Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الفصل الرابع و الثلاثون 34 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

   رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الفصل الرابع و الثلاثون 34

ناهد بخوف: مش عارفه انا خايفه اوي ياخالد علي اخواتك
خالد بثقه: اطمني يا ماما مافيش حاجه
ناهد بقلق: اتمني يابني كفايه قلق وخوف لحد كده
_____________
صقر في لندن حوار مترجم
صقر ببرود: اهلٱ مستر جاك
جاك بصدمه: الصقر
صقر بسخريه: حسنٱ كنت اظن انك لن تتذكرني بعد
جاك بعض التوتر: هل يحدث هذا
صقر بضحك: حسنٱ اين الفلاشه
جاك بسخريه: وهل تظن اني اخبرك اين هي
صقر ببرود: حسنٱ ستخبرني
جاك: صقر من اين كل هذه الثقه
صقر بنظره مرعبه: ساعرف اين هي وستكون معي
جاك بتوتر: لن تقدر علي الوصول لها
صقر بنظره استحقار: حسنٱ عليك ان تشاهد ماذا افعل
وسابه ومشي
جاك بغضب: كيف جاء الي هنا اللعنه ماذا اذا اخدها
وبعدين ابتسم بنصر لا يقدر فهي الان مع الزعيم
وابتسم بشر
______________
نور بتعب: الحمدلله احنا كده خلصنا مهمتنا
احمد بحب: الحمدلله يانور عيني
نور بخجل: احمد بس
احمد بضحك: ياختي اتنيلي علي اساس انك مش عارفه اني متنيل علي عيني بحبك وعوزه اتجوز النهارده قبل بكره
نور ابتسمت ومرادتش
احمد بحب مسك ايديها: نور عوزك لو حصل بينا اي حاجه نعديها مع بعض
ومش عوزك تخبي عليا حاجه
نور بإستغراب: هوا في حاجه
احمد بتنهيده: نور انتي عارفه ان مكان شغلنا حساس اوي واكيد هيحصل فيه مشاكل هتقصر علي حياتنا
نور بحب: احمد انا بحبك ولا يمكن ابعد عنك وكمان انا لايمكن اسمح لشغلي يدخل في حياتي
احمد براحه: طيب ياقلبي ريحتني
______________
في اسون
طلعت: الكوبرا اختفت
يوسف: كويس عشان نشوف شغلنا كويس بس الغريب اختفت راحت فين
طلعت: المتفجرات اتوزعت علي المتاحف والفنادق وكمان علي البحر
وبكده السياحه اضربت خالص
يوسف بشر: كويس
طلعت: بس انت حطيت في الاماكن التانيه ذي شرم الشيخ قنابل صوت بس ليه
يوسف: قصدي اشدد تركزهم
طلعت: تمام
يوسف رجع عند مريم
مريم: يوسف في حفله في الفندق بليل
يوسف بإبتسامة: خلينا نحضرها
مريم: تمام انا هطلع انام اشوفك بليل
يوسف: ماشي خلي بالك من نفسك
مريم: سابته وطلعت وهي بتفكر فيه وفي تصرفاته
_____________
صقر وصل لقصر الزعيم وقدر بكل مهاره يعدي من علي السور وكمان كان معاه مسدس كاتم للصوت كل الي يشوفه يموته وقدر بكل سهوله يدخل القصر وكان بيمشي فيه كانه عارفه كويس
الزعيم: انظرو وصل الصقر الي هنا
الصقر ببرود: اين الفلاشه
الزعيم بغيظ: تظن اني ساخبرك اين هي
صقر بسخريه: نعم ستخبرني
الزعيم بغضب: هل انت احمق اخرج من هنا
صقر قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل
الصقر: انا لن اخرج من هنا ساخذ الفلاشه اولٱ
الزعيم بحده: هل تظن انك ستخرج من هنا
صقر بثقه: نعم ساخرج من هنا هل يوجد احد يمنعني من الخروج
____________
طلعت بغضب: السياح خلاص وصلو ومافيش اي حاجه تمت
يوسف بزعيق: مش عارف اي الي حصل كل حاجه كانت ماشيه ذي ما انا كنت مخطط بظبط
حور من وراهم وهي تلبس قناع يخفي نصف وشها
حور بسخريه: تؤ تؤ تفتكر انك هسيبك تنفذ
يوسق ببعض القلق: الكوبرا
حور ببرود: اثبت انك ازبل واحد انا شوفته في حياتي
يوسف بتوتر: هوا اي الي جابك هنا من انا المسؤول عن المهمه دي
حور: اهلٱ اللواء طلعت منور
طلعت كان خايف لانه عارف غضب الكوبرا
يوسف حاول الهروب
حور باستمتاع: طبعٱ انت دخلت الفريق بتاعي وعارف سري واكيد عارف كمان اني مش بسيب حقي
طلعت: انتي عرفتي ازاي
حور ببرود: تبقو اغبيا بجد لو كنتو فاكرين انا في حاجه حصلت انا ماكنتش عارفها
يوسف بصدمه: يعني كنتي عارفه من الاول
حور بثقه: طبعٱ انا كنت عارفه كل حركه انت بتعملها
طلعت: ورغم كده دخلتيه فريقك وعرفتيه سرك
حور بغرور: ايوا عشان كلكم تكونو تحت عيني ما انا مش اي حد برضو اه صح وكمان الصقر كان عارف كل حاجه بس كنا بنتعامل معاكم عاي قد ذكأكم
يوسف بخوف: وهتعملي فيا اي
حور بسخريه: تفتكر اعمل اي

يوسف: وعرفتي من امتا
حور ضحكت بسخريه: من يوم ماجيت في مكتب اللواء جمال وانا كنت عارفه انك خاين
يوسف بصدمه: وسبتني كل ده
حور: خليتك تاخد الامان لا وكمان عشان اعرف اوقعكم كلكم مره واحده
يوسف هجم عليها وطلعت خاول يهرب بس حور طبعٱ بمهارتها قدرت تمسك الاتنين بكل سهوله
طلعت بحزن: ماكنتش حابب يبقا اخري خاين واتكشف علي ايد بنت قد بناتي
يوسف بسخريه: امال كنت فاكر اخرك هيكون اي
______________
صقر بعد وقت كان واقف ورجال الزعيم مرمين حوليه
الزعيم بصدمه: هل قدرت علي كل هؤلاء
صقر بسخريه: اين الفلاشه
الزعيم كان هيرفض يدهاله
صقر بغضب: ان لم تعطني الفلاشه الان اقسم انك لن تعيش لحظه واحده
الزعيم بخوف: حسنٱ
واعطا له الفلاشه الذي بها كل المعلومات التي تخص اكبر مافيا في العالم
صقر اخد الفلاشه وفي ثانيه اختفا من قدام الزعيم
الزعيم بغضب: اللعنه علينا جميعٱ
_______________
في الغرفه عند حور كان يقف يوسف وطلعت وكل منهم يوجد كلبشات في ايدو
دخل الفريق ومن ضمنهم صقر
الكل اتصدم يوسف واقف كده ليه واي الكلبشات الي فس ايدو دي
حور بحده: طبعٱ عوزين تعرفو اي الحكايه وكملت بصوت يهز المكان
الاستاذ يوسف طلع هوا الخاين الي كان بينا
الكل اتصدم اكتر ازاي يوسف يعمل كده
جاسر: انت يا يوسف ليه
يوسف بصله ومقدرش يرد عليه
محمد بحزن: ماكنتش اتوقع منك الخيانه ياصاحبي
مريم بصدمه: ليه
يوسف: مريم صدقني
مريم بغضب: اصدق اي انت خاين عارف يعني اي خاين
لا والبلدك كمان
يوسف: انتي الحاجه الوحيده الي كانت حلوه في حياتي
مريم بدموع: كفايه كدب وخداع انت اي
حور: مريم خلاص ارجعي مكانك
ودخل اللواء جمال الكل وقف ليه وقدم التخيه العسكريه
جمال: الاتنين دول يتحطو في الحجز وبكره هايتحكم عليهم
حور سكت مع انها كانت عوزه هي الي تعاقبهم بس ده حكم ميري
______________
ناهد: نور يلا بقا يابنتي انا عوزه افرح بيكم
نور بخجل: الي تشوفيه ياماما
حور: ………….

 رواية الكوبرا و الصقر الفصل الرابع و الثلاثون 34 -  بقلم شيماء
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent