رواية قسوة الادهم الفصل الحادي عشر 11 - بقلم سارة

الصفحة الرئيسية

 رواية قسوة الادهم الفصل الحادي عشر 11 - بقلم سارة

رواية قسوة الادهم الفصل الحادي عشر 11 

ف صباح اليوم التالي
في منزل فارس تحديدا في غرفة تارا
كانت نائمة الي ان ازعجها صوت هاتفها
تارا بنعاس: ايوة مين
أدهم: أدهم يلا ي كسلانة اصحي
تارا: اصحي ليه مش ورايا حاجة اعملها
أدهم: نعم ياختي قومي يابت يلا وتعالي علي الشركة
تارا بنوم : ألغيها
أدهم: نص ساعة وهجيلك لو ملقتكيش لبستي هاجي البسك انا ايه رأيك
تارا قامت بسرعة : لا خلاص انا فوقت
أدهم: يلا اسيبك تجهزي سلام
تارا : باي
قامت واتجهت الي الحمام لتستحم وتقوم بتجهيز نفسها للعمل
بعد مدة قصيرة خرجت واتجهت الي الخزانة واختارت ملابسها وقامت بأرتدها ثم وقفت امام المرأة لتضع ميكب خفيف إلي ان قاطعها رنين هاتفها وجدته رقم غير مسجل لديها لم ترد قام بالرنين مرة اخري قامت بالرد :ايوة مين
رنا: انا رنا
تارا: اهلا ف حاجة
رنا: أدهم
تارا: ماله
رنا: لو بعد عني او اتغير بس معايا هدمرك
تارا: ايوة انا اعمل ايه يعني
رنا: تبعدي عنه ومتروحيش الشركة تاني
تارا : هههه ماشي ثم اغلقت تارا الخط ووضعت رقمها في الحظر
رنا: ماشي ي تارا ماااشي
بعد وقت وصل أدهم وفتح له والدها
فارس: أهلا ي أدهم اتفضل
أدهم: شكرا ي عمي انا جيت علشان اخد تارا ونروح الشركة مع بعض
فارس: بس هي قالت مش هتشتغل تاني
أدهم بضحك: ي عمي دا كان كلام
فارس: طيب هناديها
أدهم: تمم
صعد فارس إلي أعلي واتجه إلي غرفة تارا ودق الباب
تارا: اتفضل
فارس: أدهم تحت
تارا: اه تمام انا خلصت
فارس: تمام يلا
تارا: يلا
نزلت تارا لم تجد أدهم سألت الخادمة قالت لها انه في الحديقة ذهبت تارا وجدته يتحدث ف الهاتف
أدهم:بقولك اي انا بلاش خنقة وبعدين انتي مالك ومالها
رنا: يعني اي مالي ومالها
أدهم بصوت عالي : ايوة ملكيش دعوة بيها سامعة ولا لا
اغلق أدهم الخط ف وجهها : اتفووو عليكي وحدة زبالة
تارا:هههه انت بتعمل اي
أدهم: انتي هنا
تارا : اه نزلت
أدهم:مفيش دي رنا
تارا: مالها
أدهم: مفيش وحدة غبية
تارا: اممم اتصلت بيا انا كمان
أدهم بقلق : قالتلك ايه
تارا: قالتلي انك لو بعد عنها او اتغيرت معاها هتدمرني
أدهم : بنت ال*** وحدة بجحة
تارا: صدمتني فيها ممكن عملت علشان بتحبك
أدهم: لو بتحبني هتتمنالي الخير
تارا: فاهمة بس هي بعدتني عنك علشان تظهر هي وتهتم بيك فا انت تشوفها بقي وكده
أدهم: أنا اصلا محبتهاش
تارا: ليه
أدهم: مش عارف معرفتش احبها قلبي محبهاش ولا اتقبلها
تارا: اممم طيب
أدهم: محبتش غيرك بجد يوم التخرج كان قلبي بيتقطع ومفروض كنت اصدقك بس انا اتعصبت اول ما شوفت احمد حاضنك مركزتش ف الباقي متفبرك ولا لا
تارا: خلاص ي أدهم مش مهم دا حوار وعدي المهم إني ف نظرك معملتش كده
أدهم: اممم
تارا: إنت مقولتلهاش ليه إننا اتخطبنا
أدهم: احنا متجوزين اصلا بس مش عايزها تعرف برضو
تارا: ليه
أدهم:كده
تارا: كده ليه برضو
أدهم: كده وخلاص ي تارا
تارا: طيب ي أدهم
في فيلا محمد
فريدة : رانيا
رانيا: نعم
فريدة: مراد فين
رانيا: خرج راح الشركة
فريدة : طب و أدهم وأحمد
رانيا: فطرو وخرجو
فريدة : طيب تعالي معاي وهاتي عدي وقولي ل ميار اننا هنروح النادي شوفيها لو هتيجي معانا
رانيا : ماشي هطلع اقول ل ميار وهتصل اقول ل مراد
فريدة: ماشي ي حبيبتي
قامت رانيا بالاتصال ب مراد
مراد: ايوة ي حبيبتي انتي كويسة
رانيا : انا تمام بس كنت عايزة اقولك ان ماما فريدة طلبت مني اروح معاها النادي
مراد: اممم طيب روحي وهعدي عليكم لما اخلص شغل
رانيا:ماشي يحبيبي
مراد : سلام
وصل أدهم وتارا إلي الشركة دخلوا ثم صعدو ف الأسانسير
أدهم: لو لقيتك كلمتي واحد كده ولا كده هنفخك
تارا: ليه
أدهم: كده انتي هتكوني معايا وهتشتغلي معايا انا يبقي تكلميني انا بس
تارا: تمم مش هكلم حد بس لو لقيتك بتكلم وحدة كده ولا كده هنفخك
أدهم وهو يقترب منها بهدوء: ازاي
تارا : ابعد طيب
أدهم: اخاف اعملك حاجة نوصل والباب يفتح ويكون شكلنا وحش
تارا: هههه هتعملي ايه يعني مش هتقدر تعمل حاجة وبعدين انا مش بخااف
أدهم: تمم هنشوف
فتح باب الاسانسير واتجهو الي مكتب أدهم
أدهم: اتفضلي المكتب نور
تارا: ههه اكيد علشان انا جيب
أدهم : لا والله
تارا: اه
أدهم وضع مفاتيحه وهاتفه علي المكتب واخذ بعض الاوراق : هروح أدي الورق دا ل بابا يمضي عليه
تارا: تمام
خرج أدهم واتجه الي مكتب والده
بعد وقت رن هاتف أدهم اقتربت تارا لتجد رنا المتصلة
تارا: نعم
رنا: إنتي بتردي عليا لييه وفين أدهم
تارا: أدهم مش هنا
رنا: إنتي معاه
تارا: اه معاه عندك مااانع
رنا: اه اكيد بتتلزقي فيه ليييه هاا هو بيكرهك
تارا: تؤتؤ انا الي بتلزق ف جوزي برضو ولا إنتي الي بتتلزقي ف واحد يعتبر متجوز
رنا: م م متجوز و جوزك ازااي انتي بتكدبي
تارا: لا مش بكدب انا وادهم كتبنا الكتاب
رنا: اززاااي هو بيكرهك
تارا: للاسف عرف الحقيقة
رنا: ازاي أكيد انتي الي قولتيلو
تارا: للاسف مش انا برضو
رنا : امااال مين هااا
تارا: إنتي
رنا : انا ازاي
تارا: سمعك لما حكتيلي إنك متفقة مع احمد علشان تفرقونا شكرا ي رنا إنك حكتيلي لولا كده مكنش عرف بجد شكرا
ثم اغلقت الخط ف وجهها
رنا بجنون : سمعني و رجعلها وبقي بتاعها هي خلاص بقي جوزها خلااااص وأنا ليييه مبقاش جوزي انااا انا حبيته ثم اكملت ببكاء والله حبيته أنا حبيته أكتر منها مفروض يكون من نصيبي اناا وهو محبنيش لييييه فيها ايه عني علشان قلبه يحبها ومحبنيش اناااا ليييه فيها ايه مش فياااا ااااه يارب ياريتني ما حبيته
دخل أدهم المكتب وجد تارا ممسكه بهاتفه
أدهم: مالك
تارا: مفيش رنا اتصلت
أدهم: إنتي رديتي عليها
تارا: أيوة
أدهم: اممم قولتيلها ايه
تارا: قولتلها إنك بقيت جوزي
أدهم: وتقولي لييه كده أنا مش قولتلك متعرفهاش اننا اتجوزنا
تارا: وفيها ايه لما تعرف يعني علشان تبعد عنك
أدهم: هتبعد عني اه بس مش هتبعد عنك
تارا: هتعمل اي يعني
أدهم وهو يحاول ان يتمالك نفسه: تارا اخر مرة اقوووول حاجة ومتعمليش بيها سامعة
تارا: تمم
أدهم: خدي الورق دا تخلصيه ف ساعة علشان محتاجة
تارا : ماشي
ثم ذهبو الي مكاتبهم ليكملو عملهم
عند رانيا ذهبت مع فريدة وميار الي النادي
فريدة: هاا هتفطرو ايه
رانيا: لا انا فطرت مع مراد
فريدة: اطلبي حاجة تشربيها طيب
رانيا: تمام هشرب عصير مانجو
فريدة : وانتي ي ميار
ميار: انا هفطر وهشرب شاي
فريدة: تمام
جاء النادل وطلب منه ما يريدونه
في الشركة
جاء موعد انتهاء العمل ذهب مراد إلي مكتب أدهم
مراد: هتروح
مراد: تارا إزيك
تارا: تمام انت اخبارك ايه
مراد: تمام هااا ي أدهم
أدهم: اه هروح ليه
مراد: مفيش حد ف البيت
أدهم: راحو فين
مراد: راحو النادي وانا قولت هحصلهم
أدهم: اممم طيب
مراد :مش هتيجي
أدهم:مش عارف
مراد : تعال وهات تارا حتي تتعرف عليهم
أدهم: تمام يلا ي تارا
تارا: ماشي
ذهب مراد ب عربيته وذهبت تارا مع أدهم
عند رانيا
ميار: تعالي نتمشي
رانيا: يلا حملت عدي وقامت لتتمشي
بعد وقت
رانيا : ي بنتي كفاية انتي هتمشي النادي كله
ميار: العاب حلوة والنادي حلو جددوه
رانيا: اه حلو
ميار: رانيا بصي ف ولد بيبكي هناك
رانيا: تعالي نشوف ماله
ميار: يلا
ذهبو إلي الطفل
رانيا: مالك ي حبيبي
الطفل ببكاء : مش لاقي بابا
رانيا: طب انت كنت جاي من اي جهة
فجأة الطفل نظر خلفهم وقال وهو يركض : بابا
والد الطفل : كنت فين ي حبيبي مش قولتلك متبعدش
الطفل : مش هعمل كده تاني
والد الطفل : ماشي ثم نظر الي رانيا وميار
رانيا: احنا شوفناه بيبكي ف كنا بنسألوه ماله وكده
رانيا كانت ستمد يديها إلي ان سمعت صوت من خلفها افزعها
مراد: رانيااااا
عند رنا
رنا: الو ي احمد
أحمد: مين
رنا: أنا رنا
أحمد: اممم عايزة ايه
رنا بخبث : عايزاك ف حوار يخص تارا فارس أكيد فاكرها

google-playkhamsatmostaqltradent