Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل التاسع 9 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل التاسع 9

في فيلا امين .

كانت تبك*ي بو*جع ومر*اره في احضان والدتها .

تفيده بحز*ن شديد/اهدي ي قلب امك كفايه عيا*ط ان شاء الله ادم هيخرج من المح*نه دي .

عائشه بدمو*ع وو*جع/ادم ي ماما ادم اتخ*طف كده مني مره واحده ملحقتش افرح بيه ي امي بابا من فضلك اتصرف انا عايزه جوزي .

امين بحز*ن شديد/اهدي ي عائشه انا كلمت كل المحامين بتوعتنا ادم ده ابني مش ممكن يعمل كده ابدا ده تربيتي .

بسنت بغ*يظ وهمس /لا وهو صان التربيه اوي الو*اطي الن*دل احمم عن اذنكم انا رايحه انام .

امين باستغراب /تنامي وهيجيلك نوم ي بسنت وابن عمك واخوكي في الم*حنه دي.

بسنت بحد*ه وغ*يظ /لا هقعد اعد نجوم الليل حز*نا علي سعه البيه بتاع غسيل الأموا*ل .

عائشه بدمو*ع وا*نهيار /ايه الي بتقويله ده ي بسنت ده ابن عمك وجوز اختك .


امين باستغراب شديد /ايه الي بتعمليه ده ي بسنت ده انا تخيلت انك تنها*ري اكتر من اي حد ده ادم الي كان اقربلك من نفسك .

بسنت بو*جع ومر*اره/بس للا*سف اكتشفت أنه ميستهلش تصبحوا علي خير .

عائشه بدمو*ع ور*جاء /يلا ي بابا نلحق ادم بسرعه .

***************.

في المصحه.

في غرفه ساره اخت مراد ..

كانت تجلس ندا أمام ساره تلك البنت البر*يئه الذي تنظر أمامها بغمو*ض ودمو*عها مملؤه بالعيون .

ندا وهي تمسك يدها بحنان /ايه القمر ده بس بقا معقول مراد الر*خم ده يكون ليه اخت بلحلاوه دي .

ساره بابتسامه باهته /هو انتي تعرفي أبيه مراد .

ندا بسعاده لتجوابها معاها /ايوه ي ستي انا الغلبا*نه الي اتورطت معاه واتجوزته .

ساره بابتسامه/أبيه مراد مفيش حد زيه ابدا .

ندا بابتسامه ساحره /انتي الي مفيش زيك ي ساره بس مراد محتاجكك اوي ي ساره دي الفرحه مفر*قاه من ساعه الي حصل ارجوكي ي ساره ارجعي وانسي الي فات وخلينا نعيش كلنا مع بعض مراد محتاجنا علشان يرجع المقدم مراد .

ساره بابتسامه با*هته/سلميلي عليه اوي ي ندا قوليليه أن بشوفه من بعيد وهو واقف خا/يف يقرب مني وفاكر اني ممكن الو*مه علي الي حصل وحشني اوي .

ندا وهي تحتضنها بحنان وسعاده /واحنا هنستنا وإلا ايه انتي خلاص هخلص كل الإجراءات ونمشي .

ساره وهي تمسك يدها بحنان /معلش ي ندا خليها لبكره اكون جهزت نفسي استعد اني اقابل العالم ده من جديد .

ندا وهي تحتضنها /حاضر الي تشوفيه ي روحي خالي بالك من نفسك بكره إن شاء الله انا ومراد هنكون هنا من النجمه علشان ناخد القمر ينور حياتنا .

*****************.

في فيلا راجي …

في غرفته …

كان يجلس راجي بدمو*ع وعت*اب لذاته وهو يتذكر سليم .

/اه ي سليم اه ي ضنايا ي ترا انت كمان لما تعرف هتسامحني اني سبتك انت وامك كل السنين دي اوعدك ي قلب ابوك اني هعوضك كل الي اتحرمت منه ي حبيبي ومش هسيبك انت وامك تتضيعوا مني تاني .

***************.

في القسم ….

كان يجلس ادم وهو يضع رأسه بين يديه بت*عب .

عائشه بله*فه ودمو*ع /ادم حبيبي عامل ايه .

ادم بت*عب شديد/تعبت اوي ي عائشه واتبهد*لت اوي شوفي جوزك حبيبك والي حصله عماله افهمهم أني ماليش علاقه بالاوراق دي مفيش فايده منه لله الي عمل كده فيا .

عايشه بدمو*ع وو*جع/تفتكر مين ي حبيبي الي عمل كده .

ادم بخ*بث و*مكر/بسنت ي حبيبتي تخيلي .

عائشه بصد*مه /بسنت طب وبسنت هتعمل كده ليه .

ادم بنظره خب*يثه /بتننقم مني ي روح قلبي علشان حبيتك واتجوزتك اصل انتي عارفه انها بتحبني من زمان وعينها مني بس محستش معاها نفس الي حسيته معاكي انتي ي عائشه هي طول عمرها مش بالعه حته أن احنا اخوات دي ودائما بتحول تقرب مني لكن انا بصدها بعتبرها اختي وعلشان خاطر عمي وعلشان بحبك وكنت مستنيكي ترجعيلي ي قلبي لازم تتصرفي معاها وتنقذي حبيبك وجوزك.

عائشه بحد*ه وغ*يظ/ماشي ي بسنت انا هوريكي متقلقش ي روحي وحياتك عندي لخرجك من هنا .

ادم بنظره خبي*ثه/حبيبه قلبي بحبك .

***************.


في فيلا امين .

في غرفه بسنت .

عائشه وهي تقتحم الغرفه بغ*يظ /طبعا قاعده ولا علي بالك بعد مادمر*تي حياتي انا وادم مش كده لدرجه دي ي بسنت عايزه تنت*قمي من ادم علشان اتجوزني ي بسنت .

بسنت بحد*ه وغ*يظ/انا ي غ*بيه ادم ده شيطا*ن عايز يضيعك افهمي ي عائشه انا اختك انا بحبك اكتر من اي حد .

عائشه بغ*ضب/انتي واحده حقير*ه ي بسنت مبتفكريش الا في نفسك علشان ادم فضلني عليكي وحبيني انتق*متي بالطريقه دي بس احب اقولك أن جوزي هيخرجك غصب*ن عنك .

ادم وهو يختصنها بسعاده/روح قلبي حبيبك خلاص رجعلك ومحدش هيقدر يبعدنا عن بعض ي عائشه .

عائشه وهي تحتضنه بعشق/حبيبي الحمد لله يارب انك خرجت .

بسنت بصد*مه /انت خرجت ازي .

امين بابتسامه/جرا ايه ي بسنت انتي مش واثقه في ابوكي ولا ايه لقيت طريقه وطبعا خرجته زي الشعره من العجينه .

ادم بنظره استفز*ازيه /ادم السيوفي مش سهل ين*تهي ي بسنت .

بسنت بتو*عد وكر*ه /ماشي ي ادم خرجت من دي مش هتخرج من الي جاي اوعدك أنه هيكون نهايتك .

****************.

من امام فيلا راجي …

كانت تسير رحمه الي الداخل وهي تتذكر ذكرياتها هنا عشقها لراجي الذي مازال يتخلل الي قلبها برغم من عنادها .

شريف بابتسامه/ايه يروحي عايزك تتفرجي عليها دي هتكون مملتكتك مش قادر اصدق انك وفقتي علي جوازنا انا زي ماكون بحلم .

رحمه بابتسامه باهته /ربنا يقدرني واسعدك يارب .

راجي بغ*يظ و*غيره /ممكن افهم ايه الي بيحصل هنا بالظبط .


شريف بحد*ه /انا طلبت ايد مدام رحمه ي راجي وهي وفقت وجايه تشوف فيلتها الي هتعيش معايا فيها وتنورها .

راجي بحد*ه /اه وانا بقا الي ماليش راي ولا كلمه مش كده ي شريف .

شريف بجد*يه /ده موضوع يخصني انا ي راجي عن اذنك يلا ي رحمه تعالي ي حبيبتي نتفرج علي بقيه الفيلا عن اذنك ي راجي .

راجي بغ*يظ وغي*ره /ماشي ي رحمه انتي كده جبتي معايا للآخر .

****************.

في فيلا امين ..

في غرفه ادم .

كان يستعد ادم الي النوم لتسير بسنت بغضب جح*يمي الي الداخل .

بسنت بغ*ضب /اعمل حسابك أن دي اخر مره تبات فيها هنا وتتطلق اختي وتغور في ستين دا*هيه من حياتنا .

ادم بغ*ضب /بقولك ايه ي حلوه كفايه اوي اني سكت علي الي عملتيه لحد دلوقتي مش عايز افض*حك ي حلوه واقول علي المستخبي .

بسنت بغ*يظ واحت*قار/هتت*طلق اختي امتا ي حق*ير .

ادم بابتسامه خب*يثه /مش هطل*قها ي بسنت هخليكم كده انتوا الاتنين بين ايديا بلعب بيكم براحتي لعبه مسليه مش كده .

بسنت وهي تمسك السكين الموضوع علي طبق الفاكهة بغ*ضب شديد/قسما بالله هقت*لك ي ادم هقت*لك مش هسيبك تتضيع اختي زي مضيعتني وضيعت شر*في وحر*متني اعيش واتجوز زي البنات مش هسيبك تعمل كده في عائشه.

عائشه وهي تقتحم الغرفه لتمسك يد بسنت بدمو*ع /هتعملي ايه هتتضيعي نفسك علشان واحد حق*ير زي ده .

ادم بار*تباك شديد/عائشه انا .

عائشه وهي تص*فعه بغ*ضب /اخر*س ي حيوا*ن ي حقي*ر


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل التاسع 9 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent