Ads by Google X

رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثامن 8 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثامن 8

في شقه دياب وسميه …

كان يحملها وهو ينظر إليها بصدمه جعلت الكلام يقف في حلقه هل بالفعل قد احتضنته أمام الناس هل ماشعر به بين يديها لم يكن بالحلم بل الحقيقه الجميله .

دياب بعشق وهمس /ممكن اعرف ايه الي عملتيه في الحاره ده معقول ي سميه خدتيني في حضنك كده ده انا كاني ماسك نجوم السماء بايديا دول ي سميه .

سميه بار*تباك شديد/ايه حيلك حيلك انت فهمت ايه ده كان علشان شكلي قدام الناس مش اكتر .

دياب وهو ينظر إليها بخ*بث /شكلك قدام الناس طب وانا عملت ايه خلا شكلك قدام الناس وحش.

سميه بغي*ظ وغ*يره /لا ي شيخ معملتش حاجه خالص ور*قصك مع الر*قاصه ومع البنات الحاره ده مخلااش شكلي وحش انت ناسي من مرائتك .

دياب بسعاده بغير*تها الواضحه وهو يحتضنها من الخلف /انسا ازي بس ودي احلا حاجه حصلتلي في حياتي لما بقيتي علي اسمي ي سميه .

سميه بض*عف وهمس /بجد ي دياب بتحبني اوي كده .

دياب وهو يحملها بعشق/ردي علي سؤالك مش هيكون لا هيكون فعل هغر*قك في حضني وادوقك أحلا حب وعشق .

في غرفه دياب …

كانت تغفا في أحضانه وعلي وجهها ابتسامه ساحره فقد شعرت داخل في أحضانه بالعشق والسعاده حقا بأنه رجل لا يعوض .

دياب وهو يقب*لها بعشق /الف مبروك ي ست البنات بقيتي مرائتي المعلم دياب رسمي .

سميه بابتسامه حنونه/قولي ي دياب بتحبني من امتا .

دياب بابتسامه وتنهيده عاليه /ياااااه ي سميه بتفكريني ليه بعذ*ابي سنين ده انتي حب عمري كله كنت بقعد استغل في الورشه وعيني علي الطريق علشان اشوف طلتك الي بتحيني اليوم كله وتخليني عندي قوه افوت في الحديد كل ماتكبري كنت بحس أن حقي فيكي بيكبر وكل لحظه كنتي في بالي وعقلي وبحلم باليوم الي هتكوني فيه معايا وفي حضني والحمد لله ربنا رحيم بالعبد الغلبان ده وحققلي امنياتي وبقيتي مل*كي ي ست البنات .

سميه بار*تباك شديد/دياب عندي سؤال وعلشان خاطري تجاوبني عليه .

دياب وهو يقبل يدها بعشق/قسما بالله العظيم مقت*لتوه ده اخويا من ل*حمي ود*مي انا مش و*حش اوي كده ي سميه ده انا اغلب من الغلب .

سميه وهي تقبله بجر*اءه وعشق /وانا بعشقك ي سيد الرجاله وخلاص بقيت ملكك ور*هن اشارتك .

دياب وهو يحتضنها بلهفه /وانا بعشقك ي ملكه قلب دياب .

*****************.

في أحدا الكافيهات الفاخمه..

كانت تجلس تفيده وعلي وجهها ابتسامه سعيده وهي تراهم في غايه السعاده .

ادم بابتسامه ساحره /امسكي ي عائشه يارب زوقي يعجبك .

عائشه بابتسامه وسعاده /الله جميله اوي ي ادم بس انت ازي عرفت اني بحبك الورد البنفسجي .

ادم بابتسامه اعجاب ببرائتها /انتي ناسيه انك بنتي عمي ولا ايه ي عني كل تفاصيلك حافظها صم انتي غاليه عندي اوي ي عائشه .

عائشه بعشق سنوات /انت الي غالي عندي اوي ي ادم من سنين طول عمرك غالي .

ادم بابتسامه وهمس /لا ده انا كده هتغر لو العيون الجميله دي شيفاني بصوره حلوه ولا القلب الحنين ده ليا فيه مكانه ولو صغيره ساعتها هكون ملكه الدنيا كلها ي عائشه .

عائشه بار*تباك شديد/قولي هتيجي معايا عيد ميلاد شيرين صاحبتي بليل ده كانت زميلتك أنت كمان .

ادم بابتسامه ساحره/طبعا هاجي معاكي انتي فكراني هسيب الجمال ده يروح في حته وعيون تبصلها بإعجاب ده انا كنت قلع*ت عنيهم دول انتي ملكه ي عائشه .

عائشه بابتسامه وعشق /ربنا يخليك ليا ي ادم يلا بقا نروح .

ادم بابتسامه/امرك ي حبيبتي طنط جايه اهيه وهنمشي علطول .

في فيلا امين ..

في غرفه مكتبه ..

امين بابتسامه/ي ادهم ي ابني معقول الي بتعمله ده ي ابني انت زي ولادي بالظبط ووالدتك الله يرحمها مكنتش بس شغاله في الفيلا انا كنت يعتبرها اختي .

ادهم بابتسامه /انا عارف ده ي امين بيه بس خلاص حضرتك كنت بتعمل ده لما كنت لسه صغير وحضرتك ربتني وعلمتني بس انا دلوقتي بقيت دكتور امراض ال*نساء قد الدنيا وخلاص مبقتش محتاج الفلو*س دي شكرا جدا ل حضرتك .

امين بابتسامه/الي تشوفه ي ابني ربنا يوفقك .

بسنت بحز*ن شديد/مساء الخير ازيك ي ادهم .


ادهم بلهفه واشتياق /ازيك ي بسنت عامله ايه.

بسنت بابتسامه با*هته /الحمد لله ي دكتور ربنا يوفقك يارب .

ادهم بعشق وسعاده /تسلميلي ي بسنت عن اذنكم انا بقا .

لتلفت بسنت بغي*ظ ومر*اره علي صوت ضحكاتهم الذي يرن أرجاء الفيلا اما بالنسبه لها كانت كالسا*ككين التي تقط*ع قلبها الي أشل*اء بلا ر*حمه .

امين بابتسامه/ايه ده شكلكم اتبسطوا ي ولاد .

تفيده بابتسامه/مشاء الله ي امين الخروجه كانت حلوه اوي .

عائشه بابتسامه وسعاده /بسبوسه وحشتيني والله كانت نقصاكي .

بسنت وهي تنظر إليه بكر*ه وغ*يظ /شكلك مكنتيش محتجاني واضح أن ادم باشا بسطك علي الاخر .

عائشه بهمس وسعاده /مبسوطه اوي اوي ي بسنت تعالي معايا فوق هحكيلك كل حاجه.

امين وهو يمسك يد تفيده /تعالي بقا نحضر العشاء لحسن همو*ت من الجو*ع .

في غرفه ادم …

كان يجلس وهو يرتدي ملابسه لتسير بسنت بمرا*ره وغ*يظ .

ادم بسخرية /ايه دماغك راحت في حاجه بس بصراحه انا ماليش مزاج دلوقتي خليها بليل احسن بييقا الجو اجمل .

بسنت بحد*ه وغ*يظ /اه ي حق*ير ي ند*ل بقا هي دي لعبتك الحقي*ره حتي عايشه عايزه تتدمر*ها زي مادمر*تني .

ادم بابتسامه استفزا*زيه /عمري مهقدر اعمل معاها كده لأنها ملكه تتشال علي الرأس وتتشال في القلب مش زيك رخ*يصه اوعي تعيشي دور الض*حيه فاهمه احنا الاتنين من نفس العينه فاحسالك انك تبعدي عني انا وعائشه لاني مش هسمحلك تهدي الحاجه الحلوه الي في حياتي فاهمه .

بسنت بدمو*ع وا*نهيار /انت ازي بالبشا*عه دي ازي كنت بالحقا*ره دي وازي ووقعت في عشقك كل السنين دي اسمع ابعد عن اختي اطلع من حياتنا انا مش هسمحلك تاذيها هق*تلك ي ادم سامع هقت*لك .

ادم وهو يد*فعها أرضا بحد*ه /اسمعي ي بت انتي الي حصل بينا تنسيه خالص سهل تلاقي مائه دكتور يعملك العمليه إياها ويتقفل موضوعنا ده خالص قسما بالله ي بسنت لو فكرتي تقربي من عائشه أو تعرفيها اي حاجه هتتد*فعي التمن غالي فاهمه .

بسنت وهي تك*سر المر*اه بدمو*ع وصرا*خ/هد*مرك ي ادم قسما بالله لد*مرك وحياه كل العشق الي عشقتهولك لد*مرك .

****************.


في عيد الميلاد …

كانت يسير ادم وبجانبه عائشه بسعاده .

ادم بابتسامه وهمس /ايه القمر ده بس حرا*م عليكي هو انا قدك ده انا غ*لبان .

عائشه بغ*يظ وغ*يره /ي سلام غلبان كل وسامتك دي وغلبان ده البنات كلها مشالتش عينها من عليك .

ادم بابتسامه ساحره /ايه ده هو حبيبي غير*ان ولا ايه قوليها ي عائشه وريحيني .

عائشه بابتسامه وخجل /بحبك ي ادم بحبك .

ادم بسعاده لا توصف /بجد ياااه ريحتي قلبي انا كمان بحبك ي عائشه ومش عايز غيرك من الدنيا دي كلها.

عائشه بعشق سنوات/وانا بعشقك ي ادم طول عمري وانا مش شايفه غيرك حبيب قلبي والراجل الي بتمناه .

ادم وهو يسحبها للخارج بسعاده /بس كده متقوليش كلمه كمان الا لما يحصل الي ناوي عليه .

عائشه بضحك /ههههه انت موديني فين بس .

ادم بابتسامه عشق /هتجوزك ي روحي .

*****************.

في فيلا امين ..

كانت تقف بسنت بو*جع يكاد يو*قف قلبها وهي تستمع لما حدث .

امين بسعاده لا توصف/الف مبروك ي ولاد كده برضه ي ادم تتجوزها كده ايه ملهاش اب .

تفيده بسعاده /ي راجل سبنا نفرح وبعدين احنا هنعملهم فرح مصر كلها تتكلم عنك .

عائشه بابتسامه وسعاده/ايه ي بسبوسه مش هتيجي تباركلنا ده احنا الاتنين اخواتك .

بسنت وهي تحتضن ادم بنظره خب*يثه وهمس /الف مبروك ي اخويا كنت حاسه انك هتعملها ي و*اطي علشان كده كان لازم أهديك هديه هتعجبك اوي.

كان ينظر إليها ادم بغ*موض ليصعقو*ا من رجال الشر*طه الذين يقتحموا المكان .


الظابط بجد*يه /مطلوب القب*ض علي ادم السيوفي بته*مه غسيل الأمو*ال ي امين باشا .

عائشه بدمو*ع وصرا*خ/انت بتقول ادم جوزي مستحيل يعمل كده .

ادم بغ*يظ وحد*ه وهمس /عملتيها ي بسنت .

بسنت بقو*ه و*ثبات /ولسه ي ادم قسما بالله لدف*عك كل الي عملته فيا انا واختي ي دنجوان زمانك .


رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الثامن 8 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent