رواية صداقه ام حب الفصل الثالث 3 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل الثالث 3 - بقلم منة محرم



رواية صداقه ام حب الفصل الثالث 3 

part 3

صداقه ام حب🖤

•••••••••••••••••••••

علي: اعرفك المدام هاجر مراتي


مازن: اهلا بجد انتي متجوزه دكتور شاطر جدا 


هاجر وهي بتحضنه: هههه عارفه 


علي: ده حضره الظابط مازن كانت ولدته بعملها علاج طبيعي علي رجليها 


سليم بصوت واطي لمازن: مين ده ومالك مبسوط كده 


مازن: ده دكتور علي يا سليم وده سليم صحبي


علي: اتشرفت جدا ازي حضرتك 


سليم: بخير يلا يا مازن 


مازن: هنتقابل تاني 


علي: اكيد بس ابعت سلامي لطنط 


مازن: بتدعيلك لحد دلوقتي


بعد شويه


بقلمي/menna moharam


سليم: انا معرفش انت مدلوق عليه كده ليه 


مازن: يبني ده احسن دكتور انت عارف انا لفيت قد ايه علي دكاتره مصر كلهم بس الحمدلله كتر خيره دكتور علي بجد موهوب 


سليم: طيب ياخويا يلا اطلب اكل خليني اروح ارتاح مصدع اوي 


مازن: حاضر يا سليم باشا 


سليم: ماما رحاب وحشتني اوي اخبارها ايه 


مازن: مهي لو وحشتك كنت جيت شوفتها 


سليم: ماانت شايف الشقه لسه بظبطها هشوف كده وافضي يوم واجيلها 


مازن: ههههههه صحيح فكرتني البنت عملت ايه بعد ما عرفت انها الي بلغت عليه ظابط اصلا


سليم: جالها صدمه هههههه 


مازن: ههههههه بس والله حرام عليك انت هتخلصها امتي الشقه 


سليم: اهو مفضلش كتير هجيب العمال بكره يدوها وش نضافه وتبقا كده خلصت


مازن: مبروك مقدما يا حبيبي عقبال العروسه بقه 


سليم: ان شاء الله 


مازن: فاكر الايام الطفوله الي عشناها في اسكندريه وحشتني اوي


بقلمي/menna moharam


سليم: وانا كمان وحشتني شقتنا الي هناك الي من ريحه امي وابويا 


مازن: ربنا يرحمهم يا حبيبي يلا قوم روح انت شكلك تعبان اوي تعال اوصلك وهبقا اروح شغلي 


سليم: ياااريت 


عند هنا 


هنا: يوووه علي مش بيرد ليه غاوي يقلقني عليه رخم 


مني صحبت الصيدليه: بتكلمي نفسك 


هنا: ازيك يا مدام كويس انك جيتي معلش انا عايزه اجازه انهارده حرفيا بنام علي نفسي 


مني: ماشي يا حبيبتي انا هكمل بس تيجي بكره بقه ها 


هنا: حاضر يلا سلام 


تاني يوم الصبح m


هنا: ده مين البجح الي بيخبط عليا الساعه سته الصبح ده وراحت تفتح الباب


هنا بعصبيه: انتتتت


سليم بتعب: انا انا ت تعبا وفجاه اغمي عليه


هنا: ينهار اسووود انت ياااخ يابني يالهوي انت سخن اويي 


بعد شويه


سليم بتعب: اااه انا فين


هنا: في حديقه الحيوان 


سليم بتعب: انتي بتهزري


هنا: طبعا بهزر حضرتك صحيت لقيت نفسك علي كنبه وفي شقه هتبقا فين مثلا في الحمام


سليم: ايه ده في ايه 


بقلمي/menna moharam


هنا: ماانت بتسال سؤال غريب 


سليم: خلاص ياختي مكنش سؤال بس انا جيت هنا ازاي


هنا: جيت برجلك 


سليم: والله كنت فاكر اني جيت بايدي 


هنا: حته وانت تعبان دمك سم 


سليم بتعب: انا اسف تعبتك معايا 


هنا وهي بتحط اديها علي راسه: الحمد لله حرارتك نزلت 


سليم: احم انا انا هروح شقتي 


هنا: استنا انا عملتلك شوربه خضار تدفيك لان واضح انك واخد برد شديد اوي 


سليم: لا مفيش داعي شكرا 


هنا: اسمع الكلام بقه متبقاش طفل m


سليم: طفل 


هنا: ايونن


سليم: انا اسف اني جتلك بس كنت تعبان اوي ومافيش اي حاجه في شقتي انتي عارفه اني ساكن جديد 


هنا: ولا يهمك عادي المهم خد مجموعه البرد دي تاخدها بعد الاكل وان شاء الله هتتحسن عليها هقوم اجبلك الاكل 


سليم: شكرا جدا رغم غلستي معاكي بس انتي لطيفه 


هنا:العفو اانا كمان اسفه علشان كدبت عليك لما قولتلك مافيش مجموعه البرد واهو انت تعبان دلوقتي بسببي


سليم: عادي بقه 


بعد شويه


سليم: بقالي كتير مكلتش اكل حلو كده بعد ماما الله يرحمها 


هنا: عجبك بجدm


سليم: اه والله حلو اووي اكلك فكرني بماما 


هنا: ربنا يرحمها انا هعملك اكل واجبهولك ايه رايك 


سليم: ياريت احم قصدي يعني مافيش داعي


هنا: لا عادي انا بحب الطبخ اووووي وبعدين متنساش اني السبب كنت زماني اديتك مجموعه البرد كنت خفيت


سليم: طيب انا هقوم انا بقه عن ازنك 


هنا: اتفضل ودخلت تكمل نومها علشان تنزل شغلها 


بعد شويه 


هنا: اطمن عليه قبل ما اروح الشغل ولا امشي ممممم فكري يابت يا هنا لا انا همشي الشغل اهم 


كانت هتمشي بس وقفت لما سمعت صوت خبط جاي من شقته


هنا جريت علي الباب بخضه وفضلت تخبط عليه: يا اسمك ايه افتح انت كويس يالهوي شكله مات والشقه هتبقا ملبوسه ومش هعرف اتخمد بقه عااا


سليم: ايوه في ايه 


هنا فضلت متنحه: ها 


سليم كان الدقيق مغطي وشه وكان شكله مضحك اوي 


هنا بصريخ: عاااااااا عفريتتتتت الحقونييييي 


سليم حط ايده علي بقها ودخلها الشقه: اسكتي اسكتي هتفضحينا 


هنا باصه في عينه ببرائه: ممممم 


سليم: هشيل ايدي بس متصوتيش انا سليم ماشي 


هنا حركت راسها بحاضر m


سليم: ممكن تهدي بقه ومش اي حاجه تصوتي 


هنا: طيب انت عامل كده ليه 


سليم: كنت بحاول اعمل اكل بس اتعمل عليا باين 


هنا: ههههههه 


سليم ببتسامه: بتضحكي اضحكي ياختي 


هنا: طيب مش انا قولتلك اعملك اكل معايا بعد كده انا بحب الطبخ والله عادي لو عملتلك معايا بلمره m


سليم: ماشي بس لو هتعبك مش لازم 


هنا: تعب ايه يابني عادي مش احسن ما تولع في العماره


سليم: ههههه عندك حق خلاص اعملي 


هنا: طيب باي بقه انا نازله الصيدليه بس ايه ريحه دي 


بقلمي/menna moharam


سليم: ينهار ابيضض وجري علي المطبخ 


هنا: يالهوي حريقه هوف هوف 


سليم: يا شيخه بجد هوف عليكي انتي


هنا: اومال اعمل ايه وبعدين ايه الي مولع كده في السجاده 


سليم: كنت حاطت بخور وباين كده مسك في السجاده 


هنا: مممم وفضلت تقول هوف هوف 


سليم: عندك طفايه يلي هتجبيلي شلل 


هنا: اه عندي دقيقه واحده


وسليم حاول يطفيها بقماشه بس النار كانت بتمسك فيها 


هنا: خد الطفايه اهي وادته طفايه سجاير 

يتبع♡

بقلمي/menna moharam

     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent