رواية عشق فوق النيران الفصل الثاني عشر 12 - بقلم مريم مجدي

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق فوق النيران كاملة بقلم مريم مجدي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشق فوق النيران الفصل الثاني عشر 12

مني:اطلبي الدكتور بسرعه
ايمان: حاضر
جابو لها الدكتور وكشف عليهاا
ايمان ومني ف صوت واحد: خير ي دكتور
الدكتور:مبروك المدام حامل
مني:حامل… حامل اواي يعني
الدكتور:هي مش متجوزة ولا اي
مني:لا ي خويا متجوزة بس دي كانت قط.عه النفس
الدكتور:اه م عشان اغم عليها وهي نايمه
الدكتور مشي وقامت فرح
فرح:اي الدكتور قال اي
ايمان:قال انك حامل
فرح بصدمه:اي
ايمان:ايوا
فرح:ازاي
مني:اي ي بنتي هتعترضي ع امر الله ولا اي
فرح:استغفر الله
مني:الف مبروك يبنتي
فرح:الله يبارك فيكي
ايمان: اوماال انتي هتعملي اي مع سيف
فرح:معرفش بس كل اللي اعرفه ان مش هخليه يشوف ابنه مهما حصل
ايمان ومني:ازاي يعني
فرح:يعني هربي الطفل لوحدي
************************
سيف مكملش اسبوعين ف مصر وسافر هو و ياسين دبي عشان يشتغل و عشان يحاول ينسى فرح
قعدوا ف فندق وبداوا يشوفوا شغلهم
كان ف مره قاعد ف كافيه شاف سامح صاحبه مشفهوش من زمان
سامح:اي ده سيف
سيف:اه مين حضرتك
سامح: حضرتك!! انت مش عارفني
سيف:معلش فكرني بنفسك
سامح:انا سامح الاسيوطي
سيف: اهلا عامل اي واي اخبارك
سامح: الحمدلله تمام والله وانت عامل اي
سيف: الحمدلله تمام
سامح: بشتغل هناا انت اللي بتعمل اي هنا
سيف: بشتغل بردو بتشتغل اي
سامح: عندي شركه مقاولات وانت
سيف:اي دا وانا كمان
سامح:اومال جاي تعمل اي هناا
سيف:جاي افتح فرع تاني ل شركتي
سامح:وانا كمان
سيف:شكلنا هنحتاج بعض ف شغل كتير اوي
قعدوا يتكلموا عن الشغل وعن هنا هيعملوا اي سوا
******************************
عند فرح
محمد اب عمتها جه جالهم
جه احمد عند فرح
*******************
فرح:اهلا ازيك ي احمد
احمد:تمام الحمدلله تمام والله ليكي واحشه والله ي فرح
فرح:وانت اكتر والله…اي لساا مجبتش بيبي
احمد:لا والله لساا
فرح:ربنا يرزقكم ان شاء الله
احمد:يارب كدا تخضيناا عليكي يست فرح
فرح بكسوف:معلش
احمد:اي دا اي دا ده احنا نشيلك ف عيوناا
فرح:ربنا يخليك
احمد:بقولك
فرح:نعم
احمد:انا عندي المكتب بتاعي اي رايك نشتغل سوا ده طبعاً لو مش هيتعبك او يتعب البيبي
فرح: لا لا خالص انا كنت اصلا هنزل اشوف شغل
احمد:طب حلو الكلام ده تحبي تنزلي من امتي
فرح: انا جاهزة ف اي وقت ان شاء الله حتي لو بكرا
احمد:يبقاا اتفقناا
(احمد وفرح هما الاتنين مهندسين ديكور)
دخل خالد
خالد:اهلا اهلا ست فرح
فرح:اهلا اهلا خالد عامل اي
خالد:تمام الحمدلله والله انتي عامله اي وجوزك عامل اي
فرح بحزن:تمام كلنا بخير
خالد: اي دا القمر زعل لي
فرح:عشان اتطلقت
خالد:احسن ف دههه..اي اتطلقتي هو انتي لحقتي يبنتي
فرح:نصيبي كدا
خالد: والله احسن هو الخسران
فرح:اكيد طبعا
احمد:مش تبارك ل فرح
خالد:الف مبروك اتجوزتي تاني ولا اي
احمد:لا ي ظريف فرح حامل
خالد:لا يراجل الف مبروك
فرح: الله يبارك فيك
خالد:هتعملي اي
فرح:مش هعمل بس مش هرجع تاني وهقعد هنا وهشتغل مع احمد
قعدوا يضحكوا
**************************
عند سيف
سامح: يلا بينا
سيف:ايوا انا بقول كدا بردو
سامح:يلا عشان هتتغدا معايا انهارده
سيف:لا والله معلش خليها مرا تانيه
سامح:لا يلا احنا لساا مخلثناش كلامنا
سيف:معلش مرا تاني
سامح:انا قولت كلمه يلا يعني يلا
سيف:معلش والله بس هروح عشان اتغدا مع ياسين
سامح:اي دا هو ياسين معاك
سيف:اه
سامح:لا ده انتوا الاتنين لازم تيجوا تتغدوا معايا
بعد محاولات كتير من سامح انو يقنع سيف سيف وافق وراحو سوا هما التلاته قعدوا ع السفرة يتغدوا بس اتصدم لما شاف
ي ترا سيف شاف اي؟!!

رواية عشق فوق النيران الفصل الثاني عشر 12 - بقلم مريم مجدي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent