Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل الثاني والاربعون 42 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

  رواية حكاية قمر الفصل الثاني والاربعون 42 - بقلم وردة في البستان



 رواية حكاية قمر الفصل الثاني والاربعون 42  

البارت الثاني والاربعون 

حكايه قمر ♥️🌜

صافي : اسر .. بس  اسر بيكرهني .. اسر بعد عني علشان مش بيحبني  .. خدته مني  .. سابني علشانها .. *صرخت جامد* سااابني علشااانهااا  


هدي : اهدييي  بس  مين قال ان هو سابك .. انتي مش قولتيلي  ان هو زعلان منك  بسبب اللي  عملتيه .. هو هينسا الزعل ويرجع يكلمك

صافي : مش هيكلمني .. مش عاوز يشوفني  خلاص اسر ضاااع منيي

سائر : انا مش فاهم حاجة 

هدي : استني ياسائر .. اسمعيني  يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تهدي دلوقتي .. اسر مضاعش  ياما زعلتوا من بعض عادي .. اوعدك ان هو هيكلمك بس  انا عاوزكي تهدي 

صافي  : بجد ياماما هيكلمني بجد 

هدي : أيوة ياحبيبتي علشان خاطري اهدي 

صافي : امتا امتا  قوليلي هيكلمني امتا 

هدي : بكرا 

صافي : بجد بجد بكرا .. *مسكت المهدأ اللي سهر اديتهولها  وخدت منه واحدة* ..  انا كدا ههدا  وهبقا كويسة  وهنام علشان  اصحا القيني  بكرا واسر يكلمني .. بجد ياماما هيكلمني 

هدي : أيوة ياحبيبتي .. نامي وارتاحي  دلوقتي 

صافي : حاضر  .. يلا اخرجوا علشان انام يلا 


هدي : يلا ياسائر 


سائر خرج : انا عاوز افهم .. ايه  موضوع اسر دا .. وازاي تعمل كدا ف نفسها علشانه 

هدي : صافي متعلقة باسر من زمان ياسائر ..  صحوبيتهم  قلبت معاها بحب ..

سائر : وهي اللي بتعملوا دا حب .. دا جنان 

هدي : معاك  حق بس هي اول مرة يحصلها كدا .. علطول بيتخانقوا  عادي .. اول مرة اشوفها ف الحالة دي 

سائر  : طب وانتي هتعملي ايه .. ازاي تعشميها ان هو هيكلمها  بكرا .. ممكن ميكلمهاش 

هدي : متقلقش  انا هتصرف 

سائر  : هتعملي ايه يعني فهميني 

هدي : هروحله 

______________________


سامح : السلام عليكم 

نجلاء : وعليكم السلام .. سامح جاي بدري يعني 

سامح : الأستاذ احمد خلص شغل بدري  

نجلاء  : طيب ياخويا  احضرلك العشا

سامح : لا استني عايزك 

نجلاء: خير ياسامح 

سامح : خالد خلص جيشه ومستني ردنا 

نجلاء : قولو موافقين طبعا 

سامح : هي كنزي وافقت 

نجلاء  : اه وافقت 

كنزي خرجت من الأوضة: لا يابابا انا موافقتش ع حد 

نجلاء  : انتي بتتصنتي  علينا يا كنزي 

كنزي : أيوة ياماما بتصنت  .. طلما الموضوع ليه علاقة بمستقبلي 

سامح : استني يا نجلاء دا مش وقته .. بنتك بتقول مش موافقة 

نجلاء :   هي مش عارفة مصلحتها  فين 

سامح : بس مش دا اللي اتفقنا عليه يانجلاء.. وبتكذبي عليا تقولي البت موافقة 

نجلاء : انا اسفة ياخويا بس غصب عني .. الفرصة متتعوضش 

سامح : فرصة ايه يانجلاء وهو آخر راجل يعني .. قولتلك البت الف واحد يتمناها 

كنزي : ريحوا  نفسكم انا مش موافقة لا عليه ولا ع غيره . . ومش عاوزة اتجوز اصلا .. انا عاوزة اقعد معاكم .. انتو زهقتوا مني ولا ايه 

سامح  : لا ياحبيبتي تنوريني هو انا ليا غيرك .. وكدا يبقا انا خدت منك ردين مش  رد واحد 

نجلاء  : ردين ايه

سامح : اصل كنزي جالها عريس تاني  انهاردة 

نجلاء بفرحة : بجدد  ياسامح 

كنزي : يلاهوووي هو انا خلصت من الاول لما تجبلي  التاني .. *طلعت فوق الكنبة* اسمعوووني  بقا انتو الاتنين.. دا قرار منييي  اهو وانا بكامل  قوايا  العقلية  ..ومش هسمح لحد يفرض عليا الجواز سامعة يانوجا  

نجلاء : سامعة ياختي اقعدي جنبي   ياموكوسة .. بدل ماتتجوزي  وتجيبلك  شوية عيال كدا 


كنزي : انا مش هتجوززز ياماما.. مش هتجوز.. مش هتجوز . . مش عاوزة  اتجوز ياستي مش عاوزة 

سامح : خلاص انزلي من  فوق لتقعي ... وتعالي اتصليلي  بالراجل  دا اكلمه اقولو انك مش موافقة 

كنزي  : ايوةة  مش موافقة ومش هوافق .. يعرفني منين هو علشان يتقدملي  .. اتصل بيه واشتمه كمان 

سامح : لا عيب يا كنزي هو الراجل عمل ايه يعني .. خدي الموبايل اهو طلعيلي اسمه عبال مااغير هدومي علشان هو مستني ردي انهاردة 

كنزي :  مستعجل  اوي بسلامته ... دانا لو اعرفه بس همسكه  افشفش  دماغه .. صح يابابا هو اسمه ايه  

سامح : الأستاذ حازم 

نجلاء وكنزي : حازم ميين  !!!! 

سامح : الأستاذ حازم صاحب زين .. متعرفهوش ولا ايه  

كنزي بصدمة : الظابط حازم 

سامح : أيوة هو دا 

كنزي  : اييييه 


نجلاء : هيهي .. قلبي عندك يانوسة ياحبيبتي .. انا اقوم احضر العشاء 

كنزي : استني ياماما انتي راحة فين.. ساعديني  ونبي اتصرفي 

نجلاء  : انا مالي ياختي مش عملتي فيها خفاش وطيرتي  ع الكنبة .. ومش عاوزة اتجوز يابابا .. انا عاوزة اقعد جنبكم ... اشربي بقا 

كنزي : لالا مانا مكنتش اعرف ان هو حازم دا .. ونبي ياماما ساعديني  .. قولي  لبابا اني موافقة 

نجلاء : لا مش هيصدقني  .. مش انتي كدبتيني  قدامه .. مش هقدر اتدخل  قوليلو  انتي 

كنزي  : استني بس ياماما انتي راحة فين وسيبانيصافي : اسر .. بس  اسر بيكرهني .. اسر بعد عني علشان مش بيحبني  .. خدته مني  .. سابني علشانها .. *صرخت جامد* سااابني علشااانهااا  


هدي : اهدييي  بس  مين قال ان هو سابك .. انتي مش قولتيلي  ان هو زعلان منك  بسبب اللي  عملتيه .. هو هينسا الزعل ويرجع يكلمك

صافي : مش هيكلمني .. مش عاوز يشوفني  خلاص اسر ضاااع منيي

سائر : انا مش فاهم حاجة 

هدي : استني ياسائر .. اسمعيني  يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تهدي دلوقتي .. اسر مضاعش  ياما زعلتوا من بعض عادي .. اوعدك ان هو هيكلمك بس  انا عاوزكي تهدي 

صافي  : بجد ياماما هيكلمني بجد 

هدي : أيوة ياحبيبتي علشان خاطري اهدي 

صافي : امتا امتا  قوليلي هيكلمني امتا 

هدي : بكرا 

صافي : بجد بجد بكرا .. *مسكت المهدأ اللي سهر اديتهولها  وخدت منه واحدة* ..  انا كدا ههدا  وهبقا كويسة  وهنام علشان  اصحا القيني  بكرا واسر يكلمني .. بجد ياماما هيكلمني 

هدي : أيوة ياحبيبتي .. نامي وارتاحي  دلوقتي 

صافي : حاضر  .. يلا اخرجوا علشان انام يلا 


هدي : يلا ياسائر 


سائر خرج : انا عاوز افهم .. ايه  موضوع اسر دا .. وازاي تعمل كدا ف نفسها علشانه 

هدي : صافي متعلقة باسر من زمان ياسائر ..  صحوبيتهم  قلبت معاها بحب ..

سائر : وهي اللي بتعملوا دا حب .. دا جنان 

هدي : معاك  حق بس هي اول مرة يحصلها كدا .. علطول بيتخانقوا  عادي .. اول مرة اشوفها ف الحالة دي 

سائر  : طب وانتي هتعملي ايه .. ازاي تعشميها ان هو هيكلمها  بكرا .. ممكن ميكلمهاش 

هدي : متقلقش  انا هتصرف 

سائر  : هتعملي ايه يعني فهميني 

هدي : هروحله 

______________________


سامح : السلام عليكم 

نجلاء : وعليكم السلام .. سامح جاي بدري يعني 

سامح : الأستاذ احمد خلص شغل بدري  

نجلاء  : طيب ياخويا  احضرلك العشا

سامح : لا استني عايزك 

نجلاء: خير ياسامح 

سامح : خالد خلص جيشه ومستني ردنا 

نجلاء : قولو موافقين طبعا 

سامح : هي كنزي وافقت 

نجلاء  : اه وافقت 

كنزي خرجت من الأوضة: لا يابابا انا موافقتش ع حد 

نجلاء  : انتي بتتصنتي  علينا يا كنزي 

كنزي : أيوة ياماما بتصنت  .. طلما الموضوع ليه علاقة بمستقبلي 

سامح : استني يا نجلاء دا مش وقته .. بنتك بتقول مش موافقة 

نجلاء :   هي مش عارفة مصلحتها  فين 

سامح : بس مش دا اللي اتفقنا عليه يانجلاء.. وبتكذبي عليا تقولي البت موافقة 

نجلاء : انا اسفة ياخويا بس غصب عني .. الفرصة متتعوضش 

سامح : فرصة ايه يانجلاء وهو آخر راجل يعني .. قولتلك البت الف واحد يتمناها 

كنزي : ريحوا  نفسكم انا مش موافقة لا عليه ولا ع غيره . . ومش عاوزة اتجوز اصلا .. انا عاوزة اقعد معاكم .. انتو زهقتوا مني ولا ايه 

سامح  : لا ياحبيبتي تنوريني هو انا ليا غيرك .. وكدا يبقا انا خدت منك ردين مش  رد واحد 

نجلاء  : ردين ايه

سامح : اصل كنزي جالها عريس تاني  انهاردة 

نجلاء بفرحة : بجدد  ياسامح 

كنزي : يلاهوووي هو انا خلصت من الاول لما تجبلي  التاني .. *طلعت فوق الكنبة* اسمعوووني  بقا انتو الاتنين.. دا قرار منييي  اهو وانا بكامل  قوايا  العقلية  ..ومش هسمح لحد يفرض عليا الجواز سامعة يانوجا  

نجلاء : سامعة ياختي اقعدي جنبي   ياموكوسة .. بدل ماتتجوزي  وتجيبلك  شوية عيال كدا 


كنزي : انا مش هتجوززز ياماما.. مش هتجوز.. مش هتجوز . . مش عاوزة  اتجوز ياستي مش عاوزة 

سامح : خلاص انزلي من  فوق لتقعي ... وتعالي اتصليلي  بالراجل  دا اكلمه اقولو انك مش موافقة 

كنزي  : ايوةة  مش موافقة ومش هوافق .. يعرفني منين هو علشان يتقدملي  .. اتصل بيه واشتمه كمان 

سامح : لا عيب يا كنزي هو الراجل عمل ايه يعني .. خدي الموبايل اهو طلعيلي اسمه عبال مااغير هدومي علشان هو مستني ردي انهاردة 

كنزي :  مستعجل  اوي بسلامته ... دانا لو اعرفه بس همسكه  افشفش  دماغه .. صح يابابا هو اسمه ايه  

سامح : الأستاذ حازم 

نجلاء وكنزي : حازم ميين  !!!! 

سامح : الأستاذ حازم صاحب زين .. متعرفهوش ولا ايه  

كنزي بصدمة : الظابط حازم 

سامح : أيوة هو دا 

كنزي  : اييييه 


نجلاء : هيهي .. قلبي عندك يانوسة ياحبيبتي .. انا اقوم احضر العشاء 

كنزي : استني ياماما انتي راحة فين.. ساعديني  ونبي اتصرفي 

نجلاء  : انا مالي ياختي مش عملتي فيها خفاش وطيرتي  ع الكنبة .. ومش عاوزة اتجوز يابابا .. انا عاوزة اقعد جنبكم ... اشربي بقا 

كنزي : لالا مانا مكنتش اعرف ان هو حازم دا .. ونبي ياماما ساعديني  .. قولي  لبابا اني موافقة 

نجلاء : لا مش هيصدقني  .. مش انتي كدبتيني  قدامه .. مش هقدر اتدخل  قوليلو  انتي 

كنزي  : استني بس ياماما انتي راحة فين وسيباني 

نجلاء  : مش فضيالك ياحبيبتي 

كنزي : لا لا افضيلي  مش انتي عاوزة تفرحي  بيا ..

نجلاء  : ابقا افرح بنجاحك  بقا ياكوكو  

كنزي : لالا افرحي بجوازي  احلي 

نجلاء : مالك يابت ماتنشفي  كدا .. هو الواد دا واكل عقلك للدرجة 

كنزي :  بحبه ياماما .. انشالله  يخليني  ليكي لتساعديني..

نجلاء : انتي كدا بتدعي  عليا 

كنزي  : اهئ اهئ اهئ ليه كدا بس انوجة  .. دانا بنتك 

نجلاء : طب اسكتي خلاص ابوكي جاي 

كنزي : يعني هتساعديني 

نجلاء : اسكتي يابت اسكتي 


سامح  : ها طلعتي  الرقم 

نجلاء : بقولك ايه ياسامح .. انا شايفة ان الواد كويس .. منديلوا  فرصة كدا يجي وتتكلموا 

سامح : فرصة ايه يانجلاء  .. البت رافضة هو عافية 

نجلاء بصت لكنزي : انا عملت اللي عليا .. اقوم احضر الاكل بقا 

كنزي مسكت فيها  : لالالالا .. انتي راحة فين بس وسيباني  


سامح : في ايه يا كنزي .. انتي موافقة ع كلام امك دا 

كنزي بتلقائية : أيوة أيوة 

سامح بصلها 

كنزي  : قصدي ان ماما  عندها حق .. ووطيت رأسها ف الارض 

نجلاء : ملاك ياحبيبتي وبتتكسفي  ملاك 

سامح : يعني اكلمه  اقولو ايه 

نجلاء : قولو ان يجي  هو واهله نتعرف كدا عليهم ونتكلم .. واللي فيه الخير يقدمه ربنا 

سامح : خلاص ماشي طلما كنزي موافقة . . انا هطلع  اكلمه  برا علشان الشبكة 

كنزي اول لما سامح خرج فضلت تتنطط  وهي فرحانة  .. هيييييه .. هييييه 

نجلاء : اتهدي يابت في ايه 

كنزي : فرحانة ياماما فرحانة 

نجلاء : عارفة لو عملتي الحركات المتخلفة دي قدام الناس .. هبوظلك  الجوازة .. تقعدي عاقلة وراسية كدا 

كنزي  : لالا ونبي متبوظهاش  .. حاضر مش هتسمعيلي  صوت 

نجلاء  : أيوة كدا تبقا بنتي  حبيبتي .. تعالي تعالي ف حضني .. 

كنزي حضنتها : مبسوطة ياماما 

نجلاء : أيوة طبعا .. طلما طلع راجل كدا واتقدم .. مش صرمحة  وكلام فارغ .. كدا انا احبه 


________________________


سامح : أيوة يااستاذ حازم  .. أيوة سامعني 

حازم : أيوة ياعمي  سامعك.. 

سامح : طيب احنا منتظرينك  انت وأسرتك كدا تنورونا  

حازم  بفرحة :  يعني موافق 

سامح : لالا احنا هنقعد  قعدة تعارف كدا..  علشان البت كمان تعرفك  .. ولو وافقت انا مش هعترض  

حازم : اكيد هتوافق  

سامح  : ايه 

حازم : بقول ان شاءالله توافق .. 

سامح : ماشي ياحبيبي شوف يوم كدا وقولي 

حازم  : بكرا ان شاءالله 

سامح : بالسرعة دي 

حازم : اه اصل انا واخد اجازة بكرا 

سامح :  تنورنا  ف اي وقت ياحازم يابني .. يلا اسيبك انا بقا تشوف اللي وراك.. سلام

حازم  بفرحة : سلام ياعمي  


فريال  : بتكلم مين يا حازم.. وايه الغرحة دي  فرحني معاك 


حازم  : هفرحك ياست الكل  .. بكرا باذن الله  هنروح نتقدم  للبنت اللي بحبها 

فريال   : بجد يا حازم بتتكلم جد .. اوعا تكون بتضحك عليا 

حازم : بجد والله ياماما .. لسه قافل مع باباها  

فريال :  لولولولولولولولولوليييييييي 

حازم : أيوة بقا 

فريال : دانا الفرحة مش سيعااني والله مش مصدقة انك خلاص هتتجوز 

حازم : لا اتجوز ايه دي قعدة كلام بس 

فريال : وان شاءالله تكمل  وتبقا جواز  

حازم : يارب ياماما يارب 


_____________________


اليوم التالي ■


احمد  : زين ع فين كدا 

زين : عندي مشوار يابابا 

احمد  : انت مش هتقعد ف القعدة مع صاحبك 

زين  : اه طبعا هقعد  معاهم .. هو مشوار سريع وهاجي  .. انت كمان هتقعد صح 

احمد : أيوة يابني كنزي زي نور اختك بنسبالي 


زين : ماشي يابابا انا هروح بقا علشان متأخرش  

احمد : ماشي يا زين 


عايدة : الست هدي تحت يابيه وعاوزة تشوف  اسر 

احمد : هدي  عاوزة اسر ف ايه 

عايدة : معرفش والله يابيه 

احمد : طيب روحي صحي اسر وانزلي شوفيها تشرب ايه .. ولو نور صاحية خليها تنزل تقعد معاها لحد مااسر ينزلها 

عايدة : حاضر يابيه 


______________________


قمر وليل وتونة داخلين ل كنزي 


قمر : لولولولولولولييي الف الف مبررروك ياحبيبتي 

كنزي : حضنتها الله يبارك فيكي ياقمر  

ليل : والله يابت كنت شاكة فيكم من يوم القسم 

كنزي : بس ونبي لاحسن ماما تسمعك وتقلب عليا  تاني 

قمر : لا تقلب عليكي ايه بس دانتي عروسة  .. 

نجلاء  :  منورنا والله ياحباييي 

قمر : دا نورك يانوجة .. قوليلي بقا بتعملي ايه واساعدك

نجلاء  : لا انا عملت كل حاجة والله .. روحوا  بس مع كنزي شوفوها  هتلبس ايه وظبطوها  احسن دي لابخة 

كنزي : بقا كدا ياماما 

نجلاء  : لالا دي عسل 

قمر  :  مش عاوزين نزعل عروستنا  بقا 

ليل : يلا من غير كلام كتير قدامي ع جوا 


_________________________


نور : عاملة ايه ياطنط هدي 

هدي : الحمدالله ياحبيبتي انا كويسة .. انتي اخبارك ايه


 رواية حكاية قمر الفصل الثاني والاربعون 42  - بقلم وردة في البستان
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent