رواية ظننا انه باب الامل الفصل الثاني 2 - بقلم ملك ناصر

الصفحة الرئيسية

  رواية ظننا انه باب الامل كاملة بقلم ملك ناصر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية ظننا انه باب الامل الفصل الثاني 2

♡♡♡♡تانى يوم♡♡♡♡

يصحى جاسر علي ايد صغيره بتمشي علي وشه يفتح عينه يلاقي روز بصالو وبتضحك..

جاسر: اااه يا شقيه بتصحيني ليه..

روز: يالا عشان توديني المدرثه (المدرسه)

جاسر بص علي الساعه لقاها سبعه الصبح قام دخل اخد

شاور وخرج وكان بكامل انقاته ونزل على اوضه السفره لقا الكل متجمع..

استوووب هنا&&

جاسر الجارحى..

رجل اعمال مشهور ومعروف يتميز بشخصيته القويه

ووسامته البالغه يمتلك من العمر 31 سنه عندو بنت من

مراتوا اللي ماتت من خمس سنين بعد ولاده بنتهم باسبوع

عدا خمس سنين ولسه عايش على ذكراها كانت بينهم قصه حب اسطوريه..

نرجع لروايتنا&&

نزل على السفره لقا الكل قاعدين ومستنينوا وكان اللي قاعدين هما..

.

.

صافى هانم الصياد.. ودي والده جاسر عندها 53 سنه جميله جدا مش باين سنها جاسر ورث منها جمالها وهي لئيمه وخبيثه اهم حاجه نفسها والفلوس..

عادل الجارحى.. والد جاسر الجارحى شخصيه صارمه وشخصيتها قويه عندوا 57 سنه وهو طيب وبيحب الخير جدا..

عدي الجارحى: ابن عم وصاحب جاسر جدا بيحبوا زي اخوه وعندوا 29 سنه وشخصيتوا مرحه جدا زي ما تقولوا كده الكريم كراميل بتاع العيله 

احمد الجارحى: اخو عدي وصاحب جاسر التانى عندوا 28 شخصيتوا متقلبه.. بتاع بنات.. بيسهر.. شخصيتوا مرحه في بعض الاحيان.. بصو هو ماكس في بعضوا كده

عايز يضرب ب  

داليا الجارحى: اخت احمد وعدي وبالتالى بنت عم جاسر.. بتحب جاسر او بمعنى اصح ده اللي هي فهماه حاولت كتير توقع بينو هو ومراتوا وكانت ساعات بتنجح لحد ما عشق ماتت عندها 26 سنه جميله جدا طويله وشعرها بنى قصير شوية وكيرلي رفيعه جدا وشخصيتها متكبره.. يعني من الاخر حربايه العيله  

شروق الجارحى.. اخت جاسر الوحيده حاجه كده قمر عندها 20 سنه شخصيتها اجتماعيه ومرحه جدا وبسكوته العيله..

سليم الجارحى: اخو عادل الجارحى وعم جاسر الجارحى عندوا 55 سنه شخصيتوا ضعيفه الى حد ما وهو اخو عادل الصغير

امينه.. مرات سليم الجارحى ست طيبه جدا وجاسر بيعتبرها مامته التانيه بتحب اولادها وبتعتبر جاسر وشروق كمان ولادها شخصيه هاديه ورقيقه وعندها 54 سنه..

روز الجارحى.. بنت جاسر الجارحى عندها خمس سنين نسخه من مامتها عشق والمدلله من العيله كلها..

نرجع لروايتنا بقا..

……………………. عند كيان……….

تصحى كيان بكامل نشاطها تاخد شاور وتسرح شعرها الاسود

الطويل المموج الى حد ما وتلبس بدله رسميه للشغل وتعمل

شعرها كحكه فوضويه وتحط من عطرها المميز وبعض

اللمسات البسيطه من الميكب وتنزل..

تحت على السفره..

دهب: يالا يابنات الفطار جاهز.. كانت دهب بتساعد الشغالين في رص الاكل على السفره..

مليكه: انا جييت صباح الخير يا ست الكل..

ونزلت بعديها على طول اسيل: صباح الخير يا ماما..

دهب بابتسامه جميله: صباح النور يا حبايبى.. في كيان..

كيان وهي نازله من على السلم وصوت كعبها مسمع في

القصر كلو: انا اهو يا حبيبتى.. صباح الخير..

دهب بحنان: صباح النور يا قلب ماما يالا عشان نفطر..

قعدوا الاربعه يفطروا في جو اسرى جميل..

…………. في قصر الجارحى………..

عادل: عامل ايه يا جاسر يابنى في الشغل..

جاسر بهدوء: كلو ماشى كويس يا بابا متقلقش..

عادل: انا مش قلقان اصلا انا عارفك كويس..

عادل: وانتى يا شروق ياحبيبتى رايحه الجامعه النهارده..

شروق: لا يا دولا النهارده اجازه.. هنام اليوم كلو ههههه ده يوم مش بيتكرر كتير..

الكل ضحك بخفه على تلك الشقيه..

عدي: الله انتى لحقتى تزهقي منى مش وديتك امبارح وجبتلك ايس كريم واحنا رايحين..

روز: لا يا عدي انت بتاكل السندويتسات بتاعتى..

الكل بص لعدي بصدمه وبعد كده كلهم انفجروا في الضحك..

عدي باحراج: احم اه يا فتانه انا هوريكي وقام شالها وفضل يزغزغ فيها وهي تضحك وقالها: عقابا ليكي هوديكي النهارده كمان..

وبص لجاسر وجاسر هز راسوا بموافقه عدي مسك روز من هدومها وخرجوا بره..

جاسر قام وقف وقال: يالا يا جماعه انا رايح الشركه.. يالا يا

احمد.. وعادل وسليم قاموا: واحنا كمان جايين معاك النهارده..

راحوا الاربعه الشركه وكل واحد ركب عربيته الفخمه..

اما صافى قعدت مع امينه وشروق.. وداليا كالعاده نزلت تعمل شوبنج وكانت

لابسه لبس قصير جدا وخرجت من البيت…….

google-playkhamsatmostaqltradent