا واحده تعملي كل ده
منال : تتجوز تاني
خالد : شايفه حل تاني … نتطلق مثلا !
منال بصدمه : نتطلق!!!!!
خالد : قدام م انتي شايفه أن الحياه بينا مستحيله وانك مش قادره تصفيلي … وانتي كده كده عيشتي من غيري ٣ سنين فالأمر هيكون عادي بالنسبالك … قولتلك اني غلطان وابن ستين كلب وحاولت اصالحك وانتي مصممه على رايك … انزلي واشتغلي وخليكي بيزنس وومن كبيره وقد الدنيا وانسيني … وانسي بيتك والدفا اللي فيه … الدفا اللي انتي بتصنعيه بنفسك … وطول م انتي عايشه وكويسه أنا متطمن وكويس … أنا عايش عشان انتي عايشه يا منال … ليه شوفتي الغلط بتاعي ومشوفتيش الحلو اللي عملته عشانك … غلطت ماشي بس رجعت ندمان … فجأه كده نسيتي كل حاجه حلوه عملتها عشانك وافتكرتي الوحش … انتي عارفه أنا بحبك قد ايه وعارفه عملت ايه عشانك وعشان جوازنا يتم … بس انتي نسيتي اني كنت خلاص همـ ـوت في يوم من الايام بين ايديكي وبسبب عيلتك اللي كانوا رافضيني … انسيني يا منال … أنا هلم حاجتي وامشي من بيتك ومش هتعرفيلي طريق تاني … بدل م أقضي اللي باقي من عمري في حضنك هقضيه لوحدي … واظن انتي كده هتكوني مرتاحه
منال : ده بيتك انت … ولو انت مش عايزني ممكن أنا اللي امشي … انت شكلك بطلت تحبني
خالد : أنا عمري م بطلت احبك … أنا قلبي كله ملكك وعمره م دق لحد غيرك … بس صدقيني هيا دي الدنيا
منال بسخريه : هه … لو كنت بتحبني مكنتش اتجوزت عليا
خالد : غصب عني والله غصب عني … اتجوزت علشان سبب مش هينفع تعرفيه حتى دلوقتي
منال : حتى مبقتش تشاركني كل حاجه زي الاول
خالد : غصب عني صدقيني … كل حاجه لسه غصب عني مينفعش … صدقيني مينفعش
منال : ماشي يا خالد … براحتك … انت كده اللي اخترت تعمل حدود م بينا
خالد : عايزه تتطلقي ولا لاء
منال : هتطلقني وتسيبني تاني
خالد : عايزه تتطلقي ولا لاء
منال : القرار مش بايدي لوحدي … شوف انت عايز ايه وانا موافقه عليه
خالد : عايز نرجع زي الاول واحسن
منال : زي الاول وانت عايز تعمل بينا حدود
خالد : أنا مقولتش كده … انتي اللي فهمتي كده
منال : وكلامك معناه ايه
خالد : ليه ١٠٠٠ معني غير اللي فهمتيه … للاسف عمرك م هتتغيري يا منال
منال : طب قولي معني واحد غير اللي فهمته
خالد : أننا ننسى اللي فات ومش لازم ندور على اللي يخلينا نفترق
منال : علشان اصفالك لازم اعرف مبررك ايه … ومتقوليش علشان أنا بلاقيكي مش مهتمه بيا زي الاول
خالد : ممكن تسيبيها لوقتها … وانا هقولك ليه في وقتها
منال : ماشي يا خالد … براحتك
قالت كلامه وسابته ومشيت وهو بص لاثرها بدموع : أنا آسف يا حبيبتي … غصب عني والله لسه بحبك واكتر من الاول
عند عمر وميرنا كانوا بيتمشوا وبيشربوا عصير
ميرنا : طب أنا قولتلك ايه امبارح طب
عمر : قولتي كلام ممكن تقتـ ـلي نفسك دلوقتي لانك قولتيه
ميرنا : مش للدرجه يعني
عمر : لا للدرجه واكتر كمان … تحبي اقولك قولتي ايه
ميرنا : اه ياريت
عمر : قولتي انت حلو اوي اوي وانا كمان حلوه وقولتيلي م تجيب بوسه وقولتيلي هو انت بتحبني ولا لاء وقولتيلي أنا كمان بحبك اوي و
قاطعته : ايه ايه حيلك حيلك … أنا اكيد مقولتش كل ده
عمر : والله العظيم قولتي كده
ميرنا : مستحيل
عمر : وانا هكدب ليه
ميرنا : بتستهبل
عمر : يا ستي الله يسامحك … مش عايزه تصدقي دي حاجه ترجعلك
ميرنا : طب انت بتتكلم جد ولا بتهزر
عمر : والله ده اللي قولتيه بالظبط مزودتش حرف
ميرنا : احيه بجد
عمر بحده : تاني يا ميرنا
ميرنا : انا اسفه والله بس مش مستوعبه بس
عمر : انتي وعدتيني مش هتقوليها تاني
ميرنا : غصب عني صدقني
عمر : أنا مش عايزك تقولي الكلام ده يا ميرنا تاني بجدد
ميرنا : خلاص والله
عمر : يلا عشان نروح
راحوا ع الفندق واول م طلعوا عمر فتح اللاب وكلم علي علشان الشغل اللي فاته وبعد م قفل
ميرنا : كنت روحت شغلك قدام م هو مهم كده
عمر : قولتلك قبل كده انتي اهم
ميرنا : قول والله أن أنا اهم حاجه في حياتك
عمر : والله يا ميرنا انتي اهم حد في حياتي ومبقدرش اعيش من غير وجودك
ميرنا : بس انا بحس أن شغلك اهم حاجه عندك
عمر : متحسيش تاني
ميرنا بضحك : حاضر
تاني يوم صحيت ميرنا قبل عمر ودخلت غيرت هدومها وبعد كده صحته وبعد م صحي وغير هدومه
ميرنا : مليش دعوه هاجي معاك
عمر : مش هينفع
ميرنا : هو كل حاجه لاء
عمر : لو ينفع مش هتأخر عليكي وانتي عارفه
ميرنا : طب والله م انت خارج غير وانا معاك
عمر : والله وهتعمليها ازاي دي
ميرنا بخبث : كده
قالت كلمتها وراحت قفلت الباب بالمفتاح وشالت المفتاح
عمر : ميرنا بطلي بقا والله الشغل من امبارح متراكم ومش هينفع مخرجش
ميرنا : أخرج بس خدني معاك
عمر : بكره والله
ميرنا : يبقى انسى المفتاح بقا ووريني هتخرج ازاي
عمر قرب عليها وحاول ياخده منها وهيا بقت تجري منه لحد م وقعت ع السرير وهو وقع فوقها وللحظه سرح فيها وقال
عمر : يخربيت جمالك
ميرنا وهيا سرحانه هيا كمان : هاااا
وقرب من شفايفها بهدوء وهيا كانت مستسلمه تماما
عن لين كانت واقفه مع كوثر ومازن عدا من جنبهم
لين : يا دوك
وقف مازن وبصلها : ازيك
لين : الحمد لله تمام … كنت عايزه اسال سؤال
مازن : اتفضلي
سألته لين سؤال في المنهج وهو جاوبها وبعد كده قالتله
لين : وإن شاء الله هقفل الكويز اللي جاي
مازن : متأكده ؟!
لين : زي م كنت متأكده اني جايبه امتياز وفعلا جبته
مازن : انتي ماشاء الله عليكي اصلا وتستاهلي كل خير
لين : شكرا يا دوك
مازن : العفو … يلا عن اذنكوا
دخلت الحمام وكانت بتغسل وشها واتصدمت لما لقت احمد واقف وراها
لين لفتله بسرعه : اانت … انت بتعمل … بتعمل ايه هنا
لين بخوف : اانا ممكن الم عليك النااس علفكره
احمد : هه … مش هتعرفي … أنا واخد كل احتياطاتي
لين : م…متعملش فيا حاجه والنبي
احمد : كان نفسي اشوف الخوف ده في عينيكي من زمان
لين : خد اي حاجه انت عايزها بس امشي
احمد : أنا هاخد اغلى حاجه عندك
قال كلامه وكان في ثانيه متهـ ـجم عليها وهيا مش عارفه تصوت وفجأه…….
google-playkhamsatmostaqltradent