Ads by Google X

رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن عشر والاخير 18 - بقلم هاجر سلامة

الصفحة الرئيسية

 رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن عشر 18 - بقلم هاجر سلامة 



رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن عشر 18  

روايـة صـعيـدية خطـفتني.
البـارت الاخـيـر.
تقي..يعني اي مش لاقينه هيكون راح فين ايي لا صهيبببببببببببببببببب واقع التلفون من ايدها وقعدت تعيط وتقول لا حبيبي صهيب لا ومسكت تلفون وتقول قولي العنوان بسرعة تمام تمام جاية.
طلعت برا ولقيت السواق وقالت وديني العنوان دا ونبي ياعم صالح.
صالح.
حاضر حاضر اهدي بس اتفضلى ركبي يابنتي.
تقي ركبت وقالت بسرعة ونبي ياعمو صهيب بيموت اعمل حادثة العريبة دخلت فيه.
صالح..ستر يارب متقلقش يابنتي ربنا كبير.
تقي بعياط..ونعمة بالله بسرعة.
صالح..خلاص وصلنا اهو.
تقي نزلت من العريبة 
صالح..متأكدة يابنتي دل المكان.
تقي..ايوة ياعمي وفجأة في حاجة تحطت ع عينها قالت بخوف اي دا مين اعععع.
صهيب..نا يروح قلبي متقلقش اعملي اللي بقولك عليه وبس.
تقي بلهفه لفت وحضنته وقالت انت كويس فيك حاجة شيل البتاع دا عايزة اشوفك.
صهيب..ششششششش متقلقش انا كويس اعملي اللي بقولك عليه امشي هاتي ايدك.
تقي..ماشي اهو ومشيت معاه وفجأة صهيب سبها وامشي. 
تقي حسيت بيه قالت اي دا انت رايحة وتحرك ايدها وبعدين تشيل البتاع اللي عينها تلاقي الدنيا ضلمة قالت اي دا انت فين ياصهيبب.
فجأة النور تشتغل.
لقيت صهيب وأهله وابوها واختها بيقولوا هيييييييييي.
تقي تخضت وضحكت وقالت اي دا .
صهيب راح عندها وقال عيد ميلادك انهاردة كل سنة وانتي طيبة ينور عيني.
تقي فرحت ودمعت وقالت وانت طيب اي المفجاة الحلوة دي بس انت عرفت منين انه انهاردة.
حامد من رواه وقالها انا اللي قولتله يابنتي.
تقي بفرحة..بااابا حبيبي وحضنته.
حامد..حبيتي وبنتي كل سنة وانتي طيبة.
تقي..وحضرتك طيب يابابا
كريمة..عارفة اني مليش عين اقولك كد بس حقك عليا انا معرفش كنت بعمل كد ليه اتمني تسامحني وبابا يسامحني .
تقي بصتلها وراحت حضنتها وقالت انتي اختي الكبيرة ومهما حصل مش هزعل منك كل سنة واحنا مع بعض.
كريمة ندمت اوي وقالت بحبك اوي.
تقي..ونا بموت فيكي .
حامد..ونا مليش ف الحب دا.
تقي وكريمة تضحكوا وراحوا حضنته.
جناات...احم كل سنة وانتي طيبة ياتقي دي هديتي ليكي.
تقي ابتسمت .. وحضرتك طيبة وخدت الهدية.
احمد..كل سنة وانتي طيبة يابنتي ودي هديتي ليكي.
تقي ابتسمت..وحضرتك طيب وخدت الهدية.
حياة جيت فرقعت قنبله جنب ودن تقى.
تقي اتخضيت وقالت ينهار اسود اي دا ياهبلة.
حياة بصوت عالي...كل سنة وااااااانتييييي طيبةةةةة يامرات اخويا يعسل انتي.
كلهم ضحكوا.
تقي بضحك..وانتي طيبة يامحنونة.
فارس..كل سنة وانتي طيبة انا صحب صهيب اللى كلمك من شوية وضحك.
تقي..وقعت قلبي والله وحضرتك طيب.
 وقاعدو يحتفلوا مع بعض ويرقصوا وكان يوم حلو بالنسبلهم.
محمود اجي جمب صهيب وقال ها هتنكلم ف الحوار امتاا.
صهيب..صبر شوية مش وقته.
محمود..مش وقته ليه دلوقتي حلو هات المايك دا كد وخدت المايك وقال معلش ياجماعة عايز اقول حاجة مهمة.
صهيب..الله يخريبت دماغك.
محمود..اولا كل سنة وانتي طيبة ياتقي تالثا انا بحب واحدة وهي موجودة معانا عايز اقولها اني من اول مشوفتها وانا حبيتها وعايزاها بس كنت مسنتي فرصة المناسبة والنهارده الفرصة المناسبة وحط المايك وراح وقف قدام كريمة ونزل ع ركبته وقال تتجوزيني.
كريمة تصدمت وقالت اي دا 
كلهم كله بيقولولها وافقي وافقي وافقي.
محمود.. لا خلصي ونبي رجلي وجعنتي.
كريمة ضحكت وقالت موافقة. 
كلهم.هييييييييييييي.
فارس..ونا كمان عايز تجوز انا بحب البت دي وشاور على حياة .
حياة تكسفت.
صهيب..اي ياض دااا عيني عينك كد.
فارس..ياخويا اتنيل وانت واقع على بوزك.
صهيب..احم احم ليه الكسفة ديي.
فارس ضحك رواح عند احمد وقال انا طلب ايد بنتك ياعمي .
احمد..اخدها كلها ياحبيبي.
فارس.. لووووليييي ع بركه الله.
كلهم ضحكوا .

متـنسوش تصـلوا على النـبي😍.

محمود تجوز كريمة عملها فرح كبير.
وكريمة فرحانة انه ربنا عوضها بمحمود وكمان بتحاول تقرب من تقى وتخليها تسامحها لانها حاسه في بذنب جامد.
وكان فرح حميل وتقي فرحانة الاختها.
______________استغفر الله العظيم واتوب اليه ♥️♥️♥️♥️♥️♥️🫶
فارس وحياة قرروا يكتبوا الكتاب وياخذوا فلوس الفرح ويسافروا بيها ويروحوا الحج🥰.
______لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 🤍🤍🤍🤍🤍🫶
واحمد خلي حامد يشتغل معاه في الشركه وجابلو فيلا جنب فيلا صهيب علشان احمد كان بيتحايل عليه علشان يعيش معهم حامد مكانش راضي يعيش معهم ف جاب فيلا.
وتقي بقيت فرحانة اوي وبقيت تشكر ربنا ع العوض دا 🥰.
________________________
بعد ٥ سنين.
تقي..يابني بقا يابني بقا اسمع كلام والبس هتاخذ برد هتجي تعيط وتقولي انا تعبان مش قادر.
فارس بطفولة..لا مث عايز هدوم كتير .
تقي..صهيب ونبي اشوف ابنك .
صهيب شيل فارس وقال ايه يا شقي بتتعب امك ليه.
فارس بطفولة..انا مث بتتعبها خالث والله.
تقي ضحكت.
صهيب.. طيب يا حبيبي اسمع الكلام والبس ماما بتعمل كده علشان خايفه عليك تقدري تزعل ماما
 فراس..لا طبعا متقدرش ازعل ماما طيب نزلني كد
صهيب نزله.
فراس رح عند تقي وقالها واطي شوية.
تقي وطيت.
فراس باسها وحضنها وقالها متزعليش انا اسف.
تقي ابتسمت وحضنته جامد وقالت مش زعلانة ياحبيبي.
فارس بطفولة..بحبك ياحلا ماما.
صهيب حضنهم وقال وانا بحبكو ياحلا عيلة ف الدنيا.

متـنسوش تصـلوا على النـبي😍
___________________________

محمود وكريمة جبيو بنوته اسمها تقى عندها سنتين عايشين حياه سعيده.
_________________________
حياة وفارس لسه مجابوش طفل والموضوع ده ماثر على حياة.
______________________________
ف فيلا صهيب.
حامد واحمد وجنات وصهيب وتقي ومحمود وكريمة قاعدين سوا في الجنينه بيضحكوا سوا وبياكلوا حلويات.
دخل عليهم فارس وحياة.
حناات..حياة قلبي عاملة اي.
حياة بفرحة ..الحمدالله انا انهاردة كويسة اويي اوي.
صهيب..اي الفرحة في خبر حلو صح.
حياة..انااااااا حااااامل. 
احمد...ينهار الف مبروك يابنتي اي الخبر الحلو دا 
وكلهم باركوالها وفرحانين ليها.
محمود..مبروك ياصحبي.
فارس..الله بيارك فيك ياحبيبي.
صهيب..جوز اختي وحبيبي مبروك ياض.
فارس..الله بيارك فيك حبيبي.
صهيب الكل ..بقولكوا اي تعالو نتصور.
الكل..ماشي يلا.
صهيب مسك تلفون وقالهم قولوا بطيييييخ. 
كلهم..بطيييييييخ وضحكواا.
تمت🥺♥️.


يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية صعيدية خطفتني دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن عشر والاخير 18  - بقلم هاجر سلامة
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent