Ads by Google X

رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والاربعون والاخير 42 - بقلم شهد هاني

الصفحة الرئيسية

 رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والاربعون والاخير 42 - بقلم شهد هاني



رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والاربعون والاخير 42 

بعد 12 سن حبه وعشق بين نجمه وقاسي.


نجمه:قاعده في البلكونه بتشرب سحلب.


قاسي:قاعد جنبها واخدها في حضنها وقال فكره اول م شوفتك في المطعم.


نجمه:اه كان احلي يوم عرفني بيك مع انك عذبتني بس كله فيدا حبك ليا.


قاسي: ساعتها دخلتي قلبي وعقلي بس كبريائي كان مسكني.


نجمه:اه يا خويا بس دلوقتي كبريائك خضع ليا بقيت ملكي وجبنا حبيبه حبيبه بابا وماما.


قاسيييييييييي:باس راس نجمه وقال بحبك يا نجمتي.


حبيبه بغصب: دخلت عليهم وقالت احم احم اي دا ي استاذ بابا انت وماما انا ملاحظه كدا أن نجمه واخده قلب بابا وعقله وانا بنت البطه سودا.


قاسيييييييييي بحب:لا طبعآ دا انتي الحب كله ي حبيبه حتي اسمك حبيبه حبيبت بابا وماما..


نجمه بحب:حضنت حبيبه وقالت بحب انتي ثمرت حبنا ي حبيبه.


حبيبه بحب:ربنا يخليكوا ليا ي احلا بابا واحلا ماما في دنيا دي كلها.


نجمه:هنا وقالت اي رائيك ي حبيبه ننزل المطره انا وانتي وبابا .


حبيبه بي مرح:يحي العدل اشطا يلا بينا.


قاسيييييييييي بضحك:قال الارنبه الكبيره اهبل من الصغيره ههههه.


نجمه حبيبه:في نفس واحد تشكرات تشكرات يلا بينا بقا ي قاسي بيه.


فعلاً قاسي:اخد نجمه حبيبه وطلعه في المطره فضلوا يرشوا علي بعض قاسي شال حبيبه ولف بيها في المطره.


نجمه بي مرح:زقت قاسي وقع اتزحلق في طينه هو حبيبه.


قاسيييييييييي بغيظ:هاتي ايدك ي نجمه.


نجمه:مدت أيدها كان قاسي ساحبها وقعت في حضنه مع حبيبه وفضلوا يضحكوا علي شكلهم الي ملطخ بالطينه.


قاسيييييييييي بحب:انا عايش مع مجانين لما بقيت مجنون زيكوا.


نجمه بضحك:مفيش اجمل من جنان..


حبيبه بحب:تعرف ي بابا انا نفسي اجوز واحد حنين زيك كدة بابا.


نجمه قاسي بضحك:مين قالك أصلا أن احنا هنجوزك ههههه.


حبيبه بحب:قامت بدات تزغزع قاسي نجمه فضلوا يضحكوا في جوا اسري جميل في حب وراحه البال.


 نجمه:قعدت الحظه رومانسيه زي عادتها وقالت تجي نتجوز بالسر اهلي واهلك م يدرون.


 حبيبه بتكمله:تجي ناخد بيت بعيد ونخلف بيبي صغيرون.


قاسيييييييييي بضحك:بيبييييييييي.


المطره خلصت قاسي شال حبيبه وكان ماسك نجمه ف ايده وقال يلا ي حبيبه اتفضلي خدي شور وتنامي علي طول عشان مدرسه.


حبيبه:حاضر معالي الوزير العزيز.


نجمه: يلا ي حبيبه بلاش بكش.


حبيبه بمكر:دا انت الي في القلب ي جميل.


قاسي بضحك:حبيبه يلا ي بت خشي اسمعي كلام.


حبيبه بمرح:حاضر م تزوقش كدا ي حج.


أما نجمه بضحك:جايه تدخل عشان تاخد شور وتغير.


قاسيييييييييي:مسك ايدها نجمه وقعت في حضنه وقال رايحه فين ي جميل..


نجمه بضحك:دخله اخد شاور مش شايف الطينه الي احنا فيها دي.


قاسي بضحك:اعمل اي مش انتي سببب.


نجمه:حطت أيدها حوالين رقبت قاسي وقالت خلي قلبك كبير ي قاسي.


قاسي بحب:قرب منها اكتر وقال اكتر من كدا ي نجمتي.


نجمه بحب:وسع بقا كدا عشان عاوزه اخش اخد شور وانت روح خد شور في حمام ضيوف عن اذنك.


قاسي: ماشي ي نجمه هتروحي مني فين ي عني.


نجمه:دخلت الحمام خدت شاور ولبست فستان جميل وفردت شعرها وكانت جميله .


قاسي طلع من الحمام:دخل الاوضه وشايف نجمه هي اجمل من القمر وقال اي الجمال دا كل مره بتحلوي اكتر من المره الي قبلها.


نجمه بكسوف:عشان عيونك هي الي جميله دايما شيفاني جميله.


قاسي بحب:راح عند نجمه بدء يقرب منها وباسها قبله طويله بيعترف ليها مدي اشتياقي ليها.


نجمه:حوطت رقبته بي حب وقالت بي بهمس بحبك ي قاسي.


قاسي بحب:بحبك ي نجمه ولسه قطع كلامهم خبط علي الباب وكانت حبيبه.


حبيبه:فضلت تخبط بخوف وقالت بابا ماما صاحين


 


قاسي:بغيظ عاوزه اي ي حبيبه.


نجمه بضحك:معلش ي حبيبي روح شوف حبيبه لتكون عاوزه حاجه.


قاسي:راح فتح الباب وقال اي الي مصحيكي ي حبيبه لحايه الان.


حبيبه ببراءه:خايفه انام لي واحدي بليز ممكن انام في حضنك انت وماما انهارده.


قاسيييييييييي بغضب:قال جوازه دي حد كان باصص ليه فيها.


نجمه بضحك:من جوا قالت تعالي ي حبيبه ماما.


حبيبه:زقت قاسي وجريت علي سرير حضنت نجمه بحب.


نجمه:خدت حبيبه في حضنها بي حنان وقالت مش انا قولتلك ي حبيبه ي حببتي قبل م اتنامي تقرائي ايه الكرسي والاخلاص الفلق والناس وهتنامي في اطمئنان.


حبيبه:صح ي ماما اسفه انا نسيت ممكن بقا انام في حضنك.


قاسي بغيظ: نامي ي ختي في حضنها نامي..


حبيبه براءه:انت كمان خدني في حضنك عاوزه انام في حضنكوا.


قاسي بحب: بص لي نجمه و حبيبه وقال الباصه في عيونكوا تكفي وراح بحب قعد علي الحرف كانت حبيبه في  وسطهم.


نجمه:باصت لي قاسي وقالت احنا ينطبق علينابص ع الدنيا بعينيك


واختار مكانك في الصور


ف حضن بنتك.. ف كتف صاحبك


ولا باصص ع القمر


شوف مكانك وسط عيلتك


جوة بيتك ويا أهلك


خذ حبايبك جوة حضنك


وأوعى تمشي في سكة وحدك


الله ما يحرمنا من نور بيتنا


من صحبتنا من فرحتنا


الله ما يحرمنا من أحبابنا


من أصحابنا من لمتنا


الله ما يحرمنا من نور بيتنا


من صحبتنا من فرحتنا


الله ما يحرمنا من أحبابنا


من أصحابنا من لمتنا


ما هي شجرة بتطرح ظليلة .

العيله الحمزه الصغيره ناموا في حضن بعض في جو اسري يعم عليه الحب الحنان. 


تمت


يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية نجمة القاسي دليل الروايات " لكي تظهر لك كاملة 

google-playkhamsatmostaqltradent