Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

  رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم وردة في البستان



 رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39 

البارت التاسع والثلاثون
حكايه قمر ♥️🌜
تونة : انت مالك ياجدع انت انا جيت جنبك.. دانت حشري بصحيح 
اسر : براحة يا زين .. عاوزة ايه ياتونة  
تونة : عاوزة سلامتك ياحلو يامسمسم انت يابو عيون حلوة 
اسر بيضحك : انشالله يخليكي ياشيخه  
زين : عجبتك حلو ومسمسم 
اسر : اه اوووي بصراحة ..
زين : طب خلص وانزل وسيبك منها 
تونة : اللهم طولك ياروح 
اسر : معلش امسحيها فيا انا .. ها عاوزة ايه 
تونة : عاوزة انزل بلبسين  
زين : بلبسين يعني ايه بلبسين  
تونة : مش هرد عليك ها بقا ..  
اسر : أيوة جدعة خليكي معايا انا 
تونة : هتنزلني بلبسين وتعلمني العوم 
اسر : عيوني ليكي بس مش دلوقتي علشان احنا عاملين مسابقة مع بعض لما نخلص هبقا اخليكي تنزلي براحتك 
تونة : بيجاااد  
اسر : ايووةة بيجاااااد 

ليل : تونة .. انتي يابت ايه موقفك هنا 
تونة بتغيظ ليل : اصل اسر قالي هيعلمني العوم واتحايل عليا وانا وافقت 
اسر : انا 
تونة : اه انت 
ليل : لا ياشيخة طب يلا ع جوا بقا بدل ماناديلك قمر تجيلك بالشبشب 
تونة : لا مش هدخل انا عاوزة اتفرج 

زين : تتفرجي ع ايه ياباردة يابجحة انتي .. ادخلي محدش هنا عاوزك 
ليل : انا هدخل اجبهالك ماشي ماشي 

تونة : انت شكلك مش هتتلم ف ليلتك دي 
زين : لا مش هتلم .. وريني هتعملي ايه.. *بيضحك بتريقة* صرصار بيهددني  

تونة : طااااايببب .. جريت خدت هدومه وحدفتها ف البسين 
زين : يابت المجنونةة .. استني  
تونة خدت البورنص وطلعت تجري بيه وزين وراها وعمالين يلفوا حوالين حمام السباحة وحازم واسر ميتين ضحك  
زين : والله ماهسيبك ياعفريته انتي .. راح وقع اتزحلق ع ضهره 
تونة : هاهاهاها مش عيب ع طولك دا ... اءاءاء مش هتعرف تمسكني وطلعت تجري ع البيت وقفلت الباب وراها 
زين قام وطلع يجري وعمال يخبط جامد ع الباب 

قمر فتحت بصدمة : انت ازاي تخبط علينا وانت بالمنظر دا 
زين : لا وانتي وش كسوف اوووي انتي واخواتك وبالذات الجزمة الصغيرة .. مانتي واقفة قدامي اهو بكل برود 
قمر اتعصبت ورزعت الباب ف وشه 
زين خبط تاني جامد : افتحي بدل مااكسره ع دماغكم 
قمر فتحت حدفت البورنص بتاعه ف وشه ورزعت الباب تاني ووقفت ورا الباب وهي متعصبة من كلامه 

تونة طالعة من ورا الكنبة : ها مشي 
قمر قلعت الشبشب وحدفته عليها : انتي اللي جيبالييي الكلام يامفعوصةة

____________________________

عدا اليوم ع أبطالنا ونبدأ يوم جديد 

كنزي : ليل استني ياليل .. انا جاية معاكي الكلية
ليل : انتي ف هندسة 
كنزي : لا ف تجارة بس قولت امشي ع سكتك ..
ليل : ماشي يلا 

اسر : لو رايحين الكلية تعالوا اوصلكم
ليل لسه هتمانع كنزي قطعتها  
كنزي : اه اه ياريت يااسر 
اسر : يلا اركبوا 

__________________________

قمر : صباح الخير 
عايدة : ست قمر صباح النور 
نجلاء: صباح النور ياحبيبتي
قمر : مالك ياعايدة بتبصيلي كدا ليه 
عايدة : لا مقصدش بس اصل مستغربة وجودك معانا ف المطبخ 
قمر : لا متستغربيش .. انا وحشني الطبخ قولت اجي أساعدكم 
عايدة : ياسلام تنوري وتشيلي عني شوية 
نجلاء : لا طبعا ياعايدة ميصحش كدا 
قمر : ليه بس يانوجة انا قعدة زهقانة قولت اجي اساعدكم وندردش مع بعض شوية  
نجلاء : دردشي اه انما تساعدينا لا دا شغلنا احنا  
قمر : لا الاتنين يانوجة ..  
نجلاء : اللي يريحك ياحبيبتي 
قمر : مالك يانوجة حساكي زعلانة .. 
نجلاء : والله ياقمر قلبي واكلني ع البت .. انهاردة نزلت الكلية والكلية جديدة عليها .. خايفة حد يضحك عليها وانا بنتي هبلة 
قمر : لا يانجلاء مالكيش حق كنزي عاقلة والله .. بس انتي متشديش عليها وهي مش هتعمل حاجة من وراكي 
نجلاء : مبشدش عليها والله 
قمر : عليا بردك يانوجة 
نجلاء : هي اشتكيتلك مني 
قمر : لا مشتكتش بس بيبان عليها الزعل 
نجلاء : طب ونبي قوليلي دي زعلانة ليه دي 
قمر : زعلانة ليه 
نجلاء : جيلها عريس زي الورد أدب ايه وأخلاق ايه.. ومش غريب يعني معرفة .. مش موافقة عليه  
قمر : ماهو من حقها تقبل أو ترفض .. هو الجواز مش غصب يعني 
عايدة : ومن امتا البنات كان ليها رأي يعني . . دانا عرفت اني هتجوز قبل فرحي بيوم واحد بس .. وعرفوني بس علشان استحما غير كدا مكنوش هيقولولي
قمر : احنا نسيبنا من العلاقة القذرة دي ياعايدة.. وخلينا ف دلوقتي .. البنات مبقتش زي زمان.. دلوقتي كل واحدة من حقها تحب وتتحب وتختار .. مش يتفرض عليها اي حد 
عايدة : حب ايه بس اللي بتتكلمي عليه ياست قمر .. مافيش الكلام دا .. لما تتجوز تبقا تحبه 
نجلاء : أيوة عايدة عندها حق ياقمر .. الحب يجي بعد الجواز 
قمر : طيب نسأل السؤال المهم .. انتي ياعايدة مثلا جوزك حبك بعد الجواز 
عايدة : ولا بيطيق يبص ف خلقتي حتي 
قمر : طيب وانتي يانوجة بزمتك مكنتيش بتحبي عم سامح قبل الجواز 
نجلاء : ها 
قمر : أيوة أيوة اعترفي  
نجلاء : بصراحة اه بس ايش جاب سامح لشباب الايام دي اللي بيتسلوا بالبنات .. دا عمك سامح اول لما شافني جه اتقدملي علطول ولا فكر يتصل بيا ف نص الليل ولا الحاجات اللي مالهاش لازمة الي بتحصل دلوقتي 
قمر : الزمن غير الزمن يا نوجة . . بس لازم زي مانتي اختارتي وحبيتي سيبي كنزي هي كمان تختار 
نجلاء : اختيارتها زي الزفت 
قمر : ياستي هي البنت لسه اختارت 
نجلاء : اسكتي ياقمر .. انتي متعرفيش حاجة 

___________________________

ليل داخلة الكلية هي واسر .. صافي كانت واقفة بعيد هي وسارة شافتهم 
صافي بعصبية : هووو دا اللي بتقولي مبيتكلموش مع بعض 
سارة : انا معرفش 
صافي : اسكتي انتي خالص 
سارة : استني بس راحة فين 
صافي : هعرفها مقامها .. اوعي سبيني 

" صافي داخلة ع ليل علشان تتهجم عليها وخربشتها ف رقبتها وايدها اسر مسك صافي " والناس اتلمت
اسر : انتي اتجننتي ولا ايه .. ايه اللي بتعمليه دا 
صافي : انت لسه شوفت جنان ياسر .. انا هوريك ازاي تسبني علشان الجربوعة دي 
ليل : انتي مريضة والله واخرتك مستشفي المجانين 
صافي : انتي تخرسي خالص .. 
اسر : سارة خديها من وشي دلوقتي حالا 
صافي دمعت : بتبعد عني علشانها يااسر
سارة شدت صافي : يلا امشي الناس بتتفرج 
اسر : يلا ياسارة مشيها بسرعة 
صافي : ماشي يااسر همشي .. بس مش ههنيكم ببعض لحظة واحدة وهتشوف  

اسر : ليل انتي كويسة . . ايدك بتنزل دم 
ليل : انا كويسة 
اسر : انا اسف والله انا السبب ف اللي بيحصلك دا  
ليل : محصلش حاجة خلاص .. هي اللي مريضة .. انا مش فاهمة كنت بتحبها ازاي 
اسر : انا مبحبهاش اصلا ولا عمري حبيتها 
ليل : اهدي طيب .. اومال بتعمل كدا ليه وكأنكم متجوزين  
اسر : هي كدا ومش هتتغير .. سيبك منها تعالي نروح نجيب علاج نوقف الدم دا 
ليل : دا حاجة بسيطة متقلقش  
اسر : لا يلا بس اسمعي الكلام 
ليل : حاضر " مشيت وهي مبسوطة ان اسر طلع مش بيحب صافي " 

_______________________________

سائر : نور .. انا مش مصدق .. اخيرا اتصلتي  
نور : عامل ايه ياسائر 
سائر : انا بقيت كويس اول لما سمعت صوتك 
نور : انا بتصل بيك علشان اقولك اني فكرت ف اللي اتكلمنا فيه آخر مرة 
سائر : نور لو سمحتي متستعجليش وخدي وقتك ومتتسرعيش انا والله بحبك وعاوزك ومش هبعد عنك تاني و ....
نور فرحت من كلامه : انا كنت عاوزة اقولك اني موافقة ياسائر 
سائر بفرحة : بجد يانور 
نور : اه بجد .. بس عندي شرط 
سائر : انا هنفذ اي حاجة تطلبيها مني قولي 
نور : انا وانت هنعيش هنا ومش هنسافر 
سائر : اييه !!

_________________________________

ياتري سائر هيوافق ع شرط نور ولا هيختار السفر تاني ويسيبها ..

 رواية حكاية قمر الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم وردة في البستان
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent