Ads by Google X

رواية بنت العز الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ميرفت السيد

الصفحة الرئيسية

  رواية بنت العز كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية بنت العز الفصل الخامس عشر 15

 :عزيز انت بتعمل إيه 
بيقلع ويقرب مني وانا ابعد لحد.مالزقت في الدولاب
مد ايده وباحسبه هايلمسني راح سحب تيشرت
وقالي ايه باغير هدومي  
 من امتى بتغير قدامي : 
إيه المشكلة انتي مراتي 
وبدأ يقلع البنطلون وقعد بالشورت قدامي وقالي عاوزك في موضوع  
دورت وشي وقولتله : خير   البس التيشرت الأول  
لبس التيشرت وقالي: انا اقنعت عمي وروحت معاه وفي امل انه يعمل العملية بس برة مصر ويرجع زي الفل بالعلاج والمتابعة
 اه يابن النصابة  
كان لازم اكمل اللعبة معاه قولتله اه تمام كويس وهايسافر ازاي لوحده 
:انا هاروح معاه
بجد احلى خبر  تصبح على خير
:لا استني
وقرب مني قعد جنبي على السرير 
في ايه ياعزيز انت النهاردة مش طبيعي 
:انا كنت عاوز اقولك حاجة وقلقان من رد فعلك
حاولت ابعد شوية لاني كنت عبارة عن طماطماية بتتكلم  اول مرة حد يقرب مني كدة
مسك ايدي وبص في عنيا اول مرة اخد بالي من عنيه  دي خضرا 
قالي بهدوء: استني انتي بتبعدي ليه
عادي محبش حد يقرب مني المهم عاوز ايه تاني
حط ايديه على وشي وقالي هقولك في ودنك
: على اساس ان معانا حد هايسمعنا
مش كل الكلام ينفع يتقال بصوت عالي
ابتسم وقرب مني حسيت بانفاسه الحارة تلفح وجهي قالي بهمس انتي جميلة اوي بجد ياعلا وباسني على جبيني وقبل مااستوعب
وفي ثواني كان قبلني على شفايفي قبلة حارة وانا بحاول ابعد وهو مكتفني ومستمر
وبصعوبة بعدت ولطشته بالقلم وبعصبية صرخت فيه: انت اتجننت ايه الي انت عملته دة
ولمست شفايفي باتطمن اني ماتعورتش
مسك خده وقالي :انتي ناسية انك مراتي  
بس احنا متفقين ياغبي
:علا انا انا …
انت ايه غير انك حيوان مش قادر تتحكم في نفسك
بصلي بصدمة وسكت دقيقة
كنت انا هخرج من الاوضة مسكني وقالي: انا اسف حقك عليا
طب وليه عملت كدة
:لحظة ضعف
لا انا مش مأمنالك خلاص
: متقوليش كدة ارجوكي
لو سمحت سيبني لوحدي 
:بصي انا هاصارحك انا ضعفت ليه وقربت منك ليه
ياريت
:قلتيلي قبل كدة لما عمي يخف اننا هنعمل اي فيلم عشان ننفصل صح  
صح
:طب طبيعي بعد طلاقنا انك ممكن تتجوزي صح 
صح طبعا
:طيب تعالي نقعد وافهمك
اديني قعدت كمل كلامك
:طيب يرضيكي يتقال عني اني مش راجل
لا طبعا بس ايه العلاقة وضح كلامك
: لو انفصلنا واتجوزتي هايتعرف ان محصلش بينا حاجة صح
 انا مافكرتش في كدة فعلا صح
: طيب الحل إيه بقى ياست الكل 
ايه الحل  
:اني اتجوزك بجد
 انت بتقول ايه
‘باقول اني مش هاقبل يتقال عني مش راجل
ايوة بس ….
:انا مش مستعجل بس عاوزك تفكري ساعتها هاتفهمي اني صح تصبحي على خير
 اعمل ايه ياربي 
فضلت افكر 
الصبح خليت عزيز يوصلني انا وعلاء للانسان الوحيد الي ممكن اصارحه بكل حاجة وينصحني
خالي
المهم وصلنا وبعد ماعزيز مشي حكيتله كل حاجة
بعد شوية تفكير كعادته متأني وهادي قالي طب عاوز اسمع رأيك الاول 
امال انا جيتلك ليه مش عارفة اخد قرار  
اينعم عرفت كدبتهم بس دة ملوش علاقة بالي عزيز قاله امبارح وبغض النظر عن كدبته بس
لما اتطلق وافكر اتجوز لازم اكون مدام هل دة صح كلامه صح  
الخال: بغض النظر عن كدبهم ازاي بقى هو ميستاهلش بعد كدبته انه يلمس ضفرك
لانه اجبرك على قبول الزواج بخطة ملتوية
 :الله عليك ايوة كدة كملت الصورة عندي
وقمت نطيت :لقيتها ياخالو خلاص لقيت الحل 
اقعدي يامجنونة وفهميني  
وفهمت خالي خطتي ووافق عليها مع انه ضد الكدب والحوارات بس الموقف يستدعي كدة
خلاص هاحضرلهم المفاجئة قريب  
بالليل عزيز جه روحني اول ماوصلنا البيت قالي: انا ووالدك خلصنا إجراءات السفر وهنسافر فرنسا بعد اسبوع
: بإذن الله ياعزيز ابقى خلي بالك من بابا 
عدا الاسبوع بسرعة وبابا قال للكل سفرية شغل مهمة مع عزيز وودعوني وودعوا الكل
وعزيز استغل وجود الكل وحضني حضن طويل وحسيت انه مش عاوز يسيبني
لحد.مابابا قاله انت نمت 
فضل ماسك ايديا لحد ماركب العربية مع علي هايوصلهم
ولما وصلوا المطار لقوا في انتظارهم……………… 
ايه ياترى  

 رواية بنت العز الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ميرفت السيد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent