رواية نجمة القاسي كاملة بقلم شهد هاني عبر مدونة دليل الروايات
رواية نجمة القاسي الفصل الواحد و الثلاثون 31
ملاك:بصدمه سمعت الكلام وقع عليها زي الصاعقه وقالت ليث يعمل كده لا مش مصدقه انا في حلم .
ساره:راحت عندها سقفت قالت تؤ مش حلم دا حقيقه واقعي ميه في الميه اهو دليل ف ياريت لو انتي عندك كرامه تسيبي البيت وتمشي عشان دا مش مكانك.
ملاك: اتكسرت جامد من جواها بصت لي الفستان بتاعها وطلعت تجري بره الفلا هي مش عارفه رايحه فين.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند فارس:رن علي صالح………..الو انا لقيت نجمه فعلاً طلعت هربانه عشان بتحبك انت.
صالح:وقف العربيه قال بفرحه انت بتقول اي يا فارس بحق كلام دا صح.
فارس:اه ولله الكبير أخذها علي الفلا الي علي نيل.
صالح بفرحه:طب قفل انت يا فارس انا في ثانيه هكون هناك.
فارس:بفرحه اي خدمه ياعم ربنا يفرحك كمان كمان.
صالح بحب:حبيبي يا فارس ولله أنا هقفل دلوقتي عشان عاوز اكون عندها دلوقتي.
فارس:تمام يا صاحبي ربنا يسعدك وقفل فارس مع صالح هو فرحان علي فرحته.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند رؤوف:هااااا قولتي اي علي الكلام الي قولته ليكي.
نجمه: بحزن موافقه المهم انك تكون مبسوط فرحان دلوقتي ياعني المصون.
رؤوف:مش عارف ققولك اي مبسوط اوي اوي المهم قومي معايا عشان نتطلع علي الفلا.
نجمه بحزن:اعمل الي انت عاوزه انا ماشيه معاك هسمع كلامك بس اوعا تعمل حاجه لي قاسي أو اختي ملاك ارجوك.
رؤوف:لا متخافيش المهم أنتي زي م فهمتك فاهمه عشان اي غلطه منك ضيعي كل حاجه .
نجمه:وقفت هي مدمره قلبها وجعها علي فراقها مع قاسي وبصت لي الخاتم بحب بسته ماشيه ورا رؤوف.
رؤوف:فتح المخزن وراحه عند العربيه و اخد نجمه في العربيه.
نجمه:قعدت في العربيه م بتكلمش و قاعده بتعيط في سكوت بتقول ليه يا دنيا جايه عليا.
رؤوف:عاوزك لما تخشي الغلا تشوفي صالح ابني تكوني عاديه ترسمي ضحكه علي وشك الكئيب دا انا مش عاوز صالح يحس بحاجه انتي فاهمه.
نجمه:هزت رأسها وقالت متخافش يارؤوف هعمل الي انت عاوزه المهم تكون مبسوط في دنيا.
رؤوف:ضحك وقال بتقولي رؤوف عادي كده ماشي خلينا ساكتين عشان خاطر حب أبني ليكي وبس.
نجمه بصت:ليه بقرف وحطت راسها علي شباك سابت دموعها تنزل في صمت.
بعد فتره رؤوف: وصل هو نجمه علي الفلا الي علي نيل.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
قاسي: الاشاره اتغيرت راحت مكان علي النيل.
ليث:طب غير طريق بسرعه انا ماشي وراك أن شاء الله خير.
قاسي:ماشي انا ماشي اهو قفل مع ليث خبط ايده في درسكون بيقول اه يا نجمه اه كان قلبي حاسس اني في حاجه غلط هتحصل انهارده يارتني م عملت فرح ……طلع بالعربيه بتاعته وراه ليث علي المكان.
عند ملاك:طلعت تجري هي بتعيط علي صدمات الي اخدتها انهارده……….اختفاء اختها نجمه……..خيانه ليث ليها أنها اتصدمت فيه وهيا مش عارفه تروح فين وهيا ماشيه كان القسم جمبها راحت داخله وقالت هعمل بلاغ ف اختفاء اختي بس رجعت وفكرت ان ممكن الي اخد اختها لما يعرف با البلاغ يعمل حاجه في نجمه فضلت واقفه تشاور نفسها تخش ولا متخشس بس فكرت تدخل للظابط وتحكيله يمكن يقدر يحل الموضوع تجيب هي حق اختها توصل ليها دخلت وراحت مكتب الظابط وحكت ليه الي حصل.
ظابط:بص علي لبسها وقال طب فين جوزك انتي ازاي طالعه بالفستان الفرح بتاعك يا مدام.
ملاك:انا اعرف ان حضرتك دي حاجه متخصكش انا جايه بس عشان عاوزه قلاقي اختي الي اختفت في عز فرحها.
ظابط:تمام احنا هنعمل كل حاجه بس للاسف مش هنسمح بخروجك بالشكل دا غير لما جوز حضرتك يجي ياخدك عشان ممكن تكون عروسه هربانه ولا حاجه.
ملاك بغضب:قامت وقفت وقالت أنا فعلاً غلطانه حضرتك انسا الي حصل انا ماشيه.
ظابط:بغضب انتي دخله حديقه حيوان ولا اي يا مدام اتفضلي قعدي هاتي رقم جوز سعتك.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند نجمه :وصلت الفلا بتاعت عمها دي ……… رؤوف نادي بنت تاخد نجمه تظبطها عقبال م ابنه يوصل عشان مش يلاحظ حاجه.
نجمه بصت لي رؤوف بكره غضب وقالت إن شاء الله ربنا علي ظالم المفتري.
الخدامه اخدتها قومتها تدخل تاخد شور خدت دش وبعدها خرجت كانت مجهزه ليها فستان وميك اب عشان تداري بيه الكدمات ال ف وشها ودا طبعا بأمر من عمها عشان صالح مش يلاحظ حاحه ……. وهيا بتلبس بحزن قالت يا داده ابوس ايدك اعتبرني زي بنتك ساعدني اهرب من هنا.
داده بخوف:انتي بتقولي اي يا بنتي دا لو عرف ممكن يشلني نت علي وجهه الأرض انا للاسف مهقدرش طبعآ.
نجمه بحزن:انا لازم اهرب مش هقدر أتجوز واحد انا معرفوش واعيش بقيت عمري مزلوله لعمي و لغيره مش هيا دي الحياه ال ماما كانت عايزاني أعيشها كانت عايزاني احب واتحب زيها هيا وبابا واحقق حلمي واكون حاجه كويسه زي بابا بتكمل وهيا بتعيط مش هقدر لازم اهرب لازم امشي بس تصدقي لو هربت أو مشيت ممكن يؤذي اختي قاسي وانا ادمر عشان هكون انا سبب.
وهنا رؤوف:قال خلصيها نزليها عشان صالح جه عاوز يشوفها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فعلا صالح جه:دخل الفلا بلهفه كبيره هي فين يا بابا بجد هي هربت عشاني بتحبني.
رؤوف:اها ياصالح يابني طبعت بتحبك يابني هي فوق نزله.
صالح:بيبص علي سلم كانت……نجمه نازله هي باصه علي الارض ماسكه دموعها مع كل موقف تفتكره مع قاسي.
صالح بحب:نسي نفسه حضنها بحب قال وحشتني وحشتني اوي اوي ي نجمه انا بحبك اوي اوي.
نجمه:لسه جايه تبعد عنه سمعت صوت قلبها تهز من مكانه………
قاسيييييييييي:نجمه مين دا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية نجمة القاسي) اضغط على أسم الرواية