Ads by Google X

رواية احببت صعيدية الفصل التاسع 9 - بقلم وفاء يوسسف

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت صعيدية كاملة بقلم وفاء يوسسف عبر مودنة دليل الرويات 


 رواية احببت صعيدية الفصل التاسع 9

وقفناا عند سما لمه حطت زيت علي السلم ومسك كانت نازله نكمل. 

مسك. : اه ه ه ه

كلوا  خرج  من جوه الغرف

أسر بصدمة : مسسسسسك و جرى  عليها

أسر  بخضه : مسك قومي ايه اتاذيتي طاب ططيب فيكي حاجه

مسك : اه ه ه  ضهري و رجلي يا أسر 

أسر. : طيب اهدي اهدي انا هتصل بدكتور.   يلا يا بابا اتصل

محمود : انا رنيت اهوه

 أسر :  دكتورة يا بابا دكتورة

 أسر شال مسك و دخلها الاوضة

و سما دخلت اوضتها

عند سما

سما : هههههههههه. تستاهل بقا. تاخد الحاجه اللي هكسب من وراها بلاوي ههههههه  أسر ده  الورقة الرابحة هههههههه

 عند  مسك

مسك : اه ه ه ه. رجلي بتوجعني اوي

أسر  و كاد انا يبكي : معلش و النبي استحمل الدكتورة جاية

محمود : احم احم هو دكتور الصراحة مش دكتورة

أسر : نعاااااااااااااااااااااااام  دكتور.

محمود : اهدا  يا ابني  مفيش غيره لقيته

أسر : اللهم  طولك يا روح

الدكتور جيه

 أسر : بسرعة  يا دكتور   شوف مالها

الدكتور : طب ممكن تخرجوا بره علشان اعرف اخد شغلي

 محمود خرج   ماعدا. اسر

أسر : اشتغل يا دكتور  و انا مش هضايقك

بعد ما كشف الدكتور. 

الدكتور  : لاسف هي  رجلها كانت على شوية و هتتكسر بس الحمد لله اتسترت

و هي دلوقتي  هتاخد يومين. و تخف و هوصفلها الدوا ده  لازم تجيبه و تأخذه في الوقت المحدد

أسر : تمام يا دكتور

 و مشى راح  ورا الدكتور

  أسر  ركب تاني فوق

أسر :  بصي انا ثانيه هجبلك الدوا وارجع متتحركيش من مكانك 

مسك : حاضر

 خرج أسر بسرعة من الاوضة و ركب عربيته. و مشى.  و بسرعة  ركب محمود عند مسك

محمود : ها اخبارك بتوجعك

و في الحال تنفجر مسك من الضحك و محمود معاها

مسك : ههههههه. دول صدقوا هههههه

محمود : بجد هههههه انتي. ممثله  بارعة

مسك : اومال ده انا مسك

 محمود  : بس جدعة لحقتي

فلاش باك (تقريبا كان اسمها كده اني اروح للماضي شويه 😹😹) 

مسك كانت خارجة من  من الاوضة. و شافت سما بتحط الزيت. مسك اتسحبت وراحت عند محمود

مسك  : عمي. الغبي*ه  حبيبت ابنك دي بتحطلي زيت على السم علشان أقع  و اتكسر طبعا.

محمود : ايه اللي انتي بتقولي ده

مسك : و الله زي ما بقولك يا عمي    كده بس  انا لازم اربيها.

محمود :  عندك حق قولي بقا خطتك. الجهنميه

مسك : هي بعد ما تدخل انا   هنام  آخر السلم و اقعد  ابكي و اصرخ

محمود : موافق يلا بقا

مسك : بس اتفق مع دكتور. يا عمي انوا يقول اني  ممكن كنت اتكسر.

محمود : من عنيا 

عودة. اللي الحاضر

محمود :  بس و الاه فكره حلوه

مسك : مفيش احلا منك يا عمو  بس  لسه هتشوف كتير الا ماعلمتها تلبس هدومها دي من كتر العذاب ميبقاش اسمي مسك ههه

 محمود : طيب اقوم انا قبل ما يجي. اسر

. اسر. جيه. و ركب بسرعة عند مسك

أسر :  انا جيت عاملة ايه دلوقتي

مسك : أحمد لله

أسر : طيب الحمد لله يلا علشان  تخدي الدوا بقا.  و قام ساندها على  السرير

مسك : خلاص كفايه دوا  بقا. ( الدوا ده مش دوا ده لبان بس على اساس انو دوا)

أسر :  ده برشام مش اكتر   يلا آخر واحده

مسك : طيب

 أسر : شطورة.  يلا بقا علشان تنامي

مسك بطفولة : انا مش عايزة انام

أسر :  لا لازم تنامي.لا و كمان في حضني  شفتي بقا علشان انا تعبان يلا بقا

و خدها في حضنه مسك نامت بس  أسر لاء و فضل. بيبص فيها

أسر. في نفسه :  طيبفي زمتك يا شيخة جايبه الجمال ده منين  يا رب.

و كأنني. عشقتها من دون علمي   ولا اعرف ما حالي. تلخبطت أفكاري.   و تراكمت  نغمات قلبي على  الم   شكوكي  يا الله

  و بعد شوية راحوا في النوم

  صحيت مسك.

مسك : أسر قوم عايزه اقوم

أسر : سبيني شوية

مسك : طاب شيل ايدك عني

أسر : تؤ تؤ  مش هعرف انام من  غيرك خليكي شويه

مسك  : بس انا جعانة

أسر :  فريرة و يكون جاهز

مسك :  انا هعمل لوحدي

.  اسر : ههههه و انتي مش قادرك تحركي رجلك كده و بعدين الخدم جايين ليه ها

 مسك :  بس ايه الفرق

أسر غضب شديد واكن هينفجر  :

أسر بصوت فحيح الأفعى جنب ودانها :    

مش هعيد تاني انتي مراتي   و مش خدامة   و لو تحبي اسبتلك هسبتلك

مسك خافت منه : لا خلاص انا اسفة 

أسر تمام. هنزل أقلهم حاضروا

أسر نزل قالهم. و طلع 

أسر : انتي بتعملي ايه

 رواية احببت صعيدية الفصل التاسع 9 -  بقلم وفاء يوسسف
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent