رواية وقعت في حب مجنونة الفصل الثالث 3 - بقلم شهد محمود

الصفحة الرئيسية

  رواية وقعت في حب مجنونة كاملة بقلم شهد محمود عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية وقعت في حب مجنونة الفصل الثالث 3

في منزل حور»

الاء: مين علي الباب

قاسم بمرح: ايه يا لولو كل ده عشان تفتحي الباب

الاء بفرحك: ادخل يا ابني نورت ما بقتش تيجي ليه ولا يعني لازم الواحد يتصل بيك عشان تبقا تيجي

قاسم: لاء واللهي مسحول في الشغل جامد الفتره دي اه صح هي فين حور

الاء: حور خرجت هي وروفان يشتروا لبس زمانها جايه دلوقتي

قاسم بمرح: صح عملت الاكل ولا لسه علشان انا جعان اوووي

الاء بضحك: لاء الاكل شويه وهيخلص

قاسم: اصل بصراحه وحشني اكلك قوي

“ليقاطعهم صوت دق الباب”

الاء: اهي حور جت اهي

حور وهي تدلف الى المنزل: اهلا اهلا يا اهل الدار

قاسم وهو يضرب راس حور بخفه: انتي يا بت انتي مش ها تعقلي بقى خلاص

حور بمرح: لا مش هاعقل انا باحب نفسي كده

قاسم: باستغراب ايه ده مراة عمي قالتلي انك كنتي بتشتري لبس بس الغريبه انك ما جبتيش حاجه

حور: بس بقا ما تفكرنيش انا كنت هاشتري بس وانا ماشيه خبط فيا واحد قليل الزوق بل غلط المهم بقا عمال يزعق ويتخانق معايا

عاصم: وانتي عاملتي ايه

حور: طبعاًما سكتش وعرفته غلطه بس كنت تعبت فقلت ابقى ارجع في يوم تاني اجيب اللي انا عايزه

قاسم: انتي ايه يا بنتي هو انتي مش بتعرفي تعدي يوم كده من غير ما تعملي مشكلة مع احد

حور ببراءه: وللهي يابني بحول ابقا هاديه ومعملش مشاكل بس اعمل ايه الناس هي الي بتجبرنبي

قاسم بتصفيق: عاش يا فنانه انتي ازاي كده يا فنانه تمثيلك رائع

حور: شكرا شكرا لا داعي للتصفيق

الاء : بس يا اولاد انتو مش هتكبرو وتعقلو

قاسم بضحك: في المستقبل انشاء الله

الاء بضحك: ماشي يلا بقا علشان الاكل ما يبردش

«نسيب حور يقا شويا ونروح عند زين»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عاصم: مالك يابني في ايه وشك مقلوب من ساعت ما قعدنا

زين بعصبيه: بس يا عاصم متفكرنيش بت كلها علي بعضها شبر ونص اتخنقت معها بس وللهي مهسبها وهعرافه مين زين المنشاوي وازي تتحداني

عاصم: هزقتك يعني

زين بعصبيه شديده: عاااصم

عاصم: خلاص سكتنا مش فالح تتشطر غير عليا

زين بنفز صبر : عاصم امشي من وشي علشان ما اتعصبش عليك دلوقتي

عاص: خلاص يا عم متتعصبش انا كده كده كنت ماشي يلا سلام

زين: سلام

زين و هو يتوعد لحور في نفسه: وللهي ما هسيبك وهعرفك ازي تتحدي زين المنشتوي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في منزل حور علي سفرة الطعام:

قاسم: تسلم ايدك يا لولو الاكل كله يجنن

لاء: الف هنا يابني

قاسم: انا نفسي اعرف ازاي حور تبقا بنتك دي مشاءلله فشله في كل حاجه ده حتي البيض مش بتعرف تعملو انا نفسي اعرف يا حور انتي هتتعلمي تعملي اكل امتا

حور: استغفر الله العظين انا مش عوزي اتعلم انت ايه اليه مديقق

قاسم بسخريه: وانشالله لما تتجوزي مين الي هيعمل الاكل انتي ولا هو ولا هتعيشو علي الطاقه الشمسيه

حور: تؤتؤ ولا ده ولا ده بعد اما اتجوز قورةُ عيني هيجيب شغاله تعمل الاكل بدالي

قاسم: ماشي ياختي ده لو حد عبرك

حور: علي فكره انا العرسان عليه طوبير بس انا الي مش عوزي اتجوز دلوقتي

قاسم: طوبير ماشي ياختي

الاء : قاسم انا كنت عوزاك تعملي حاجه يابني وانا عرفه ان انت هتعرف تعملهالي

قاسم ببسمه: ايه يا لولو عوزي ايه انا من العين دي قبل العين دي

الاء : انا عوزاك تشوف شغلانه كده لحور معاك في الشركه علشان انت عارف ان حور لو اشتغلت في مكان غريب محدش هيستحمله من جننها و المصيب الي بتعملها كل يوم

حور: لاء وانا الي قولت علشان بتقلقي عليا

الاء: لاء انا ببقا قعده مطمنه عليكي يا بنتي انتي ما حدش هيستحملك ساعتين علي بعض

حور ببتسما: اهم حاجه حب الناس وبعدين يا ماما هو مين الي قالك ان انا عوزه اشتغل اصلاً

الاء: بس يا بت وبعدين انتي لاء عوزا تتجوزي ولا عوزا تشتغلي انا لو انتي فضلتي في وشي كده طول اليوم انا كده هيجرالي حاجه ف انتي اختاري تشتغلي ولا تتجوزي

حور: لاء وعلي ايه بقا الطيب احسن هشتغل وامري الي الله

قاسم : طيب هما في الشركه محتجين سكرتيره

حور: تمام اجي الشركه امته

قاسم: بكره تيجي علي الشركه وتجيبي

السي ڤي بتاعك علي الساعه 9 الصبح تكوني في الشركه

حور: وللهي حرام انا مش بحب اصحي بدري كده

الاء: حووور

حور: خلاص من الساعه 7 هبقا في الشركه ولا تزعلي نفسك انتي يا ماما يا قمر

قاسم بضحك: لاء انتي تعالي الساعه 9حلو

حور: تمام ابعتلي الوكيشن بتاع الشركه وانا انشاء لله هاجي بكره

قاسم: ماشي سلام يقا انا همشي

الاء: تمشي ايه لسا بدري

قاسم: معلش وللهي هبقا اجي تاني بس عندي شغل مهم لاذم يخلص انهارده

الاء: ماشي يا بني

قاسم: حو بكره الساعه 9

حور: ماشي

قاسم: انا همشي يلا سلام

الاء وحور: سلام

حور: تصبحي علي خير يا ماما انا هدخل انام

الاء: انتي هتنامي من دلوقتي ده الساعه لسه 8

حور: لاء ده انا يادوب الحق انام دلوقتي علشان اعرف اقوم بكره

الاء: ادخل نامي يا اخرت صبري

«في صباح يوم جديد»

ـــــــــــــــــــــــ

عند زين وقاسم في الشركه شركة المنشاوي:

قاسم: كده كل الوراق بتاعة المشروع خلصة

زين: اه كده خلاص ورق المشروع كله جاهز

اه صح هي السكيرتيرا هتيجي امتا

قاسم: هتيجي علي الساعه 9

زين: تمام

ـــــــــــــــــــ

في منزل حور:

استيقظت حور كل عاده علي صوت ولدتها: قومي يا اخرت صبري قومي يلا علشان اكيد مش عوزي تتاخري في اول يوم شعل والمدير يعلقق علي باب الشركه

حور: في ايه يا ماما هو في حد يصحي حد كده

الاء: هو انتي بتصحي عادي زي الناس العاديه ده انتي لو حصل ايه مش هتصحي

حور: خلاص يا ماما مش كل يوم هصح علي الكلام ده انا هقوم البس علشان متئخرش علي الشغل ا كتر من كده

الاء: ماشي يا ختي ربنا يهديكي

حور وهي ترتدي ملابسها: انا مش عرفه ليه ماما مصمما ان اشتغل

الاء: بصوت عالي خلصتي يا حور

حور: اه خلصت يا ماما

ثم تخرج حور الي غرفة الجلوس لتجد ولداتها جالسه علي احد الكراسي:

حور: انا همشي يا ماما علشان متاخرش

الاء: ايه مش هتفطاري

حور: لاء ده انا يا دوبك الحق

الاء: ربنا معاكي

عند قاسم في الشركة:

قاسم: الو يا حور انتي فين

حور: في ايه انا قدام الشركه هو

قاسم: طيب اقفلي سلام انا شفتك خلاص

حور: سلام

قاسم: ايه يا بنتي التاخير ده كلو

حور: في ايه الطريق زحمه اعمل ايه خارقه انا يعني علشان اطير

قاسم: خلاص بطلي كلام كتير

حور: طيب المهم هعمل الانترڤيو امتا

قاسم: هشوف وهقولك اوعي تتحركي من مكانك

حور: هو انا ليه عندي احساس ان انت بتكلم عايله صغير

علفكره انا كبيره واعرف اخلي بالي من نفسي

قاسم بعصبيه: حووور

حور: خلاص يا عم فهمنا كل حاجه زعيق بني ادم مستفز بصحيح

ـــــــــــــــــــــ

«عند ملك في المكتب»

قاسم: ملك هو زين فين

ملك بهدواء: استاذ زين نزل من شويا علشان يسلم ورق المشروع

قاسم: تمام بس السكرتيره الجديده جت والمفرود زين الي هيعمل معاها الانتر فيو

ملك: اكيد الاستاذ زين علي وصول

زين: طيب انا هخليها تطلع و تستنا هنا

ملك: تماما

ــــــــــــــــــــ

«عند حور»

حور: اوووف كل ده تأخير

قاسم: ايه في ايه ده انا مكملتش عشر دقائق بس غريبه سمعتي الكلام ومتحركتيش من مكانك والا عملتي مشاكل

حور بضحك: اعمل مشاكل ليه هو انا هبله ده ماما حلفه لو ما اتقبالتش في الشغل هتتبرا مني

قاسم: المهم انتي هتطلعي الدور الرابع وتستني شويه

حور بغباء ليه وانت هتروح فين

قاسم: لاء كده كتير وللهي يعني هروح فين مثلاً واحنا في مكان شغل

حور بغباء: وانا هعرف منين انت هتروح فين

حو: ر ماله ده مش طايق حد كده ليه يلا مش مهم اما اروح اشوف لنا هعمل ايه

ــــــــــــــــــــــــ

في الاصانسير

حور في نفسها: ايه ده هو مش ده الواد الي اتخانق معايا قدام المول ايه ده دا شكلو جي يركب الاصانسير

حور بصوت عالي: انت يا بني ادم رايح فين

زين: هو ايه الي رايح فين وبعدين انتي الي بتعملي ايه هنا في الشركه وفي الاصانسير وبعدين الاصانسير ده خاص بالاداره بس

حور: وانت مالك هي كانت شركة ابوك ويلا اتفضل اطلع برا انا نفسي اعرف ازاي بيشغلو الاشكال دي

زين بعصبيه: لاء بقا انتي كده زوتيها

«ولسه زين ماخلصش كلامه راحت حور مطلعا برالاصانسير وقفله الباب»

حور: يا ساتر بني ادم غلس بصحيح

ـــــــــــــــــــــــ

«عند ملك»

حور: لوسمحت انا البنت الي مقدمه علي الوظيفه

ملك: اه اتفضلي الاستاز زين لسه مجاش بس تقداري تستني في المكتب

حور: ماشي تمام

« بعد مرور القليل من الوقت»

زين و هو يدلف الي مكتبه: ملك السكيرتيره الجديده جت ولا لسه

ملك: جت يا زين بيه وخلتها تدخل المكتب تستنا حضرتك

زين: تمام

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

google-playkhamsatmostaqltradent