Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل الثاني و الثلاثون 32 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

 رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكاية قمر الفصل الثاني و الثلاثون 32

تونة مسكت الفستان و بتغني : لولا الملامة ياولا لولا الملامةةة .. لافرد جناحي ع الولا زي الحمامة
ليل : ولا مين اللي تفرضي جناحك عليه
تونة : واطششيرر وارفرف ف الفطااار
ليل : فطااار !!!! اسكتي خالص متغنيش
قمر : بس يا ليل سبيها . . غني يا تونة
تونة : وكفااايييعع عووومرري كففااية عوووومرري كفاااايةة عووومرري .. كففااية عومررري … كفاااااايه عووومرري
ليل : الشريط سف ولا ايه
قمر بتضحك : باينه كدا
تونة : يوة مش فاكرة الباقي .. غني معايا ياقمر
قمر : لا قمر مين اللي تغني
ليل : أيوة ياقمر غني انتي .. ارحم من الجعورة دي
تونة : هرزعك قلم
ليل : خلاص انا اسفة ياستي .. يلا ياقمر غني انتي
قمر : لا غنوا انتو وانا قعدة اسمعكم
ليل : طيب ابدئي انتي واحنا هنغني معاكي
تونة : أيوة أيوة ونبي يلا ياقمر
قمر : خلاص ماشي متزنوش
_
قمر بدءت تغني :
لولا الملامه يا هوى لولا الملامه … لافرد جناحي عالهوا زي اليمامه
ليل وتونة : لولا الملامه يا هوى لولا الملامه … لافرد جناحي عالهوا زي اليمامه
قمر : واطير وارفرف بالفضا
… واهرب من الدنيا الفضا
وكفايه عمري .. كفايه عمري اللي انقضى
وانا بخاف الملامه .. وانا بخاف الملامه
وآه من الملامه
” زين معدي وسمع الصوت وقرب يشوف مين بيغني ”
قمر : سالوني كتير .. سالوني كتير سالوني سالوني عليه
ليل وتونة : بتحبيه ..؟
قمر : ايوا ايو وهنكر ليه ..
ليل وتونة : لييه
قمر : بصولي ملام .. وقالولي كلام جراح
ليل وتونة : اااااه اااه
قمر : فرشولي الارض .. فرشولي الارض دموع .. والشمس جراح
كل دا كله عاشان حبيت
.. ولا عاشان قلت انا حبيت
” زين واقف بيسمع ومستغرب الرقة ف الغني والصوت دا طالع ازاي من قمر ”
لولا الملامه يا هوى لولا الملامه
لافرد جناحي عالهوا زي اليمامه
واطير وارفرف بالفضا ..واهرب من الدنيا الفضا
وكفايه عمري .. كفايه عمري اللي انقضى
وانا بخاف الملامه .. وانا بخاف الملامه
وآه من الملامه
تونة بتسقف جامد وليل بتصفر : أيوة ياست قولييي كمان قولي
ليل : عظمة ع عظمة والله
قمر بتضحك : بس هتفضحونا اسكتوا .. انا هروح مشوار بسرعة واجي
ليل : ع فين يافنانة
قمر : عيد ميلاد نور بكرا هروح اجبلها هدية .. مش هتأخر
لسه بتخرج .. زين استخبي بسرعة علشان متشفهوش .. اطمن انها مشيت بيطلع .. لقي كريم ف وشه ورافع حاجبه
زين بارتباك : انا.. انا كنت جاي لقيت
كريم ابتسم و راح يكمل رسم
زين : اوووف امشي بسرعة قبل ماحد تاني يشوفني
____________________________
اسر بعت رسالة ل ليل
( عاوز اشوفك ضروري .. اطلعي مستنيكي )
ليل ابتسمت و فهمت ان صافي اتعاركت معاه
تونة : متضحكيني معاكي كدا ياليل ..
ليل : تونة انا هطلع اتمشي برا مش هتأخر متتحركيش
تونة : راحة ع فين كدا ان شاءالله ..
ليل : اتفرجي ع التلفزيون وانتي ساكتة .. يلا بااي
تونة ضيقت عينها : بتخبي عليا .. ماشي والله لأعرف وافضحك .. وقامت راحت وراها
____________________________
ليل : افندم
اسر : انتي شوفتي صافي انهاردة
ليل : كنت متوقعة انك عاوزني علشان كدا
اسر : يعني انتي اللي قولتلها انك عايشة معايا
ليل : اه قولتلها فيه حاجة !
اسر بيتعمد يضايقها : وعلي كدا بقا قولتلها كمان انك تبقا منين وجاية تعيشي هنا ليه ؟
*ضحك* ولا تكوني كدبتي عليها وقولتي ان احمد الالفي يبقا عمك انتي .. وبيشاور عليها من فوق لتحت
ليل اتعصبت : انت واحد …
تونة : اللله الللله .. بقا هو دا اللي بيضحكك ياهانم
اسر : بضحكها !!
ليل حطيت ايدها ع بوق تونة : اسكتي .. انتي ايه جابك ورايا
تونة عضتها : جاية علشان اقفشك متلبسة انتي والموز دا .. انا مكنتش مرتحالك.. قدااامي ع جوا امشي .. دانتي ليلتك سودة قدااامي
” ليل مشيت مع تونة قبل ماتفضحها وأسر واقف بيضحك ع اللي تونة عملته ف ليل وانقذته قبل ما ليل تنفجر فيه ”
______________________________
سهر : مسا الخير ياهدي
هدي : مسا النور
سهر : ايه الصوت دا جاي منين
هدي : من اوضه صافي .. شكلها متعاركة مع اسر ومبهدلة الدنيا فوق .. انا تعبت معاها
سهر : طيب اهدي انا هطلع اشوفها
” صافي قعدة متغاظة ومتعصبة ف الأوضة وعمالة تكسر ف الحاجة ”
سهر : في ايه ياصافي مالك
صافي : اطلعوووا برررا … مش عاوزة اشوف حد ..
سهر : فهميني طب حصل ايه ..ونحل الموضوع
صافي : مافيش حل .. انا هموتت نفسي .. سبيني واخررجي بقولك
سهر : ياصافي طيب اهدي .. انا سهر حبيبتك هعملك اللي عاوزة .. بس فهميني اسر عمل اييه بس
صافي بعياط : بيحب غيري .. ومش بس كدا دا جابها تعيش معاه ف الفيلا .. انا هتجنن منه
سهر : مين دي اللي جابها تعيش معاه .. وازاي اونكل احمد يوافق
صافي : اونكل احمد نفسه هو اللي جابها .. بيقولي بنت صاحبه .. انا ماليش دعوة يا سهر البت دي لاااازم تمشييي اتصرفي
سهر : انتي متأكدة ان اونكل احمد هو اللي جابها
صافي بعصبية : هو دا كل اللي همك ..
سهر بتربط كلامها بكلام زين : ماهو لو اللي ف دماغي صح .. يبقا مالكيش حق تزعلي خالص
صافي : هو ايه اللي ف دماغك بقا
سهر : هحكيلك ياستي
_________________________
تونة : قدااامي.. ان ما فضحكتك .. ياليل مبقاش انا تونة
ليل : تونة انتي فاهمة غلط .. دا كان بيعزمني ع عيد ميلاد نور
تونة مسكتها من شعرها: بتكدبي تااانييي .. دانا سمعكم بوداني دول ..
ليل : خلاص يا تونة ياحبيبتي مش هتتكرر تاني .. مش هتقولي لحد طبعا
تونة : حد واحد .. دانا همشي احكي للكل واحط التوابل بتاعتي كمان
ليل : لا ونبي بلاش توابلك لاحسن تطلعيني متجوزة عرفي .. طيب نتفق
تونة : ولو ولو لازم افضحك
ليل : هجبلك شيكولاتة كبيرررة اوي فيها مكسرات . .
تونة : بالفستق والبنتق ؟
ليل : أيوة بالحاجات دي .. ها قولتي ايه
تونة : اديني شوية كدا اقلبها ف دماغي
ليل : ماشي ياستي بس المهم متتكلميش
تونة مدت ايدها : بوسي
ليل : نعم ياختي
تونة : انا قايمة اقولهم انك حامل
ليل مسكتها : ايييه لااااا .. هاتي * باست ايدها * اهو اهو .. ابوس رجلك كمان
تونة : لا كفاية بوس .. قومي حطيلي اكل
ليل : ربنا ع الظالم
تونة : بتقولي حاجة
ليل : لا بكح ..
___________________________
صافي بفرحة : بتهززززاريي يعني ليل دي فقيرة ..
سهر : دي من مستنقع يابنتي .. وزين بيحكيلي قد ايه اختها بيئة اووي .. انتي ازاي تتغاظي من واحدة زي دي
صافي : مكنتش اعرف.. ميبانش عليها .. وأسر كمان كدب عليا وال ايه بنت صاحب بابا
سهر : لا طبعا دا اونكل احمد جابهم عنده شفقة كدا … انتي عارفة طيب
صافي : طب انا عاوزة افضحها و اخليها تحرم تقرب من حاجة بتاعتي
سهر : بكرا عيد ميلاد نور .. ظبطيها براحتك ..
صافي : وانتي ساعديني يا سهر ونبي ..
سهر : انا اساعدك ..
صافي : اه نجيب مناخيرها الأرض ونعرفها مقامها
سهر : موافقة بس عندي شرط صغير خالص لو نفذتيه .. هساعدك
صافي : ايه هو
سهر بتتصنع الزعل : تكلمي فاروق تقوليلوا يخليني هنا .. يرضيكي ياصافي اترمي هناك لوحدي .. اعيش ازاي من غيركم .. انا روحي فيكم ..
صافي : بس كدا حالا .. يابابااا .. يابابا
سهر : استني طب …
فاروق : في ايه ياحبيبت بابا
صافي : بابا ونبي خلي سهر عايشة معانا هنا . . متسفرهاش برا .. وحضنت سهر انا مقدرش استغني عنها.. علشان خاطري
صافي : بيعها تجيب حد يديرها أي حاجة .. بس سهر متمشيش
فاروق : علشان خاطر عيونك مش هسفرها .. اي اومر تاني يا حبيبت بابا
صافي : متشكرة اووووي يابابا .. ها يا سهر مبسوطة
سهر مستغربة سرعة قراره .. ابتسمت: طبعا طبعا ياحبيبتي .. هو انا اطول افضل عايشة معاكم
صافي غمزتلها : ع اتفقنا بقا
سهر بتتصنع الابتسامة : اكيد ياحبيبتي . . اسيبكم انا بقا
خرجت وقفت ورا الباب بصه عليهم والغضب ماليها : بقا حتة مفعوصة زي دي مصيري يتغير بقرار منها !!! لسه زي مانت ياافاروق .. حسابك تقل اووي معايا .. بكرا ادفعك تمن كل حاجة عملتها معايااا .. هدوقك من نفس الكاس يافااروق .. لاززم تدوق يافاروق لازم ..
__________________________
ياتري ايه اللي فاروق عملوا مع سهر خلي جواها كل الكرهه دا من ناحيته ؟

google-playkhamsatmostaqltradent