Ads by Google X

رواية صداقه ام حب الفصل الخامس عشر 15 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل الخامس عشر 15 - بقلم منة محرم



رواية صداقه ام حب الفصل الخامس عشر 15 

part 15

صداقه ام حب

••••••••••••••••••••

بعد مرور سنه


مالك: بابي عيد ميلادي انهارده مامي مش هتيجي


سليم بتوتر: ها هترجع يا حبيبي 


مالك بدموع: كل يوم تقولي هترجع انت كداب وبتكدب عليا 


سليم خده في حضنه: لا يا حبيبي هي هترجع صدقني طب بص ايه رايك انا وانت نروح اسكندريه اخد اجازه من الشغل ونروح اشطا 


مالك: بجدد يا بابي 


سليم: بجد انا مش عندي اغلي منك يا حبيبي 


بعد شويه


سليم وهو ماسك صوره هنا: وحشتيني يا اغلي ما ليا وحشتني غلاستك وحشني خوفك لما برجع متاخر من الشغل انتي فين ارجعيلي انا جسم من غير روح من غيرك 


في اسكندريه 


_ ماما يا ماما


=ايوه يا حبيبتي انا هنا اهو 


_ انا نازله الشغل هتعوزي مني حاجه 

بقلمي/menna moharam

=لا يا حبيبتي 


كامل: هنفضل مخبين عنها الحقيقه كده يا هاله


هاله: عايزني اعمل ايه يا كامل نقولها اننا السبب في فقدان الذاكره الكلي الي عندها وبعدين انت عارف اننا معندناش اولاد وربنا عوضني بمليكه مستحيل اقولها الحقيقه وتبعد عننا انا حبتها اوي 


كامل: طب وهي ذنبها ايه وذنب اهلها 


هاله: مش الدكتور قال انها فاقده الذاكره يعني مش فاكره حاجه ومش فاكره مين اهلها فا خلاص بقه متفتحش الموضوع ده تاني علشان خاطري انا مصدقت حد يقولي يا ماما وياخد باله مني والبنت شكلها طيبه وشبه الملايكه 


فلاش باااك من سنه


هاله: الحق يا كامل البنت شكلها ماتت


كامل: الحقيها بسرعه يا هاله هاتيها نوديها المستشفي 


هاله: ح حاضر 


بعد شويه


_ حاله طوارئ بسرعه البنت بتموتت


بعد شويه


الدكتور بحزن: للاسف المريضه دخلت في غيبوبه والله اعلم هتفوق منها امتي بس ايه سبب الحادثه


هاله : واحد خبطها وجري وانا مامتها وده باباها 


الدكتور: طيب كويس انكو جبتوها في الوقت المناسب ولازم نبلغ 


هاله: ها لا لا يا دكتور خلاصm


كامل: ليه قولتي اننا اهلها 


هاله:اومال اقوله ايه انت اتجننت انت عارف فيها كام سنه سجن لو البت ماتت واحنا مش قد الاقسام هي تفوق ونقولها اننا شوفناها مرميه علي الطريق وخلاص وجبناها المستشفي


كامل: طب تعالي نمشي 


هاله: لا خلينا معاها لحد ما تفوق بقه مش كفايه اننا سبب الحادثه وبعدين نوصلهت بيتها وخلاص


كامل: ربنا يشفيها وان شاء الله تفوق


بعد شهر وكانت فاقت هنا


هنا : ا اهه انا فين 


هاله: حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي اخيرا فوقتي 


هنا: انا انا مين انا مش فاكره حاجه 


هاله: مش فاكره حاجه ازاي


هنا: انتي مين 


الدكتور: دول اهلك كانو خايفين عليكي اوي مكنوش بيمشو من المستشفي


هاله: ايه 


الدكتور:دي مامتك وده باباكي


هنا: بس انا مش فكراكي ومش فاكره حاجه 

بقلمي/menna moharam

هاله: هي مالها يا دكتور


دكتور: للاسف جالها فقدان ذاكره كلي حاولي تفكريها بطفولتها او بصور ليها مع اشخاص بتحبهم وان شاء الله ترجعلها بس ياريت منضغطش عليها 


هاله: تمام يا دكتور 


بعد شوبه


كامل: تعالي يا هاله عايزك


هاله: ايه 


كامل: ها عجبك كده اهو قالها اننا اهلها ياختي والبت فاقده الذاكره ولما حالتها تتحسن هتيجي شقتنا


هاله: اسكت يا كامل بقه انا معرفش انا هببت ايه


بعد يومين وجه وقت ان هنا تخرج


هاله: يلا يا مليكه 


هنا: انا اسمي مليكه 


هاله بحب: اه ياحبيبتي 


هنا: طب يلا عايزه اروح بيتنا يا ماما انا زهقت من المستشفي


هاله ببتسامه: يلا 


بعد شويه


هنا: الله حلوه اوي شقتنا اومال انهي اوضتي يا ماما 


هاله: ها دي دي اوضتك 


هنا: تمام انا داخله ارتاح 


هاله: ماشي


كامل: افرضي سالتنا عن ماضيها بقه 


هاله: معرفش يا كامل معرفش انا مكنتش اعرف انها هتفقد الذاكره كنت عامله حسابي انها لما تفوق اقولها اننا الي سعدناها وترجع لحياتها بقه لاكن الدكتور الغبي قالها اننا اهلها 


كامل: فالحه ياختي مش عارفه تقوليلو اننا الي انقذناها برضوه


هاله: سبني في حالي الله يكرمك مش ناقصه انا مكنتش عارفه اقول ايه وقتها 


هنا: ماما هو انا مش متصوره خالص وفين هدومي الدولاب فاضي 


هاله بكدب:ااحنا يابنتي لسه واخدين الشقه جديد علشان بيتنا القديم اتحرق بكل الي فيه


هنا: يالهوي ازاي


هاله: احم يلا انتي نامي بقه ونبقا نتكلم انتي تعبانه دلوقتي 


هنا: ماشي 


كامل: البت شكلها طيبه اوي يا هاله والي بنعمله ده غلط 


هاله: طب اعمل ايه اقولها ان احنا السبب في الي حصلها وتبلغ عننا طب هتروح فين وهي فاقده الذاكره انت ناسي 


باااااك


سليم: خش يا بطل وقولي ايه رايك في الشقه m


مالك: واواووو جميله تعرف ناقصها مين 


سليم بحزن: عارف 


مالك: انا جبت صوره مامي معايا يلا نعلقها 


سليم: تعرف وانا كمان جبت صوره ليها ههههه


مالك: بجد يلا نعلقها وننزل نتفسح في اسكندريه ماشي 


سليم: ماشي يا حبيبي بس نرتاح يلا علشان تنام في حضني 


مالك حضنه جامد: انا بحبك قد الدنيا 


سليم ببتسامه: وانا كمان 


بعد شويه 


مالك: بابي اصحا يلا علشان ننزل اليوم هيخلص وعيد ميلادي كده هيخلص ومعملناش حاجه فيه مميزه


سليم: حاضر صحيت اهو بس هنروح فين 

بقلمي/menna moharam

مالك بتفكير: مممم هنروح ناكل بيتزاااا


سليم: بيتزاا طيب يلا بينا 


مالك: هييييي


سليم وطلع سلسله من جيبه وحضنها 


سليم: قلبي بيقولي انك عايشه


بعد شويه في المطعم


-اتفضل يا فندم 


مالك: اسالني انا لو سمحتي 


سليم بضحك: ههههه تمام اسال الباشا الاول 


-تاكل ايه يا بطل


مالك: عايز بيتزا فراخ كبيررره اوي وفيها جبنه كتير 


- بس كده عيوني 


سليم: تمام ممكن قهوه ساده


-تمام يا فندم 


سليم: مممم بمناسبه عيد ميلادك حابب تتمني ايه يا بطلي 


مالك غمض عينه: بتمني اني اشوف مامي


سليم ومسح دمعه نزلت من عينه: ملوكه هخش يا حبيبي الحمام متتحركش من مكانك اوكيه 


مالك: ممم اوكيه مش هتحرك 


-الاوردر ده لطربيزه تسعه يا انسه مليكه 


هنا: تمام 


بعد شويه 


هنا وبدات تنزل الطلبات علي طربيزه سليم تحت صدمه مالك 


مالك: م مامي انتي رجعتي من السفر 

يتبع♡

بقلمي/menna moharam

     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 


google-playkhamsatmostaqltradent